10 فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم “خون زئوس” (Blood Of Zeus) که باید تماشا کنید

تراژدی یونان و داستان خدایان به لطف انیمه جدید “خون زئوس” دوباره زنده شد. یک داستان کلاسیک درباره یک قهرمان یونانی که فرزند نامشروع زئوس بوده و در ماجراجویی‌های مختلف دلاوری می‌کند.

چنین فرمولی و اقتباس‌های مختلف آن همیشه موفق بودند و “خون زئوس” این حقیقت را تصدیق می‌کند. اگر با تماشای “خون زئوس” می‌خواهید داستان بیشتری از خدایان اساطیری و فرزندان آنها تماشا کنید در اینجا فیلم‌های مشابه را معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. برخورد تایتان ها – Clash Of The Titans – 1981-2010

اساطیر یونان چه در نسخه 1981 مارول یا نسخه 2010 آن تماشایی است. افراد مشکل پسند بهتر است نسخه قدیمی را تماشا کنند اما هردو به ماجراهای پرسئوس می‌پردازند. همه افرادی که داستان را می‌دانند در نسخه 1981 تمام تصوراتشان به حقیقت بدل می‌شود. در اینجا پرسئوس و آندرومدا در مقابل هیدس قرار می‌گیرند. پرسئوس با هیولاهای اساطیری یونان مانند مدوسا و اسب بالدار مبارزه می‌کند.

همچنین بخوانید: 10 نکته موردانتظار در فصل 4 انیمه حمله به تایتان (Attack On Titan)


9. خشم تایتان ها – Wrath Of The Titans – 2012

“خشم تایتان ها” سیکوئل نسخه 2010 “برخورد تایتان ها” است و با وجود جلوه‌های رایانه‌ای عناصر اکشن بیشتری دارد و به همین دلیل از نسخه‌های دیگر پیشتر است. در این داستان هیدس با برادرش زئوس مبارزه کرده و آرس هم در خیانت دست دارد.

با این حال زئوس یک بار دیگر باید با پسرش پرسئوس روبرو شود تا اوضاع را کنترل کند. این به منزله جنگ علیه هدیس و آرس است تا دوباره زئوس بر تخت نشسته و از شورش تایتان ها پیشگیری شود.


8. افسانه هرکول – The Legend Of Hercules – 2014

“افسانه هرکول” یکی از شبیه‌ترین فیلم‌ها به “خون زئوس” است. هرکول یکی از محبوب‌ترین فرزندان زئوس و چهره‌های اساطیر یونان است که بیشترین فیلم‌ها را به خود اختصاص داده است. این فیلم در همان سالی اکران شد که “هرکول” (Hercules) با بازی “دواین جانسون” (Dwayne Johnson) اکران شد.

این فیلم به ماجراهای هرکول می‌پردازد، زمانی که به دلیل عشق به پرنسسی که نامزد دیگری است، تبعید شده و به عنوان برده فروخته می‌شود. پدر ناتنی‌اش پادشاه این بلا را سر او می‌آورد. بنابراین شاهد فیلمی درباره نجات یک پرنسس هستیم.


7. هرکول – Hercules – 2014

برخی از طرفداران این فیلم را به “افسانه هرکول” ترجیح می‌دهند چون یکی از بهترین بازیگران هالیوودی یعنی “دواین جانسون” در آن حضور دارد. این بار فیلم به زندگی هرکول پس از شهرتش می‌پردازد و بنابراین در مقایسه با فیلم‌های دیگر که به ماجراجویی‌ها و دلاوری‌هایش پرداخته شده، این بار با شخصیت او آشنا می‌شویم.


6. هرکول – Hercules – 1997

حالا که از هرکول حرف می‌زنیم نمی‌توانیم نسخه دیزنی سال 1997 از “هرکول” را نادیده بگیریم. این فیلم دیزنی به خاطر موسیقی متن و مونتاژ فراموش نشدنی خود در قلب تماشاگران جای دارد.

داستان این نسخه “هرکول” شبیه “برخورد تایتان ها” است که هیدس دوباره علیه زئوس دسیسه چینی می‌کند. او تایتان ها را به المپوس برده و رها می‌کند، کاری که تنها هرکول می‌تواند آن را حل کند.

همچنین بخوانید: 6 فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم هرکول (Hercules)


5. خدایان مصر – Gods Of Egypt – 2016

در این فیلم نه پسر نامشروع خدایان را می‌بینیم نه اساطیر یونان را، با این حال هنوز تماشایی است. اگر می‌خواهید سیاست‌های خدایان و خانواده‌های آنها را مشاهده کنید می‌توانید از اساطیر مصر لذت ببرید. “خدایان مصر” را می‌توان با داستان اساطیر یونان هم مقایسه کرد. سث، خدای بدی، تصمیم می‌گیرد کشور را به زانو درآورده و به آشوب بکشد. درحالی که خدای دیگری با هوروس عشقش را نجات داده و تلاش می‌کند تا آرامش را به مصر بازگرداند.


4. آکوامن – Aquaman – 2018

شاید “زن شگفت انگیز” به خاطر حضور آرس و زئوس انتخاب بهتری باشد اما از آنجاییکه می‌خواهیم به پسر خدایان بپردازیم پس “آکوامن” گزینه بهتری است. داستان در فضایی الهام گرفته از اساطیر یونان یعنی آتلانتیس جریان دارد. البته فارغ از فضا، سفر آکوامن (آرتور کری “Arthur Curry”) شبیه سفر و ماجراجویی هرون است. درست شبیه “خون زئوس”، در اینجا هم آکوامن باید با برادرش مبارزه کند تا در نبرد پایانی قلمروی والدینش را نجات دهد. بنابراین سرنوشت بشریت در دست اوست.


3. جیسن و آرگونات‌ها – Jason And The Argonauts – 1963

یک داستان کلاسیک که از دل صفحات اساطیر یونان بیرون آمده و اقتباسی از ماجراجویی جیسن برای یافتن پشم زرین است. پشم زرین یکی از اولین عناصر ادبی است که ارزش ذاتی نداشته اما در داستان نقش پررنگی دارد. بنابراین نماد حکمرانی و استبداد در اساطیر یونان بوده و جیسن برای حکومت بر تخت به آن نیاز دارد. عمویش جیسن، پلیاس، او را به یافتن این پشم تحریک کرد تا در این راه جانش را از دست بدهد. مسلماً همراهان واقعی جیسن نمی‌گذارند بلایی سرش بیاید.


2. بیوولف – Beowulf – 2007

داستانی براساس ادبیات قدیم انگلیسی و جزئیات قهرمانی که در مبارزه به یک غول دریایی به نام گرندل به کمک دانمارکی‌ها آمد. این فیلم با اقتباس مستقی از اشعار نقش بیوولف در کمک به پادشاه و سقوط او را نشان می‌دهد. اما در حقیقت عناصر اساطیر یونان هم در آن دخیل بوده و پسر گناهان پدر را به دوش می‌کشد. بنابراین اساطیر اسکاندیناوی و یونانی در کنار هم دیده می‌شوند.

همچنین بخوانید: 10 هیولا در فیلم های ترسناک که براساس اساطیر واقعی خلق شدند


1. فناناپذیرها – Immortals – 2011

یکی از بهترین فیلم‌های تاریخ سینما درباره قهرمان‌های اساطیر یونان که این بار تسئوس موردتوجه قرار گرفته و از ادبیاتی که به پیدایش آتن می‌پردازند، استفاده شده است.

فیلم به ماجراجویی‌های تسئوس می‌پردازد. تایتان ها آزاد می‌شوند تا المپوس را قبضه کنند و تسئوس هم همه را نشان می‌دهد. بنابراین می‌توان این داستان را شبیه‌ترین داستان به “خون زئوس” دانست.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. کـــیو مـرث

    بهمن 8, 1401

    قوی ترین ابر قهرمان های تاریخ 1مرد مولکولی قدرت این رد داره ک تمام هستی رو نابود کنع
    ۲🥈 ۴ تا از بهترین ابر قهرمانان رو همزمان شکست داده سنتری
    شماره۳🥉قدرت نامعلوم بدون پیش بینی کسی تاحالا قدرت اصلی شو ندیده سایتاما یا مرد مشتی گوکو در انیمه رتبه۲ رو داره بعد سایتاما یا مرد مشتی

    پاسخ

    • رهام در پاسخ به کـــیو مـرث

      بهمن 8, 1401

      وقتی اطلاعاتت رو از یوت یوب گرفتی…
      گوکو تو انیمه خودشم قوی ترین نیست راحت ۲۰ نفر قویتر ازش تو حتی انیمع خودش هست
      بخوای حساب کنی میلیون ها نفر کرکتر قوی تر از اینا داریم 😂😂😂😂😂😂😂(مثلا اکوتوسای خودش بینهایت کرکتر های اوتر خلق کرده)
      سایتاما که حتی از گوکو هم ضعیف تره
      مرد مولوکولی؟ ده ها نفر ازش قویتر هست

      پاسخ