10 بازیگر که نزدیک بود در سه‌گانه “پدرخوانده” (The Godfather) بازی کنند

“فرانسیس فورد کاپولا” (Francis Ford Coppola) با اقتباس از رمان حماسی جنایی “پدرخوانده” یکی از بهترین فیلم‌های سینما را ساخت. در آن زمان با فشار از جانب استودیو سیکوئل آن را ساخت که به بهترین فیلم جهان بدل شد. سپس با فشار بیشتر از جانب استودیو برای تکمیل سه گانه “پدرخوانده 3” را ساخت که مایه تأسف تماشاگران و منتقدین بود. با این حال هنوز این سه گانه را یکی از بهترین دستاوردهای سینما می‌دانند.

بازیگران “پدرخوانده” با حضور “آل پاچینو” (Al Pacino)، “دایان کیتن” (Diane Keaton)، “مارلون براندو” (Marlon Brando)، “رابرت دووال” (Robert Duvall)، “جیمز کان” (James Caan)، “تالیا شایر” (Talia Shire)، “جان کازال” (John Cazale) و “رابرت دنیرو” (Robert De Niro) از جمله بهترین بازیگران سینما هستند. اما نزدیک بود بازیگران دیگری در فیلم حضور یابند که در اینجا به شما معرفی می‌شوند. با پروشات همراه باشید.


10. فرانک سیناترا (Frank Sinatra) در نقش ویتو کورلئونه

زمانی که این پروژه در حال ساخت بود بازیگران مختلفی درصدد دریافت این نقش بودند از جمله “فرانک سیناترا” و “اورسن ولز” (Orson Welles). کاپولا از دست رد زدن به سینما ولز ناراحت بود بنابراین نقش کلنل کرتز “اینک آخرالزمان” (Apocalypse Now) را به او پیشنهاد کرد اما او نپذیرفت.

بازیگران دیگریکه برای این نقش درنظر گرفته شدند عبارتند از: “ارنست بورگناین” (Ernest Borgnine)، “برت لنکستر” (Burt Lancaster)، “لارنس الیویه” (Laurence Olivier)، “آنتونی کوئین” (Anthony Quinn)، “ادوارد جی.رابینسن” (Edward G. Robinson)، “پل اسکافیلد” (Paul Scofield)، “جرج سی.اسکات” (George C. Scott) و “دنی توماس” (Danny Thomas).

همچنین بخوانید: معرفی 12 فیلم جذاب و دیدنی شبیه پدرخوانده (The Godfather)


9. وینونا رایدر (Winona Ryder) در نقش ماری کورلئونه

“وینونا رایدر” قرار بود در فیلم سوم “پدرخوانده” در نقش ماری کورلئونه حضور یابد اما جواب رد داد تا در “پری دریایی” (Mermaid) حضور یابد. “مدونا” (Madonna) هم می‌خواست در این نقش باشد اما برای این نقش مسن بود. “جولیا رابرتز” (Julia Roberts) به خاطر بازی در فیلم “زن زیبا” (Pretty Woman) جواب رد داد. سرانجام این نقش به دختر کارگردان واگذار شد، که البته آن را پارتی بازی می‌دانستند.

پیش از حضور “اندی گارسیا” (Andy Garcia) در نقش وینسنت کورلئونه هم بازیگران دیگری برای این نقش انتخاب شدند، از جمله: “الک بالدوین” (Alec Baldwin)، “نیکلاس کیج” (Nicolas Cage)، “تام کروز” (Tom Cruise)، “مت دیلن” (Matt Dillon)، “وال کیلمر” (Val Kilmer)، “چارلی شین” (Charlie Sheen) و “بیلی زین” (Billy Zane).


8. الویس پریسلی (Elvis Presley) در نقش تام هاگن

برای از بازیگرانی که برای نقش مایکل در نظر گرفته شدند، مانند “جک نیکلسون” (Jack Nicholson) و “مارتین شین” (Martin Sheen) برای نقش تام هاگن هم درنظر گرفته شده بودند. “جان کاساوتیس” (John Cassavetes) و “پیتر فالک” (Peter Falk) هردو برای این نقش درخواست داده و “بروس درن” (Bruce Dern)، “استیو مک کوئین” (Steve McQueen) و “پل نیومن” (Paul Newman) هم تست دادند. “الویس پریسلی” هم تست داد، اما با وجود علاقه‌اش به این اثر دوست داشت در نقش ویتو بازی کند.


7. برت رینولدز (Burt Reynolds) در نقش سانی کورلئونه

“آنتونی پرکینز” (Anthony Perkins) پیش از “جیمز کان” برای نقش سانی تست داد، تهیه کنندگان هم “جان ساکسون” (John Saxon) را برای این نقش درنظر داشتند. “برت رینولدز” یکی از انتخاب‌های اصلی بود، اما می‌گفتند “مارلون براندو” دوست نداشت با او همکاری کند و بنابراین کارگردان هم با او همکاری نکرد.

البته کاپولا هم انتخاب اول استودیو برای کارگردانی فیلم نبود. قرار بود “سرجو لئونه” (Sergio Leone) کارگردان “خوب، بد، زشت” (The Good, the Bad, and the Ugly) برای این فیلم انتخاب شود اما او نمی‌خواست روی رمان پوزو کار کند و پیشنهاد را رد کرد.


6. جیمز کاگنی (James Cagney) در نقش هایمن راس

اولین انتخاب کاپولا برای نقش هایمن رأس “جیمزکاگنی” بود. کاپولا حتی به خانه کاگنی رفت تا درباره این نقش بحث کند، اما این ستاره نقش را قبول نکرد. گفته می‌شد “پتر سلرز” (Peter Sellers) هم یکی ازگزینه های این نقش بود. “جو پشی” (Joe Pesci) هم برای نسخه جوانی پیتر کلمنزا درنظر گرفته شده بود.

همچنین بخوانید: بهترین چندگانه‌های سینمایی تاریخ براساس امتیاز IMDb


5. میا فارو (Mia Farrow) در نقش کی کورلئونه

“دایان کیتن” برای نقش همسر دوم مایکل کورلئونه، یعنی کی، انتخاب شد، چون در آن زمان با “آل پاچینو” هم رابطه داشت. اما او انتخاب اول نبود. سه ستاره موردنظر برای این نقش عبارتند از: “میا فارو” از “بچه رزماری” (Rosemary’s Baby)، “جولی کریستی” (Julie Christie) از “حالا نگاه نکن” (Don’t Look Now) و “کارن بلک” (Karen Black) از “سه گانه ترس” (Trilogy of Terror) (که بعداً در “حالا تو بچهٔ بزرگی هستی” (You’re a Big Boy Now) از کاپولا حضور یافت).


4. فرانکو نرو (Franco Nero) در نقش ویرجیل سولوتسو

“فرانکو ترو” ستاره فیلم دهه 60 “جنگو” (Django) از “سرجو کوربوچی” (Sergio Corbucci) قرار بود نقش ویرجیل را بازی کند. به علاوه “آن بنکرافت” (Anne Bancroft) و “آنا مانیانی” (Anna Magnani) هم نقش کارملا کورلئونه را رد کرده بودند.

“ویلیام دیون” (William Devane) برای نقش مو گرین، “الیویا هاسی” (Olivia Hussey) برای نقش آپولونیا و “پیر آنجلی” (Pier Angeli) برای نقش دیگر درنظر گرفته شده بودند. البته آنجلی در آغاز ضبط براثر مصرف مواد مخدر از دنیا رفت.


3. مارلون براندو (Marlon Brando) در نقش یانگ ویتو

کاپولا می‌خواست برای داستان پریکوئل “پدرخوانده 2” “مارلون براندو” را برگرداند تا نقش جوانی خودش را ایفا کند، چون می‌دانست او می‌تواند هر سنی را ایفا کند. با این حال کاپولا حین نوشتن فیلمنامه به یاد آورد که “رابرت دنیرو” در فیلم اول خوب تست داده بود و تصمیم گرفت نقش ویتو را به او بسپارد.


2. سیلوستر استالونه (Sylvester Stallone) در نقش جوی زاسا

“میکی رورکه” (Mickey Rourke) قرار بود در فیلم سوم نقش جویی زاسا را ایفا کند اما تهیه کنندگان او را برای این نقش مناسب ندیدند. پس از “دنیس فارینا” (Dennis Farina) و “جان تورتورو” (John Turturro)، این نقش به استالونه پیشنهاد شد. با این حال او نقش را رد کرد. هرچند در فیلم اول برای نقش پولی و کارلو تست داده بود اما پذیرفته نشده بود.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های سیلوستر استالونه (Sylvester Stallone) بر اساس امتیاز راتن تومیتوز


1. رابرت ردفورد (Robert Redford) در نقش مایکل کورلئونه

“رابرت ردفورد” و “رایان اونیل” (Ryan O’Neal) برای نقش مایکل درنظر گرفته شده بودند و پاچینو در هنگام دریافت پیشنهاد این فیلم باید در کمدی مافیایی “دار و دسته‌ای که نمی‌توانست شلیک کند” (The Gang That Couldn’t Shoot Straight) بازی می‌کرد.

“وارن بیتی” (Warren Beatty) پیشنهاد کارگردانی، تهیه کنندگی و حضور در نقش مایکل را پذیرفت اما قبول نکرد. “داستین هافمن” (Dustin Hoffman) و “جک نیکلسون” هم نقش را رد کردند. “دیوید کارادین” (David Carradine) و “مارتین شین” برای نقش تست دادند و مدتی هم “تامی لی جونز” (Tommy Lee Jones) را درنظر داشتند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم