آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 95)

آخر هفته فرصت مناسبی برای دیدن فیلم‌های مختلف است؛ در این شماره از لیست آخر هفته سعی کرده‌ایم که فیلم‌های منتخبی از تمام ژانرها را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


1. بخوان و بسوزان – 2008 – Burn After Reading

ژانر: درام، کمدی، جنایی

کارگردان: جوئل کوئن (Joel Coen)، ایتان کوئن (Ethan Coen)

بازیگران: برد پیت، فرانسیس مک‌دورموند، جان مالکوویچ، جرج کلونی، تیلدا سوئینتن

تریلر فیلم

فیلمی سرگرم‌کننده درباره اتفاقاتی که یکی پس از دیگری رخ داده و امنیت ملی یک کشور را به خطر می‌اندازند. داستان از جایی آغاز می‌شود که یک مامور سیا خاطراتش را روی سی دی ثبت می‌کند، همسرش به عنوان مدرک طلاق آن را کپی کرده و اشتباها در باشگاه فراموش می‌کند. سپس دو کارمند باشگاه آن را برداشته و به عنوان مدرک جاسوسی به روس‌ها می‌فروشند. این پیچیدگی‌ها می‌تواند بیننده را گیج کند.


2. راز چشمان آنها – 2009 – The Secret in Their Eyes

ژانر: درام، رازآلود، عاشقانه

کارگردان: خوان خوزه کامپاتلا (Juan José Campanella)

بازیگران: ریکاردو دارین، سولداد ویلامیل، پابلو راگو

تریلر فیلم

زمانی که یک داستان جنایی از طرف دستگاه قضایی یا پلیس روایت می‌شود، جذابیت خاص و متفاوتی پیدا کرده و باعث می‌شود با فیلمی روبرو باشیم که حل معمای مطرح شده در آن سخت‌تر و شوکه‌کننده‌تر باشد. در فیلم “راز چشمان آن‌ها” داستانی روایت می‌شود که در آن با درگیری مقامات قضایی با یک پرونده تجاوز و قتل روبرو هستیم؛ پرونده‌ای که حالا بعد از گذشت ۲۵ سال موضوع اصلی رمان بنجامین اسپوزیتو قرار می‌گیرد؛ شخصی که به‌عنوان مشاور قانونی با این پرونده سر و کار داشته و یکی از اصلی‌ترین ستون‌های حل آن بوده‌است. این فیلم با داستان درگیرکننده و بازی‌های جذابش، برنده اسکار بهترین فیلم بین‌المللی شد.


3. حمله به بلوک – Attack the Block – ۲۰۱۱

ژانر: اکشن، ماجراجویی، کمدی

کارگردان: جو کورنیش (Joe Cornish)

بازیگران: جان بویگا، جودی ویتاکر، الکس اسمیل

تریلر فیلم

این فیلم درباره گروهی از بچه‌های مرکز شهر است که بیگانگان به آنها حمله می‌کنند. این اثر بسیار طنز بوده و پر از تقاسیر اجتماعی می‌باشد. مهم نیست چه صحنه‌ای است، در تمام آنها رنگ‌های برجسته‌ای بکار رفته است. اجراهای تماشایی و اتفاقات غیرمنتظره از جمله عناصر مثبت این فیلم هستند که آن را به یکی از بهترین آثار ژانر کمدی-اکشن تبدیل کرده و بیننده را سرگرم می‌کند.


4. صاحبان – 2020 – The Owners

ژانر: ترسناک، هیجان‌انگیز

کارگردان: جولیوس برگ (Julius Berg)

بازیگران: میسی ویلیامز، جیک کوران، ایان کنی، اندرو الیس

تریلر فیلم

میسی ویلیامز در این فیلم نقش دختری را بازی می‌کند که به همراه دوست پسرش و چند نفر دیگر می‌خواهد از یک عمارت قدیمی که گاوصندوقی پر از پول در آن وجود دارد سرقت کنند. مالکین این ساختمان زوج سالمند خوش‌برخوردی‌ هستند که گذشتن از سد آن‌ها کار سختی به نظر نمی‌رسد. اما روشن است که شخصیت‌های فیلم اهل دیدن فیلم‌های ترسناک نیستند. همان‌گونه که انتظار می‌رود، مأموریت به انحراف کشیده می‌شود و شخصیت‌های جوان گرفتار مخمصه‌ای غیرقابل تصور شده‌اند.


5. بازی مالی – 2017 – Molly’s Game

ژانر: درام، جنایی، زندگی‌نامه‌ای

کارگردان: آرون سورکین (Aaron Sorkin)

بازیگران:جسیکا چستین، ادریس البا، کوین کاستنر

تریلر فیلم

این فیلم داستان واقعی زندگی مالی بلوم، قهرمان اسکی، است که پس از مصدومیت از دنیای ورزش خارج شده و به دنیای بازی پوکر رو می‌آورد؛ او با این کار به ثروت زیادی دست پیدا کرده و پای بسیاری از افراد مشهور را هم به مسابقاتش باز می‌کند. نقش‌آفرینی بامزه و استادانه چستین درکنار دیالوگ‌های عجیب و هوشمندانه سورکین، این فیلم را به اثری سرگرم‌کننده و دیدنی تبدیل کرده که در آخر هفته می‌توانید از تماشای آن لذت ببرید.


۶. لوس – 2019 – Luce

ژانر: درام، رازآلود

کارگردان: ژولیوس اونا (Julius Onah)

بازیگران: نائومی واتس، اکتاویا اسپنسر، تیم راث، کلوین هریسون جونیور

تریلر فیلم

 این فیلم یک تریلر راجع به دانش‌‌آموز ممتاز دبیرستانی به نام لوس (با بازی کلوین هریسون جونیور) است؛ زندگی لوس در کشور زادگاهش کابوس بوده‌است؛ او به‌عنوان کودک سرباز کار می‌کرده و از شرایط رفاهی خوبی برخوردار نبوده‌است. با این حال، لوس با سرپرستی گرفته شدن توسط یک زوج آمریکایی (با بازی نائومی واتس و تیم راث) از این شرایط فرار می‌کند. خانواده جدید او مهربان هستند و لوس در این شرایط به توانایی‌های خود پی می‌برند. او خوب درس خوانده و به یک دانش‌آموز با نمره بالا تبدیل می‌شود و در عین حال در زمینه ورزش هم استعدادهایش را نشان می‌دهد. همه چیز برای او خوب پیش رفته تا اینکه یک روز بین او و معلمش معلمش (با بازی اوکتاویا اسپنسر) مشکل ایجاد می‌شود.


7. لیدی مکبث – 2016 – Lady Macbeth

ژانر: درام، عاشقانه

کارگردان: ویلیام اولدروید (William Oldroyd)

بازیگران: فلورنس پیو، پاول هیلتون، نائومی اکی

تریلر فیلم

اواسط سال 1865 در روستایی کوچک در انگلستان دختری بنام “کاترین” به اجبار خانواده ای با شخصی که دو برابر بیشتر از او سن دارد ازدواج می‌کند. او که از این موقعیت راضی نیست تصادفی با جوانی کارگر ملاقات می‌کند که عاشقش می‌شود و این در حالی‌ است که شوهرش از این مسئله خبردار نیست. اما تمرکز بیشتر این فیلم روی مسئله عشق نیست و برعکس به خشونت ذاتی انسان می‌پردازد. خشونتی که چه کلامی و چه فیزیکی، موجب آسیب رساندن جدی به شخصیت کاترین شده و فیلم را غم‌انگیز می‌کند.


8. آه لوسی! – 2017 – Oh Lucy

ژانر: درام، کمدی

کارگردان: آتسوکو هیرایاناگی (Atsuko Hirayanagi)

بازیگران: شینوبو تراجیما، جاش هارتنت، کوتسونا شیئوری

تریلر فیلم

“آه لوسی” یک درام ژاپنی دوست‌داشتنی و آرام است که با ایجاد فضایی ملموس و واقعی، به روایت بخشی از زندگی افراد غمگینی می‌پردازد که به دنبال پیدا کردن معنایی برای زندگی هرکدام به چیزی چنگ انداخته‌اند. ستسوکو که زنی پریشان حال و آرام است، هیچ دوستی ندارد و خواهرزاده جوانش تنها کسی است که با او رابطه دوستانه و نزدیکی برقرار می‌کند. زندگی ستسوکوی افسرده زمانی که به پیشنهاد خواهرزاده‌اس و به جای او به یک آموزشگاه زبان انگلیسی می‌رود، دچار تغییر بزرگی شده و او را در پستی و بلندی راهی دشوار قرار می‌دهد.


9. موهن جو دارو – ۲۰۱۶ – Mohenjo Daro

ژانر: درام، ماجراجویی

کارگردان: آشوتوش گواریکر (Ashutosh Gowariker)

بازیگران: هریتک روشن، پوجا هگده، کبیر بدی

تریلر فیلم

“سرمان” (هرتیک روشن) کشاورزی است که برای تجارت به موهنجو دارو می‌رود در آنجا او دختر کائن معبد را که “چانی” (پوجا هگده) نام دارد را نجات می‌دهد. چانی دختری زیبا و فهمیده‌است که سرمان با دیدن او عاشقش می‌شود و توجه او را جلب می‌کند اما می‌فهمد که چانی یک ازدواج اجباری با پسر رئیس بدجنس موهنجو دارو دارد و چانی هم به او علاقه‌مند می‌شود. بعد از این “سرمان” تصمیم می گیرد به هر طریقی که شده “چانی” را نجات داده و از آنحا بیرون بیاورد.


10. آقای فاکس شگفت‌انگیز – 2009 – Fantastic Mr. Fox

ژانر: کمدی، ماجراجویی

کارگردان: وس اندرسن (Wes Anderson)

صداپیشگان: جرج کلونی، مریل استریپ، بیل موری، جیسون شوراتسمن

تریلر فیلم

آقای فاکس به همراه همسر و فرزندانش در دامنه یک تپه در همسایگی خانواده‌های گورکن، خز و خرگوش زندگی می‌کنند. فاکس هر شب به مزرعه یکی از سه مزرعه‌دار پایین تپه دستبرد می‌زند. تا اینکه کشاورزها به نام‌های باگیس، بانس و بین تصمیم می‌گیرند به کمک هم روباه را به دام بیندازند. این انیمیشن از کتابی به همی نام نوشته رولد دان ساخته شده که استفاده از عناصر طنز و خیالپردازی در آن آنقدر لذت‌بخش است که نمی‌توانید دنیایش را فراموش کنید.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. شما چه فیلمی را برای تماشا در آخر هفته پیشنهاد می‌کنید؟

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم