بهترین کمئو یا حضور افتخاری کارگردان‌ها در فیلم‌های خودشان

کارگردانی یک فیلم آسان نیست و به همین دلیل گهگاه برخی از کارگردان‌ها در آثار خودشان حضور کمئو دارند. این لحظه دیدنی لحظه مهمی برای کارگردان و بازیگران و حاصل تلاش آنهاست. سال‌هاست که کارگردان‌ها در آثار خودشان کمئو دارند و قدیمی‌ترین آنها به فیلم “گنج‌های سیرا مادره” (Treasure of the Sierra Madre) در دهه 40 بازمی گردد. در اینجا بهترین کمئوی کارگردان‌ها در فیلم‌های خودشان را معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. “جرج لوکاس” در “جنگ ستارگان قسمت سوم: انتقام سیت”

“جرج لوکاس” (Goerge Lucas) انسانی خجالتی است که درونگرا بودنش در فیلم “امیدی تازه” (A New Hope) برای بازیگرانی مانند “هریسون فورد” (Harrison Ford) چالش برانگیز بود. با این حال او سرانجام از لاکش درآمد و در فیلم “جنگ ستارگان قسمت سوم: انتقام سیت” (Revenge Of The Sith) کمئو داشت. در گوشه سمت چپ صحنه و در ورودی خانه اپرا که آناکین دویده و پالپاتین را می‌بیند، لوکاس را می‌بیند که در کنار خانمی ایستاده.

همچنین بخوانید: معرفی بهترین کارگردان‌های معاصر ژانر وحشت


9. “مارتین اسکورسیزی” در “راننده تاکسی”

“مارتین اسکورسیزی” (Martin Scorsese) به خاطر همکاری با بازیگران مطرحی مانند “رابرت دنیرو” (Robert De Niro)، “آل پاچینو” (Al Pacino) و “جو پشی” (Joe Pesci) شهرت دارد. او در “راننده تاکسی” (Taxi Driver) به عنون مردی قاتل که از صندلی تاکسی تراویس زنش را می‌پاید، کمئو دارد. این صحنه بسیار عجیب است چون شاهد رفتار عجیبی از تراویس هستیم و بعد اسکورسیزی هم با مونولوگ عجیبش درونیات خود را آشکار می‌کند.


8. “کوئنتین تارانتینو” در “داستان عامه پسند”

“داستان عامه پسند” (Pulp Fiction) یک اثر کلاسیک است که به خاطر سبک و ژانر فیلمسازی “کونتین تارانتینو” (Quentin Tarantino) محبوب همه می‌باشد. او در فیلم‌هایش در نقش شخصیت‌های اصلی کمئو دارد. وقتی وینسنت و ولز می‌خواستند جسدی را در جایی پنهان کنند از دوستشان جیمی کمک گرفتند که همان تارانتینو بود. گرچه او از دیدن جسد خوشحال نبود اما یک فنجان قهوه با آنها خورد.


7. “پیتر جکسون” در “ارباب حلقه‌ها”

“ارباب حلقه‌ها” (The Lord of the Rings) یکی از محبوب‌ترین سه‌گانه‌هاست که با کمک جلوه‌های رایانه‌ای، بدلکاری و فضا دیدنی شده است. کارگردانش هم در “ارباب حلقه‌ها” و “هابیت” (The Hobbit) کمئو داشته است. او در اولین فیلم در نقش مرد مستی هویج به دست کمئو داشت. سپس شاهد رفتن فرودو و همراهانش به پرانسینگ پونی هستیم اما اگر دقیق شوید می‌توانید جکسون را هم ببینید.


6. “تایکا وایتیتی” در “ثور: رگنراک”

سومین سری “ثور” (Thor) به کارگردانی “تایکا وایتیتی” (Taika Waitti) این سه گانه را به مسیر جدیدی وارد کرد. این فیلم مورد تحسین طرفداران و منتقدین قرار گرفت و خود کارگردان هم در این اثر کمئو داشت. شخصیت کورگ توسط خود کارگردان صداپیشگی شده است. بنابراین در اینجا صدای او را می‌شنویم. این کمئو شنیدنی و جالب بود.

همچنین بخوانید: فیلموگرافی کلینت ایستوود: بررسی و رتبه بندی تمام فیلم‌های کارگردانی شده توسط کلینت ایستوود


5. “آلفرد هیچکاک” در “شمال از شمال غربی”

“آلفرد هیچکاک” (Alfred Hitchcock) ارباب ژانر وحشت در فیلم “شمال از شمال غربی” (North By Northwest) با حضور “کری گرانت” (Cary Grant) کمئو داشت. در آغاز فیلم هیچکاک را می‌بینیم که می‌خواهد سوار اتوبوس شود اما در به صورتش کوبیده می‌شود. این صحنه با وجود ترافیک شهری و تلاش هیچکاک برای سوار شدن دیدنی است.


4. “فرانسیس فورد-کاپولا” در “اینک آخرالزمان”

کمئوی “فرانسیس فورد-کاپولا” (Francis Ford-Coppola) در نقش کارگردان عوامل فیلمسازی دیدنی است. او سر “مارتین شین” (Martin Sheen) فریاد می‌زند که به دوربین نگاه نکند و می‌خواهد فیلمی از جنگ ویتنام را ضبط کند. از آنجاییکه کاپولا در نقش یک کارگردان ظاهر شده بنابراین یکی از هوشمندانه‌ترین کمئوهای ممکن است. درحالی که کاپولا نماد سینمای جنگ است، بنابراین کمئوی او در “اینک آخرالزمان” (Apocalypse Now) پرمعنا می‌باشد.


3. “رومن پولانسکی” در “محله چینی‌ها”

“محله چینی‌ها” (Chinatown) یکی از بهترین فیلمنامه‌های تاریخ است که به ژانر تاریک نوآر نگاه تاریک‌تری انداخته است. “رومن پولانسکی ” (Roman Polanski) در نقش مردی چاقو به دست که جیک گیتس آسیب می‌رساند ظاهر می‌شود. اگر به او دقت کنید حتماً می‌شناسیدش. این صحنه کوتاه است اما با وجود موفقیت فیلم صحنه مهمی است.


2. “ام. نایت شیامالان” در “نشانه‌ها”

“ام نایت شیامالان” (M. Night Symalaysn) ارباب داستان‌های پیچیده در تریلر “نشانه‌ها” (Signs) کمئو دارد. او به عنوان یک روستایی ترسیده به نام ری یکی از بیگانه‌ها را در آشپزخانه‌اش به دام انداخته و بار دیگر به خاطر مرگ همسر گراهام از او عذرخواهی می‌کند. شیامالان با این کمئو ثابت می‌کند نه فقط به عنوان یک کارگردان بلکه به عنوان یک بازیگر هم درخشان است.

همچنین بخوانید: نگاهی تخصصی به سبک کارگردانی ‌ام. نایت شیامالان و بررسی آثار او


1. “وس کریون” در “جیغ”

کارگردان این فیلم ترسناک یکی از بهترین کمئوهای تاریخ را ارائه می‌دهد. “وس کریون” (Wes Craven) به عنوان کارگردان سریال فردی کروگر در نقش یک سرایدار در “جیغ” (Scream) کمیو دارد. این صحنه با وجود کوتاه بودن یکی از طنزترین کمئوهای تاریخ هالیوود است.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم