7 فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم “ربکا” (Rebecca) که باید تماشا کنید

رمان “ربکا” نوشته “دافنه دو موریه” در سال 1938 بارها در رادیو، تئاتر و سینما اقتباس شده و یکی از مشهورترین این اقتباس‌ها ساخته “آلفرد هیچکاک” (Alfred Hitchcock) در سال 1940 است که “جون فونتین” (Joan Fontaine) و “لارنس الیویه” (Laurence Olivier) در آن حضور دارند. آخرین نسخه اقتباسی از این رمان ساخته “بن ویتلی” (Ben Wheatley) است. راوی (لیلی جیمز “Lily James”) با ماکسیم دوینتر (آرمی همر “Armie Hammer”) بیوه ازدواج کرده و پس از مدتی به این حقیقت هولناک پی می‌برد که اصلاً او را نمی‌شناخته است.

این زن ساده لوح که تازه به هویت مرموز همسرش پی برده با او به عمارت خانواده‌اش رفته و خود را در دنیای خانم وینتر مرده، یا همان ربکا می‌یابد، که حضورش همه جا حس می‌شود. اینجاست که به حقیقت زندگی همسرش و زن مرده او پی می‌برد. اگر فیلم “ربکا” را دوست داشتید در اینجا فیلم‌های مشابه را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


7. توریست – The Tourist – 2010

نسخه بازسازی شده از یک فیلم فرانسوی محصول سال 2005 از “آنتونی زیمر” (Anthony Zimmer). آلیس کلیفتون-وارد (آنجلینا جولی “Angelina Jolie”) با مردی به نام الکساندر پیرس ازدواج کرده که به خاطر کلاهبرداری مافیا و پلیس به دنبالش هستند. همزمان که پلیس به دنبال آلیس است، شوهرش به او دستور می‌دهد تا توریستی به نام فرانک (جانی دپ “Johnny Depp”)  را فریفته و مانع تعقیب و گریز شود. این فیلم ریتم کندی دارد اما شایسته تماشا شدن است.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های آنجلینا جولی که باید تماشا کنید


6. به هیچ‌کس نگو – Tell No One – 2006

یک تریلر رمانتیک فرانسوی با اقتباس از رمان پرفروش “هارلن کوبن” درباره دکتر الکساندر بک (فرانسوا کلوزه “Francois Cluzet”) که هشت سال پس از قتل همسرش مارگو (ماری‑ژوزه کروز “Marie-Josee Croze”) می‌خواهد اوضاع زندگی‌اش را به دست بگیرد. به زودی کسی به او ایمیل داده و با کلیپی به او نشان می‌دهد که همسرش زنده است و همچنین پیام می‌دهد “به هیچکس نگو”. تلاش او برای یافتن حقیقت او را بیشتر و بیشتر در ماجراهای ترسناک فرو می‌برد.


5. قتلی بی‌نقص – A Perfect Murder – 1998

داستانی درباره مثلث عشقی میان استیو (مایکل داگلاس “Michael Douglas”) یک صنعتگر میلیونر، همسرش امیلی (گوِئینت پالترو “Gwyneth Paltrow”) و معشوقه‌اش دیوید (ویگو مورتنسن “Viggo Mortensen”). استیون که می‌داند همسرش به او خیانت می‌کند خودش دیوید را استخدام می‌کند تا با آزار دادن زن از او انتقام بگیرد. این فیلم که از “ام را به نشانه مرگ بگیر” (Dial M for Murder) الهام گرفته، به مضمون پیچیده خیانت پرداخته و باید تماشا شود.


4. جذابیت مرگبار – Fatal Attraction – 1987

فیلمی درباره رابطه‌ای که بد پیش رفته است. وقتی دختر و همسر دنیل (مایکل داگلاس) به سفر می‌روند، او فرصت را غنیمت می‌شمارد تا با همکارش الکس (گلن کلوز “Glenn Close”) رابطه داشته باشد، اما وقتی همسرش بازمی گردد متوجه می‌شود الکس کسی نبود که به خاطرش رابطه زناشویی‌اش را خراب کند.

بازیگران اصلی در نقش‌های می‌درخشند. داستان به تعقیب و گریز یک زن و مرد پرداخته و الکس تمایلات روانی خود را برملا می‌کند. فیلم در شش قسمت اسکار نامزد شد، از جمله بهترین فیلم و بهترین بازیگر نقش زن.

همچنین بخوانید: لیست 40 تایی بهترین فیلم های دهه 80 میلادی که باید ببینید


3. سرگیجه – Vertigo – 1958

فیلمی اقتباسی از رمن فرانسوی “از میان مردگان”، داستانی عاشقانه ساخته هیچکاک که در سان فرانسیسکو جریان داشته و داستان یک کارآگاه پلیس به نام اسکاتی (جیمز استوارت “James Stewart”) است که از ارتفاع می‌ترسد و سرگیجه می‌گیرد و عاشق زنی بلوند به نام مادلین (کیم نواک “Kim Novak”) شده است.


2. حیوانات شب‌زی – Nocturnal Animals – 2016

فیلمی به نویسندگی و کارگردانی “تام فورد” (Tom Ford) با داستانی پیچ در پیچ و نقطه اوج دیدنی. سوزان (ایمی آدامز “Amy Adams”) صاحب یک گالری هنری است که با مرد ثروتمندی به نام هاتن مارو (آرمی همر “Armie Hammer”) ازدواج کرده، همسرش به او خیانت می‌کند و زن حال خوبی ندارد.

همان موقع نسخه‌ای از رمان در حال چاپ همسرش سابقش ادوارد (جیک جیلنهال “Jake Gyllenhaal”) به دستش می‌رسد. کتاب که به او تقدیم شده، او را به داستانی می‌برد که مرز رؤیا و تخیل در آن بهم ریخته و باید به حقایقی درباره خودش پی ببرد.


1. دختر گمشده – Gone Girl – 2014

غیرممکن بود این فیلم را در لیست نگذاریم. حتماً آن را بارها تماشا کرده‌اید و دوست دارید بازهم ببینید. فیلمی براساس رمان “گیلین فلین” درباره ‌امی (رزمند پایک “Rosamund Pike”) که یک روز پس از پنجمین سالگرد ازدواجش گم شده و همسرش نیک دان (بن افلک “Ben Affleck”) مظنون است.

فیلم با وجود فلش بک‌ها بسیار هوشمندانه شده است. این فیلم به خاطر رویکرد فمینیستی خود و پرداختن به موضوعی پیچیده دیدنی شده است.

همچنین بخوانید: 18 فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم دختر گمشده (Gone Girl) که باید تماشا کنید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. مریم

    آبان 16, 1399

    سلام ما امشب می‌خواستیم فیلم ببینیم به توافق نمی رسیدیم بعد این سایتو اتفاقی پیدا کردیم بعد فکر کنم دیگه هیچوقت به توافق نرسیم 😂😂😂😂😂 از بس که پیشنهادهای خوبی دادین و واقعا خیلی سایت خوبی دارین خداروشکر که پیداتون کردم

    پاسخ