بهترین فیلم‌های سال‌های 1990 با امتیاز 100% از راتن تومیتوز

راتن تومیتوز یک سیستم امتیازهی است که در آن منتقدین و طرفداران عضو می‌توانند به فیلم‌های محبوب خود امتیاز دهند. هر فیلمی از ژانر مستند، انیمیشن، درام، کمدی و طنز می‌تواند امتیاز دریافت کند. بدون شک در سال‌های 1990 فیلم‌های دیدنی بسیاری ساخته شد که تمام آنها به امتیاز بالای راتن تومیتوز دست نیافتند، به همین دلیل در اینجا می‌خواهیم بهترین فیلم‌های این دهه که به امتیاز 100% راتن تومیتوز دست یافتند را معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. پیش از طلوع – Before Sunrise – 1995

“ایثن هاک” (Ethan Hawke) و “ژولی دلپی” (Julie Delpy) در اولین سری از سه گانه “پیش از” که به سیر روابط یک زوج می‌پردازد، حضور دارند. این اولین فیلم این سه گانه بوده که عناصر درام و عاشقانه در آن موج میزند. جسی، با بازی هاک، یک آمریکایی است که پیش از دیدن سلین می‌خواست به خانه برگردد. این فیلم به شکلگیری رابطه آنها حین قدم زدن در خیابان‌های وین می‌پردازد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های علمی-تخیلی دهه اخیر براساس امتیاز راتن تومیتوز


9. در جستجوی بابی فیشر – Searching For Bobby Fischer – 1993

یک درام خانوادگی درباره پسر جوانی که در بازی شطرنج پدرش را شکست داده و نابغه شناخته می‌شود. خانواده از او حمایت کرده و یک مربی معروف (“بن کینگزلی” (Ben Kingsley)) را استخدام می‌کنند تا به او درس بدهد و در عین حال در پارک هم با دیگران (مخصوص “لارنس فیشبرن” (Laurence Fishburne)) بازی می‌کند تا مهارت‌هایش را گسترش دهد. فیلم از ابتدا تا انتها به او و رشد مهارت‌هایش می‌پردازد.


8. داستان اسباب‌بازی – Toy Story – 1995

چندگانه “داستان اسباب بازی” توانست بین جدیت و طنز تعادل برقرار کند و درباره اندی و کلکسیون اسباب بازی‌های اوست که در نبود صاحبشان زندگی خود را دارند.

این اسباب بازی‌ها شخصیت انسانی داشته و تماشاگر به راحتی می‌تواند با شخصیت‌هایی مانند وودی (تام هنکس “Tom Hanks”) و باز لایتیر (تیم آلن “Tim Allen”) ارتباط برقرار کند. فیلم توانسته اسباب بازی‌ها را به شخصیت‌های سرگرم کننده تبدیل کند تا بیننده بتواند با احساسات و عواطفشان ارتباط برقرار کند.


7. داستان اسباب‌بازی 2 – Toy Story 2 – 1999

این فیلم با تکیه بر فیلم اول ساخته شده و بین عناصر غم انگیز و طنز تعادل ایجاد کند. شخصیت‌های فیلم اول در آن حضور داشته و مانند فیلم اول وودی شخصیت اصلی است. وودی از خانه‌اش ربوده شده و حالا در ویترین یک اسباب بازی فروشی در معرض نمایش است؛ حالا یا باید با دوستان جدیدش بماند یا به خانه نزد اندی بازگردد.


6. دل تاریکی: آخرالزمان یک فیلمساز – Hearts Of Darkness: A Filmmaker’s Apocalypse – 1991

فیلمی درباره پشت صحنه فیلم سنگین “اینک آخرالزمان” (Apocalypse Now) که صحنه‌های آن از توسط همسر “فرانسیس فورد کاپولا” (Francis Ford Coppola) یعنی الینور روی صحنه ضبط شده و به شیوه ساخت فیلم می‌پردازد. این فیلم به مشکلات ضبط نظیر آب و هوا و حمله قلبی “مارتین شین” (Martin Sheen) می‌پردازد.

همچنین بخوانید: تشریح نحوه امتیازدهی به فیلم‌ها در سیستم راتن تومیتوز (Rotten Tomatoes)


5. سیرانو دو برژراک – Cyrano De Bergerac – 1990

فیلمی براساس نمایشنامه عاشقانه و دراماتیک به همین نام درباره سیرانو (ژرار دوپاردیو “Gérard Depardieu”) که عاشق رکسان است اما به خاطر دماغ بزرگش خجالت می‌کشد. کریستین هم عاشق رکسان است و سیرانو قبول می‌کند از طرف کریستین نامه بنویسد درحالی که رکسان عاشق کلمات سیرانو شده.


4. رز پریشان – Rambling Rose – 1991

یک درام تاریخی با حضور “لورا درن” (Laura Dern) در نقش کارگر یک خانواده ثروتمند در دوران رکود بزرگ آمریکا که برای زنده ماندن نهایت تلاشش را می‌کند تا در این شرایط اقتصادی به سمت فاحشگی نرود. او سپس با اعضای این خانواده به خصوص پسر جوان‌تر رابطه خوبی برقرار می‌کند. زمانی که با پدر خانواده (رابرت دووال “Robert Duvall”) رابطه جنسی دارد اوضاع پیچیده خواهد شد.


3. پشن فیش – Passion Fish – 1992

داستانی درباره مری آلیس بازیگر (مری مک دانل “Mary McDonnell”) که پس از تصادف فلج شد و تصمیم گرفت در یک خانه دورافتاده در انزوا زندگی کند. سپس به الکل معتاد شده و با همه کسانی که قصد کمکش را دارند بدرفتاری می‌کند، تا اینکه همه پرستارها ترکش می‌کنند. شنتل (الفری وودارد “Alfre Woodard”) استخدام شده و از خشونت مری شوکه می‌شود، با این حال به تدریج رابطه خوبی بین این دو زن برقرار می‌شود.


2. شلوار اشتباهی – Alfre Woodard – 1993

“والاس و گرومیت” (Wallace and Gromit) چندگانه‌ای دوست داشتنی با لحظات تاثیرگذار است که در راتن تومیتوز امتیاز کامل دریافت کرده است. “شلوار اشتباهی” دومین فیلم این چندگانه است که به ماجراهای شخصیت‌های اصلی می‌پردازد.

والاس با یک پنگوئن همخانه شده و گرومیت متوجه می‌شود که پنگوئن یک مجرم فراری است. پنگوئن می‌خواهد با شلوار کار والاس دزدی کند و گرومیت باید دوستش را مجاب کند که مانع پنگوئن شود.

همچنین بخوانید: بدترین انیمیشن‌های ساخته شده توسط دیزنی در دهه اخیر بر اساس امتیاز راتن تومیتوز


1. سفر من به ایتالیا – My Voyage To Italy – 1999

“مارتین اسکورسیزی” (Martin Scorsese) در طول حرفه‌اش شخصیت‌های دیدنی خلق کرده و در این مستند فیلم‌ها و فیلمسازهای مورد علاقه خود را معرفی می‌کند. فیلم مستندی درباره سینمای ایتالیا و پروژه اسکورسیزی است. یک فیلم دیدنی برای طرفداران اسکورسیزی و سینمای ایتالیا.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم