بهترین فیلم‌های “بروس ویلیس” (Bruce Willis) براساس امتیاز متاکریتیک

بروس ویلیس” طی سال‌ها فعالیت با حضور در نقش‌های کوچک و بزرگ قلب مخاطبین را از آن خود کرده است. او شخصیت‌های جذابی را خلق کرده و در فیلم‌های ژانرهای مختلف حضور داشته است.

گرچه طرفداران و منتقدین همیشه درباره معرفی بهترین فیلم او اختلاف نظر دارند، اما برخی از آثار او بیشتر موردتوجه قرار گرفته‌اند و در اینجا می‌خواهیم 10 فیلم موفق او براساس امتیاز متاکریتیک را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. آن سوی پرچین – Over The Hedge (امتیاز 67 – 2006)

فیلم انیمیشنی از دریک ورک که موردتوجه منتقدین و تماشاگران قرار گرفت و هرگز سیکوئلی برای آن ساخته نشد. ویلیس در نقش راکومی بدجنس به نام آر جی صداپیشگی می‌کند که برای سرقت آذوقه و دادن آن به خرسی انتقام جو که به او بدهکار است، حیوانات دیگر را هم با خود همدست می‌کند.

همچنین بخوانید: 50 فیلم ابرقهرمانی برتر تاریخ سینما تا به امروز + تصاویر


9. جان ساخت 2 – Die Hard 2 (امتیاز 67 – 1990)

اولین فیلم از سه گانه “جان سخت” در این لیست ساخته “رنی هرلین” (Renny Harlin)، که شاید به اندازه فیلم اول دیدنی نباشد اما بازهم صحنه‌های جالبی دارد. داستانی نه چندان متفاوت در فرودگاه دالس با حضور ویلیس در نقش افسر جان مک کلین که می‌توانید مانند فیلم اول از آن لذت ببرید.


8. جان سخت 4 – Live Free Or Die Hard (امتیاز 69 – 2007)

این سیکول که حدود 20 سال پس از فیلم اول ساخته شد هنوز توانست جذابیت آنها را احیا کند. واکنش منتقدین به این فیلم از سیکوئل های قبلی بهتر بود، با این حال سیکوئل سال 2013 یعنی “یک روز خوب برای جان‌سخت” (A Good Day to Die Hard) چندان مورد اقبال مخاطبین و منتقدین قرار نگرفت.


7. جان سخت – Die Hard (امتیاز 72 – 1988)

یک فیلم کلاسیک اکشن از “جان مک‌تیرنان” (John McTiernan) که نه تنها ژانر اکشن را دگرگون کرد بلکه حرفه ویلیس را برای همیشه تغییر داد. اجرای درخشان ویلیس و ویلن دیدنی “الک ریکمن” (Alan Rickman) توانست این فیلم را به نقطه عطفی در این ژانر بدل کند.


6. 12 میمون – 12Monkeys (امتیاز 74 – 1995)

یک فیلم علمی-تخیلی دیدنی از “تری گیلیام” (Terry Gilliam) که به خاطر ترکیب جلوه‌های بصری با روایتی زیبا و اجرای دیدنی ویلیس و “برد پیت” (Brad Pitt) توانست توجه منتقدین و تماشاگران را جلب کند. ویلیس نقش یک زندانی را ایفا کرده که از آینده پساآخرالزمانی به سال‌های 1990 فرستاده می‌شود تا ریشه یک ویروس مرگبار که بشریت را نابود کرده، پیدا کند. فضای پوچ گرایانه فیلم گیلیام و تراژدی داستان نقطه اصلی جذابیت این فیلم بود.

همچنین بخوانید: ترسناک‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما با محوریت شیوع ویروس که باید تماشا کنید


5. گرایندهاوس – Grindhouse (امتیاز 77 – 2007)

در این فیلم درجه دو که ترکیبی از “ضدمرگ” (Death Proof) ساخته “کوئنتین تارانتینو” (Quentin Tarantino) و “سیاره وحشت” (Planet Terror) ساخته “رابرت رودریگز” (Robert Rodriguez) است، ویلیس تنها در یکی از صحنه‌ها حضور دارد.

این فیلم داستانی زامبی وار و کمدی دارد که ویلیس در آن نقش یک رهبر نظامی در آغاز فیلم را بازی می‌کند.


4. لوپر – Looper (امتیاز 84 – 2012)

تریلر علمی-تخیلی ساخته “رایان جانسون” (Rian Johnson) درباره سفرد در زمان و رویارویی لوپر (مزدوری که افرادی که از آینده آمده‌اند را می‌کشد تا جسدشان پیدا نشود) و نسخه قدیمی قدیمی خودش با بازی ویلیس. فیلم از آثاری مانند “12 میمون” الهام گرفته و استقبال منتقدین از آن نشانه اقتباس صحیح است.


3. قلمرو طلوع ماه – Moonrise Kingdom (امتیاز 84 – 2012)

شاید به ندرت رخ داده باشد اما ویلیس در نقش‌های کمدی و درام هم حضور دارد که این فیلم‌ها هم به اندازه تریلرهای دیگر موفق هستند. این کمدی “وس اندرسن” (Wes Anderson) درباره عشق جوانی جنبه رام‌تر شخصیت ویلیس به عنوان ماموری آرام در جزیره‌ای متروک در نیوانگلند را نشان می‌دهد.


2. هیچ‌کس احمق نیست – Nobody’s Fool (امتیاز 86 – 1994)

این درام “رابرت بنتون” (Robert Benton) گرچه ناشناخته است اما جواهری از اواسط سال‌های 1990 محسوب می‌شود و ویلیس نقش مکمل شخصیت “پل نیومن” (Paul Newman) را برعهده دارد. شخصیت‌های نیومن و ویلیس در داستان باهم رقابت داشته و اجرای آنها را می‌توان نقطه قوت فیلم دانست.

همچنین بخوانید: معرفی 25 فیلم با پیچیده‌ترین پایان‌بندی‌ها در تاریخ سینما که باید تماشا کنید


1. داستان عامه پسند – Pulp Fiction (امتیاز 94 – 1994)

این فیلم دیدنی از “کوئنتین تارانتینو” در همان سال “هیچکس احمق نیست” اکران شد و ویلیس در یکی از بهترین اجراهای خود ظاهر می‌شود، آن هم درحالی که اجرای دیدنی او تنها یکی از اجراهای دیدنی فیلم است. در این فیلم ویلیس نقش یک بوکسور را ایفا می‌کند که پس از برنده شدن در مسابقه‌ای از قبل برنامه ریزی شده و کشتن تصادفی رقیب، در حال فرار است. بخش‌های غیرقابل پیشبینی فیلم یکی از بهترین آثار سینما را خلق کرده است.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم