بهترین چندگانه‌های سینمایی تاریخ براساس امتیاز IMDb

چندگانه‌های سینمایی نماد هالیوود مدرن و فرهنگ عامه هستند. فیلم‌های جز چندگانه با آی پی مشخص فروش بالایی داشته‌اند. اما می‌تواند به این معنا باشد که فقط به خاطر تعلق به یک چندگانه محبوب هستند و کیفیت چندانی ندارند.

با این حال هنوز چندگانه‌های بسیاری وجود دارند که درخشیده‌اند. یک چندگانه موفق با فیلم‌های دیدنی همیشه در ذهن مخاطب باقی می‌ماند. در اینجا بهترین چندگانه‌های سینمایی تاریخ براساس امتیاز IMDb را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


11. جان ویک – John Wick – 7.5

“جان ویک” در سال 2014 شگفتی ساز بود. یک تریلر دیدنی با اجرای زیبای “کیانو ریوز” (Keanu Reeves). دو فیلم “جان ویک ۲” (John Wick: Chapter 2) و “جان ویک: بخش سوم” (John Wick: Chapter 3 – Parabellum) هردو فضای فیلم اول را با صحنه‌های اکشن تر و مبارزات ترکیب کردند. گفته می‌شود قرار است “جان ویک 4 و 5” هم ساخته شود، پس بهتر است هیچکس کاری به کار سگ جان ویک نداشته باشد.

همچنین بخوانید: معرفی 14 فیلم جذاب و دیدنی شبیه جان ویک (John Wick)


10. جنگ ستارگان – Star Wars – 7.5

سه گانه اصلی “جنگ ستارگان” یکی از بهترین سه گانه های تاریخ است. البته باید بگوییم سه گانه های پریکوئل و سیکوئل مجزا هستند. امتیاز 7.5 این چندگانه به خاطر فیلم‌های ضعیف‌تر این چندگانه است، اما همه ما می دانیم که این چندگانه طرفداران بی شماری دارد.

حتی اگر برخی از طرفداران معتقد باشند فیلم‌های جدیدتر به خوبی سه گانه اصلی نیست، اما بازهم داستان، فضا، شخصیت‌ها و دیالوگ‌ها دوست داشتنی هستند. “جنگ ستارگان” منسجم‌ترین چندگانه نیست اما از جمله محبوب‌ترین‌هاست.


9. دنیای سینمایی مارول – Marvel Cinematic Universe – 7.5

دنیای سینمایی مارول قوی‌ترین چندگانه اخیر در هالیوود است که هرساله طرفداران بیشماری را جذب می‌کند. این چندگانه شامل 23 فیلم پرامتیاز است که نشانه انسجام میان فیلم‌هاست. کم امتیازترین فیلم لیست، “هالک شگفت انگیز” (The Incredible Hulk) امتیاز 6.7 دارد که خیلی هم پایین نیست. پرامتیازترین آنها “انتقام جویان: جنگ بی نهایت” (Avengers: Infinity War) و “انتقام‌جویان: پایان بازی” (Avengers: Endgame) امتیاز 8.4 دارند. این سینما نمونه کامل ساخت آثار حماسی برای تماشاگران است. چندگانه‌های زیادی در دل این 23 فیلم وجود دارد که از میان آن‌ها می‌توان به سه‌گانه مرد آهنی (Iron Man) و سه‌گانه ثور (Thor) اشاره کرد که ما در این مقاله تمام آن‌ها را در یک مجموعه 23 قسمتی قرار داده‌ایم.


8. ایندیانا جونز – Indiana Jones – 7.6

“ایندیانا جونز” سه گانه تماشایی دیگری است که هر داستان اکشن و ماجراجویانه آن با عناصر طنز همراه است. “هریسون فورد” (Harrison Ford) در نقش اصلی که نازی‌ها را شکست داده و از خرابه‌های باستانی فرار می‌کند، درخشید.

متاسفانه، فیلم چهارم این چندگانه با بیگانه‌ها و حضور “شیا لباف” (Shia Labeouf) تعریفی نداشت. درحالی که بسیاری تظاهر می‌کنند “ایندیانا جونز و قلمرو جمجمه بلورین” (Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull) وجود ندارد، اما با امتیاز 6.1 کم امتیازترین فیلم چندگانه و کارنامه “استیون اسپیلبرگ” (Steven Spielberg) است.


7. ماتریکس – The Matrix – 7.6

“ماتریکس” یکی از بهترین فیلم‌های اکشن و علمی-تخیلی است که به عنوان چندگانه محبوب است نه به عنوان یک فیلم. “ماتریکس بارگزاری مجدد” (The Matrix Reloaded) هم دیدنی است، اما “انقلاب‌های ماتریکس” (The Matrix Revolutions) محبوبیت کمتری دارد. گرچه سیکوئل ها به اندازه فیلم اصلی خوب نیستند، اما “ماتریکس” امتیاز 8.7 وبسایت IMDb را به دست آورده است. سیکوئل ها هم در کنار آن می‌درخشند.

همچنین بخوانید: معرفی 12 فیلم جذاب و دیدنی شبیه ماتریکس (The Matrix)


6. هری پاتر – Harry Potter – 7.7

“هری پاتر” یک استثناست چون تمام سری‌های این چندگانه توسط مردم و منتقدین تحسین شده‌اند. کم امتیازترین فیلم این چندگانه “هری پاتر و تالار اسرار” (Harry Potter and the Chamber of Secrets) با امتیاز 7.4 است که بازهم از بسیاری از فیلم‌ها پیشی می‌گیرد.

پرامتیازترین فیلم این چندگانه “هری پاتر و یادگاران مرگ – قسمت دوم” (Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2) با امتیاز 8.1 در صدر قرار دارد. بسیاری از مردم از این فیلم‌ها انتقاد کرده و معتقدند به اندازه کتاب‌ها خوب نیستند اما هنوز عده بسیاری از این فیلم‌های فانتزی لذت می‌برند.


5. چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم – How To Train Your Dragon – 7.8

در دنیای انیمیشن چندگانه‌های موفقی مانند “شرک” (Shrek) و “پاندای کونگ فو کار” (Kung Fu Panda) وجود دارند. اما بهترین و منسجم‌ترین چندگانه انیمیشن “چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم” است. سه گانه ای درباره یک وایکینگ جوان و عجیب به نام هیکاپ که با یک اژدها به نام بی دندان دوست شده و گروه تشکیل می‌دهند. این دوستی صلح میان اژدها و واکینیگ ها را به وجود می‌آورد.

هر فیلم به دوستی این دو پرداخته و آنقدر دیدنی است که نمی‌توان این فیلم‌های انیمیشنی طنز و دلچسب را تماشا نکرد. با دیدن این فیلم‌ها آرزو می‌کنید کاش شما هم یک اژدهای خانگی داشتید.


4. داستان اسباب بازی – Toy Story – 8.1

چندگانه‌ای از پیکسار که هر فیلم آن دیدنی بوده و دنیای انمیشنی را به نمایش می‌گذارد. این چندگانه آنقدر موفق نیست که هنوز نمی‌توان گفت کدام سری آن بهتر می‌باشد. صحنه‌های عاطفی، یادآوری جسی از صاحب قبلی‌اش، صحنه‌های که اندی اسباب بازی‌هایش را می‌بخشد، همه و همه برای کودکان و بزرگسالان دیدنی هستند.

“داستان اسباب بازی 4” هم شگفتی ساز بود چون بسیاری تصور می‌کردند این چندگانه باید سه گانه بماند. با دیدن این فیلم‌ها اشک ریخته، لبخند زده و شگفت زده خواهید شد.


3. سرزمین میانی – Middle Earth – 8.2

اگر قرار بود فقط به سه گانه “ارباب حلقه‌ها” (The Lord of the Rings) بپردازیم جایگاه بالاتری می‌داشت، چون “ارباب حلقه‌ها” بهترین فیلم‌های تاریخ سینما هستند که مکان‌های فانتزی، شخصیت‌های حماسی و ماجراجویی‌های دیدنی را نشان می‌دهند. قسمت سوم این سه گانه به نام “بازگشت پادشاه” (Return of the King) جایزه بهترین فیلم اسکار را دریافت کرد.

پریکوئل سه گانه “هابیت” (The Hobbit) که به ماجراجویی‌های بیلبو باگینز و کوتوله‌ها می‌پردازد امتیاز این فیلم‌ها را پایین آورد. این سه گانه گرچه افتضاح نیست اما در مقایسه با سه گانه اول ضعیف‌تر است. شاید برداشتن چند کتاب و تبدیل کردن آن به سه فیلم سه ساعته ایده خوبی نبود.

همچنین بخوانید: معرفی 12 فیلم جذاب و دیدنی شبیه سه گانه ارباب حلقه ها (The Lord of the Rings)


2. سه‌گانه بتمن – The Dark Knight Trilogy – 8.5

سه‌گانه بتمن جزو بهترین و به یادماندنی‌ترین آثار کارگردان محبوب بریتانیایی یعنی کریستوفر نولان هستند. فیلم اول با عنوان “بتمن آغاز می‌کند” (Batman Begins) توانست نمره 8.2 را از مخاطبان IMDB دریافت کند. فیلم دوم که برترین قسمت این سه‌گانه محبوب شناخته می‌شود با عنوان “شوالیه تاریکی” (The Dark Knight) موفق شد نمره فوق‌العاده 9 را دریافت کند و در حال حاضر در رتبه 4 برترین فیلم‌های IMDB قرار گرفته است. در نهایت فیلم سوم با عنوان “شوالیه تاریکی برمی‌خیزد” (The Dark Knight Rises) نیز موفق شد امتیاز 8.4 را به ثبت برساند تا در مجموع این سه‌گانه به امتیاز 8.5 دست پیدا کند.


1. پدرخوانده – The Godfather – 8.6

“پدرخوانده 1 و 2” از بهترین فیلم‌های تاریخ سینما هستند که “پدرخوانده 1” به امتیاز 9.2 و “پدرخوانده 2” به امتیاز 9 دست یافت. از انجاییکه کمتر فیلمی به امتیاز 9 نزدیک می‌شوند بنابراین این امتیازها بالا هستند. اجرای “آل پاچینو” (Al Pacino)، “رابرت دنیرو” (Robert De Niro) و “مارلون براندو” (Marlon Brando) در این فیلم‌ها دیدنی هستند. “پدرخوانده 3” به امتیاز 6.7 دست یافت که امتیاز کمی نیست اما در مقایسه با دو سری اول ضعیف است.

“فرانسیس فورد کاپولا” (Francis Ford Coppola) یک داستان مافیایی جذاب با سلسله‌ای تماشایی خلق کرد. حتی اگر فیلم سوم خوب نباشد دو فیلم اول به اندازه کافی تماشایی هستند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (15)

بستن فرم

  1. علی نور

    خرداد 3, 1400

    ی جوری راجع به هابیت حرف میزنین انگار از فیلمهای حاتمی کیا صحبت میکنید،هابیت یکی از بهترین فیلمهای تاریخ سینما بوده،ارباب حلقه ها از روی وی ساخته شده بنظرتون؟

    پاسخ

  2. Arian

    دی 9, 1399

    سلام به نظر من سه گانه Jurassic world و یا سه گانه Jurassic park را در این لیست قرار بدید

    پاسخ

  3. روبینا

    آبان 26, 1399

    دنبال یه فیلم هستم یه دخترسیاه پوست که با افراد توی هوا حرف میزد (در واقع تله پاتی میکرد ) این فیلم زمانی رو نشون میده که مردم با استفاده از اینترنت ذهن هاشون بهم متصل شده و میتونن افکارشون رو باهمدیگه تبادل کنند
    این دختر به دنبال حل مشکلی بود که برای مردم سیاره اش بوجود اومده بود ،، مثل اینکه تو یکی از شهرهای ساحلی سیلی بوجود اومده بود و این دخترسعی داشت با راهنماییهای مردم و با استفاده از هوش جمعی یک راه حلی برای این مشکل پیدا کنه در آخر تصمیم گرفت مردم آواره رو به سیاره آرک ببره و از اوارگی نجات بده و این درحالیه که پدر این دختر مخالف وصل شدن به شبکه ی هوش لانه زنبوریه اما بخاطر همسرش درنهایت راضی شد از این جهان هوشمند استفاده کنه و اون کابل ها رو به سرش متصل کنه تا وارد شبکه ی هوش جمعی بشه ،،، حتی یه سکانسی هم دیدم که اسکات پدر همین خانواده از طریق کرمچاله به دیدار همشرش ایوا در جهانی هفت سیاره اونورتر رفت (کرمچاله توی اتاقش بود)
    و حتی اون مرد همون اسکات همزمان بازن و دخترش جسیکا (که یک سایبورگه) درکنسرتی شرکت کرد که واقعا وجود نداشت و همه ی افراد حاضر در اون کنسرت از طریق ذهنشون در اون کنسرت شرکت کرده بودند ، یک روز یکی از دوستان خانوادگیشون از سیاره ی دیگه برگشت درحالیکه تمام هیکلش آبی شده بود و روی گردنش آبشش داشت تمام تلاشم و کردم اما این فیلم پیدا نشد😤 ولی این دختره قیافه اش برام اشنابود انگار قبلا اسم فیلم و خودش و تو یه سایتی دیدم ولی به سادگی ازش عبور کردم ! دختره شبیه بازیگر نقش دورا در شهر گمشده طلا بود . احتمالا اسم اون فیلم و تصویر اون دختره رو توی همین سایت دیده بودم … مطمئنم تو بخش فیلمهای علمی تخیلی یا فانتزی بود توی آخرین شماره از لیست فیلم های معرفی شده بود

    پاسخ

    • A در پاسخ به روبینا

      آبان 26, 1399

      Dark Money هست فکر کنم

      پاسخ

  4. A

    آبان 19, 1399

    هانگر گیمز هم میتونست توی لیست باشه

    پاسخ

  5. Arian

    آبان 14, 1399

    سلام
    اگر مسءولان سایت این کامنت رو میبینند خواهشا How to train your dragon رو از این لیست بردارید جاش میتونید چندگانه مرد عنکبوتی رو قرار بدید یعنی هیچ جایی بین این لیست نداره ؟؟؟ (البته درسته که شما دنیای سینمای مارول رو نام بردید اما قبل از این یه مدتی مردعنکبوتی برای کمپانی سونی بود و در همین سایت هم بهش اشاره شده)

    پاسخ

    • عباس در پاسخ به Arian

      آبان 14, 1399

      سلام آریان جان،
      میانگین امتیاز اسپایدرمن حدود 6.9 هستش

      پاسخ

      • Arian در پاسخ به عباس

        آبان 14, 1399

        واقعا ، آخه تو اونی که یه مرده شیش تا دست داشت دوتاش آهنی بود خیلی باحال بود که ممکن نیست امتیازش 69 صدم باشه

        پاسخ

  6. Hyd

    آبان 14, 1399

    سه گانه before

    پاسخ

    • عباس در پاسخ به Hyd

      آبان 14, 1399

      سلام دوست عزیز،
      بله این سه گانه هم میتونه باشه و به زودی به مقاله اضافه میشه،
      ممنون از پیشنهادتون

      پاسخ

  7. ARASH

    آبان 14, 1399

    پس سه گانه دارک نایت هم کشک نه؟ دارک نایت و دارک نایت رایسز رتبه بالاتری نسبت به کل چند گانه مارول داشتن دوست عزیز

    پاسخ

    • عباس در پاسخ به ARASH

      آبان 14, 1399

      سلام آرش جان،
      دارک نایت هم اضافه شد به لیست،
      ممنون

      پاسخ

  8. m.m

    آبان 14, 1399

    پس سه گانه دارک نایت کو؟

    پاسخ

  9. Amirmahdihosseini

    آبان 14, 1399

    جای سه گانه نولان خالی بود ولی در عین حال عالیه

    پاسخ

  10. rozan

    آبان 13, 1399

    واقعاممنون و متشکرم بابت پدید اوردن این سایت و این رتبه بندی 👌👍❤❤
    خیلی دستتون درد نکنه منون و متشکرم بابت این رتبه بندی 💛❤
    با تمام رتبه ها موفقم و به نظرم پدرخوانده بهترین چندگانه سینمایی تا به حال بوده هست و خواهد بود 👍👌

    پاسخ