لیست بهترین سریال‌های اورجینال شبکه نتفلیکس به انتخاب پروشات

شبکه نتفلیکس یکی از پربازدیدترین و فعال‌ترین سرویس‌های استریم کشور آمریکا است که طی دهه گذشته با تولید آثار دیدنی و با ارزش زیادی، مخاطبان بسیاری را به خود جذب کرده‌است. از آنجایی که تعداد آثار تولید شده توسط این شبکه زیاد بوده و ممکن است انتخاب برای تماشای یکی از آنها سخت باشد، در اینجا لیستی از بهترین سریال‌های اورجینال شبکه نتفلیکس را برایتان آماده کرده‌ایم که بیشترین بیننده را به خود اختصاص داده و از محبوبیت بالایی هم بین هوادارن برخوردار بوده‌اند. برای تهیه این لیست، نقاط قوت هر سریال مانند داستان‌پردازی، پایان‌بندی و امتیازاتی که از سوی سایت‌های معتبر دریافت‌ کرده‌اند را در کنار میزان محبوبیت آنها میان طرفداران را معیار قرار داده‌ایم؛ پس اگر سریال موردعلاقه شما در این لیست نبود، آن را حتما در بخش نظرات با ما و دیگر کاربران درمیان بگذارید. با پروشات همراه باشید.


15. نارنجی مد جدید است – 2019-2013 – Orange Is the New Black

  • وضعیت: تمام‌شده (7 فصل)
  • امتیاز آی ام دی بی: 8.1/10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 90/100

اگر بخواهیم این سریال را یک اثر کنایی به وضعیت فساد، سومدیریت و زیرپا گذاشته شدن حقوق انسانی بدانیم اشتباه نکرده ایم. زیر جامعه بزرگ به یک زندان کوچک تبدیل شده است. این سریال برنده جایزه گلدن گلوب و امی براساس خاطرات پایپر کرمن (نام فامیل او در سریال به چپمن تبدیل شده است) است که به دلیل کلاهبرداری در زندان امنیتی کنتیکت زندانی بود.

تیلور شیلینگ نقش اصلی پایپر چپمن را برعهده دارد. او با محکومیت ۱۵ ماه حبس در لیچفیلد پنیتنتیاری نزد دوست دختر قدیمی اش الکس بازگشته و خاطرات گذشته شان زنده می شود. در حقیقت اعترافات الکس به دستگیری پایپر منجر شده است. با گذشت روزها او بین احساسش به خانواده و احساساتش برای الکس گیر افتاده و چندان از اوضاعش در زندان ناراحت و اندوهگین نیست.


14. عروسک روسی – 2019 – Russian Doll

  • وضعیت: درحال پخش
  • امتیاز آم ام دی بی: ۷,۹/۱۰
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۹۷/۱۰۰

داستان‌هایی که به موضوع سفر در زمان و یا دنیاهای موازی می‌پردازند همیشه از حالتی گیج‌کننده و البته جذاب برخوردارند که تماشای آنها را لذت‌بخش می‌کند. سریال “عروسک روسی” اما نه درباره سفر در زمان است و نه درباره دنیاهای موازی، بلکه این سریال به موضوعی مشابه می‌پردازند و آن بررسی بعدهای مختلف زمان و مکان است. شخصیت اصلی داستان دختری به نام نادیا (با بازی ناتاشا لین) است که در شب تولدش هنگامی که در خیابان به دنبال گربه‌اش می‌گشت، بر اثر تصادف با یک ماشین کشته شد و به جای اینکه بمیرد از جای اول خود یعنی در مهمانی تولدش سر درآورد! تئوریهای او هر دفعه بیشترو بیشترمیشوند؛ آیا به خاطر کوکایینی که دوستش با او مصرف کرد است؟ آیا آپارتمانی که‌جشن در آن برپا شده است تسخیر شده؟ آیا او مرده است و به جهنم آمده؟


13. وقتی آنها ما را دیدند – 2019 – When They See Us

  • وضعیت: مینی‌سریال
  • امتیاز آی ام دی بی: 8.9/10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 96/100

این مینی سریال چهار قسمتی نتفلیکس ماجرای پرونده بدنام پنج نوجوان سیاه پوست از هارلم است که پس از یک حادثه خشونت‌بار تجاوز در بهار سال ۱۹۸۹ به عنوان متهمان ردیف اول این حادثه دستگیر شدند. بعد از بازجویی و تشویق شدن به اعتراف کردن این پنج نفر محاکمه شده و محکوم به ۲ تا ۱۳ سال حبس در زندان شدند و در سال ۲۰۰۲ تبرئه شدند. این سریال داستان شوکه‌کننده و تاثیرگذاری دارد که قلب بینندگان را می‌شکند و در عین عصبانی کردن تماشاگر از تصمیمات سیستم قضایی، باعث می‌شود به بهتر شدن اوضاع امیدوار شود. چیزی که این مردها در سال‌های نوجوانی با آن روبرو شدند وحشتناک است ولی امروز آنها گروه امیدبخشی به نام پنج تبرئه شده هستند این امیدبخشی شبیه معجزه است اما باید با تماشای داستان دردناک آنها بفهمیم چه اشتباهاتی هنوز هم در دنیا اتفاق می‌افتد و باید در قضاوت کردن هوشیارتر باشیم.


12. چیزهای عجیب – Stranger Things – ۲۰۱۶

  • وضعیت: درحال پخش (منتشر شده: 3 فصل)
  • امتیاز آی ام دی بی: 8.8/10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 93/100

“چیزهای عجیب” یکی از محبوب‌ترین سریال‌های چند سال اخیر است که دو فصل اول آن قوی بود و از فصل سوم با اینکه داستان افت پیدا کرد، اما طرفداران همچنان از تماشای آن لذت بردند و منتظر فصل چهارم آن هستند. “چیزهای عجیب” یک اثر دیدنی با داستان و اجراهای جذاب است که با فضای پرتنش خود طرفداران را به دهه ۸۰ می‌برد و به خوبی توانسته آن فضا را به تصویر بکشد. این سریال با دنبال کردن یک داستان علمی-تخیلی، به بررسی جهان‌های موازی پرداخته و شخصیت‌هایش را با چالش‌های خطرناکی روبرو می‌کند.


11. باورنکردنی – ۲۰۱۹ – Unbelievable

  • وضعیت: مینی‌سریال
  • امتیاز آی ام دی بی: 8.4/10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 98/100

قبل از اینکه جنبش “من هم همینطور” به قربانیان اجازه دهد که حرفشان باورپذیر شود، آن‌ها تلاش زیادی کردند تا داستان خود را مطرح کنند، چرا که مردم حرف آنها را باور نمی‌کردند. یکی از این پرونده‌ها زمانی مطرح شد که دو کارآگاه زن متوجه شدند که یک متجاوز سریالی بدون اینکه دستگیر شود آزادانه زندگی می‌کند. این موضوع آنها را به پرونده‌ای مربوط به چند سال قبل هدایت کرد که در آن نوجوانی گزارش داده بود به او تجاوز شده است، اما به دلیل اعترافش به دروغگویی، پرونده بسته شد. “باورنکردنی” از منظری که نقص‌های سیستم عدالت و فقدان همدلی نسبت به قربانیان را نشان می‌دهد، به هر دوی این داستان‌ها می‌پردازد.


10. آموزش جنسی – 2019 – Sex Education

  • وضعیت: درحال پخش (منتشر شده: 2 فصل)
  • امتیاز آی ام دی بی: 8.3/10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 94/100

این سریال که توسط “لوری نان” کارگردانی شده است ژانری کمدی، درام و ماجرایی دارد. داستان فیلم در مورد نوجوانی به نام اوتیس میلبور است که با مادرش که روانشناسی در زمینه مسائل جنسی است زندگی می کند، داستان از آنجا شروع می شود که او به همراه همکلاسی اش تصمیم میگیرند تا گروهی را جمع آوری کند که کلینیک سلامتی مختص به گروهشان را راه اندازی کنند. نگرانی درباره جهت گیری‌های جنسی، تکرار خودارضایی و دیگر موضوعات می‌توانند کمی ترسناک باشند. اینجاست که این برنامه برتری خود را نشان می‌دهد. این سریال به همه چیزهایی که در این دوره در ذهن می‌گذرد نگاهی گستاخانه می‌اندازد.


9. اوزارک – Ozark – ۲۰۱۷

  • وضعیت: درحال پخش (منتشر شده: 3 فصل)
  • امتیاز آی ام دی بی: 8.4/10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 81/100

سریالی با حضور “جیسون بیتمن” (Jason Bateman) در نقش یک برنامه‌ریز مالی به نام مارتی بیرد و “لورا لینی” (Laura Linney) در نقش همسرش وندی بیرد که به مشکل مالی دچار شده‌اند چون مارتی باید در عرض پنج سال ۵۰۰ میلیون دلار را به یک مافیای مواد مخدر تحویل دهد. فضای تاریک و رازآلود این سریال را به یکی از برترین آثار جنایی تبدیل می‌کند. این سریال که اغلب با “برکینگ بد” مقایسه می‌شود به خاطر اجرای بیتمن و فیلمبرداری تحسین می‌شود.


8. سرقت پول – 2017 – Money Heist

  • وضعیت: درحال پخش (منتشر شده: 4 فصل)
  • امتیاز آی ام دی بی: 8.4/10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 93/100

این سریال اسپانیایی محبوب که با نام  La Casa De Papel نیز شناخته می‌شود، با انتشار فصل چهارم در سال ۲۰۲۰، به یکی از پربیننده‌ترین سریال‌های شبکه نتفلیکس در سال جاری تبدیل شد. داستان سریال “سرقت پول” از جایی آغاز می‌شود که گروهی در مادرید به سرپرستی مردی به نام پروفسور، قصد دارند به خطرناک‌ترین شیوه ممکن از کارحانه چاپ اسکناس چندین میلیون یورو پول سرقت کنند. روایت جذاب، بازی‌های درخشان، دیالوگ‌های عمیق و اتفاقات غیرمنتظره از جمله ویژگی‌های این سریال‌اند که باعث شده طرفداران زیادی برای تماشای فصل بعدی آن انتظار بکشند.


7. گلُو – 2019-2017 – GLOW

  • وضعیت: تمام‌شده (3 فصل)
  • امتیاز آی ام دی بی: 8/10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 92/100

سریال “گلُو” یکی از بهترین سریال‌هایی است که شبکه نتفلیکس تا به امروز تولید کرده است. این سریال، کمدی تلخ و ترکیبی از حقایق ورزش کشتی کج و زندگی شخصی کشتی گیرانی است که این ورزش را به عنوان شغل انتخاب کرده‌اند. آلیسون بری در نقش روث ویلدر بازی می‌کند. او بازیگری ناموفق است که برای به دست آوردن شهرت وارد این رشته می‌شود. اما سریال “گلُو” چنان شخصیت‌های رنگارنگ و شخصیت‌پردازی‌های پخته‌ای دارد که انتخاب تنها یک نفر به عنوان نقش اصلی آن کاری دشوار است. اما شخصیت دبی ایگان با بازی بتی گیپلین هم یکی از شخصیت‌های تاثیر گذار و مهم داستان است. او زنی است که در گذشته بازیگر موفقی بوده اما بعد از مادر شدن شغلش را کنار گذاشته است ولی وقتی از رابطه شوهرش با روث خبر دار شد او هم به گروه کشتی گیران زن “گلُو” پیوسته است. سریال “گلُو” سریالی خنده دار، خشن و صادقانه است و با استفاده از ورزشی مصنوعی مانند کشتی کج داستان‌هایی از حقیقت‌های دنیا را بازگو می‌کند.


6. تاج – 2016 – The Crown

  • وضعیت: درحال پخش (منتشر شده: 4 فصل)
  • امتیاز آی ام دی بی: 8.7/10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 89/100

این سریال ساخته “پیتر مورگان” است و ماجراهای زندگی ملکه الیزابت دوم را روایت می‌کند. گرچه این سریال شروع آرامی دارد اما در چهار یا پنج قسمت اول ریتم خوبی پیدا می‌کند. این سریال از نگاه هوادارانه به خانواده سلطنتی خودداری می‌کند و در عوض داستان شخصیت‌ها را در تضادهای بین وفاداری به سلطنت و امیال شخصی‌شان روایت می‌کند. در حالی که بقیه آثار سریالی در این دهه به دنبال ماجراهای دنباله‌دار و سریالی هستند، در سریال تاج شاهد اتفاقات و تضادهای جداگانه در هر قسمت سریال هستیم.


5. ویچر – 2019 – The Witcher

  • وضعیت: درحال پخش (منتشر شده: 1 فصل)
  • امتیاز آی ام دی بی: 8.2/10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 67/100

زمانی که اثری را تماشا می‌کنید و آن اثر تمام انتظاراتتان را بر آورده می‌کند، باید آن زمان را گرامی بدارید و بدانید که “ویچر” دقیقاً همین کار را می‌کند. اقتباس شبکه نتفلیکس از سری داستان‌های “آندره ساپکوفسکی” با همین نام، فراتر از انتظارات بینندگان رفته و بیش از آن تحسین شده است. این سریال که گفته شده بود قرار است “بازی تاج و تخت” بعدی باشد، خود را به سرعت از دیگر سریال‌های تخیلی متمایز کرده و ثابت کرد ارزش هر پنی خرجی که برای آن شد را داشته است.

داستان درباره “گرالت ریویا” است، یک “ویچر” که قدرت‌های ماورایی دارد و در ازای دریافت پول، موجودات خارق العاده را می‌کشد. “هنری کویل” نقش این شخصیت را ایفا می‌کند. ریویا خیلی زود توسط سرنوشت با یک جادوگر قدرتمند و یک شاهدخت که رازی انقلابی را مخفی می‌کند آشنا می‌شود.


4. آینه سیاه – 2011 – Black Mirror

  • وضعیت: درحال پخش (منتشر شده: 5 فصل)
  • امتیاز آی ام دی بی: 8.8/10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 83/100

یکی از بحث برانگیزترین سریال‌های این لیست. یک سریال ترسناک آنتولوژی علمی تخیلی که بهترین عناصر این ژانر را به معرض نمایش می‌گذارد. این سریال خطرناک‌ترین جنبه‌های ارتباط انسان با تکنولوژی را نشان می‌دهد. گرچه داستان بر اختراعات و اکتشافات آینده تمرکز دارد، اما اغراق کنایی در ارتباط انسان امروز با مدرنیته نشانگر مسیر خطرناکی است که به آن وارد شده‌ایم. استفاده هوشمندانه از کلیشه‌های روایی و عناصر تخیلی این سریال را دیدنی کرده است.


3. تاریک – ۲۰۲۰-۲۰۱۷ – Dark

  • وضعیت: تمام‌شده (3 فصل)
  • امتیاز آی ام دی بی: 8.8/10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 95/100

سریال تاریک که در سه فصل ساخته شده، بهترین محصول شبکه نتفلیکس از نظر مخاطبان در سال ۲۰۲۰ انتخاب شد. داستان اصلی این سریال بر پایه سفر در زمان بوده و روایتش در عین پیچیده بودن جذاب و دنبال‌کننده است. شخصیت اصلی داستان پسری به‌نام جوناس است که بعد از فوت پدرش به دنبال یافتن راهی برای علت مرگ اوست و در این میان با دنیایی عجیب و پیچیده روبرو می‌شود. سریال تاریک یکی از بهترین پایان‌بندی‌ها را داشته و شما را محو خودش می‌کند.


2. شکارچی ذهن – 2019-2017 – Mindhunter

  • وضعیت: تمام‌شده (2 فصل)
  • امتیاز آی ام دی بی: 8.6/10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 98/100

سریال “شکارچی ذهن” ساخته‌ی “دیوید فینچر” است و راجع به ماموران اف بی آی است که با قاتلان سریالی مصاحبه می‌کنند و مانند این است که شاهد نسخه سریالی فیلم “زودیاک” (Zodiac) باشیم. تمرکز فصل اول سریال روی شوم بودن افکار قاتلان بود و شخصیت قاتل در مرکز داستان بود. در فصل دوم بار روایت از دوش “هولدن فورد” برداشته شد و داستان پلیس‌ها و شخصیت‌های دیگر هم در خلال سریال روایت می‌شود و این داستان‌ها لحن غم‌انگیز سریال را بیشتر می‌کند. در فصل دوم سریال اعتماد به نفس این را پیدا کرد که داستان سریال را از قاتلان به سمت مامورانی ببرد که مجرمان را درک می‌کنند اما از درک کردن و فهمیدن زندگی خود عاجزند. “شکارچی ذهن” با سبک سرد و بدبینانه دیوید فینچر در فیلمسازی یکی از درخشان‌ترین آثار تلوزیونی دهه اخیر است.


1. بوجک هورسمن – 2020-2014 – Bojack Horseman

  • وضعیت: تمام‌شده (6 فصل)
  • امتیاز آی ام دی بی: 8.7/10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 93/100

شبکه نتفلیکس با ساختن بسیاری از سریال‌هایی که عجیب و بی‌سابقه بودند ریسک‌های بزرگی کرد و ساختن “بوجک هورسمن” هم کاری بود که فقط از نتفلیکس برمی‌آمد. سریال “بوجک هورسمن” در دنیای کابوس مانند بوجک که ستاره هالیوود است اتفاق می‌افتد. این سریال تنها کمدی نیست بلکه بسیار دقیق و تامل برانگیز هم هست. بوجک هورسمن با سرک کشیدن در نقطه‌های تاریک و ناگفته‌ی صنعت سرگرمی، مرگ انسانیت را بررسی می‌کند و یاس آدمها و جستجوی بی نتیجه‌شان برای چیزی بیشتر را به تصویر می‌کشد. این سریال نوع جدیدی از کمدی با استفاده از تصاویر را پایه گذاشت و در عین خنده‌دار بودن به‌شدت دردناک هم هست.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. Mohammad Reza

    آبان 5, 1399

    خانه پوشالی-نارکوس-دردویل و پانیشر کو؟
    هر چهارتا جز بهترین سریال های تاریخ IMDB هستند.و امتیازشون بالای 8.4هست.
    مخصوصا خانه پوشالی که با بازی کوین اسپیسی شاهکار بود.

    پاسخ

    • عماد در پاسخ به Mohammad Reza

      آبان 10, 1399

      کلا این سایت رتبه بندی هاش جالب نیست

      پاسخ