بهترین فیلم‌های مشابه “روی صخره‌ها” (On The Rocks) که باید تماشا کنید

“روی صخره‌ها” به کارگردانی، نویسندگی و دستیاری تهیه کنندگی “سوفیا کاپولا” (Sofia Coppola) یک کمدی پدر- دختری تلخ و شیرین است که دوباره کارگردان “گمشده در ترجمه” (Lost in Translation) را با “بیل مری” (Bill Murray) به هم می‌رساند. “لورا” (با بازی “رشیدا جونز” (Rashida Jones)) یک نویسنده اهل نیویورک و مادر دو فرزند است که مشکوک شده همسرش “دین” (با بازی “مارلون وینز” (Marlon Wayans)) درگیر رابطه‌ای نامشروع شده است. این فکر ذهن “لورا” را مشغول کرده و او دیگر نمی‌تواند روی چیزی غیر از حدس زدن حرکت بعدی همسرش تمرکز کند.

او اصلاً حوصله آن را ندارد که پدر بداخلاقش “فلیکس” (با بازی “بیل مری”) وارد ماجرا شده و هر روز درباره آن غر بزند، اما دست سرنوشت کاری می‌کند دقیقاً همین اتفاق رخ دهد. وقتی “لورا” درمورد نگرانی‌هایش در رابطه با خیانت همسرش صحبت می‌کند، “فلیکس” سعی می‌کند این مسئله را عمیقاً بررسی کند و این جاست که قضیه جالب می‌شود. اگر تحت تأثیر این داستان قرار گرفتید، در این جا چند نمونه دیگر از فیلم‌های مشابه با موضوع رابطه پدر- دختری را برایتان آماده کرده‌ایم که حتماً مورد پسندتان واقع خواهند شد. با پروشات همراه باشید.


7. زادگان – The Descendants – 2011

جرج کلونی” (George Clooney) که با چهره همیشه مجردش شناخته می‌شود، در “زادگان” نقش پدری مجرد را بر عهده دارد که در تلاش است دو فرزند دخترش را بزرگ کند. در ادامه این فیلم کمدی تحسین شده با “مت کینگ” (Matt King) (کلونی) آشنا می‌شوید که یک وکیل بوده و پدر یک نوجوان با اراداه و یک دختر 10 ساله دارای مشکلات رفتاری، می‌باشد.

به علاوه همسرش که حالا در کما به سر می‌برد، پیش از این به او خیانت کرده بود. او در عین سر و کله زدن با سختی‌های بزرگ کردن دو فرزند خاصش و کنار آمدن با چالش‌های آن، باید با مسئله خیانت همسرش و سلامتی رو به زوال او نیز کنار بیاید. در این فیلم این خانواده با تمام این قضایا کنار آمده، موضوعات تلخ و شیرینی را پشت سر گذاشته و در نهایت به یکدیگر نزدیک می‌شوند.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های جورج کلونی که می توان چندبار تماشا کرد


6. آقای مادر – Mr. Mom – 1983

پس از ماجرای بحران اقتصادی سال 1980، “جک” (Jack) (با بازی “مایکل کیتون” (Michael Keaton)) که یک مهندس اتومبیل است، از کار بی کار می‌شود. وقتی همسرش “کارولاین” (با بازی “تری گار” (Teri Garr)) کاری پیدا کرده و به تنها نان آور خانه تبدیل می‌شود، “جک” مجبور می‌شود مسئولیت‌های او در خانه را بر عهده گرفته و به “آقای مادر” تبدیل شود. تبدیل شدن او به فردی خانه دار که از سه فرزند مراقبت می‌کند با حوادث جالبی همراه می‌شود. به خاطر داشته باشید که این فیلم در سال 1983 ساخته شده، زمانی که کار کردن زنان به عنوان نان آور خانه، چیزی کاملاً مرسوم نبوده است.


5. هانا – Hanna – 2011

سورشا رونان” (Saoirse Ronan) فوق العاده در این فیلم نقش دختری 15 ساله را دارد که پدرش “اریک بانا” (Eric Bana) که مأمور سابق سازمان سیا است، او را تمرین داده تا به آدمکشی تبدیل شود که در یک چشم به هم زدن فردی را به قتل برساند. آن‌ها پس از مدت زیادی زندگی کردن در شمال، تصمیم می‌گیرند به برلین نقل مکان کرده و ماجراجویی خود را به آنجا ببرند. این فیلم با پرداختن به این دختر کوچک خاص، کلیشه‌های زیادی را به تصویر می‌کشد.

برخی از آنها نشان می‌دهند که دخترها تنها علاقه دارند با عروسک‌هایشان بازی کرده، به قصه‌های جن و پری غیر واقعی گوش کنند و مهمانی چایخوری برپا کنند. با این که او مانند هر دختر نوجوان دیگری می‌خواهد چیزهای جدیدی را تجربه کند، اما پدرش سعی دارد او را برای زندگی در دنیا آماده کند، آن هم تنها با یک مأموریت؛ از بین بردن تمام دشمنان.


4. من نفرت‌انگیز – Despicable Me – 2010

شخصیت منفی داستان “من نفرت انگیز” (Despicable Me) یعنی “گرو” برای به اجرا در آوردن نقشه شرورانه‌اش که بزرگترین سرقت تاریخ است، با به سرپرستی گرفتن سه قلوهای دوست داشتنی از خط قرمزش عبور می‌کند. “گرو” با صداپیشگی “استیو کرل” (Steve Carell) ابتدا نقشه دارد با سو استفاده از این سه قلوها دستگاه کوچک کننده را به سرقت ببرد، اما در عوض به آنها علاقه پیدا می‌کند.

او با انجام کارهای مختلف مانند خواندن داستان موقع خواب و تمرین باله در حین حفظ ظاهر شرورانه اش، کم کم با شادی‌های پدر شدن آشنا می‌شود. این فیلم انیمیشنی بهترین انتخاب برای تماشای خانوادگی می‌باشد.


3. پدر عروس – Father of the Bride – 1991

“پدر عروس” از نسخه‌ای با همین نام که در سال 1950 منتشر شد، ساخته شده است که در آن “استیو مارتین” (Steve Martin) در نقش “جورج بنکس” (George Banks) پدری مهربان که به دلیل ازدواج دخترش ناراحت می‌باشد. پس از آن که دخترش از سفری به خارج باز می‌گردد و اعلام می‌کند قرار است با مردی که تازه با اوا آشنا شده ازدواج کند، خانواده سعی می‌کنند برای مراسم عروسی آماده شوند.

در طی فیلم “جورج” را می‌بینیم که سعی دارد مطمئن شود مردی که دخترش انتخاب کرده شریک زندگی خوبی خواهد بود یا خیر. با این که فیلم دارای کمدی موقعیتی است اما صحنه‌های احساسی آن به حدی است که می‌تواند شما را به گریه بیندازد.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم‌های تاریخ سینما با موضوع پیدا کردن گنج که حتماً باید تماشا کنید


2. با استعداد – Gifted – 2017

داستان درباره “مری” (با بازی “مکینا گریس” (McKenna Grace)) است، یک نابغه ریاضی که توسط عموی مهربان اما سختگیرش “فرانک آدلر” (Frank Adler) (با بازی “کریس ایوانز” (Chris Evans)) بزرگ شده و در خانه درس خوانده است. وقتی او متوجه می‌شود زمان آن رسیده که “مری” دوستان همسن خود داشته باشد، او را به دبستان می‌فرستد و این موضوع باعث می‌شود خیلی زود همه متوجه شوند او سطح بسیار بالاتری دارد.

با آشکار شدن این موضوع پیوند این عمو و برادرزاده خدشه دار شده و مادر “فرانک” که یک ریاضیدان است، سعی می‌کند حضانت “مری” را برعهده بگیرد تا استعداد او را شکوفا کند. چه کسی در دادگاه برنده خواهد شد، یک عموی مهربان یا مادربزرگی تاثیرگذار؟ با این که “فرانک” پدر واقعی “مری” نیست اما بهترین پدرخوانده و محرم اسرار می‌باشد. پیوند خالص بین این دو واقعاً تاثیرگذار است.


1. میس سان شاین کوچولو – Little Miss Sunshine – 2006

شاید “استیو کرل” برای بازی فوق العاده اش در نسخه آمریکایی سریال کمدی “اداره” (The Office) شناخته شود اما او چند در فیلم سینمایی به یادماندنی نیز نقش آفرینی کرده است. با این که او شخصیت اصلی “میس سان شاین کوچولو” نیست، اما به زیبایی در آن می‌درخشد. داستان درباره یک دختر کوچک به نام “اولیو” (با بازی “ابیگیل برسلین” (Abigail Breslin)) است که آرزویش برای برنده شدن در مراسم زیبایی باعث می‌شود خانواده در هم شکسته “هوور” کل کشور را سفر کنند.

با این که این سفر جاده‌ای آن طور که باید پیش نمی‌رود، اما لحظاتی وجود دارد که آنها را به هم نزدیک کرده و باعث می‌شوند ارزش واقعی خانواده را درک کنند. صحنه‌های متوالی “اولیو” و پدرش می‌تواند به اندازه کافی اشکتان را در بیاورد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم