معرفی بهترین ویلن‌های تاریخ انیمه

ویلن‌ها یا شخصیت‌های منفی منبع تنش دنیای انیمه هستند و به همین دلیل داستان را تریلر می‌کنند. “دراگون بال زد” (Dragon Ball Z) یکی از بهترین انیمه ها با شخصیت‌های مثبت است، اما بدون حضور وگتا یا فریزا دیدنی نمی‌شد، می‌شد؟ و البته “دفتر مرگ” (Death Note) بدون حضور کیرا هم که لطفی ندارد.

هر انیمه دیدنی، شامل شونن، باید به اندازه قهرمان شخصیت ویلن هم داشته باشد. شخصیت‌های مثبت به آسانی قابل شناسایی هستند اما چه چیزی شخصیت‌های منفی را به یادماندنی می‌کند؟ بیایید در اینجا انگیزه، شخصیت و پیشینه شخصیت‌های منفی را بررسی کنیم. گرچه این شخصیت‌ها به خاطر بد بودنشان مطرح هستند اما شاید همیشه به دنبال قهرمان‌های انیمه نباشید. در اینجا بهترین ویلن‌های تاریخ انیمه را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. لایت یاگامی (Light Yagami) در انیمه دفتر مرگ (Death Note)

لایت یاگامی: “این دنیا فاسد شده و افرادی که آن را فاسد می‌کنند لایق زنده بودن نیستند. کسی باید کاری کند، چرا آن یک نفر من نباشم؟”

گاهی اوقات بی دلیل شیفته شخصیت‌های مثبت انیمه می‌شویم. اما هرازگاهی ویلنی از راه می‌رسد که ما را شیفته خود می‌کند و لایت یاگامی یا کیرا، ضدقهرمان “دفتر مرگ”، چنین شخصیتی است. حتی اگر شما او را شخصیت قهرمان بدانید، باید بدانید تمام ویژگی‌های لازم برای ضدقهرمان بودن را داراست. او می‌خواهد با از بین بردن مجرمین عدالت را برقرار کند اما به تدریج غرور و نخوتش او را به سمت یک خدا می‌برد که حتی بی گناهان را کنار میزند.

با اینکه می دانیم اشتباه می‌کند اما هنوز او را دوست داریم چون اراده‌اش برای برقراری عدالت در شروع کار و تصورش از دنیایی کامل بی نظیر است. با این حال نقص‌هایی هم دارد و گرچه یک روانی است، اما یکی از بهترین ویلن‌های انیمه محسوب می‌شود.

همچنین بخوانید: معرفی 10 انیمه سریالی جذاب و دیدنی برای طرفداران انیمه


9. سوسوکه آیزن (Sosuke Aizen) در انیمه بلیچ (Bleach)

آیزن: “میدانی…سوسوکه آیزن هرگز وجود نداشت.”

سوسوکه مثل کیرا می‌تواند بقیه را کنترل کند و خودش را از همه بالاتر می‌داند. او رهبری خوش زبان و محترم است، اما گویا ماسکی است که با آن ظاهر اصلی‌اش را پنهان می‌کند. هیچ چیز نمی‌تواند او را متوقف کند و هرکه سر راهش باشد را از بین می‌برد.

نکته جالب درباره او این است که همه کارهای بد را به بقیه واگذار می‌کند، نه اینکه می‌ترسد، بلکه نمی‌خواهد وقتش را برای کارهای کم ارزش تلف کند. اغلب ویلن‌های شونن همینطورند اما آیزن با استراتژی‌های فکری خود بازی را پیش می‌برد و همیشه حرکت آخر را خودش میزند.


8. مادارا اوچیها (Madara Uchiha) در انیمه ناروتو شیپودن (Naruto Shippuden)

مادارا: “وقتی مردی دوست داشتن را یاد می‌گیرد، باید احتمال نفرت را هم درنظر بگیرد.”

از بین ویلن‌های انیمه “ناروتو”، مادارا مهم‌ترین است چون بارها ثابت می‌کند تنها به افراد خودش اهمیت می‌دهد. مسیر اولیه‌ای که به آن وارد می‌شود تفاوت اصلی را ایجاد می‌کند.

او در این مسیر می‌خواهد همه را خوشحال کند و گرچه کارهای بدی انجام می‌دهد اما خواهان دنیایی بدون جنگ و بدبختی است. تنها تفاوت میان او و شخصیت ناروتو این است که اراده نارتو در انتخاب مسیر درست به شناخت عقایدش منجر شده درحالی که مادارا برای رسیدن به اهدافش مسیر تاریک‌تر را برگزید.


7. یوهان لیبرت (Johan Liebert) در انیمه هیولا (Monster)

یوهان: به من بگو بزرگترین ترس چیست؟ فکر می‌کرد به تاریک‌ترین دست پیداکردن اما هنوز تاریکی بیشتری در مقابلم بود.”

ویلن انیمه ای مثل “هیولا” قطعاً شیطان مجسم است، درست مثل یوهان لیبرت! اگر فکر می‌کنید هانیبال لکتر بزرگ‌ترین قاتل سریالی است، پس هنوز شرارت‌های یوهان لیبرت را ندیده‌اید. او زمانی تمام همکارهای جراحی که درمانش کرد را کشت و همه اعضای خانواده‌اش را از بین برد. در حین آموزش در ارتش آلمان، فرمانده و سربازان را به کشتن هم ترغیب کرد.

بعد از مدتی به خاطر کارهایش به چنان شهرتی رسید که همه قاتلین سریالی به دنبالش بودند تا رهبری‌شان کند، درحالی که او همه‌شان را کشت. او آنقدر شرور شد که یکی از اعضای نئو-نازی به سراغش آمد و از او خواست تا آدولف هیتلر بعدی باشد. او نمی‌خواست فرد دیگری باشد و تمام اعضای این حزب را از بین برد. او یکی از سردترین ویلن‌های انیمه است که به معنای واقعی کلمه یک هیولاست.


6. انوی (Envy) در انیمه کیمیاگر تمام‌فلزی (Fullmetal Alchemist)

انوی: شما انسان‌ها اصلاً برایم مهم نیستید. شما زندگی‌تان را برای هیچ و پوچ به خطر می‌اندازید.”

پدر و دانته دو ویلن شناخته شده “کیمیاگر تمام فلزی” هستند، اما انوی به خاطر شخصیت چندلایه و پیچیده‌اش از دو تن دیگر جالب‌تر است. نکته‌ای که باعث درخشش انوی شد این است که قدرت‌هایش مانند ویلن‌های دیگر اغراق آمیز نیستند. او ناامنی‌های خود را دارد که در رفتارهای شرورانه‌اش منعکس شده و او را باورپذیر می‌کند.

ظاهراً بزرگ‌ترین ترس او تحقیر شدن است و در این شرایط آسیب پذیر می‌شود. بنابراین برای اینکه حس خوبی داشته باشد وجهه شرورانه‌اش را نشان می‌دهد. در پایان و باوجود همه کارهایش بسیاری از طرفداران دلشان برای او سوخت.

همچنین بخوانید: ۶ انیمه سینمایی جذاب و دیدنی از ۶ سال اخیر که حتما باید تماشا کنید


5. وگتا (Vegeta) در انیمه دراگون بال زد (Dragon Ball Z)

وگتا: “در زندگی تنها یک امر مسلم وجود دارد. مرد قدرتمندی که بالاتر از بقیه ایستاده و بر همه غلبه می‌کند.”

هرکس که انیمه پرطرفدار “دراگون بال زد” را دیده باشد می‌داند که وگتا چطور از یک ضدقهرمان به یک قهرمان تبدیل شد. او یک قاتل خونسرد است که به منظور ویران کردن زمین به این سیاره می‌آید. اما تحت تأثیر قدرت گوکو قرار گرفته و تصمیم می‌گیرد زمین را نابود کند. رقابت میان او و گوکو در “دراگون بال سوپر” (Dragon Ball Super) ادامه پیدا می‌کند.

رفته رفته شاههد خیانت وگتا به فریزا هستیم که ناخواسته باعث حمایت از گوهان و کریلین می‌شود. با این حال او هنوز سرد و شرور است. او سپس در مقابل فریزا شکست خورده و در بستر مرگ او از گذشته‌اش غمگین است. او سپس زندگی‌اش را عوض کرده، خانواده تشکیل داده و به پدری مهربان بدل می‌شود، تصویری که با تصویر او به عنوان یک ویلن تفاوت دارد. با این حال او یک ویلن تمام عیار است جون وجهه تاریک گوکو محسوب می‌شود.


4. ناراکو (Naraku) در انیمه اینویاشا (Inuyasha)

ناروکو: “من نمی‌خواهم تو را بکشم. می‌خواهم تو را ویران کنم.”

شاید ناراکو در این لیست نماد ویلن بودن نباشد اما از همه سادیسمی‌تر است. مثل این است که آنقدر از او متنفر باشید که عاشقش شوی. ناروکو از آن ویلن‌هایی است که ترجیح می‌دهد به جای کشتن دشمنانش آنها را ذره ذره شکنجه دهد. او همچنین بقیه را وادار می‌کند تا کارهایی که دوست دارد را انجام دهند. حتی یک بار دو عاشق را به نفرت از هم کشانده و کودکی را به قتل خانواده‌اش متقاعد می‌کند.

در سراسر سریال می‌بینیم که ناروکو همه چیز را طوری کنترل می‌کند تا زندگی قهرمان‌ها را به بازی بگیرد. او حتی کلون‌هایی از خودش می‌سازد تا پس از انجام دستوراتش آنها را از بین ببرد. همین ویژگی‌های منفی این ویلن را جذاب می‌کند.


3. ماکوتو شیشیو (Makoto Shishio) در انیمه شمشیرزن دوره گرد (Rurouni Kenshin)

ماکوتو: “در این دنیا ضعیفان بازیچه افراد قوی هستند. افراد قوی زنده مانده و ضعیفان می‌میرند.”

ماکوتو زمانی در دولت ژاپن حضور داشت اما سپس با مهارت‌هایی که طی سال‌ها به عنوان مزدور به دست آورده بود، تصمیم گرفت کل ملت را ویران کند. اغلب شخصیت‌های دیگر گهگاهی مثبت یا منفی بودند اما ماکوتو همیشه منفی بود.

او مانند یک مومیایی باندپیچی شده است. و همچنین در سراسر کشور جاسوس‌هایی دارد که برای او کار می‌کنند. پس از اینکه دولت او را می‌سوزاند حالا اوست که می‌خواهد شاهد به آتش کشیده شدن کشور باشد. حتی می گویند پس از مردن می‌خواست همه را به جهنم بکشاند.


2. گریفیث (Griffith) در انیمه برزرک (Berzerk)

گریفیث: “در این دنیا برخی از افراد مثل کلید می‌مانند که دنیا را تکان می‌دهند و با سلسله مراتبی که انسان‌ها خلق کرده‌اند هیچ ارتباطی ندارند.”

اگر روزی دوستی ترکتان کند چکار می‌کنید؟ احتمالاً زندگی‌تان را ادامه می‌دهید و تلاش می‌کنید تا او را فراموش کنید. اما وقتی گاتس گریفیث را ترک می‌کند گریفیث چنین کاری نمی‌کند. او برای اینکه انتقام بگیرد و به یک شیطان مطلق تبدیل شود هرکاری انجام می‌دهد. سپس اولین کاری که می‌کند تجاوز به معشوقه باردار گاتس در مقابل اوست و این کار را با شدتی انجام می‌دهد که نوزاد به دنیا آمده ناقص الخلقه می‌شود. “برزرک” یکی از آزاردهنده‌ترین انیمه های تاریخ و گریفیث یکی از شرورترین شخصیت‌های منفی است.

همچنین بخوانید: معرفی 12 انیمه جذاب و دیدنی که در بهار 2020 پخش شدند


1. اسدث (Esdeath) در انیمه آکامه گا کیل! (!Akame ga Kill)

اسدث: “عبادت کردن کار ضعفاست. چون زیر یوغ توانگران له می‌شوند. اگر این موضوع اذیتت می‌کند، باید بر ناتوانی‌هایت غلبه کنی.”

بیشتر ویلن‌ها یک جنبه مهم شخصیتی دارند که کل انیمه را به جلو می‌برد. مثلاً لایت یاگامی از اغلب شخصیت‌های “دفتر مرگ” باهوش‌تر است و همین یک موش و گربه بازی روانشناسانه ایجاد می‌کند. در انیمه های شونن مانند “آکامه گا کیل!” قدرت ویلن در مشخص کردن اهمیت آن شخصیت اصلی نقش اساسی دارد.

در سراسر انیمه موارد مختلفی وجود دارد که اسدث نه تنها ثابت می‌کند از ویلن‌های دیگر قوی‌تر است، بلکه قدرت او از قهرمان‌ها هم بیشتر می‌باشد. او می‌تواند با جادوی خود قوی‌ترین موجودات را طلسم کند. او نه تنها شخصیت منفی اصلی انیمه است بلکه مرکز شرارت این انیمه است. طرفداران انیمه می‌دانند که این ویلن قهرمان‌ها را در شرایط سختی قرار می‌دهد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (29)

بستن فرم

  1. VENOM

    تیر 16, 1402

    من نمیدونم چرا ویلن های انیمه هایی که سگ نگاه نمیکه رو گذاشتید ولی از ویلن های انیمه هایی مثل دراگون بال که شامل گوکو بلک میشه رو نزاشتید و یا….. یا انیمه آن پیس که پره ویلنه تمامی انیمه هارو ببینید بعد بیاید 10 تا از بهترین بزارید

    پاسخ

  2. amir

    مرداد 22, 1401

    این چه وضعشه لایت و آیزن باید اول و دوم باشد تازه ویلن از انیمه وان پیش کو؟؟

    پاسخ

  3. حسین

    اردیبهشت 12, 1401

    تو سایتی گه نه اثری از دونفلامینگو نه بلک بیرد نیس
    بد اسدث تو رتبه اوله
    یوهان ۷
    جای موندن نیس

    پاسخ

  4. The…

    فروردین 16, 1401

    این پست فاقد هر گونه اعتباری با این ویلن معرفی کردنش
    جز از ۱۰ تا ۶ که اونارو باید اول میزاشتن

    پاسخ

  5. فرازمینی

    بهمن 16, 1400

    وان پیسم خیلی ویلن داره اگر قرار باشه بگید باید خیلی ها رو نام ببرید به نظرم این مقاله تعداد افراد بیشتری از بسیاری از انیمه ها میتونه در خودش جای بده

    پاسخ

  6. A

    آذر 3, 1400

    مقاله عالی بود فقط دو ایراد داشت یک لایت یاگامی باید اول می‌بود و دو لولوش کو پس اونم بهترین ویلن که هیچ بهترین شخصیت انیمه تو تمام دورانه

    پاسخ

    • امیر در پاسخ به A

      دی 21, 1400

      ایزن یا لولوش بهترین ویل ها هستن نه اسدث

      پاسخ

    • حسین در پاسخ به A

      اردیبهشت 12, 1401

      لولوش ویلن نیس

      پاسخ

  7. ممد

    مرداد 14, 1400

    پس دیو چی با اون همه اباهت ؟

    پاسخ

  8. پوکر من

    خرداد 7, 1400

    تا اون حدی که تو نظر سنجیا اومده توی وبسایت های اصلی انیمه مادارا با25000رای پیشتاز ویلن هاست و فریزا دومه گرند مامی از وان پیس هم تو اون دهتا بوداینجا نیس لایتم بود ولی اینجا نه فریزا هست نه گرند مامی

    پاسخ

  9. آرمان

    خرداد 1, 1400

    لطفا یک مقاله هم در مورد بهترین انیمه های مناسب کودکان قرار دهید

    پاسخ

  10. کاراکتر

    اردیبهشت 24, 1400

    به نظرم سرگرد انیمه هلسینگ نهایی هم میتونست تو این لیست باشه

    پاسخ

  11. ^_____^

    اردیبهشت 24, 1400

    لولوش
    یوهان
    اینا چی؟
    من اوایل کد گیاس از لولوش بدم میومد ولی هر چی به پایان فصل دو انیمه نزدیک تر میشم بیشتر عاشقش میشم

    پاسخ

  12. B.v

    اسفند 26, 1399

    به نظرم رتبه بندی زیاد درست نبود…

    پاسخ

  13. Acaraez

    اسفند 21, 1399

    سلام میشه یکی دقیق توضیح بده ویلن چی هست و فرقش با آنتی هیرو چیه؟

    پاسخ

    • علی در پاسخ به Acaraez

      فروردین 31, 1400

      دقیق نیست ولی سادست فرقشون در روششون برای رسیدن به هدفه
      ویلن،کاملا راهشو گم کرده و غرق در شرارت شده،و هر کار غیر انسانی برای رسیدن به هدف انجام میده
      .قهرمان کسیه که سعی می کنه انتخاب های درست داشته باشه (در راه هدفش)وعلیه شرارته
      ضد قهرمان بینشون قرار میگیره ،نه شر مطلق براش مهمه نه اهداف قهرمان.()مثلا راهت آدم می کشه برای آرمان هایی که داره و شرور و قهرمان سر راهش قرار بگیرن باهاشون مقابله می کنه 👉جنبه منفی؛اما در راه آرمانش یع قوانینی وضع می‌کنه(مثل پانیشر یا اکثرشون که فقط آدم بدا رو مجازات می‌کنه و حتی به دنبال نجات مردم هم هستن))👉مثبت
      ((شخصیت لایت اول داستان ضد قهرمان بود ،هدفش پاک کردن جرم و جنایت اما با اومدن قهرمان سر راهش درسته هدفشو ادامه میداد اما کم کم در شرارت فرو رفت))

      با اینکه لیست کوچیکه ولی حداقل یه نمونه از وان پیس مثال میزدین مثل دوفلامینگو بد نبود

      پاسخ

  14. زری

    بهمن 9, 1399

    ماکیشیما شوگو؟؟! کسی که هدفش از جنایتاش فقط سرگرمی و بازی کردن بود و آخرش که دیگه چیزی سرگرمش نمیکرد خودش کوتاه اومد و اجازه داد کوگامی بکشش.

    پاسخ

  15. کوکب

    بهمن 2, 1399

    انیمه هیولا دیوونه کننده‌ی. عالیه و یوهان مانستر واقعی بود

    پاسخ

  16. امیرحسین

    دی 6, 1399

    حاجی شارلوت کاتاکوری پس کجاست

    پاسخ

    • کانکی در پاسخ به امیرحسین

      دی 7, 1399

      داخل وان پیس دوفلامینگو ویلن بهتریه تا کاتاکوری

      پاسخ

      • اميرحسين در پاسخ به کانکی

        دی 7, 1399

        حاجي هر دو عالي بودن بينظير بودن ولي حداقل يكي از اين دو تا بايد ميبود

        پاسخ

  17. کانکی

    آذر 14, 1399

    اونی که رتبه پنجم رو داره اسمش وجیتائه

    پاسخ

  18. mb

    آبان 10, 1399

    متنی که درباره ی انوی نوشته بودید اشکال داره
    “پدر و دانته دو ویلن شناخته شده “کیمیاگر تمام فلزی” هستند، اما انوی به خاطر شخصیت چندلایه و پیچیده‌اش از دو تن دیگر جالب‌تر است. نکته‌ای که باعث درخشش نوی* شد این است که قدرت‌هایش مانند ویلن‌های دیگر اغراق آمیز نیستند. او ناامنی‌های خود را دارد که در رفتارهای شرورانه‌اش منعکس شده و او را باورپذیر می‌کند.”
    اونجایی که ستاره زدم ، شما به جای انوی، نوشتید نوی

    پاسخ

    • عباس در پاسخ به mb

      آبان 10, 1399

      سلام دوست عزیز،
      بله درسته اصلاح شد،
      ممنون

      پاسخ

  19. rozan

    آبان 6, 1399

    این نظر شخصی منه ولی بنظرم لایت یاگامی لیاقت رتبه بالاتر از 10 رو داشتم مثل 5 یا 6 ولی نمیگم که 5 یا 6 لیاقت رتبه شون رو نداشتن نه ! ولی بنظرم لایت یاگامی ویلن جذابی بود و رتبه 10 براش کمه
    بازم ممنون خیلی مطلب جذاب و باحالی بود 😉

    پاسخ

    • Sam Asi در پاسخ به rozan

      آبان 7, 1399

      به نظرِ من وجود لایت یاگامی کلا تو این لیست اشتباه بود ! چون بیشتر یک ضدِ قهرمان بود تا ویلن . اگه قرار بود لیستی از بهترین شخصیت پردازی ها تو دنیای انیمه لیستی تهیه میشد به نظرم لایت یاگامی باید جزء ۵ تای برتر میبود

      پاسخ

      • Rs در پاسخ به Sam Asi

        آبان 7, 1399

        دقیقا ! اکثر جا ها هم همینطور میشناسن light یک anti hero هست نه ویلن اصلاح کنید

        پاسخ

        • سلام در پاسخ به Rs

          اسفند 26, 1399

          بله درسته
          منم همش میگم این لایت ضد قهرمانه، ویلن نیست . تو گوش کسی مگه میره ؟

          پاسخ

      • Mmm در پاسخ به Sam Asi

        آبان 23, 1399

        درسته یاگامی لایت ویلن نیست ولی به نظرم anti hero هم نیست

        پاسخ