10 فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم “ما” (Us) که باید تماشا کنید

فیلم “ما” ساخته “جردن پیل” (Jordan Peele) در مقایسه با “برو بیرون” (Get Out) دست کم گرفته شده است، درحالی دیدنی است. یک فیلم ترسناک با نقدی بر جامعه و نظام طبقاتی که با الهام از “منطقه نیمه روشن” (Twilight Zone) ساخته شد.

این فیلم با لایه‌های پیچیده خود بر تماشاگران تأثیر گذاشت. در اینجا می‌خواهیم فیلم‌های مشابه “ما” را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. وراثتی – Hereditary – 2018

وقتی از فیلم‌های ترسناک با ریتمی کند و تاثیرگذار صحبت می‌شود نمی‌تواند از “وراثتی” اسم نبرد. “وراثتی” و “ما” هردو یک زن را در مرکز اصلی خانواده قرار می‌دهند. “تونی کولت” (Toni Collette) نه تنها در ترسناک نمودن داستان نقش مهمی داشت بلکه مانند “لوپیتا نیونگو” (Lupita Nyong) توانست عواطف را به داستان وارد کند.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم جذاب و دیدنی درباره معمای قتل در سال 2019


9. شوم – Sinister – 2012

ترسناک‌ترین فیلم سال 2012 با کلیشه‌های ترسناک که مرز حقیقت و دروغ را کمرنگ می‌کند. این فیلم هم مانند “ما” می‌تواند تا پایان تماشاگر را با خود همراه کند.


8. پسران گمشده – The Lost Boys – 1987

شاید “ما” و کمدی ترسناک “پسران گمشده” که درباره زامبی‌هاست زیاد شبیه نباشند اما هردویشان به حمله و تجاوز به ساکنین خانه می‌پردازند. این فیلم مانند “ما” در سانتا کروز رخ داده و حتی در “ما” به این فیلم اشاره می‌شود. موسیقی متن فیلم هم شنیدنی است.


7. بازی‌های مسخره – Funny Games – 1997

پیل همیشه گفته “بازی‌های مسخره” الهام بخش او برای “ما” بوده و از نیونگو می‌خواسته برای آماده کردن خودش این فیلم را تماشا کند. فیلمی اتریشی به کارگردانی “میشائل هانکه” (Michael Haneke) درباره خشونت که فراتر از تصور تماشاگران پیش رفته و بسیار ترسناک است.


6. جیغ – Scream – 1996

شاید این فیلم زیاد به “ما” شبیه نباشد اما یکی از اولین فیلم‌ها درباره حمله به خانه است. کیفیت فیلم در مقایسه با فیلم‌های امروز ضعیف است اما در ژانر خود اثری دیدنی است و یکی از مرموزترین فیلم‌های دهه 90 محسوب می‌شود.

همچنین بخوانید: رتبه‌بندی بهترین خانه‌های تسخیرشده در فیلم‌های ترسناک


5. شکافته – Split – 2016

این فیلم با سیکوئل “آسیب ناپذیر” (Unbreakable) “ام نایت شیامالان” (M. Night Shyamalan) را به دنیا معرفی کرد. این دو فیلم از یک نوع بوده و یکی ماورایی و دیگری علمی و البته شخصیت‌ها ماهیتی دوگانه دارند. “جیمز مک آووی” (James McAvoy) در نقش کوین کرامب ظاهر شده که نه 2 بلکه 24 شخصیت مختلف دارد. در اینجا هم مانند نیونگو اگر بازیگر دیگری نقش را برعهده می‌گرفت از عهده آن برنمی آمد. این فیلم یکی از پیچیده‌ترین داستان‌ها را نشان می‌دهد.


4. سکوت بره‌ها – Silence Of The Lambs – 1991

اگر “ما”درباره شکار انسان باشد مگر می‌توان از “سکوت بره‌ها” (Silence of the Lambs) اسم نبرد؟ گرچه درباره هانیبال لکتر فیلم‌های مختلفی ساخته شده اما “آنتونی هاپکینز” (Anthony Hopkins) با اجرای خود یکی از باهوش‌ترین ویلن‌های سینما را نشان داد. این فیلم یکی از دیدنی‌ترین فیلم‌هاست و هانیبال را ماندگار کرده است.


3. مرد نامرئی – The Invisible Man – 2020

“الیزابت ماس” (Elizabeth Moss) با بازی در این فیلم درست مانند نیونگو یکی از بهترین اجراهای سال را ارائه داد. ماس در این فیلم نقش فردی را برعهده دارد که اسیر همسری سلطه گر شده و قربانی چنین روابطی را به خوبی نشان می‌دهد.


2. ملاقات – The Visit – 2015

شیامالان پس از “شکافته” با این فیلم بازگشت تا بازهم با کلیشه‌های ترسناک فیلمی دیدنی بسازد. گرچه فیلم “اتفاق” (The Happening) از این کارگردان هم که اشاره‌ای به آسیب بشریت به محیط زیست است هم می‌توانست در این لیست قرار بگیرد اما “ملاقات” را ترجیح دادیم.

“ملاقات” هم تجاوزی به اعضای خانواده محسوب شده، شخصیت‌ها رازهای بزرگی داشته و با تکیه بر سبک شیامالان به یکی از دست کم گرفته شده ترین فیلم‌ها تبدیل شده است.

همچنین بخوانید: رتبه‌بندی باهوش‌ترین ویلن‌های فیلم‌های ترسناک تاریخ سینما


1. انگل – Parasite – 2019

“ما” با نقدی بر طبقات اجتماعی به “انگل” شباهت دارد. گرچه “ما” عناصر ماورایی دارد اما مانند پیل عناصر گروتسک دارد. “بونگ جون-هو” (Bong Joon-Ho) فیلم‌های بسیاری دارد و این فیلم براساس امتیاز IMDb یکی از بهترین‌های اوست که اسکار بهترین کارگردانی را دریافت کرد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم