خشن‌ترین شخصیت‌های زن فیلم‌های “کوئنتین تارانتینو” (Quentin Tarantino)

فیلم اخیر “کوئنتین تارانتینو” به نام “روزی روزگاری در هالیوود” (Once Upon a Time in Hollywood) سال 1969 هالیوود را نشان داده و به برخی از اتفاقات آن دوره مانند قتل‌های منسون‌ها و “شارون تیت” (Sharon Tate) می‌پردازد.

درحالی که تارانتینو همیشه بحث برانگیز است، فیلم‌های او هم شخصیت‌های زن چندلایه و پیچیده دارند. زنان فیلم‌های او همیشه با مردان رقابت کرده و حتی از آنها پیشی گرفته‌اند. آن‌ها افرادی باهوش و مصمم هستند که به سایر زنان اعتماد به نفس می‌بخشند. در اینجا خشن‌ترین زنان فیلم‌های او را معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. بریجیت وان همرزمارک در “حرامزاده‌های لعنتی” (Inglourious Basterds)

ماجراجویی از سال‌های جنگ جهانی دوم با صحنه‌های دیدنی که حرامزاده‌ها گرچه قهرمان فیلم هستند اما در خشونت حرفی برای گفتن ندارند. این زنانی مانند بریجیت وان همرزمارک هستند که در نقشه‌های پیچیده موفق عمل می‌کنند.

وان همرزمارک تصمیم گرفت به جای فرار در آلمان بماند و با هیتلر مبارزه کند. او مغز متفکر نقشه ترور است که خوب پیش رفت. تنها دلیل به مشکل برخوردن او حرامزاده‌ها هستند.

همچنین بخوانید: بازیگرانی که بیشترین همکاری را با کوئنتین تارانتینو (Quentin Tarantino) داشتند


9. میا والاس در “داستان عامه پسند” (Pulp Fiction)

دنیای “داستان عامه پسند” پر از افراد خشن است که میا والاس شاید خودش خشن‌ترین تمایلات را نداشته باشد اما با این موضوع مشکلی هم ندارد. او گرچه همسر خشن‌ترین رئیس مافیاست اما روحی آزاد است که هرچه دوست دارد را انجام می‌دهد.

حتی وقتی به کمک همسرش فرار می‌کند بازهم مغز متکفر خود اوست. شاید وینسنت وگا قاتل باشد اما به حرف میا گوش می‌دهد. هرکسی که مانند او بتواند از اوردوز نجات پیدا کند می‌تواند خود را قوی بداند.


8. ال درایور در “بیل را بکش” (Kill Bill)

اینکه ال درایور بتواند شرورترین ظالم‌ترین عضو جوخه مرگ باشد، یک موفقیت بزرگ است. گروه مزدورها همه به شدت خطرناک هستند، اما ال تنها کسی است که از کشتن لذت می‌برد. او نه تنها در کشتار جشن عروسی شرکت می‌کند بلکه سعی می‌کند وقتی عروس در کماست جانش را بگیرد.

ال در کشتن همراهانش هم مهارت داشته و به همین دلیل بسیاری از آنها را از بین می‌برد. او مبارزی ماهر است که به هیچ وجه دوست ندارید با او دشمن شوید.


7. جکی براون در “جکی براون” (Jackie Brown)

شاید جکی براون در ظاهر شخصیتی که کنترل همه چیز را در اختیار دارد نباشد، اما دوست دارد بقیه درباره‌اش اینطور فکر کنند. او همیشه باهوش‌ترین بوده و گرچه کاری که بقیه می گویند را انجام می‌دهد اما همیشه یک قدم از بقیه جلوتر است.

پس از اینکه به خاطر حمل پول‌های رئیسش دستگیر می‌شود به پلیس خبرچینی می‌کند. گرچه شاید بسیاری از این شرایط بترسند اما او آن را یک فرصت می‌بیند. بنابراین برای هر دو طرف کار می‌کند تا به آنچه که می‌خواهد دست یابد.


6. برومهیلدا ون شفت در “جانگوی زنجیرگسسته” (Django Unchained)

زندگی در بردگی می‌تواند حتی قوی‌ترین افراد را شکست دهد اما برومهیلدا از بقیه قوی‌تر بوده و تمایلش برای آزادی هرگز خاموش نمی‌شود. حتی به بهای امنیت و پس از درد کشیدن هم از آرزویش برای فرار دست نمی‌کشد.

بنابراین زمانی که هرکسی ممکن است بمیرد او زنده مانده و آنقدر باهوش است که بداند چطور زنده بماند، اما به این معنا نیست که با هر شرایطی راضی شود.

همچنین بخوانید: لیست 20 تایی خشن ترین فیلم های تاریخ سینما که نباید از دست بدهید


5. شوشانا در “حرامزاده‌های لعنتی” (Inglourious Basterds)

Melanie Laurent stars in Quentin Tarantino’s latest film INGLOURIOUS BASTERDS as Shosanna.

شوزانا مانند برومهیلدا باید بی عدالتی‌ها را تحمل کند که خودش مسئول آنها نبوده. او به جای زندگی در دوره برده داری، زنی یهودی است که در فرانسه تحت سلطه نازی زندگی می‌کند. پس از مرگ خانواده‌اش توسط نازی‌ها، تصمیم به فرار می‌گیرد اما او می‌خواهد انتقام بگیرد و به زنده ماندن رضایت نمی‌دهد.

درحالی که در فرانسه زندگی آرامی دارد اما به دنبال فرصتی برای کشتن ماموران نازی از جمله هیتلر است. درحالی که حرامزاده‌ها همه چیز را بهم می‌ریزند شوزانا نقشه‌ای ترسناک طراحی می‌کند.


4. زویی در “ضدمرگ” (Death Proof)

“زویی بل” (Zoë Bell) یک بدلکار است که پس از بدلکاری به جای “اوما تورمن” (Uma Thurman) در “بیل را بکش” در فیلم‌های تارانتینو بدلکاری کرد. تارانتینو هم برای جبران اجراهای درخشانش به او فرصتی داد تا در “ضدمرگ” نقش آفرینی کند و او هم درخشید. در صحنه مسابقه اتومبیل رانی مردی می‌خواهد او و دوستش را از مسیر بیرون کند و زویی او را شکست می‌دهد. حتی تصور “تام کروز” (Tom Cruise) در چنین صحنه سختی دشوار است.


3. او-رن ایشی در “بیل را بکش”

او-رن ایشی اولین نام در لیست مرگ عروس است که گویا می‌خواهد اول سخت‌ترین موانع را از پیش راه بردارد. داستان ایشی آنقدر پیچیده است که می‌تواند یک فیلم باشد. در صحنه‌های انیمه مانند می‌بینیم که وقتی ایشی کودک بود خانواده‌اش توسط یک جانی کشته شدند و ایشی هم که می‌خواست انتقام بگیرد به تدریج به یک مزدور تبدیل شد.

گرچه در ظاهر یک زن آمریکایی-چینی معمولی است اما رهبری گروه یاکوزای ژاپنی را برعهده دارد. به مرور لیاقت خود را در این جایگاه نشان داده و به مهم‌ترین دشمن عروس بدل می‌شود.


2. دیزی دومرگی در “هشت نفرت‌انگیز” (The Hateful Eight)

موضوع اصلی فیلم درباره گروهی از افراد خطرناک است که در فضایی زندانی شده‌اند. درحالی که دیزی تنها اسیر زن است اما خطرناک‌ترینشان محسوب می‌شود.

فیلم به خاطر خشونت شخصیت دیزی نقد شد اما او از هر راهی به دنبال انتقام است. یک فرد خونسرد که انگار اصلاً خطر را حس نمی‌کند.

همچنین بخوانید: 10 فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم هشت نفرت‌انگیز (The Hateful Eight) که باید تماشا کنید


1. عروس در “بیل را بکش”

شاید هیچ شخصیت سینمایی به اندازه عروس “بیل را بکش” مصمم نباشد. گرچه می‌خواست گذشته خشنش را پشت سر بگذارد اما پس از کشتار در مهمانی عروسی‌اش و رفتن تا پای مرگ تصمیم به انتقام گرفت.

از درس‌های خشن نزد پای می تا برخاستنش پس از کما و مقابله با دشمنانش و برخاستنش از گور، می‌توان گفت او در هر شرایطی زنده می‌ماند. او برای رسیدن به هدف هرکاری می‌کند و سپس راه خود را می‌رود.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم