7 فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم “بورات” (Borat) که باید تماشا کنید

“بورات” یا “بُرات: یادگیری‌های فرهنگی آمریکا برای انجام منفعت ملت پرشکوه قزاقستان”، با حضور “ساشا بارون کوهن” (Sacha Baron Cohen)، یک مستند طنز درباره یک خبرنگار قزاق به نام بورات (کوهن) است که با دیدن فرهگی متفاوت شوکه شده است. روایت خاص این فیلم دنیای متفاوتی را نشان می‌دهد.

سیکوئل این فیلم دوباره او را به آمریکا می‌برد و این بار دختر نوجوانش هم همراه اوست. برای این لیست فیلم‌های مستندگونه طنز، کنایی یا جدی را به شما معرفی  می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


7. مرگ استالین – The Death of Stalin – 2017

یک کمدی سیاه سیاسی-کنایی با اقتباس از رمان گرافیکی “فابین نری” و “تیری رابین” درباره وقایع پس از مرگ استالین رهبر شوروی در سال 1953، که رقبایش برای جانشین شدن باهم رقابت می‌کنند. قضیه زمانی جالب می‌شود که در بین این افراد سیاستمداران و حتی فرزندان استالین هم دیده می‌شوند. این فیلم خشونت، تراژدی و پارانویا را نشان می‌دهد.

همچنین بخوانید: بهترین مستندهای سال 2019 به انتخاب مجله Rolling Stone


6. 7 روز در جهنم – 2015 – Seven Days in Hell

یک مستند کمدی-ورزشی درباره رقابت‌های آرون ویلیامز (اندی سمبرگ “Andy Samberg”) و چارلز پول (کیت هرینگتون “Kit Harington”) که به عنوان دو بازیکن حرفه‌ای تنیس با طولانی‌ترین مسابقه تاریخ که یک هفته طول کشیده، روبرو می‌شوند. کمیوی بازیکن‌های واقعی تنیس و چهره‌های ورزشی از جمله “سرنا ویلیامز” (Serena Williams)، “جان مک انرو” (John McEnroe)، “کریس اورت” (Chris Evert) و “جیم لمپلی” (Jim Lampley) این فیلم را دیدنی‌تر می‌کند. داستان هفت روز را نشان داده و عناصر ورزشی، ابزورد و طنز را درهم می‌آمیزد.


5. در انتظار گافمن – Waiting for Guffman – 1996

فیلمی با حضور “کریستوفر گست” (Christopher Guest) در نقش کارگردان تئاتری در بلین، میسوری که به مناسبت 150مین سالگرد شهر اجرایی انجام داده و کل بازیگران می‌شنوند که تهیه کننده‌ای از برادوی هم در آن حضور دارد. این فیلم با شخصیت‌های عجیب و طنز، عناصر اغراق شده تئاتر را نشان داده و نمایش “در انتظار گودو” نوشته “ساموئل بکت” را نشان می‌دهد.


4. باد نیرومند – A Mighty Wind – 2003

“کریستوفر گست” در دوران کاری چندین مستند طنز ساخته که این فیلم یکی از جالب‌ترین و دیدنی‌ترین آنهاست. داستان درباره سه گروه محلی است که برای یک اجرا در کنار هم قرار می‌گیرند. این فیلم با اشاره به مضامین جالبی مانند موسیقی محلی، سال‌های 1960 و صنعت سرگرمی، بازیگران درخشانی مانند “یوجین لوی” (Eugene Levy)، “کاترین اوهارا” (Catherine O’Hara)، “هری شیرر” (Harry Shearer) و “مایکل مک‌کین” (Michael McKean) را نشان می‌دهد.

همچنین بخوانید: 11 مستند جذاب و دیدنی درباره بشقاب پرنده‌ها


3. بهترین در نمایش – Best in Show – 2000

الماس دیگری از “کریستوفر گست” درباره پنج سگ داوطلب و صاحبین آن‌ها در نمایش کلوپ سگ‌ها که این فیلم می‌خواهد رقابت دنیای سگ‌ها را نشان دهد. این مستند طنز با حضور بازیگران مخصوص گست دیدنی است و با استقبال منتقدین روبرو شد. از یک زوج رقابت طلب گرفته تا صاحب فروشگاه محله و صاحبین سگ خا، همه و همه صحنه‌های طنز خلق می‌کنند.


2. این اسپینال تپ است – This is Spinal Tap – 1984

یک مستند طنز کلاسیک از “راب رینر” که یکی از طنزترین‌ها بوده و فیلم‌های دیگری از آن الهام گرفته‌اند. فیلم درباره یک گروه متال بریتانیایی به نام اسپینال تب است که در تور ایالات متحده به سر می‌برند. اعضای بی استعداد گروه صحنه‌های جالب خلق می‌کنند و چنان اجرایی ارائه می‌دهند که هیچکس نمی‌تواند آنها را جدی بگیرد، نه طرفداران، نه کمپانی و نه مدیران.


1. آنچه در سایه‌ها انجام می‌دهیم – What We Do in the Shadows – 2014

یک کمدی سیاه ترسناک درباره خون آشام ها با سبک مستند طنز، به نویسندگی و کارگردانی “تایکا وایتیتی” (Taika Waititi) و “جامین کلمنت” (Jemaine Clement). داستان در نیوزلند جریان داشته و درباره چهار خون آشام است که در یک واحد زندگی کرده و جوان‌ترین آنها 13 ساله است. آن‌ها گروهی مستندساز را دعوت می‌کنند تا زندگی روزمره آنها و چالش‌هایشان را نشان دهند، بنابراین لحظات جالب و دیدنی پدید می‌آید. گرچه مستند طنز و خون آشام ها تکراری شده‌اند اما این فیلم نگاه تازه‌ای بر این ماجرا می‌اندازد و خنده دار هم هست.

همچنین بخوانید: 12 انیمه جذاب و دیدنی با موضوع خون آشامی


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم