معرفی فیلم “من یک سایبورگ هستم، ولی مشکلی نیست” (I’m a Cyborg, But That’s OK)

“پارک چان-ووک” یکی از مشهورترین کارگردان‌های کره‌جنوبی است که بیشتر برای سه‌گانه انتقامش معروف است و فیلم‌های او در میان سینمادوستان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. فیلم کمدی-رمانتیک “من یک سایبورگ هستم، ولی مشکلی نیست” فیلمی کمتر دیده‌شده از این کارگردان است که درست بعد از آخرین قسمت سه‌گانه انتقام آن را ساخته و نبوغ فیلمسازی‌اش را ببه رخ همگان کشیده‌است. این فیلم آنقدر دوست‌داشتنی و لذتبخش است که محال است از تماشای آن لذت نبرید و مهارت داستان گویی و شخصیت‌پردازی “پارک چان-ووک” را تحسین نکنید. در ادامه این مقاله به معرفی فیلم زیبای “من یک سایبورگ هستم، ولی مشکلی نیست” پرداخته‌ایم؛ با پروشات همراه باشید.


  • نام فیلم: “من یک سایبورگ هستم، ولی مشکلی نیست” (I’m a Cyborg, But That’s OK)
  • ژانر:درام، عاشقانه
  • کارگردان:“پارک چان-ووک” (Park Chan-wook)
  • بازیگران: “ایم سو-جونگ”، “جو یونگ-ووک”، “جونگ جی-هون”
  • سال تولید:2006
  • زبان:کره‌ای
  • امتیاز آی ام دی بی:7.1/10
  • امتیاز راتن تومیتوز:92/100

“من یک سایبورگ هستم، ولی مشکلی نیست”. به همین راحتی کارگردان چیره دست کره‌ای، “پارک چان ووک”، سفر شگفت‌انگیزی را به درون ذهن سودا زده‌ی شخصیت‌های فیلمش آغاز می‌کند. داستان فیلم در یک بیمارستان روانی می‌گذرد، جایی که هر کدام از بیماران با مشکلات روانی خاصی دست و پنجه نرم می‌کنند و درگیر زندگی خود و گاهی سو استفاده و ضربه زدن به یکدیگر هستند. اما این فضا به هیچ‌وجه ناراحت‌کننده و سیاه نیست و تصویرسازی‌های رنگارنگ کارگردان در کنار طنز مثال‌زدنی فیلم تماشایش را به تجربه‌ای شیرین و دوست‌داشتنی تبدیل می‌کند.

تمرکز فیلم بر روی شخصیت دختری به نام “یونگ-گون” است که در این بیمارستان روانی بستری شده و فکر می‌کند یک انسان ماشینی یا همان سایبورگی است که به‌جای آب و غذا به انرژی مغناطیسی احتیاج دارد. “یونگ-گون” در عین حال که با شناخت هویت واقعی‌اش می‌جنگد، در تلاش است تا به هر طریقی که شده آسیبی جدی به پرستاران بیمارستان وارد کند تا بتواند از آنجا فرار کند و یک بار دیگر مادربزرگش را ببیند.

اما نقطه قوت فیلم شکل‌گیری دوستی بسیار زیبا، انسانی و نجات‌بخشی است که بین دو شخصیت اصلی داستان یعنی “یونگ-گون” و پسری به‌نام “ایل-سون” شکل می‌گیرد و فیلم “پارک چان ووک” را به شاهکاری انسانی و مثال‌زدنی تبدیل می‌کند. شاهکاری که همزمان مخاطب را می‌خنداند، اشک به چشمانش می‌آورد و دلگرمش می‌کند. این فیلم با ایجاد فضایی خوش رنگ و لعاب و قرار دادن شخصیت‌های بامزه و متفاوت در کنار هم، داستانش را در قالب یک روایت عاشقانه، دوست‌داشتنی و سرشار از احساسات مختلف انسانی به بیننده نشان می‌دهد.

“من یک سایبورگ هستم، ولی مشکلی نیست” فیلمی است که با زبان رنگارنگ خود به ما می‌گوید هیچ چیز ذات انسانی ما را از ما نخواهد گرفت، نه درد و رنج و نه بیماری‌های روانی. ما در نهایت همه انسانیم و به محبت یکدیگر نیاز داریم.

تصاویری از فیلم “من یک سایبورگ هستم، ولی مشکلی نیست”:


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم