5 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال “بربرها” (Barbarians) که باید تماشا کنید

“بربرها” سریالی آلمانی است که تماشاگران را به قرن 9 پس از میلاد و نبرد جنگل توتوبورگ می‌برد، نبردی تاریخی که به اتحاد قبایل آلمانی در برابر حمله امپراتوری روم منجر شد. سریال آمیزه‌ای از حقیقت و تخیل است. اگر جذب این سریال شده‌اید و دوست دارید آثار مشابه را تماشا کنید در اینجا به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


5. پولدارک – Poldark – 2015-2019

سریالی اقتباسی از رمانی به همین نام نوشته “وینستون گراهام” با داستانی در قرن هجدهم درباره بازگشت راس پولدارک به زادگاهش پس از مبارزه در جنگ استقلال آمریکا، که خانه‌اش را ویران می‌یابد. پدرش مرده، خانه‌شان ویران شده و معشوقه‌اش در کنار مرد دیگری است. حالا رأس باید با کنار هم گذاشتن قطعات شکسته زندگی‌اش را بسازد. او با وجود این سختی‌ها زندگی‌اش را می‌سازد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های تاریخ سینما که صحت تاریخی داشتند


4. وایکینگ‌ها – Vikings – 2013

سریالی تاریخی نوشته و ساخته “مایکل هرست” (Michael Hirst) درباره رگنار لاثبروک، قهرمان افسانه‌ای اسکاندیناوی، که با حمایت خانواده به مبارزه و فرمانده قبایل وایکینگ تبدیل شده است. این سریال تاریخ اروپا را با روایتی تخیلی می‌آمیزد. درکنار این وقایع شاهد جزئیات زندگی فرهنگ وایکینگ‌ها هستیم.


3. دانتون ابی – Downtown Abbey – 2010-2015

یک سریال تاریخی که به معرفی نیاز ندارد و اگر آن را تماشا نکرده‌اید باید هرچه زودتر این کار را انجام دهید. سریالی با حضور “مگی اسمیت” (Maggie Smith)، “میشل داکری” (Michelle Dockery) و “الیزابت مک گیورن” (Elizabeth McGivern) در روستای تخیلی یورک شایر در دانتون ابی، بین سال‌های 1912 تا 1926، درباره خانواده اشرافی کرالی و اطرافیانشان در دوره پس از ادوارد. گرچه سریال به شخصیت‌های تخیلی می‌پردازد اما هرکدام از آنها ماجراهای خود را دارند که در عین شخصی بودن با حوادث تاریخی آن دوره از جمله غرق شدن تایتانیک، رسوایی تیپات دم و جنگ جهانی اول ارتباط داشتند.

همچنین بخوانید: معرفی 13 سریال جذاب و دیدنی با ژانر فراطبیعی در تاریخ سینما که نباید از دست بدهید


2. آخرین پادشاهی – The Last Kingdom – 2015

سریالی تاریخی تخیلی براساس رمان‌های “برنارد کورنول” که در قرن نهم رخ داده و درباره مردی به نام آترد است که به عنوان ساکسون به دنیا آمد و پس از ربوده شدن به عنوان یک دانمارکی بزرگ می‌شود. سال‌ها بعد نمی‌داند به نفع کدام طرف مبارزه کند. کیفیت تولید، متن قوی و شخصیت‌های جذاب این سریال را تماشایی می‌کند.


1. تاج – The Crown – 2016

یکی از بهترین سریال‌های تاریخی براساس نمایشنامه برنده جایزه The Audience نوشته “پیتر مورگان” درباره زندگی ملکه الیزابت دوم از سنین بیست تا نود سالگی. سریال داستان زندگی او در قصر باکینگهام از دوران آغاز سلطنت او تا آمدن پرنس شارل و پرنسس دایانا را نشان می‌دهد. درحالی که سریال جزئیات رقابت‌های سیاسی و شخصی را نشان می‌دهد، به زندگی شخصی این ملکه هم می‌پردازد.

همچنین بخوانید: معرفی 12 سریال جذاب و دیدنی شبیه تاج (The Crown)


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم