جزئیاتی درباره لباس دکتر استرنج با بازی “بندیکت کامبربچ” (Benedict Cumberbatch)

دنیای سینمایی مارول فارغ از عناصر ترسناک خود هرازگاهی لباس جدیدی برای شخصیت‌ها را رونمایی می‌کنند. از لباس سرخ مرد آهنی گرفته تا لباس بنفش پلنگ سیاه، این استودیو می‌تواند داستان‌های کمیک را به حقیقت بدل کنند.

نمونه خوبی از این موضوع لباس دکتر استرنج است. شاید حس کنید جذابیت فیلم به این لباس چندلایه است، درحالی که اجرای خوب “بندیکت کامبرچ” (Benedict Cumberbatch) در این نقش و در این لباس باعث دیدنی شدن فیلم شده است. این لباس جزئیاتی دارد که به این دنیای سینمایی اشاره می‌کند. در اینجا این جزئیات را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. سگک بوت و کمربند

لباس دکتر استرنج جزئیاتی دارد که به در پایین تنه است و ممکن است نادیده گرفته شود، درحالی که باید به آنها توجه کنید. این لباس پر از تسمه و سگک است. سگک روی بوت مانند سگک کمربند می‌باشد. شاید این تسمه‌ها مخصوص سفر در زمان است؟ شاید.

همچنین بخوانید: دزدان دریایی کارائیب: 10 جزئیات پنهان درباره شخصیت الیزابت سوآن


9. تخم مرغ عید پاک رگنراک

در یکی از صحنه‌های پایان تیتراژ “دکتر استرنج” (Doctor Strange)، ثور، خدای طوفان، با جادوگر بزرگ دیدار داشته و لباس او مناسب این صحنه است. با این حال این لباس کاملاً از کمیک الهام گرفته است. با این که روی این لباس علائم زیادی دیده می‌شود اما لوگوی استرنج کاملاً پیدا بوده و این شخصیت را به داستان‌های دیگر وصل می‌کند.


8. دستکش‌ها

یکی دیگر از جزئیات مربوط به لباس این شخصیت دستکش‌های اوست که شاید نادیده گرفته شود اما در پایان سه گانه “ثور” کاملاً پیداست. از آنجاییکه این صحنه مستقیماً از “ثور:رگنراک” (Thor: Ragnarok) گرفته شده در آن پیداست. چون در این فیلم لباس استرنج کمی تغییر یافته و دستکش طلایی به آن اضافه شده است. پس از این وقایع است که باید در مقابل تونی استارک قرار بگیرد.


7. گلدوزی

“الکساندرا بیرن” (Alexandra Byrne)، طراح لباس “دکتر استرنج”، درباره جزئیات این فیلم با لس آنجلس تایمز مصاحبه کرد. او در این مصاحبه از افرادی که قسمت‌های گلدوزی شده را بافته بودند تقدیر کرد. این لباس‌ها در فیلم پیدا هستند.

با نگاهی دقیق به لباس این شخصیت می‌توانید گلدوزی به کار گرفته در جزئیات لباس را ببینید. این میزان توجه به جزئیات در مارول ستودنی است.


6. لباس‌های متفاوت

بیرن در مصاحبه‌ای دیگر اعتراف کرد که لباس‌های استرنج همیشه یکسان نبودند. اما برای مشاهده تفاوت لباس‌ها در هر صحنه باید تیزبین باشید. لباس‌ها با وجود مشابه بودن تفاوت‌هایی دارند. مثلاً در برخی از صحنه‌ها لباس ساده‌تر است. در هر صورت جزئیات لباس فیلم را جادویی می‌کند.

همچنین بخوانید: 10 فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم خون زئوس (Blood Of Zeus) که باید تماشا کنید


5. بندانگشتی برنز

یکی از دلایل دیده شدن دستکش‌های طلایی کمیک در تیتراژ پایانی “دکتر استرنج” و “ثور: رگنراک” این است که استرنج باید از بندانگشتی برنز خود استفاده کند.

گرچه در داستان اصلی بندانگشتی نقش مهمی دارد اما در اینجا فقط بخشی از طراحی لباس است. با این حال بیرن آن را فقط به عنوان بندانگشتی ساده نشان می‌دهد. او این را راز طراحی خود می‌داند.


4. ردا آخر از همه آمد

به گفته کامبربچ و مقاله‌ای چاپ شده، ردا آخرین بخش از لباس بود که در هر صحنه از فیلم‌های مارول می‌پوشید. حتی پس از چشم جهان بین. ظاهراً این ردا خیلی سنگین بود و لازم بود بیست نفر آن را حمل کنند. درحالی که بقیه مشغول قسمت‌های دیگر لباس بودند. گرچه پوشیدن آن برای کامبربچ سخت بود، اما کامبربچ آزادانه با آن حرکت می‌کند.


3. قالیچه جادو

بخشی از جادوی ردا برگرفته از قالیچه جادویی فیلم “علاءالدین” (Aladdin) از دیزنی در سال 1992 است. این تکه پارچه ویژگی‌های انسانی دارد. گرچه ردا سنگین بود اما در دنیای جادویی فیلم سبک بود. وقتی ردا را دیدید که روی شانه استرنج حرکت می‌کند به یاد علاءالدین بیفتید.


2. نامتقارن

ردا عامدانه به صورت نامتقارن طراحی شده است. همانطور که بیرن توصیف کرد، او می‌خواست لباس این شخصیت را از سایر ابرقهرمان‌ها متفاوت کند. به همین دلیل او جزئیات بسیاری را برای این لباس انتخاب کرد تا سرانجام به طراحی نهایی رسید. همین طراحی نامتقارن به شخصیت استرنج کمک کرد.

همچنین بخوانید: جزئیات جذاب و خواندنی درباره فیلم هری پاتر و تالار اسرار (Harry Potter and the Chamber of Secrets)


1. طوق کوچکتر

درباره طوق روی لباس دکتر استرنج جزئیات جالبی وجود دارد. این طوق در رابطه با ویلن‌های شرور خوب عمل می‌کند. با این حال این طوق چشم جهان بین را حفظ کرده و ردا را روی بدن استرنج نگه می‌دارد. این طوق به بزرگی طوق کمیک می‌باشد. درحالی که طوق کوچک‌تر می‌توانست نادیده گرفته شود.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. محمدرضا

    آبان 24, 1399

    خدایی ادم از دیدن طراحی لباس های mcu لذت میبره نمیشه چشم برداشت ازشون همینطوری هم بهتر و بهتر میشن

    پاسخ