10 شخصیت نفرت‌انگیز مجموعه فیلم‌های “مأموریت: غیرممکن” (Mission: Impossible)

سری فیلم‌های “مأموریت: غیرممکن” پر از شخصیت‌های منفی است و شخصیت‌های مختلف را کنار هم قرار دهد که از یک مأموریت تا مأموریت بعدی مکمل ایتان هانت باشند. گاهی اوقات ویلن‌ها هم دوست داشتنی بودند.

از سوی دیگر برخی از شخصیت‌ها هم برای این خلق شدند تا مورد نفرت مخاطب قرار بگیرند. این موضوع به شخصیت‌های منفی محدود نمی‌شود چون گاهی اوقات برخی از شخصیت‌های دیگر هم برای ایتان مشکلاتی ایجاد کرده و به شخصیت‌های نفرت انگیز بدل شده‌اند. در اینجا این شخصیت‌ها را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. آلن هانلی – Alan Hunley

پیش از اینکه هانلی در “فال اوت” (Fallout) محبوب شود در “مأموریت: غیرممکن” جز شخصیت‌های نفرت انگیز بود. او در سری پنجم آنقدر منفور بود که “وینگ ریمز” (Ving Rhames) به “الک بالدوین” (Alec Baldwin) گفت مرگ آن شخصیت برایش مهم نیست. او در “ملت یاغی” (Rogue Nation) در دارودسته هانت است و به تدریج به دشمنش بدل می‌شود. گرچه در سری ششم شخصیت محبوبی بود اما تماشاگران به زودی اتفاق‌های قبلی را از یاد نمی‌برند.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم جذاب و دیدنی شبیه ماموریت غیرممکن (Mission Impossible)


9. اُون دیوین – Owen Davian

شخصیت‌های منفی دیگر ویژگی‌هایی دارند که آنها را دوست داشتنی می‌کند، اما دیوین هیچ ویژگی مثبتی ندارد. نقش او در مرگ دوست ایتان یعنی لینزی فریس اولین اقدام منفی او بود. کارهای دیگرش مانند ربودن همر ای‌تان دیگر هیچ شانسی برای او باقی نگذاشت. تنها نکته مثبت درباره او صحنه مرگش بود که می‌تواند تاوان تمام کارهای بدش باشد.


8. سابین مورو – Sabine Moreau

یکی از دلایلی که طرفدارا “پروتکل روح” (Ghost Protocol) را بهترین سری ین چندگانه می‌دانند این است که شخصیت‌های اصلی دشمنان خود را دارند. در این فیلم سابین ویلن جین بود و به خاطر کشتن معشوق او با خونسردی موردنقرت قرار می‌گرفت.

او یک قاتل بالفطره است که حتی با وجود روان زخمی که برای جین به بار آورد بازهم او را می‌آزرد. اغلب افرادی که فیلم را تماشا می‌کردند منتظر پایان او بودند و از دیدن آن لذت بردند.


7. اریکا اسلون – Erika Sloane

گرچه اریکا نفرت انگیزترین نیست اما ضعیف‌ترین شخصیت در بین مقامات است. همچنین دشمنی او با ایتان هانت او را همتراز هانلی می‌کند.

از بسیاری جهات او دلیل بدتر شدن نقش مقامات در این چندگانه است که نه تنها به ایتان کمک نکردند بلکه در کار او مانع تراشی هم کردند. به طور کلی این شخصیت به اندازه کافی نفرت انگیز بود.


6. سالمن لین – Solomon Lane

واضح است که تحریک نفرت تماشاگران نسبت به سالمن لین عمدی بود. او مثل یک مار زخمی است که برای رسیدن به خواسته‌اش حاضر است میلیون‌ها نفر را بکشد. بیایید امیدوار باشیم در فیلم بعدی هم بماند.

نفرت انگیزترین جنبه او عطشش برای دیدن رنج ایتان است که حتی از بنجی استفاده کرد تا با ایتان حرف زده و برای او نقشه بکشد. او در “فال اوت” به دنبال انتقام بود و حاضر بود هرکسی را سلاخی کند.

همچنین بخوانید: 10 راز پنهان شخصیت‌های هری پاتر (Harry Potter)


5. آلانا میتسوپلیس – Alanna Mitsopolis

درحالی که “فال اوت” یکی از بهترین فیلم‌های این چندگانه است اما برخی از شخصیت‌های آن بهترین نبودند. آلانا و برادرش یکی از همین شخصیت‌ها بودند که به خاطر ماهیت مجرمانه‌شان موردنفرت قرار گرفتند. علاقه آلانا به ایتان او را به شخصیتی نفرت انگیز برای طرفداران تبدیل کرد. گرچه نقش او برای فیلم مهم بود اما صحنه‌های مربوط به او می‌توانست تماشاگر را خشمگین کند.


4. اتلی – Atlee

هیچکس یک خائن را دوست ندارد و اتلی هم چنین شخصیتی است. او نه تنها به نفع هردو طرف عمل می‌کرد بلکه او بود که در وهله اول سندیکا را راه انداخت. طرفداران به خاطر دردسری که او برای ایلسا راه انداخته مورد نفرت قرار دادند.

سواستفاده او از ایلسا و دشمن کردن او با ایتان از جمله کارهای بد او بود. از آنجاییکه او شخصیت جذابی ندارد، بنابراین این کارش او را نفرت انگیز می‌کند.


3. کلیر فلپس – Claire Phelps

هیچ زنی نتوانسته به اندازه کلیر ای‌تان را ناراحت کند. او برای اجرای نقشه ای جیم با احساسات ایتان بازی کرد و از علاقه ایتان خبر دارد. بنابراین از او سواستفاده کرد.

او که می‌داند ایتان در زمینه‌های احساسی چجور آدمی است حس ناامنی را در او به وجود آورد. درحالی که جیم شخصیت منفی بود، این کلیر بود که در شکستن ایتان از او پیشی گرفت.


2. جان ماسگریو – John Musgrave

جاسوس بودن ماسگریو باعث شد از دیودن پیشی بگیرد. او باعث مرگ لیندزی شد و به ربوده شدن جولیا کمک کرد. حتی اگر شانس با او یار باشد می‌خواهد جولیا را به قتل برساند.

این شخصیت انقدر خبیث است که حتی در فیلم‌های بعدی هم دوست می‌ترسد دوباره به سازمان اعتماد کند. بیش از هرچیز این دورویی اوست که تماشاگر را عصبانی می‌کند.

همچنین بخوانید: 10 فیلم جذاب و دیدنی که شخصیت‌هایی فراموش‌نشدنی دارند


1. شان اِمبُروس – Sean Ambrose

“مأموریت: غیرممکن 2” پرامتیازترین فیلم این چندگانه نیست. تکیه بیش از حد بر کلیشه‌های اکشن و قرار دادن امبروس در مقابل ایتان این فیلم را ضعیف جلوه می‌دهد. شخصیت خشن و آزاردهنده او مخاطب را اذیت می‌کند.

او ویلنی است که برای قدرت و پول هرکاری می‌کند. آزار رساندن او به نایا و بدلکاری‌هایش او را در صدر قرار داد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم