10 فیلمی که در آنها شخصیت‌های زن ناجی شخصیت‌های مرد بودند

بدون شک از آغاز بشریت همواره زنان به کمک همتای مذکر خود شتافته‌اند، هرچند که این موضوع برای برخی دردناک یا شرم آور بوده است. با این حال با نگاهی به فیلم‌های سینما متوجه می‌شوید این پدیده همچنان رخ می‌دهد.

قهرمان بودن این زنان ثابت می‌کند که دنیا بدون حضور زنان سراسر آشوب و غم بود. در اینجا 10 فیلم با شخصیت‌های زن ناجی را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.

نکته: توضیحات این لیست شامل اسپویل داستان فیلم‌هاست.


10. بل در “دیو و دلبر” (Beauty And The Beast)

بل شخصیتی بود که قدرت شفابخش عشق یک زن را نشان داد. او پس از حمله گرگ‌ها از دیو مراقبت کرد. وقتی گستون، بهترین نمونه خشم مردانگی، به قصر دیو آمد تا اورا بکشد، اشک‌های بل دیو را نجات داد و طلسم جادوگران را شکست.

همچنین بخوانید: 10 مورد از ناراحت‌کننده‌ترین مرگ‌های آثار دیزنی


9. بیوه سیاه در “کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی” (Captain America: Civil War)

بیوه سیاه در “مرد آهنی 2” (Iron Man 2) به عنوان مأمور مخفی به دنیای انتقام جویان وارد می‌شود و ماهیتی دوگانه دارد. او برای نجات کاپیتان آمریکا با تیم مرد آهنی دشمنی می‌کند. این زن در بین انتقام جویان آنقدر هوش عاطفی دارد که متوجه شود تفاوت ایدئولوژی دلیلی برای کشتن دوستان نیست.


8. پرنسس دایانا در “زن شگفت انگیز” (Wonder Woman)

زن شگفت انگیز اولین بار پس از خروج از جزیره زادگاهش تمیسکیرا با نجات یک خلبان نیروی آمریکا به نام استیو ترور، که توسط سربازان آلمانی تیر خورده، توانایی‌های خود را نشان می‌دهد.

سپس یک تنه کل رژیم آلان را شکست داده و با سلاح و زره خود در مقابل گلوله‌ها مقاومت می‌کند. هیچ شخصیت زن دیگری نمی‌تواند در کسری از ثانیه این همه شخصیت منفی را شکست دهد.


7. لیزبث سالاندر در “دختری با خالکوبی اژدها” (The Girl With The Dragon Tattoo)

یک محقق روزنامه‌نگار به نام مایکل در جواب کسی که درباره چگونگی نجات از شر مارتین ونگر نئو-نازی از او سؤال می‌شود، می‌گوید: “یک نفر نجاتم داد.” مسلماً منظورش یک هکر کامپیوتر به نام لیزبث سالاندر است. پس از اینکه مایکل برای یافتن مدارک جنایی به خانه مارتین وارد می‌شود، مارتین او را در زیرزمین مخصوص شکنجه اسیر می‌کند. لیزبث با هک کردن سیستم امنیتی مارتین متوجه اسارت مایکل می‌شود. بنابراین به او حمله کرده، تیراندازی کرده و البته پیش از آن مؤدبانه از مایکل می‌پرسد: “میتونم بکشمش؟”


6. هرماینی گرنجر در “هری پاتر و یادگاران مرگ – قسمت اول” (Harry Potter And The Deathly Hallows: Part 1)

تعداد دفعاتی که هرماینی در چندگانه “هری پاتر” هری و ران را نجات داده از تعداد انگشت‌های دست بیشتر است. خطرناک‌ترین صحنه‌ای که هرماینی به عنوان ناجی هری ظاهر می‌شود وقتی است که هری با اصرار از خانه‌ای که ولدمورت در آن والدینش را کشت دیدن می‌کند. مار محبوب ولدمورت به نام ناگینی در ظاهر مبدل باتیلدا بگشت ظاهر می‌شود. اگر به خاطر ورد جادویی هرماینی و فرارش نبود، ناگینی هری را دستگیر می‌کرد.

همچنین بخوانید: معرفی تمام فیلم‌های مربوط به پرنسس‌های دیزنی براساس خط زمانی داستان


5. امپراتور فوریوسا در “مکس دیوانه: جاده خشم” (Mad Max: Fury Road)

کمتر فیلمی زنی را نشان می‌دهد که همه فن حریف باشد، اما “مکس دیوانه: جاده خشم” این طلسم را شکست. در یک صحنه پر از تعقیب و گریز خودروها، امپراتور فوریوسا به همراه مکس دیوانه و شخصیت‌های دیگر از دست پسران جنگ فرار می‌کند. درحالی که یک دستش روی فرمان است خم شده و مکس را از زیر ماشین نجات می‌دهد.


4. پرنسس لیا در “جنگ ستارگان: بازگشت جدای” (Star Wars: Return Of The Jedi)

گرچه پرنسس لیا توسط جابا دستگیر و زندانی شد اما وقتی در ابتدای فیلم هان سولو را نجات داد نه تنها او را نجات داد بلکه به چندگانه کمک کرد تا یکی از بهترین شخصیت‌هایش را حفظ کند.

هریسون فورد” (Harrison Ford) با بازی در نقش هان مشهور شد، اما در این فیلم حضور او در ادامه چندگانه مشخص نبود. اما علاقه تماشاگران باعث شد با داستان عاشقانه‌ای میان او و پرنسس لیا فیلمنامه را ادامه دهند.


3. سارا کانر در “نابودگر ۲: روز داوری” (Terminator 2: Judgement Day)

پس از اتفاقات فیلم اول سارا کانر به مبارزی تبدیل شد که نفرتش از ربات‌ها او را به شخصیتی غیرقابل پیش‌بینی بدل کرد. پس از نجات یافتن او و پسرش جان از دست تی-1000، دیدگاهش نسبت به ربات‌ها عوض شود. وقتی مدل 101 بر نابودی‌اش اصرار می‌کند تا مانع از هک شدنش شود، سارا می‌داند چکار کند. بنابراین برخلاف میل پسرش نابودگر را از بین برده و خودشان را نجات می‌دهد.


2. سلن در “دنیای مردگان” (Underworld)

اواخر دهه 90 و اوایل سال‌های 2000 عصر طلایی فیلم‌های اکشن خون آشامی بود که یکی از بهترین قهرمان‌های آن سل، شکارچی خون آشام محسوب می‌شد، او در سری اول چندگانه “دنیای مردگان” معشوقش لیکان را که حالا مایکل نام داشت، بارها نجات داد. در صحنه‌های پایانی فیلم، سلن سه بار مایکل را نجات می‌دهد. اول او را از اسارت آزاد می‌کند، بعد با زخمی شدن او با یک گاز مبتلایش کرده و او را به یک دورگه لیکان-خون آشام تبدیل می‌کند. مایکل با وجود قدرت‌های جدیدش نزدیک است از خون آشام مسن‌تری به نام ویکتور شکست بخورد اما سلن بازهم او را نجات داده و با شمشیر نقره‌ای ویکتور را شکست می‌دهد.

همچنین بخوانید: همه‌چیز درباره ترتیب فیلم‌های دنیای مردگان (Underworld)


1. ترینیتی در “ماتریکس” (The Matrix)

ترینیتی سرتا پا لباس چرم مشکی پوشیده و به کسی که نزدیک است به نئو شلیک کند، تیر می‌زند. حتی پیش از شلیک کردن هم با بی‌رحمی تهدیدش می‌کند. وقتی دوزر به نئو گفت که برگشتن به ماتریکس برای نجات مورفئوس خودکشی است، اشتباه نمی‌کرد. نئو بدون وجود ترینیتی هرگز دوباره به عنوان مهره اصلی متولد نمی‌شد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (3)

بستن فرم

  1. آذر 22, 1399

    اصلا اگه هرمیون نبود هری و رون تو همون قسمت اول میمردن😂
    شما که بل رو گفتین آریل رو هم میگفتین

    پاسخ

  2. سیندرلا

    آبان 24, 1399

    زیاد جالب نبود برای من نظری ندارم ولی همیشه ببخندیدتا بهترین باشید 👯‍♀️

    پاسخ