آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 97)

آخر هفته فرصت مناسبی برای دیدن فیلم‌های مختلف است؛ در این شماره از لیست آخر هفته سعی کرده‌ایم که فیلم‌های منتخبی از تمام ژانرها را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


1. نابخشوده – 1992 – Unforgiven

ژانر: درام، وسترن

کارگردان: کلینت ایستوود (Clint Eastwood)

بازیگران: کلینت ایستوود، جین هکمن، مورگان فریمن، ریچارد هریس

تریلر فیلم

در سال های ۱۸۸۰، ویلیام مانی (کلینت ایستوود) یک قاتل بازنشسته پیر است که با همسر جوان و دو فرزندش در آرامش زندگی می کند. اما اکنون همسرش رفته و مزرعه خشک شده. اکنون مانی باید به کمک شریک قدیمی اش ند لوگان (مورگان فریمن) و مرد جوانی به نام شوفیلد کید (جیمز وولوت) آخرین وظیفه خود را انجام دهد. اکنون که چند گاوچران یک روسپی را شکنجه کرده اند، این مردها باید کاری را انجام دهند که مرز میان قهرمانی و شرارت، مردانگی و اسطوره بودن را محو می کند. لیتل بیل داگت (جین هکمن)، کلانتر، به آنها اجازه می‌دهد که به همراه شش اسب رهسپار شوند. روسپی که از عدالت ناامید است به کسی که بتواند انتقام او را بگیرد، ۱۰۰۰ دلار می‌دهد.


2. مونیخ – Munich – ۲۰۰۵

ژانر: درام، هیجان‌انگیز

کارگردان: استیون اسپیلبرگ (Steven Spielberg)

بازیگران: اریک بانا، دنیل کریگ، متیو کایوویتس، پاتریک کندی

فیلمی براساس عملیات واقعی خشم خدا که اسرائیلی‌ها در پی انتقام گیری به خاطر حمله تروریستی المپیک مونیخ در سال ۱۹۷۲ آن را انجام می‌دهند.  داستان درباره دستگیری و کشتار اعضای گروه تروریستی سپتامبر سیاه است که مسئول کشتار بودند. تنش و فضای رازآلود داستان امضای تریلرهای اسپیلبرگ است و این فیلم هم دست کمی ندارد. فیلمی بیدار کننده که درباره اخلاقیات و انسانیت سؤالات زیادی پرسیده و با خلق شخصیت‌های پیچیده مخاطب را سرگرم نگه می‌دارد. این فیلم در سال 2006 نامزد دریافت اسکار بهترین فیلم شد.


3. گاوصندوق – 2012 – Safe

ژانر: اکشن، جنایی، مهیج

کارگردان: بوآز یاکین (Boaz Yakin)

بازیگران: جیسون استاتهام، جیمز هونگ، رابرت جان بورک

تریلر فیلم

داستان فیلم دربارهٔ یک افسر بازنشسته پلیس به نام لوک رایت (جیسون استاتهام) است که به‌طور اتفاقی با دختری آشنا می‌شود که دارای هوش بالایی است و رمز یک گاو صندوق را در ذهن خود دارد و مافیا چینی، روسی و پلیس‌ها به دنبال او هستند. لوک رایت می‌خواهد هم از این دختر حفاظت کند و هم پول‌های گاو صندوق را برای خود بردارد ولی در این راه با درگیری‌های زیادی رو به رو می‌شود. این فیلم پر از صحنه‌های اکشن و هیجان‌انگیز است و طرفداران این ژانر را راضی می‌کند.


4. دختری با تمام موهبت‌ها – 2016 – The Girl with All the Gifts

ژانر: ترسناک، ماجراجویی

کارگردان: کالم مک‌کارتی (Colm McCarthy)

بازیگران: جما آرترتون، گلن کلوز، دومنیک تیپر

تریلر فیلم

مدت‌هاست که جهان توسط زامبی ها تسخیر شده و گروهی از انسان ها در ایستگاه نظامی متوجه می شوند نسل جدید کودکان دورگه مانند زامبی ها رفتار کرده اما می توانند فکر کنند و بیاموزند. زنی به نام هلن مسئول نگهداری از آنهاست. و دختری به نام ملانی با رفتارهای عجیب توجه او را جلب می کند. درحالی که انسان ها به دنبال یافتن درمان هستند ممکن است از جهان فعلی ناامید شده و منزوی شوند. یک فیلم ترسناک هوشمندانه، خلاقانه و مهیج که این ژانر را به سطح جدیدی رسانده و شما را در دنیای وحشتناکش غرق می‌کند.


5. جان عزیز – Dear John – ۲۰۱۰

ژانر: درام، عاشقانه

کارگردان: لاسه هالستروم (Lasse Hallström)

بازیگران: چنینگ تیتوم، آماندا سایفرد، ریچارد جنکینز

تریلر فیلم

جان و ساوانا در تابستان یکدیگر را دیده و عاشق هم می شوند. زمانی که جان باید به ارتش بپیوندد تصمیم می گیرند از طریق نامه ارتباط شان را ادامه دهند. پس از دو سال رابطه از راه دور ساوانا به جان می گوید که با مردی دیگری در شرف ازدواج است. این موضوع همه چیز را برای جان تغییر می دهد اما با بازگشت با حقایق دیگری رو به روی می‌شود.


