10 فیلم ترسناک جذاب و دیدنی شبیه فیلم “مسافرخانه” (Hostel) که باید تماشا کنید

“الی روث” (Eli Roth) پس از موفقیت فیلم قبلی خود فیلم “مسافرخانه” را ساخت. این فیلم علاوه بر کلیشه‌های ژانر اسلشر، ویژگی‌های دیگری هم دارد که آن را متمایز می‌کند. فیلم بیش از یک شخصیت منفی داشته و داستان آن جذاب است. داستانی درباره مسافرخانه‌ای که قربانی‌ها در آن زندانی شده و برای نجات خود و بقیه تلاش می‌کنند. در اینجا می‌خواهیم فیلم‌های مشابه را معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. تب کابین – Cabin Fever – 2002

یک کمدی ترسناک و اثری از روث با عناصری مشابه که موفقیت همین اثر به ساخت “مسافرخانه” انجامید. گروهی از دانشجویان کالج به کابین دوردستی رفته و ویروسی بینشان شایع می‌شود که گوشتشان را می‌خورد. هربار که خیالشان راحت می‌شود بازهم ویروس سروکله‌اش پیدا خواهد شد.

همچنین بخوانید: معرفی برخی از بهترین فیلم‌های ترسناک فراموش‌شده که باید تماشا کنید


9. پیچ اشتباهی – Wrong Turn – 2003

در اولین فیلم این چندگانه دو دانشجوی کالج با سرنوشت تلخی روبرو می‌شوند. چند روز بعد گروهی دیگری خود را در جاده متروکی دیده و ماشینشان خراب می‌شود. درحالی که چند نفر به سراغ کمک می‌روند بقیه توسط موجودی عجیب به قتل می‌رسند. پس از اینکه بازماندگان کلبه‌ای پیدا می‌کنند متوجه می‌شوند آنجا خانه آدمخواران عجیب الخلقه ای است که می‌خواهند کل گروه را به قتل برسانند. بنابراین تعقیب و گریز آغاز می‌شود.


8. اره – Saw – 2004

یکی از موفق‌ترین فیلم‌های ترسناک سال‌های اخیر که سیکوئل های مختلف آن ساخته شد. دو مرد غل و زنجیر شده در یک حمام بیدار می‌شوند و جسدی هم بین آنهاست. هربار مانعی سرراهشان است که باید یکی فرار کرده و دیگری را بکشد تا زن و بچه خودش را نجات دهد. به زودی متوجه می‌شوند جیگ ساو آن‌ها را زندانی کرده و باید از این تله فرار کنند. این فیلم یکی از مشهورترین فیلم‌های ترسناک مدرن است.


7. خانه مومی – House Of Wax – 2005

گروهی از جوانان در مسیر رفتن به مسابقه فوتبالی در لوئیزیانا به خاطر خراب بودن ماشین بین راه می‌مانند. سپس عده‌ای از آنها به مسیر ادامه داده و عده دیگری به همراه مردی که ملاقات کرده‌اند به شهری در آن نزدیکی می‌روند. درحالی که منتظر پایان خاکسپاری هستند به یک موزه مومی وارد می‌شوند. آن‌ها از هم جدا می‌شوند و مورد آزار قرار می‌گیرند، درحالی که بقیه گروه هم که به مسابقه نرسیده‌اند برمی گردند. قاتل‌ها گروه را تعقیب کرده و یکی پس از دیگری قربانی می‌کنند تا به پایان دراماتیک می‌رسیم.


6. مهمان‌پذیر – Vacancy – 2007

زوجی با مشکلات زناشویی به پیچ اشتباهی در جاده‌ای روستایی وارد شده و پس از خراب شدن ماشین به یک متل می‌روند. به زودی متوجه می‌شوند در آنجا چه حوادثی رخ می‌دهد. هربار می‌خواهند از آنجا خارج شوند با مانع جدیدی روبرو خواهد شد.

این فیلم با بازیگران کمتر و قتل‌های کمتر از فیلم‌های دیگر لیست کمی تفاوت دارد اما فضا و هراسناک بودن ویلن‌ها همانطور است.

همچنین بخوانید: معرفی 15 فیلم ترسناک که در یک لوکیشن ضبط شده‌اند


5. کشتار با اره برقی در تگزاس – The Texas Chainsaw Massacre – 1974

این فیلم آغازگر شخصیت ماندگار صورت چرمی و عناصر رایج ژانر اسلشر بود که در زمان اکران آن را بیش از حد خشن و ترسناک می‌پنداشتند.

چند دوست در مسیر رفتن به خانه شانه غریبه‌ای را سوار کرده و آخر مجبور می‌شوند او را پیاده کنند. خانه‌ای در نزدیکی‌شان به خانه مرگ بدل می‌شود که یک شخصیت صورت چرمی با اره برقی دیگران را به قتل می‌رساند.


4. شر نبین – See No Evil – 2006

اولین فیلم از استودیوی دنیای کشتی با حضور کین کشتی گیر در نقش یک قاتل که در خانه‌ای متروک با کلی جسد زندگی کرده و کارآگاه‌ها خانه را در حالی پیدا می‌کنند که پر از جسد بوده چشم تمام این جسدها را از حدقه درآورده. سال‌ها بعد گروهی برای پاکسازی خانه فرستاده می‌شوند. قاتل سروکله‌اش پیدا شده و می‌خواهد آنها را نیز به همان شیوه به قتل برساند.


3. هشدار طوفان – Storm Warning – 2007

زوجی در سواحل استرالیا قایق سواری کرده و شب را همانجا می‌مانند. آن‌ها که هنوز نزدیک ماشینشان هستند تصمیم می‌گیرند کمی آن را حرکت دهند تا روز بعد به تفریحشان برسند، اما متوجه می‌شوند به یک مرد زده‌اند. درحالی که حوالی یک مزرعه مواد مخدر هستند، خانواده ساکن در آن مزرعه به وجود آنها پی برده‌اند. آن‌ها این زوج را تهدید و اذیت می‌کنند، و زوج هم دائم می‌خواهند فرار کنند اما نمی‌توانند.


2. کولکتور – The Collector – 2009

فیلمی با بودجه کم درباره زوجی که با بازگشت به خانه کامیونی را دیده و به حقیقتی عجیب پی می‌برند. ظاهراً در خانه دیگر سرقت شده و سارق می‌خواهد با سرقت از گاوصندوق بدهی همسرش را بدهد.

پدر خانواده سارق را دیده و وقتی باهم گلاویز می‌شوند موجود عجیبی او را می‌برد. سرانجام متوجه می‌شویم کامیونی که اول دیده‌ایم به یک روانی تعلق دارد که از هر خانه یک نفر را می‌برد. سرانجام این افراد در مقابل هم قرار می‌گیرند.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم‌های درام تاریخ سینما که از فیلم‌های ترسناک هم ترسناک‌ترند


1. دوزخ سبز – The Green Inferno – 2013

فیلم دیگری از روث درباره چند دانشجوی کالج که برای اعتراض به جنگل‌های آمازون می‌روند و حوادثی که رخ می‌دهد تحت تأثیر فیلم‌های آدمخواری ایتالیاست.

پس از اینکه پلیس مانع این گروه می‌شود و آزادشان می‌کند تصمیم به رفتن می‌گیرند اما هواپیمایشان در وسط جنگل سقوط می‌کند. سپس توسط آدمخواران اسیر می‌شوند و بقیه فیلم به شکنجه و قتل آن‌ها می‌پردازد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم