جزئیات پنهان درباره لباس شخصیت‌های “انتقام‌جویان” (The Avengers)

حدود یک قرن است که ابرقهرمان‌ها به دنیای ما وارد شده‌اند. یکی از دلایل استقبال از فیلم‌ها و چندگانه‌های سنگین مارول توجه آنها به جزئیات کمیک و خلق آنها روی پرده نقره‌ای است. به همین دلیل باید به تصویر شخصیت‌ها در فیلم‌ها و البته پوشش و لباسشان توجه کرد.

برای طرفداران کمیک هیچ چیز از مشاهده شخصیت‌های محبوبشان روی پرده سینما هیجان انگیزتر نیست. انبوه قهرمان‌ها به معنای پوشش و لباس‌های متفاوت است. بنابراین در اینجا می‌خواهیم جزئیات پنهانی درباره لباس شخصیت‌های انتقام‌جویان را به شما معرفی کنیم؛ با پروشات همراه باشید.


10. مرد عنکبوتی فلزی

از فیلم “بازگشت به خانه” (Homecoming) مرد عنکبوتی به بعد شاهد یک مرد عنکبوتی آهنین بوده‌ایم. در فیلم “جنگ بی نهایت” (Infinity War) پوشش او چهار قطعه سایبری داشت که به کمرش وصل می‌شد. در حقیقت این پوشش خاص به همراه دو جفت دست مصنوعی است.

کتاب The Art of Spider-Man: Far From Home، درباره این پوشش توضیحات بیشتری داده و می‌گوید این لباس گزینه‌های دیگری هم دارد که بیشتر آنها به همان چهار بازو مربوط هستند. این بازوها نور پنهان دارند که در تاریکی به او کمک کرده، در مقابل گلوله محافظت ایجاد نموده و در مقابل دشمنان محافظت ایجاد می‌کنند.

همچنین بخوانید: تاریخچه حق امتیاز کاراکترهای مارول؛ کدام کمپانی صاحب کدام کاراکتر است؟


9. شال راکت

پس از وقایع تراژیک “جنگ بی نهایت”، راکت راکون تنها بازمانده نگهبانان کهکشان بود که به خوبی شخصیت پردازی شد و در حالی که در ظاهر قوی است اما در باطن فردی احساساتی و عاطفی است که با نگهبانان دیگر رابطه خوبی دارد.

در سری دوم نگهبانان رابطه کجدار و مریز او با پیتر کوئیل را می‌بینیم که این دو همچنان برای هم دردسر درست می‌کنند. این موضوع بازی آخر راکت را غم انگیز و تاثیرگذار می‌کند. وقتی در سال 2023 برای مأموریت سفر در زمان دوباره به انتقام جویان ملحق می‌شود، برای اولین بار یک شال قرمز پوشیده. همان شالی که کوئیل پیش از پودر شدن پوشیده بود.


8. شلوار شگفت‌انگیز

درباره تبدیل شدن بروس بنر به هالک همیشه یک سؤال پرسیده می‌شود. چه بلایی سر لباس‌هایش می‌آید و چرا هرگز برهنه نمی‌شود؟ خوشبختانه مارول در این باره توضیح داده است. پس از اینکه هالک از آسمان سقوط می‌کند در یک انبار و درحالی که برهنه است بیدار می‌شود.

اگر سرایداری از آن اطراف به او لباس نمی‌داد، دیرتر به نبرد نیویورک می‌رسید. سپس “عصر اولتران” حقیقت جالبی درباره بروس نشان داد. از آنجاییکه تونی استارک طراح غیررسمی لباس انتقام جویان بود برای هالک شلواری از جنس میکروفیبر طراحی کرد که در اندازه بزرگ هم کش می‌آمد.


7. حشرات پنهان

پس از شکست عاطفی تماشاگران پس از “جنگ بی نهایت”، مارول با “مرد مورچه‌ای و زنبورک” (Ant-Man and the Wasp) طنز را به تماشاگران هدیه داد. این سیکوئل دو انتقام جوی گمشده به نام‌های هوپ پیم و اسکات لانگ را معرفی کرد. ماه‌ها پیش از اکران فیلم، یکی از کاربران تیزبین به جزئیات جالبی درباره لباس این دو شخصیت توجه کرد.

هردو لباس شباهت‌هایی دارند اما طراحی قسمت جلوی آنها نه تنها متفاوت بوده بلکه به شخصیت هرکدام مربوط است. مرد مورچه کله مورچه‌ای و زنبورک کله‌ای شبیه زنبور دارد. بنابراین ویژگی آنها در لباسشان پنهان شده بود، آن هم درحالی که هنوز نام ابرقهرمانی‌شان معرفی نشده بود.


6. مرد عنکبوتی ایمن است

یکی از قوی‌ترین روابط پدر و پسری مارول از دو شخصیتی که ارتباطی ندارند، به دست آمده. از بازدید تونی استارک از یک اتاق در کویینز تا عزاداری پیتر پارکر، این دو پیوند خوبی ایجاد کردند. یکی از جزئیات پنهان درباره لباس تونی استارک نشان دهنده توجه او به نابغه‌اش است. “مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه” نشان می‌دهد این لباس ویژگی‌هایی دارد: مثل گرمکن، ردیاب و چتر نجات.

اما این ویژگی‌ها جدی‌تر از آنچه به نظر می‌رسند، هستند. تونی در آخرین ماجراجویی خود در برق تنسی درحالی پرسه می زند و امیدی به پیدا شدن ندارد که بدون لباس است. در “بازگشت به خانه” شاهد سقوط دوستش و فلج شدن او بود. اینجاست که گرمکن، ردیاب و چتر نجات اهمیت خود را نشان می‌دهند.

همچنین بخوانید: تاریخچه لوگوی دنیای مارول


5. کاپیتان ضدگلوله

وقتی سرم سرباز ابرقدرت به استیو راجرز تزریق شد، این جوانک بروکلینی به قدرت، چابکی، سرعت، مقاومت، و استقامت مافوق دست یافت. با این حال زرهش نشان می‌دهد که کاملاً ضدگلوله نیست و هنوز هم در مقابل گلوله و شمشیر ضعیف است. اینجاست که برادران روسو از راه می‌رساند. در سال 2014 کارگردان‌ها نشان دادند که لباس کپ از اولین حضورش در انتقام جویان تغییر کرده است.

اگر بخواهید لباس رنگ روشن او در نبرد نیویورک را با لباس تیره و رسمی او در “سرباز زمستانی” (Winter Soldier) مقایسه کنید، این موضوع مشخص می‌شود. نکته جالب درباره روسو این است که لباس جدیدش از جنس کولار بوده و کاملاً ضدگلوله است. بنابراین این نکته بسیار جالبی است.


4. پیام شاه واکاندا

در فیلم “پلنگ سیاه” (Black Panther)، پلنگ سیاه به لطف نبوغ خواهرش لباس قبلی‌اش را کنار گذاشت. بزرگ‌ترین مزیت این لباس جذب و آزاد کردن انرژی جنبشی بود. قسمت‌های بنفش نورانی در کنار لباس مشکی نشانه قدرت او هستند. اما در میان این نقاط نورانی شاید متوجه جزئیات پنهان لباس نشوید.

وقتی شاه واکاندا برای اولین بار انرژی جنبشی این لباس را می‌بیند، انگار جمله‌ای را از رنگ‌های بنفش دریافت می‌کند که به این معناست: “دوستت دارم مامان.” گذاشتن چنین جزئیاتی روی لباس جنگ عجیب است، شاید این پیامی از جانب کارگردان فیلم، “رایان کوگلر” (Ryan Coogler) برای مادرش باشد.


3. آغاز باکی

ما برای اولین بار باکی بارنز را به عنوان یک سرباز خوش قلب و شجاع جنگ جهانی دوم می‌بینیم که همیشه مراقب بهترین دوستش استیو راجرز است. پس از اینکه توسط هیدرا ربوده شد، کاپیتان آمریکای جدید دوستش را نجات داد و به سرعت گروهش را شکل داد. لباس آبی روشن باکی لباسی بود که به عنوان فرمانده می‌پوشید. از زمان مرگ و بازگشت دوباره‌اش به عنوان سرباز زمستانی دیگر او را در این لباس ندیدیم.

با این حال برخی از افراد تیزبین متوجه ظهور دوباره ان در “جنگ بی نهایت” شدند. گرچه او هنوز بازوی آهنین خود را دارد و لباس شبیه قبلاً نیست، اما از لحاظ رنگ و شکل به لباس قبلی او شباهت‌هایی دارد. جالب است که پس از تمام این رنج‌ها به گذشته معصومانه‌ترش نزدیک است.


2. کاپیتان مارول

کارول دنورز اولین بار در یک لباس آبی رنگ ظاهر شد که جزئیات ریزی داشت. ظاهراً تمام ستاره‌ای روی قفسه سینه دارند. با این حال لوگوی هر سرباز منحصر به فرد است. کارول تنها سربازی است که ستاره هشت پر دارد. لباس موهاک او مستقیماً از کتاب‌های کمیک سال 2012 الهام می‌گیرد. شاید ندانید که تکنولوژی این لباس دقیقاً مشابه استار-لرد است. بعداً می‌بینیم که کاپیتان مارول لباس‌های مختلف را امتجان می‌کند و پیش از انتخاب لباس فعلی او را در لباس‌های سبز و خاکستری، مشکی و زرد می‌بینیم. قبلی از کتاب‌های کمیک اقتباس شده و بعدی از روزهای مارول بودن کارول الهام می‌گیرد.

همچنین بخوانید: بهترین فیلمهای کریس ایوانز در خارج از دنیای مارول بر اساس امتیاز IMDb


1. تونی استارک

با تغییر اصلی لباس تونی استارک دو اتفاق مهم رخ داد. یکی قرارگیری تکه‌های قرمز و طلایی بود و دیگری معرفی لباس رزم مارک آل با تکنولوژی نانو. گرچه این لباس بسیار شگفت انگیز بود اما هنوز با توانایی‌هایش آشنا نبودیم.

آنچه که ممکن است توسط بسیاری نادیده گرفته شده باشد این است که این لباس تنها لباس مرد آهنی است که به هوش مصنوعی نیاز ندارد. همه چیز توسط قدرت ذهن کنترل می‌شود. نکته جالب دیگر سبک بودن آن است که تنها 15 کیلو وزن دارد. وجه تمایز این لباس با لباس‌های دیگر این است که هر بخش آن می‌تواند هرجور که دوست داشته باشید عوض شود.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. فاطمه

    آبان 23, 1399

    سلام عباس آقا فیلم راه بازگشت۲۰۱۰دیدم شیبه اینجور فیلم ها برام معروفی میکنید با تشکر

    پاسخ