6. مبارزه با خانواده‌ام – 2019 – Fighting with My Family

ژانر: درام، کمدی

کارگردان: استیون مرچنت (Stephen Merchant)

بازیگران: فلورنس پیو، دواین جانسون، جک لودن، لینا هیدی

تریلر فیلم

“مبارزه با خانواده‌ام” که بر اساس زندگی واقعی “پگی” ساخته شده، سفر او و چگونگی موفق شدن او در کشتی کج و WWE را نشان می‌دهد. همه چیز از کودکی او شروع می‌شود، زمانی که هر دوی پدر و مادر او کشتی گیر هستند. برادر او نیز استعدادی در این زمینه دارد. با گذشت زمان، آن‌ها بهتر و بهتر می‌شوند و بالاخره فرصتی بدست می‌آورند. او از این فرصت استففاده کرده و موفق می‌شود، اما برادرش نمی‌تواند. از اینجا به بعد، برای ادامه دادن، او باید خانواده‌اش را در انگلیس ترک کرده و به آمریکا نقل مکان کند و با دنیای واقعی WWE روبرو شود.


7. رنگ تند – 2019 – Fast Color

ژانر: درام، علمی-تخیلی

کارگردان: جولیا هارت (Julia Hart)

بازیگران: گوگو امبتا-را، لورین توسیت، کریستوفر دنهام

تریلر فیلم

حمله‌های عصبی “روث” معمولاً به اندازه یک زمین لرزه قدرتمنداند. او به هدف دانشمندان و مؤسسات دولتی تبدیل می‌شود که می‌خواهند درباره قدرت‌ها و توانایی‌های غیر انسانی او تحقیق کنند. رسیدن به پایان اجتناب‌ناپذیر است و حالا انرژی اولیه روث در حال محافظت کردن از مهم‌ترین قطعه قلب اوست. ایفای نقش فوق العاده “گوگو مبثا- رو” موجب می‌شود “رنگ تند” مسیری هیجان‌انگیز را طی کند و روند تقریباً ناهماهنگ فیلم را برای پخش در سینما یکنواخت می‌کند.


8. تعقیب‌کننده – 2008 – The Chaser

ژانر: اکشن، جنایی

کارگردان: نا هانگ-جین (Na Hong-jin)

بازیگران: کیم یون سئوک، ها جونگ-وو، سئو یونگ هی

تریلر فیلم

داستان از جستجوی “جونگ هو” و تلاش “کیم می جین” برای فرار از توقفش که در دستان “جی یونگ مین” قاتل قرار دارد شروع می‌شود. اگرچه این فیلم مانند دیگر فیلم‌های قاتل سریالی/ مهیج می‌باشد، اما با در آمیختن رویدادهای پیچیده در دستان “نا هانگ جین” تازه کار، خود را از آنها جدا می‌کند. “تعقیب کننده” با براندازی تمام عرف‌های مربوط به این ژانر، برای بینندگان تجربه‌ای سینمایی رضایت بخش اما نگران کننده را به ارمغان می‌آورد.


9. مسیر آتش – 2012 – Agneepath

ژانر: درام، اکشن

کارگردان: کاران مالهوترا (Karan Malhotra)

بازیگران: هریتک روشن، سانجی دات، ریشی کاپور، پریانکا چوپرا

تریلر فیلم

این فیلم نسخه بازسازی شده اثر دیگری به همین نام است که در سال 1990 در هند ساخته و اکران شد. هریتک روشن در این فیلم نقش اصلی را ایفا می‌کند؛ شخصیتی رنج‌دیده و آرام که خشم بی‌پایانی با خود حمل می‌کند و 15 سال بعد از مرگ بی‌رحمانه پدرش به زادگاهش برگشته تا انتقام خون بی‌گناه پدرش را بگیرد. این فیلم مانند اکثر آثار سینمای بالیوود از صحنه‌های اکشن خوبی برخوردار بوده و به شکل فرعی هم داستان عاشقانه‌ای دنبال‌کننده را به تصویر کشیده‌است.


10. همین دیروز – 1991 – Only Yesterday

ژانر: درام، عاشقانه

کارگردان: ایسائو تاکاهاتا (Isao Takahata)

صداپیشگان: میکی ایمای، توشیرو یاناگیبا، یوکو هونا

تریلر فیلم

این شاهکار “ایسائو تاکاهاتا” درباره یک زن شاغل بیست و هفت ساله است که با سفر به مناطق روستایی به یاد روزهای کودکی خود در توکیو می‌افتد. لحن جذاب فیلم و سبک احساسی آن باعث می‌شود یکی از بهترین انیمه‌ها برای بزرگسالان باشد. این انیمه در عین حال نگاه فمینیستی داشته و موضوعات آن بسیار پیچیده و چالش برانگیز هستند. این انیمه در حال حاضر یک انیمه کلاسیک محسوب می‌شود که تماشای آن لذت‌بخش بوده و دیدگاهتان نسبت به زندگی را تغییر می‌دهد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. شما چه فیلمی را برای تماشا در آخر هفته پیشنهاد می‌کنید؟

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم