10 مورد از ناراحت‌کننده‌ترین مرگ‌های آثار دیزنی

معمولاً انیمیشن‌های دیزنی بسیار شاد هستند اما بیشتر آنها به مرگ غم‌انگیز کاراکترها نیز معروف می‌باشند. در این مطلب برخی از غم‌انگیزترین مرگ‌ها را با هم مرور خواهیم کرد.

هیچکس نمی‌خواهد مرگ کاراکتری را ببیند. وقت گذاشتن و شناخت کاراکتری که بعد از مدتی برای دلیلی خاص از دنیا می‌رود واقعاً تلخ و ناراحت کننده است. به نظر می‌رسد دیزنی به ساخت مرگ‌های حزن انگیز عادت کرده است.

چه برادر از دست رفته یک انسان باشد یا پدر از دست رفته یک حیوان، در هر صورت چیزی از غم این موضوع نمی‌کاهد. در طی سال‌ها، دیزنی و زیر شاخه‌اش پیکسار صحنه‌های احساسی و ویرانگری ساختند که کودکان را ترسانده، بینندگان را به گریه انداخته و هرگز در استخراج احساسات شکست نخورده است. با پروشات همراه باشید.

نکته: مسلما این مطلب حاوی اسپویل داستان‌ها است.


10. ژنرال لی – General Li

تماشای فیلم‌های زیاد باعث می‌شود الگوی مرگ را بشناسید. معمولاً، مرگ پس از صحنه‌ای شاد و مثبت اتفاق میفتد، که قبل از ویران کردن احساسات بیننده ابتدا او را آماده می‌کند، درست مانند انیمیشن “مولان” (Mulan).

پس از خوانده شدن آهنگ کلاسیک “دختری که می‌جنگد” (Girl Fighting For) و جوک‌هایی که بین سربازان، “مولان” و “لی شانگ” (Li Shang) رد و بدل می‌شود، بینندگان با مرگ پدر شانگ، از بین رفتن سپاه او و روستائیانی که قرار بود از آنها محافظت کنند، رو به رو می‌شوند. یکی از خنده دارترین صحنه‌های فیلم به یکی از غم انگیزترین صحنه‌های آن تبدیل می‌شود و بینندگان پس از دیدن این صحنه خشن، دفن شدن پدر شانگ را تماشا می‌کنند.

همچنین بخوانید: رتبه بندی رسمی شرورترین ویلن‌های دنیای دیزنی


9. والدین لی لو و نانی – Lilo and Nani’s Parents

معمولاً تأثیر مرگ در فیلم‌ها بیش از حد انتظار می‌باشد. بینندگان بر این باورند که هر چه صحنه خونین‌تر و وحشیانه‌تر باشد تأثیر مرگ بیشتر و گسترده‌تر خواهد بود.

با این که بینندگان هرگز پدر و مادر “لی لو” (Lilo) و “نانی” (Nani) یکی از بهترین خواهران دیزنی را در انیمیشن “لی لو و استیچ” (Lilo and Stich) ملاقات نکردند، تا زمانی که “لی لو” توضیح می‌دهد چه اتفاقی افتاده، هاله‌ای از ابهام بر آنها وجود دارد. کلمات “اونا تو تصادف کشته شدن” چیزی نیست که با شنیدن آن از یک دختربچه ناراحت نشوید.


8. کورال – Coral

عجیب است که مرگ چطور می‌تواند سریع اتفاق بیفتد اما تا زمان زیادی همراه بینندگان باقی بماند. ممکن است برخی فکر کنند، وقتی کسی از دنیا می‌رود همه چیز تمام می‌شود. اما، همانطور که “در جستجوی نمو” (Finding Nemo) با مرگ “کارول” همسر “مارلین” ثابت کرد، مرگ می‌تواند از آنچه به نظر می‌رسد، طولانی‌تر باشد.

در حالی که “کارول” برای چند ثانیه در صحنه بود تا قبل از خورده شدن توسط “باراکودا”، “مارلین” را متقاعد کند اسم یکی از بچه‌هایشان را “نمو” بگذارند. زمانی که “مارلین” و بینندگان در حال سوگواری هستند، فداکاری “کارول” باعث می‌شود نمو زند8 بماند.


7. کرچاک – Kerchak

معمولاً، بهترین مرگ‌ها آنهایی هستند که مقابل چشمان بینندگان اتفاق میفتند. در هنگام شروع “تارزان” (Tarzan) بینندگان از پدر خوانده او “کرچاک” که یک گوریل بود متنفر بودند چرا که سختگیرانه با “تارزان” رفتار می‌کرد.

در انتهای فیلم “کرچاک” به “تارزان” علاقمند می‌شود تا جایی که برای نجات او از دست “کلیتون”، شکارچی دیوانه بخاطر او گلوله می‌خورد. “کرچاک” در هنگام مرگش بالاخره می‌تواند “تارزان” را مانند فرزند خود بداند.


6. تاداشی – Tadashi

معمولاً، مرگ در انتها یا قسمتی از فیلم که برای پیشرفت کاراکتر در نظر گرفته شده اتفاق میفتد. وقتی در انیمیشن “شش قهرمان بزرگ” (Big Hero 6) کاراکتر “تاداشی” (Tadashi)، برادر “هیرو” (Hiro) در آتش سوزی کشته می‌شود، مسیر “هیرو” به پایان نمی‌رسد.

در ادامه فیلم، “هیرو” با مرگ “تاداشی” دست و پنجه نرم می‌کند تا وقتی که “بیمکس” (BayMax) که یک ربات مارشملویی دوست داشتنی است، ویدئویی از برادرش را به او نشان می‌دهد. این موضوع راه خوبی برای خداحافظی کردن با “تاداشی” بوده که بار دیگر می‌شود بینندگان به گریه بیفتند.

همچنین بخوانید: رتبه‌بندی قوی‌ترین و تاثیرگذارترین پرنس‌های دیزنی


5. ری – Ray

عشق چیز کنجکاوی است. همانطور که بسیاری از افراد باور دارند، عشق تنها به انسانها و موجودات واقعی تعلق دارد. “ری” (Ray) که در انیمیشن “شاهدخت و قورباغه” (The Princess and the Frog) یک کرم شب تاب کاجونی است که عاشق ستاره‌ای می‌شود که او را “اوانجلین” (Evangeline) می‌نامد و باور دارد یک کرم شب تاب است.

پس از این که توسط “دکتر فلیسر” (Dr.Faciler) بد ذات (که در بین نقش‌های منفی دیزنی بهترین طراحی لباس را دارد) “ری”  را به خاطر کمک به “تیانا” (Tiana) له می‌کند، او بالاخره شانس بودن در کنار عشقش را پیدا می‌کند. همین که اشکتان شروع به جاری شدن می‌کند، لبخند خواهید زد چرا که ری به شکل یک ستاره در آمده و بالاخره “اوانجلین” عزیزش را ملاقات می‌کند.


4. بیگ بانگ – Bing Bong

همه افراد در برهه‌ای از زندگی یک دوست خیالی داشته‌اند. ممکن است دیگر آنها را بخاطر نیاورید اما آنها وجود داشته‌اند. انیمیشن “درون و بیرون” (Inside Out) با “بیگ بانگ” دوست و مربی خیالی “ریلی” این دوست خیالی را به یاد بینندگان می‌آورد.

زمانی که “بیگ بانگ” و “شادی” (Joy) در یک حفره گرفتار می‌شوند، “بیگ بانگ” فراموش شده با واگن موشکی خود او را بیرون می‌آورد. وقتی اوضاع سخت می‌شود “بیگ بانگ” فداکاری کرده و قبل از ناپدید شدن با خوشحالی به “شادی” می‌گوید “برو و برام ببرش به ماه” و اینجاست که بینندگان به گریه خواهند افتاد.


3. مادر بامبی – Bambi’s Mom

از همان ابتدای دوره طلایی انیمیشن، دیزنی در حال ترساندن بچه‌ها بوده است، یا با جادوگری که می‌تواند به شکل عجوزه و اژدها در آید و یا مانند انیمیشن “بامبی” (Bambi) با چیزی به سادگی شرارت بشر.

بینندگان هم “بامبی” و هم مادر مهربان او را دوست داشته‌اند. بنابراین، البته، دیزنی هم تصمیم گرفت که مادر بابی را توسط یک شکارچی بکشد. این صحنه بسیار غم انگیز و بد است و وقتی “بامبی” پس از مرگ مادرش کنار او دراز می‌کشد، بدتر هم می‌شود.


2. موفاسا – Mufasa

همیشه صحنه‌ای وجود دارد که نه بخاطر شادی یا نمایش بلکه بخازر شرارت، ترس و غم آن کلاسیک می‌شود. احتمالاً “شیر شاه” (The Lion King) یکی از وحشتناک‌ترین صحنه‌های سینما را دارد و آن چیزی نیست جز: صحنه مرگ “موفاسا” (Mufasa).

پس از این که “موفاسا”، “سیمبا” (Simba) را از یک مهلکه نجات می‌دهد با برادر بدتینت خود “اسکار” (Scar) رو به رو می‌شود که یک دیالوگ خبیثانه را بر زبان می‌آورد “زنده باد پادشاه” و پس از آن در یکی از خشن‌ترین، شوک برانگیزترین و احساسی‌ترین صحنه‌ها “موفاسا” را به قتل می‌رساند.

همچنین بخوانید: معرفی 10 لایو اکشن پرفروش تاریخ دیزنی در باکس‌آفیس


1. الی – Ellie

بینندگان بارها کاراکترهایی را دیده‌اند که در هنگام جنگ یا محافظت از شخصی دیگر از دنیا می‌روند. اما، معمولاً مرگی مانند مرگ “الی” (Ellie) در “بالا” (Up) در انیمیشن مشاهده نمی‌شود.

در یکی از بهترین صحنه‌های ابتدایی و البته غمگین‌ترین صحنه‌های “بالا”، بینندگان از تماشای زندگی “الی” و “کارل” و پستی و بلندی‌های آن اذت می‌برند اما ناگهان با مرگ “الی” در بستر بیماری و خداحافظی او با عشقش متأثر می‌شوند. این صحنه به قدری زیبا و دلگرم کننده است که چشم تمام بینندگان را پر از اشک می‌کند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. ^_____^

    اردیبهشت 24, 1400

    فقط بیگ بانگ توی درون و بیرون ….

    پاسخ

  2. rozan

    آبان 15, 1399

    ممنون از لیست زباتون و خسته نباشید ولی بنظر من مرگ موفاسا از مرگ الی دردناک تر بود
    خودم به شخصه بعد از مرگ موفاسا تا یه ربع اشکم بند نمیومد 😐😁
    ولی باز هم ممنون از زحمتتون ❤❤

    پاسخ