شان کانری، اولین بازیگر نقش جیمز باند، در سن 90 سالگی درگذشت

ساعاتی پیش شبکه BBC خبر فوت بازیگر اسکاتلندی محبوب، “شان کانری” (Sean Connery)، را اعلام کرد و تاکنون منابع خبری معتبر دیگر نیز این موضوع را تایید کرده‌اند.  کانری 90 سال داشت و هنوز اطلاعاتی از علت فوت این بازیگر منتشر نشده‌است.

این بازیگر نخستین کسی بود که نقش محبوب جیمز باند را در سینما بازی کرد و در هفت فیلم این مجموعه از جمله فیلم‌های “دکتر نو” (Dr No) و “تنها دوبار زندگی می‌کنی” (You Only Live Twice) در این نقش ظاهر شد. کانری را محبوب‌ترین بازیگر نقش جیمز باند در تاریخ سینما می‌شناختند.

کانری در سال ۱۹۳۰ در ادینبرا متولد شد و در سن ۱۶ سالگی به نیروی دریایی سلطنتی پیوست. او در دهه‌ی ۱۹۵۰ شغل‌های مختلفی از راننده‌ی خودروهای باری گرفته تا نجات غریق را تجربه کرد و حتی یک بازیکن فوتبال توانمند بود. او بازیگری در سینما را با فیلم “ببر” (Tiger) و سپس ملودرام “زمانی دیگر، جایی دیگر” (Another Time, Another Place) آغاز کرد.

پس از دوران بازیگری در نقش باند، کانری به همراه در فیلم های “مردی که می‌خواست شاه باشد” (The Man Who Would Be King)، “سارقان زمان” (Time Bandits) و “ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی” (Indiana Jones and the Last Crusade) به کارگردانی “استیون اسپیلبرگ” در سال ۱۹۸۹ بازی کرد.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم