معرفی فیلم “گانگستر آمریکایی” (American Gangster)؛ پایه‌گذاری قدرتی بی‌همتا

فیلم جنایی “گانگستر آمریکایی” یکی از بهترین آثار با محوریت مافیای موادمخدر در کشور آمریکا است که براساس داستانی واقعی ساخته‌شده و از کارگردانی، اجرا و روایت داستان شاهکاری هم برخوردار است. از زمان اکران این فیلم تاکنون 13 سال می گذرد اما هیچ چیز از ارزش و اعتبار آن کم نشده و “گانگستر آمریکایی” همچنان قابلیت این را دارد تا برای مدت زمانی شما را از دنیای روزمره بیرون جدا کرده و در دنیای بی‌رحم خودش غرق کند. در ادامه این مقاله به معرفی فیلم “گانگستر آمریکایی” پرداخته‌ایم؛ با پروشات همراه باشید.


  • نام فیلم: “گانگستر آمریکایی” (American Gangster)
  • ژانر: درام، جنایی، بیوگرافی
  • کارگردان: “ریدلی اسکات” (Ridley Scott)
  • بازیگران: “دنزل واشنگتن”، “راسل کرو”، “جاش برولین”، “جام هاکس”، “چیوتل اجیوفور”
  • سال تولید: 2007
  • امتیاز آی ام دی بی: 7.8/10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 80/100

تریلر فیلم

شاید در ساخت فیلم‌های جنایی-مافیایی کسی موفق‌تر از مارتین اسکورسیزی نباشد، اما ریدلی اسکات با ساخت فیلم “گانگستر آمریکایی” ثابت کرد که در فیلمسازی موفق است و استعداد خوبی در زمینه ساخت چنین ژانری دارد. این فیلم با وجود مدت زمان طولانی‌اش (2 ساعت و 50 دقیقه) از روایت جذابی برخوردار بوده و بیننده را درگیر داستانش می‌کند.

داستان فیلم “گانگستر آمریکایی” درباره مردی به‌نام فرانک لوکاس (با بازی دنزل واشینگتن) است که امپراطوری فروش مواد مخدر مخصوص به خود را در نیویورک پایگذاری می‌کند. داستان فیلم در اواخر دهه 60 و اوایل دهه 70 میلادی جریان دارد؛ زمانی که کشور آمریکا با کشور ویتنام در جنگ بود و با بحران اعتیاد جوانان به هروئین نیز دست و پنجه نرم می‌کرد. فرانک به‌عنوان یک شهروند سیاهپوست، با استفاده از رابطه‌های خاص خودش، مقدار زیادی هروئین از ویتنام وارد کشور کرده و با فروش این ماده مخدر به ثروت زیادی دست پیدا می‌کند. لوکاس برای رسیدن به خواسته‌اش هرکاری می‌کند، با بی‌رحمی دنیای جنایی خود را پیش برده و از آنجایی که به کسی اعتماد ندارد، خانواده‌اش را به دور خود جمع می‌کند تا در خرید و فروش و بسته‌بندی هروئین به او کمک کنند.

در این میان، مامور پلیسی به نام ریچی رابرتز (با بازی راسل کرو) که خودش زندگی آشفته‌ای با همسرش دارد، به دنبال منبع پخش این ماده مخدر در کشور آمریکا است و برای یافتن لوکاس و دارو دسته‌اش تلاش زیادی می‌کند؛ تلاشی که داستان فیلم را به یک داستان حماسی و دیدنی تبدیل کرده و مخاطب را خسته نمی‌کند.

شاید داستان فیلم “گانگستر آمریکایی” در ابتدا کمی کلیشه‌ای به‌نظر برسد، اما این موضوع در همان دقایق اولیه فیلم به کلی منتفی شده و ما را در جریان داستانی قرار می‌دهد که گرچه تعقیب و گریز موجود در آن تکراری است، اما عنصری پویا در آن جریان دارد که باعث می‌شود روایت فیلم از چیزی که تصور می‌کردیم هم شگفت‌انگیزتر باشد.

“گانگستر آمریکایی” از به تصویر کشیدن صحنه‌های خشن و خونین هیچ ابایی نداشته و با بیننده خود صادق است؛ بی‌رحمی، خشم، طمع و جاه‌طلبی کارکترها نیز به حرفه‌ای‌ترین شکل ممکن در این فیلم به نمایش درآمده و ما را از خرابه‌های ویتنام تا خیابان‌های نیویورک همراهی می‌کند. ناگفته نماند که این فیلم فقط با اجرای خیره‌کننده واشنگتن در نقش اصلی داستان می‌توانست به چنین اثر ارزشمند و دیدنی‌ای تبدیل شود.

تصاویری از فیلم “گانگستر آمریکایی”:


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم