معرفی مینی سریال “مردم عادی” (Normal People)؛ عشق، دوستی و تحمل کاستی‌های زندگی

مینی سریال “مردم عادی” داستانی درام و عاشقانه را در قالب روایت آرام قرار داده و با تکیه بر گذر زمان زندگی شخصیت‌ها، مسائل درونی و بیرونی زندگی آنها را بررسی می‌کند. گرچه ریتم کند “مردم عادی” در بعضی نقاط آسیب‌زننده بوده و ممکن است حالتی کسالت‌آور را در مخاطبش ایجاد کند، اما به سبب شات‌های زیبا و هنری‌ای که در سکانس‌هایش به کار برده، تماشایش لذت‌بخش بوده و بیننده را از لحاظ بصری به خود جذب می‌کند. در ادامه این مقاله به معرفی کامل مینی سریال “مردم عادی” پرداخته‌ایم؛ با پروشات همراه باشید.


  • نام سریال: “مردم عادی” (Normal People)
  • ژانر: درام، عاشقانه
  • سازنده: “آلیس بیرچ” (Alice Birch)
  • بازیگران: “پاول مکال”، “دیزی ادگار”، “سارا گرین”، “الیوت سالت”
  • شبکه سازنده: Hulu
  • سال پخش: 2020
  • تعداد قسمت‌ها: 12 قسمت
  • مدت زمان هر قسمت: 35-22
  • امتیاز آی ام دی بی: 8.5/10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 90/100

تریلر مینی سریال Normal People

سال آخر دبیرستان و بعد از آن ورود به دوران بزرگسالی بدون‌شک یکی از چالش‌برانگیزترین و شاید بهترین دوره‌ی زندگی هر فردی باشد که دوستان، رشته دانشگاهی، محل زندگی و رابطه‌های عاشقانه نقش اساسی در شکل‌گیری شخصیت و نحوه ارتباط با دنیای بیرون را در آن ایفا می‌کنند. مینی سریال “مردم عادی” هم با محوریت قرار دادن همین دوره از زندگی، سعی کرده قسمتی از مشکلات و درگیری‌های ذهنی و روحی افراد را به تصویر بکشد. اینکه این سریال تا چه اندازه در حقیقی نشان دادن این مسائل موفق بوده‌است، بستگی به سبک زندگی هرکسی داشته و ممکن است همدردی تمام مخاطبان را به همراه نداشته باشد.

“مردم عادی” درباره یک دختر و پسر ایرلندی به نام‌های ماریان و کانل است که از سال آخر دبیرستان با یکدیگر آشنا می‌شوند و علی‌رغم تفاوت بسیار زیادی که از نظر شخصیتی باهم دارند، عاشق یکدیگر شده و حالا باید درباره ادامه رابطه‌شان تصمیم جدی بگیرند. ماریان دختری غیراجتماعی و گوشه‌گیر است که در خانواده هم چندان مورد محبت واقع نشده و در برقراری ارتباط با هم‌سن و سالانش مشکل دارد؛ درحالی که کانل پسری دوست‌داشتنی و فعال است و به سبب بازی‌اش در تیم فوتبال مدرسه، همیشه از محبوبیت بالایی بین دانش‌آموزان برخوردار بوده‌است.

مینی سریال “مردم عادی” داستان شخصیت‌هایش را به یک دوره زمانی محدود نمی‌کند و با ادامه پیدا کردن در آینده نزدیک کارکترهایش، داستانش را عمیق‌تر و جداب‌تر هم کرده‌است. تغییر رفتاری ماریان و کانل در دوران دانشگاه و پس از آن چیزی است که بیشترین بخش از داستان این سریال را به خود اختصاص داده‌است و از همان قسمت‌های اولیه هم آغاز می‌شود.

ویژگی مشهود دیگری که در پس داستان این مینی سریال نهفته است، تنبلی نویسندگان آن در داستان و شخصیت‌پردازی بوده که پس از چند قسمت به‌خوبی این ضعف را می توان در آن پیدا کرد. تمرکز و پرداختن بیش از اندازه به بی‌دفاع بودن شخصیت ماریان و منفعل بودن شخصیت کانل نیز ویژگی دیگری است که بی‌دلیل ادامه پیدا می‌کند و ممکن است برخی مخاطبان حرفه‌ای را از این سریال دل‌زده کند.

روی‌هم رفته، مینی سریال “مردم عادی” اثری خوش‌ساخت، زیبا و درگیرکننده است که اگر از ضعف‌های فیلمنامه آن چشم‌پوشی کنیم، داستان عاشقانه‌اش را می‌توان عمیق و واقعی توصیف کرد. داستانی که پر از آسیب و کاستی‌هایی است که فقط عشق می‌تواند آنها را التیام بخشد.

تصاویری از مینی سریال “مردم عادی”:


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم