لیست بهترین فیلم‌های “ریس ویترسپون” (Reese Witherspoon) براساس امتیاز IMDb

“ریس ویترسپون” فیلم‌های فوق العاده زیادی در کارنامه خود دارد، اما طبق وب سایت آی ام دی بی فیلم‌های معرفی شده بهترین‌های آن هستند.

اولین حضور “ریس ویترسپون” در سینما به سال 1991 باز می‌گردد، اما پس از انتشار فیلم “قانونا بلوند” (Legally Blonde) در سال 2001 بود که او در سطح جهانی به موفقیت دست یافت. تا به الان او در 61 نقش آفرینی کرده، از فیلم‌های درام ناراحت کننده تا انیمیشن‌های ماجراجویی.

“ریس ویترسپون” ابتدا بیشتر در فیلم‌های کمدی- رمانتیک مانند “خانه شیرینم آلاباما” (Sweet Home Alabama)، “چهار کریسمس” (Four Christmases) و “درست مثل بهشت” (Just Like Heaven) حضور پیدا می‌کرد، فیلم‌هایی که تماشای آنها جالب خواهد بود اما موفق نشدند در آی ام دی بی رتبه بالایی کسب کنند. جدیدترین نقش‌های او در سریال‌های تلویزیونی “آتش‌های کوچک در همه جا” (Little Fires Everywhere) و “دروغ‌های کوچک بزرگ” (Big Little Lies)، بار دیگر به ما یادآوری کرد که او بازیگر و تهیه کننده‌ای با استعداد می‌باشد. مروری بر کارهای او یادآوری می‌کند که چگونه به این موفقیت دست یافت. با پروشات همراه باشید.


10. اهمیت جدی بودن – The Importance Of Being Earnest – 2002 – 6.8

این کمدی فوق العاه خنده دار از “اسکار وایلد” (Oscar Wilde) سطحی نگری جامعه دوران سلطنت ملکه ویکتوریا را نشان می‌دهد. در سال 2002 فیلمی با نقش آفرینی ” کالین فرث” (Colin Firth) و ” روپرت اورت” (Rupert Everett) از “اهمیت جدی بودن” اقتباس شد. دو مرد با نام مستعار یکسان “ارنست” (Ernest) خود را به زنان مختلف معرفی می‌کنند. طبیعتاً افراد مختلف گیج خواهند شد اما هیچکس نام آنها را صدا نمی‌کند، چرا که هر کس به فکر ظاهر خودش می‌باشد.

به دلیل این که نمایشنامه “وایلد” در فیلم، تا حدود زیادی دستکاری شده بود به همین دلیل این اقتباس موفقیت زیادی کسب نکرد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های کمدی رمانتیک که در سال 2018 اکران شدند


9. مقاصد بی‌رحمانه – Cruel Intentions – 1999 – 6.8

“مقاصد بی رحمانه” یک فیلم درام تاریک نوجوانانه است که “ریس ویترسپون” (در نقش “آنت”)، “سارا میشل گلر” (Sarah Michelle Gellar) (در نقش “کاترین”) و “رایان فیلیپه” (Ryan Phillippe) (در نقش “سباستین”) در آن به نقش آفرینی پرداختند. دو خواهر ناتنی با هم شرط بستند: که “رایان” برای از بین بردن باکرگی دختر مدیر “آنت” با او قرار می‌گذارد.

همانطور که نقشه پیش می‌رود، “سباستین” کم کم عاشق “آنت” می‌شود. موضوع فیلم تا حدودی به “ده چیز تو که من ازشون بدم میاد” (Ten Things I Hate About You) شباهت دارد اما این فیلم تاریک‌تر و بحث برانگیز است.


8. آب برای فیل‌ها – Water For Elephants – 2011 – 6.9

“آب برای فیل‌ها” یک فیلم رمانتیک- درام است که طرفداران موضوع طالع نحس به آن علاقمند خواهند شد: “جیکوب” (با بازی “رابرت پتینسون” (Robert Pattison)) جوان کهنه سربازی است که برای کار به سیرکی ملحق می‌شود که صاحب آن “آگوست” بد ذات می‌باشد. چون سیرک در حال سقوط است، او به امید دوباره سر پا شدن سیرک و جلب توجه بینندگان فیلی خریداری می‌کند. “جیکوب” وظیفه دارد این فیل غول پیکر را رام کند تا همسر زیبا و عزیز “آگوست” به نام “مارلنا” (ریس ویترسپون) بتواند با آن اجرایی داشته باشد. علاقه بین این دو روح پر غم وصف نشدنی است.

این فیلم ما را به دنیای تاریک اما جادویی دهه 1930 باز می‌گرداند. “آب برای فیل‌ها” داستانی درباره علاقه، اشتیاق، عشق و فقدان است که داستان عاشقانه آن بهتر از “گرگ و میش” (Twilight) می‌باشد.


7. وحشی – Wild – 2014 – 7.1

“وحشی” که بر اساس رمان زندگی نامه‌ای “شرل استرید” (Cheryl Strayed) ساخته شده، داستان کشف خود بوده و سفر آرامش بخش زنی است که به تازگی از همسرش جدا شده و به مسیر پاسیفیک کرست سفر می‌کند تا روحش را پاک نماید را روایت می‌کند. این فیلم به “بخور عبادت کن عشق بورز” (Eat, Pray, Love) شباهت دارد اما کمی واقع گرایانه تر از آن است.

نه تنها “ریس” یکی از بهترین نقش آفرینی‌های خود را به نمایش گذاشت، بلکه به عنوان تهیه کننده‌ای مثال زدنی ظاهر شد. پس از این اثر، او تهیه کنندگی برنامه‌های تلویزیونی دیگری با محوریت زنان قدرتمند را بر عهده گرفت، که “آتش‌های کوچک در همه جا” (Little Fires Everywhere) یکی از آنهاست.


6. انتخابات – Election – 1999 – 7.2

قبل از آن که شخصیت “آل وودز” (Elle Woods) ساخته شود، “تریسی فلیک” (Tracy Flick) در “انتخابات” ساخته شد. این فیلم یک کمدی تاریک است که “ریس ویترسپون” در آن یک دختر جاه طلب و فرصت طلب است که می‌خواهد هر طور شده در انتخابات مدرسه برنده شود. “متیو برودریک” (Matthew Broderick) در نقش معلم اخلاق او به نام “جیم مک آلیستر” (Jim McAllister) چشم دیدن این دختر پرتلاش را ندارد و می‌خواهد جلوی راه او سنگ بیندازد. این موضوع کمی کنایی است چرا که او باید همه چیز را درباره اخلاق بداند.

این فیلم کنایه‌ای سیاسی و محرک نیز دارد: اگر او یک مرد بود “جیم” باز هم از کارهایش عصبانی می‌شد؟ با فیلمنامه عالی و کمدی خلاقانه این اثر، در هنگام تماشای آن متوجه گذر زمان نخواهید شد.

همچنین بخوانید: 10 فیلم کمدی-رمانتیک جذاب و دیدنی که باید تماشا کنید و لذت ببرید


5. دروغ خوب – The Good Lie – 2014 – 7.4

“دروغ خوب” فیلمی درام و تأثیر برانگیز است که بر اساس واقعیت ساخته شده. داستان درباره یک عده از پناهندگان سودانی است که با مهاجرت به شهر کنزاس شانسی دواباره برای زندگی پیدا می‌کنند. “کری” (ریس ویترسپون) مشاور آژانس کاریابی آنهاست و در پیدا کردن شغل به آنها کمک می‌کند. پیش نمایش فیلم “کری” را به عنوان شخصیت اصلی نشان می‌دهد اما در واقع داستان حول محور زندگی سخت پسران سودانی در گردش است.

بسیاری از بینندگان تماشای این اثر را بخاطر “ویترسپون” آغازز کردند اما در انتها تحت تأثیر موضوعات اصلی آن مانند جستجوی شادی، قرار گرفتند.


4. ماد – Mud – 2012 – 7.4

شخصیت اصلی داستان “ماد” به کارگردانی “جف نیکولز” (Jeff Nichols)، “متیو مک کانهی” (Matthew McConaughey) می‌باشد. داستان درباره دوستی بین یک یک فراری و دو پسر نوجوان اهل آرکانزاس می‌باشد: آن‌ها به او کمک می‌کنند تا قانون را دور زده و به دیدن دوست دخترش “جونیپر” (Juniper) با بازی “ریس” برود.

این داستان بر محوریت شخصیت‌ها بوده و داستان دیوانه وار اما کم سرعتی دارد، درست مانند “رودخانه میسی سیپی” که “ماد” از آن فرار می کند. در ادامه داستان، فیلم به موضوعاتی مانند زندگی و عشق می‌پردازد.


3. پلیزنتویل – Pleasantville – 1998 – 7.5

در این فیلم کنایی سال 1998، “توبی مگوایر” (Tobey Maguire) و “ریس ویترسپون” نقش دو نوجوان به نام‌های “دیوید” و “جنیفر” را بر عهده دارند که بخاطر دعوا بر سر کنترل به برنامه‌ای به نام “پلیزنتویل” در دهه 1950 منتقل می‌شوند. “دیوید” به خواهرش تاکید می‌کند تا به وضع موجود پایبند باشد، اما او با نیمه گمشده‌اش رابطه جنسی برقرار می‌کند، کاری که در این برنامه انجام نمی‌گیرد.

این موضوع باعث می‌شود افراد مختلف احساسات واقعی و جنسیت خود را پیدا کنند. آرام آرام دنیای سیاه و سفید پلیزنتویل رنگی می‌شود که این موضوع به دلپذیر شدن فضای فیلم کمک می‌کند.


2. روانی آمریکایی – American Psycho – 2000 – 7.6

ما بینندگان معمولاً “ریس” را با کارهای کمدیش مانند “قانونا بلوند” (Legally Blonde) یا “خانه شیرینم آلاباما” (Sweet Home Alabama) به خاطر داریم. بسیاری از افراد فراموش کرده‌اند که او در برخی فیلم‌های تاریک نیز نقش آفرینی کرده است. “روانی آمریکایی” که بر اساس کتاب “ایستون آلیس” (Easton Ellis) ساخته شده، یکی از بهترین فیلم‌ها با موضوع قاتل سریالی در دهه 2000 می‌باشد. “کریستین بیل” (Christian Bale) و “جاستین ثرو” (Justin theroux) بازیگران این فیلم هستند.

همچنین “ریس ویترسپون” 24 ساله نیز نقش “اولین ویلیامز” (Evelyn Williams)، دوست دختر “پاتریک بیتمن” (Patrick Bateman) را بازی کرده است.

همچنین بخوانید: معرفی بهترین فیلم های تاریخ سینما با موضوع مشکلات روانی


1. سر به راه باش – Walk The Line – 2005 – 7.8

نقش “جون کارتر” (June Carter) جایزه اسکار بهترین بازیگر زن و جایزه بفتای سال 2005 را برای “ریس ویترسپون” به ارمغان آورد. شاید این کار، یکی از بهترین نقش‌های او در تاریخ بوده باشد. “سر به راه باش” یک فیلم بیوگرافی درباره “جانی کش” (Johnny Cash) با بازی “واکین فینیکس” (Joaquin Phoenix) است. با این که داستان فیلم به کودکی غم انگیز و ازدواج بدوم عشق او می‌پردازد، اما موضوع اصلی آن داستان او با “جون کارتر” می‌باشد. این فیلم به علاقمندان به داستان‌های عاشقانه و همچنین موسیقی کانتری شدیداً پیشنهاد می‌شود.

“فینیکس” و “ویترسپون” آهنگ‌های اصلی فیلم را کاور کردند و حتی آلبوم آن جایزه گرمی نیز دریافت کرد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم