نحوه یافتن شغل در استرالیا

استرالیا به دلیل داشتن بازار کار و سطح بالای زندگی، یکی از مقصدهای مهم افرادی است که می‌خواهند در خارج از کشور کار کنند. بااین‌حال یافتن شغل در کشورهای خارجی دشوار است. پیش از یافتن شغل باید بتوانید به‌طور قانونی در استرالیا اقامت داشته باشید. اما با کمی صبر و تلاش می‌توانید اقامت و شغل در استرالیا را به دست آورید.

بخش اول: دریافت ویزای کاری

نحوه یافتن شغل در استرالیا: دریافت ویزا با حمایت کارفرما
  1. به دنبال یافتن ویزا با حمایت کارفرما باشید. در کشور استرالیا بر اساس مهارت‌های خود می‌توانید ویزاهای مختلفی دریافت کنید، اما یکی از مهم‌ترین انواع ویزا، دریافت ویزا با حمایت کارفرما است، به این صورت که کارفرما به دلیل نیاز به مهارت و تخصص شما، برای دریافت ویزا کمکتان می‌کند.
  • برای استفاده از این روش، باید پیش از دریافت ویزا یک شغل پیدا کنید.

نحوه یافتن شغل در استرالیا: ویزای مهارت و تخصص
  1. ویزای مهارت و تخصص نیازمند به آزمون را در نظر بگیرید. برخی از ویزاهای مهارت و تخصص در استرالیا به قبولی در آزمون مهارت نیاز دارند تا مشخص شود که از پس انجام شغل موردنظر برمی‌آیید.
  • ویزاهای مهارت و تخصص معمولاً شرایط خاصی دارند. در حقیقت ازجمله شرایط تمام ویزاهای مهارت و تخصص تسلط به زبان انگلیسی است.

نحوه یافتن شغل در استرالیا: تکمیل مراحل تاثیرگذرا
  1. مراحل بیان تخصص و علاقه در EOI و SkillSelect را تکمیل کنید. این دو درخواست ویزا محسوب نمی‌شوند، اما اگر آن‌ها را تکمیل کنید در حقیقت توانایی خود را بیشتر نشان داده و احتمال این‌که یک شرکت یا کارفرمای استرالیایی برای درخواست ویزا شما را انتخاب نموده و حمایت کند نیز افزایش می‌یابد. اگر شما مهارت و توانایی‌های مختلفی داشته باشید، احتمال انتخاب شما افزایش می‌یابد.
  • تکمیل EOI برای درخواست ویزای مبتنی بر آزمون مهم است.
  • تکمیل EOI برای ویزایی که کارفرما از شما حمایت می‌کند ضروری نیست اما می‌تواند تأثیرگذار باشد.

نحوه یافتن شغل در استرالیا: معاینات پزشکی و یادگیری زبان
  1. معاینات پزشکی و یادگیری زبان برای ویزا را انجام دهید. پیش از درخواست ویزا باید تمام معاینات پزشکی لازم را انجام دهید. همچنین با انجام آزمون‌های مختلف زبان باید تسلط به زبان انگلیسی را افزایش دهید.

نحوه یافتن شغل در استرالیا: واجدشرایط بودن

      5. واجد شرایط بودن خود در استرالیا را بررسی کنید. باید اطمینان حاصل کنید که مهارت‌ها و تخصص شما در استرالیا پذیرفته می‌شود و واجد شرایط خواهید بود. البته بسته به رشته و محل تحصیل، ممکن است نیاز باشد که واحدهایی را بگذرانید.

  • در زمان درخواست کار باید واجد شرایط دولت استرالیا باشید.

نحوه یافتن شغل در استرالیا: افزایش شانس دریافت ویزا
  1. شانس دریافت ویزا را افزایش دهید. اگر تخصص و مهارت چندانی نداشته باشید شانس دریافت ویزا را از دست می‌دهید. اگر این‌گونه است، پیش از درخواست ویزا دوره‌های کسب مهارت را طی کنید. اگر به زبان انگلیسی تسلط ندارید حتماً یک دوره آموزشی را پشت سر بگذارید.
  • برخی از انواع ویزاهای مهارت بسیار تخصصی هستند و بر منطقه خاصی تمرکز می‌کنند، بنابراین منطقه‌ای از استرالیا را انتخاب کنید که به مهارت شما بیشتر نیاز دارند.
  • با مراجعه به وب‌سایت دولت استرالیا می‌توانید درباره شرایط دریافت ویزا اطلاعاتی کسب کنید.

نحوه یافتن شغل در استرالیا: ارسال نامه درخواست ویزا
  1. درخواست ویزا را بفرستید. اگر خواهان دریافت ویزای استرالیا هستید، در مرحله اول باید درخواست ویزا را ارسال کنید. زیرا کارفرمایان درباره وضعیت اقامت و ویزا از شما سؤال خواهند نمود.
  • به یاد داشته باشید که شانس افراد متخصص، با مهارت و توانا در دریافت ویزا بیشتر است.

بخش دوم: بررسی گزینه‌های دیگر دریافت ویزا

نحوه یافتن شغل در استرالیا: دریافت ویزای موقت تحصیلی
  1. ویزای موقت تحصیلی دریافت کنید. اگر به‌عنوان یک فرد خارجی در استرالیا تحصیل‌کرده باشید، می‌توانید پس از تحصیل در استرالیا اقامت داشته و کار کنید. برای دریافت این ویزا باید زیر 50 سال باشید، ویزای معتبر داشته باشید (مانند ویزای دانشجویی یا غیره)، مدارک تحصیلی و زبان را دریافت کرده باشید و مهارت‌های مرتبط را دارا باشید.
  • برای دانشجویان فارغ‌التحصیل، بر اساس مهارت و رشته تحصیلی‌شان، دو نوع ویزا وجود دارد.

نحوه یافتن شغل در استرالیا: دریافت ویزای کار و تعطیلات
  1. ویزای کار و تعطیلات را در نظر بگیرید. فرض کنید زیر 30 سال هستید و می‌خواهید برای مدتی به استرالیا رفته و کار کنید. در این صورت می‌توانید ویزای کار و تعطیلات (462 و 417) را در نظر بگیرید. این ویزاها به شما اجازه می‌دهند که تا یک سال در استرالیا مانده و کار کنید.
  • برای دریافت این ویزا باید به‌تنهایی و بدون همسر و فرزند و داشتن پول کافی (حدود 5000 دلار استرالیا) که هزینه مخارج و بلیت را کفاف دهد، به استرالیا سفر کنید.

نحوه یافتن شغل در استرالیا: کلاه برداری ها
  1. مراقب کلاه‌برداری‌ها باشید. کلاه‌بردارهای زیادی وجود دارند که به شما وعده زندگی در استرالیا را می‌دهند. هرگز به چنین افرادی اعتماد نکنید و پول خود را در اختیارشان قرار ندهید. بهتر است به وب‌سایت رسمی امور مهاجرت استرالیا مراجعه نموده و دراین‌باره اطلاعاتی کسب کنید.
  • در استرالیا کارفرما نمی‌تواند در ازای حمایت برای دریافت ویزا از شما پول دریافت کند. یا از شما بخواهد به او پول بدهید تا کارهای ویزا را انجام دهد. با این حل این کار هزینه‌های قانونی دارد.

بخش سوم: یافتن شغل و آماده کردن درخواست‌ها

نحوه یافتن شغل در استرالیا: مشخص نمودن صنعت موردنظر
  1. یک شرکت یا صنعت مشخص را در نظر بگیرید. اگر صنعت موردنظر خود را انتخاب نکرده‌اید دقت کنید، ازجمله صنایع مهم استرالیا عبارت‌اند از کشاورزی، معدن، گردشگری و تولید. صنایع توسعه‌یافته در سال‌های اخیر عبارت‌اند از معدن، خدمات مالی، گردشگری و ارتباطات.
  • مقالات مربوط به مهارت‌ها و تخصص‌های موردنیاز در استرالیا را دنبال کنید.

نحوه یافتن شغل در استرالیا: پیگیری فرصت های شغلی
  1. فرصت‌های شغلی را دنبال کنید. می‌توانید سایت‌های کاریابی و استخدامی رسمی و غیررسمی استرالیا را دنبال نموده و آگهی‌ها را مشاهده کنید.
  • برخی از آگهی‌ها به‌صورت آنلاین چاپ نمی‌شوند بنابراین لیست روزنامه‌ها را نیز بررسی کنید. آگهی کار روزنامه‌های The Age (ملبورن)، Sydney Morning Herald (سیدنی)، The Courier-Mail (بریزبن) و The West Australian (پرث) را بررسی کنید.
  • همچنین می‌توانید صفحه استخدام سایت‌های شرکت‌ها و صنایع مختلف را دنبال کنید.

نحوه یافتن شغل در استرالیا: آماده کزدن رزومه
  1. رزومه خود را آماده کنید. رزومه خود را آماده نموده و آن را به‌صورت رزومه‌های استاندارد استرالیا تغییر دهید. البته رزومه‌های استرالیایی چندان متفاوت نیستند اما کمی طولانی‌تر هستند.
  • رزومه‌های استرالیایی باوجود طولانی بودن در صفحه اول و در قسمت “تجارب کاری”، “مهارت‌های اصلی”، “توانایی‌های اصلی”، “دوره‌های گذرانده” و یا “وابستگی‌های کلیدی”، بر نکات مهمی تأکید می‌کنند.
  • می‌توانید نمونه‌های رزومه استرالیایی را به‌صورت آنلاین دانلود و مطالعه کنید.

نحوه یافتن شغل در استرالیا: الخاق نامه
  1. یک نامه الحاق شده نیز قید کنید. می‌توانید به همراه رزومه نامه‌ای نوشته و ذکر کنید که اقامت استرالیا را دریافت کرده‌اید. در صورت امکان یک کد پستی و شماره تلفن ایتالیایی نیز قید کنید.

بخش چهارم: درخواست و دریافت شغل

نحوه یافتن شغل در استرالیا: استفاده از ارتباطات
  1. از ارتباطات خود استفاده کنید. امروزه بیشتر مشاغل از طرف رسانه ارائه نمی‌شوند بلکه به‌صورت حضوری به اطلاع افراد می‌رسد. بنابراین ارتباطات نقش مهمی دارند و با کمک شبکه‌های ارتباطی خود می‌توانید فرصت‌های شغلی مهمی دریافت کنید. می‌توانید با شرکت موردنظر خود تماس بگیرید، یا رزومه خود را بفرستید.
  • ارتباطات نقش مهمی دارند، می‌توانید از افرادی که در طول تحصیل یا در مواقع دیگر با آن‌ها آشنا شده‌اید، استفاده کنید و فرصت‌های شغلی به دست آورید.

نحوه یافتن شغل در استرالیا: ارسال نامه و رزومه
  1. رزومه و نامه را ارسال کنید. رزومه و نامه الحاق شده را به شرکت‌های موردنظر خود در استرالیا ارسال کنید حتی اگر آگهی استخدام درج نکرده باشند.
  • شک نکنید و حتماً نامه درخواست را ارسال کنید. یادتان باشد که باید مصاحبه کاری ترتیب دهید.

نحوه یافتن شغل در استرالیا: پیگیری رزومه
  1. پیگیری کنید. اگر مدتی گذشت و از طرف شرکت موردنظر خبری نشد، هیچ اشکالی ندارد که خودتان تماس گرفته و پیگیری کنید.
  • این کار در استرالیا رایج است و علاقه‌مند بودن شما را نشان می‌دهد، بنابراین از پیگیر بودن خجالت نکشید.

نحوه یافتن شغل در استرالیا: انجام مصاحبه
  1. مصاحبه‌های آنلاین انجام دهید. اگر برای مصاحبه با شما تماس گرفتند سعی کنید در آن زمان در استرالیا حضور داشته و آن را به‌صورت حضوری انجام دهید. البته شرکت‌هایی هم وجود دارند که به شما اجازه دهند مصاحبه‌های آنلاین انجام دهید (مثال در اسکایپ). حتماً یک کپی از ویزای کار خود را به همراه داشته و به کارفرما نشان دهید.
  • کارفرماهای استرالیایی به خوش‌بینی، وقت‌شناسی، و قدرت بیان اهمیت می‌دهند. بنابراین خوش‌بین، دقیق و وقت‌شناس باشید.
  • همچنین با پرسیدن سؤالاتی درباره نقاط ضعف و قوت و سرگرمی‌ها شخصیت شما را می‌سنجند.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم