آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 94)

آخر هفته فرصت مناسبی برای دیدن فیلم‌های مختلف است؛ در این شماره از لیست آخر هفته سعی کرده‌ایم که فیلم‌های منتخبی از تمام ژانرها را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


1. محرمانه لس‌آنجلس – L.A. Confidential – ۱۹۹۷

ژانر: درام، جنایی، رازآلود

کارگردان: کرتیس هنسن (Curtis Hanson)

بازیگران: کوین اسپیسی، راسل کرو، گای پیرس، براندا باکی

تریلر فیلم

معدود فیلم های کاراگاهی به کیفیت این فیلم نزدیک شده اند. یک اثر نئو-نوار درباره فساد نیروهای پلیس در سال های ۱۹۵۰ لس آنجلس، که سه پلیس با شخصیت های مختلف، با بازی کوین اسپیسی، راسل کرو و گای پیرس، نمایش داده می شوند. دنی دویتو در نقش مکمل بی نظیر است، ریتم داستان عالی است و داستان هم توانسته به خوبی عناصر درام، اکشن و پیچیده را در کنار هم قرار دهد. کارگردانی کرتیس هنسون بسیار عالی است زیرا به خوبی توانسته میان داستان و فضای شهر ارتباط برقرار کند و یک فیلم خوش ساخت ارائه دهد. کیم بسینگر در نقش فاحشه یکی از بهترین اجراها را ارائه داده و به همین دلیل جایزه بهترین بازیگر زن نقش مکمل اسکار را به دست آورد.


2. دو پاپ – 2019 – The Two Popes

ژانر: درام، کمدی، بیوگرافی

کارگردان: فرناندو میرلس (Fernando Meirelles)

بازیگران: آنتونی هاپکینز، جاناتان پرایس

تریلر فیلم

این فیلم درباره دو مرد مسن است که در زمان دو ساعته فیلم درباره چیزهای مختلف صحبت می‌کنند. در این فیلم، گفتگوهای قاطعانه و محافظه‌کارانه “پاپ بندیکت” (آنتونی هاپکینز) و گفتگوهای شفاف و ساده “پاپ فرانسیس” (جاناتان پرایس) را در طول شوک برانگیزترین انتقال‌های کلیسای کاتولیک را شاهد هستیم. لحظات فیلم شامل تغییرات هوشمندانه زیادی می‌باشد، از طنز به موقعیت‌های تنش زا و درام منجر می‌شود، و این چیزی است که آن را در زمره فیلم‌های خوب نتفلیکس قرار می‌دهد. “دو پاپ” به طرزی خلاقانه مفهوم بزرگ مقام پاپ را انسانی می‌کند و دیالوگ‌هایی می‌سازد که به کشمکش‌های همیشگی ایمان، تقوا و اخلاقیات پرداخته‌است. جاناتان پرایس برای بازی در این فیلم نامزد اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد.


3. پشت آسمان شهر – ۲۰۱۷ – Beyond Skyline

ژانر: اکشن، علمی-تخیلی

کارگردان: لیام او.دانل (Liam O’Donnell)

بازیگران: فرانک گریلو، کالن مالوی، ایکو اویس

تریلر فیلم

این فیلم داستان حمله‌ی آدم فضایی‌ها به زمین و مبارزه‌ی آدم‌ها با آن‌ها را بیان می‌کند. فرنک گریلو در نقش یک پلیس بازی می‌کند که با پسرش با بازی جانی وستون زندگی می‌کند و وقتی فضایی‌ها به زمین حمله می‌کنند مجبور به مبارزه برای نجات دادن خود می‌شوند. این فیلم سرعت باورنکردنی‌ای دارد و ماجرای چندین و چند کتاب را در یک فیلم می‌گنجاند. داستان در تونل‌های زیرزمنی، شهر لس‌آنجلس که در اثر حمله‌های اتمی ویران شده و حتی کشور لائوس روایت می‌شود و داستان انقلاب انسان‌ها برضد فضایی‌ها را روایت می‌کند.


4. میدسامر – Midsommar – ۲۰۱۹

ژانر: ترسناک، معمایی

کارگردان: آری استر (Ari Aster)

بازیگران: فلورنس پیو، جک رینور، ویل پولتر

تریلر فیلم

 زنی جوان که از تراژدی‌ای شخصی ناراحت است و به سختی می‌تواند خودش را سرپا نگه دارد زمانی که او با دوست پسرش به سفری در سوئد می‌رود، رابطه‌شان به هم می‌خورد و از آن به بعد همراه با اتفاقات ناخوشایند و ترسناکی که برای او می‌افتد، دنی به دره‌ی وحشت و دیوانگی سقوط می‌کند و تماشاگر را هم با هنر بازیگری خود به این جنون می‌کشاند.  این فیلم هم به همان اندازه آزاردهنده و نشان دهنده‌ی سقوط به دیوانگی و شکنجه عاطفی است.


5. طولانی‌ترین سواری – 2015 – The Longest Ride

ژانر: درام، عاشقانه

کارگردان: جورج تلمن جونیور (George Tillman Jr)

بازیگران: بریت رابرتسون، اسکات ایستوود، جک هیوستون، اونا چاپلین

تریلر فیلم

یک دختر و پسر جوان به نام لوک (اسکات ایستوود) و سوفیا (بریت رابرتسون) و با یکدیگر آشنا شده و عاشق هم می شوند. این دو پس از مدتی با یک مرد (آلن الدا) که تصادف کرده آشنا می شوند که اتفاقا او هم دورانی برای خودش عاشقی بوده و با دیدن این دو، یاد عشق سابقش می‌افتد.


6. دخترانگی – Girlhood – ۲۰۱۴

ژانر: درام

کارگردان: سلین سیاما (Céline Sciamma)

بازیگران: کاریدجا توره، آسا سایلا، لیندسای کاراموه

تریلر فیلم

مریام می خواهد از خانواده زورگویش جدا شود و با دیدن سه دختر جالب زندگی جدیدی را آغاز می کند. او نام، سبک لباس پوشیدن و همه چیز را تغییر می دهد، مدرسه را رها می کند تا در این گروه پذیرفته شود و این ها را به مثابه آزادی می داند. این فیلم فرانسوی به کارگردانی سلین سیاما فیلمنامه و اجرای خوبی دارد. کاریجا توره در نقش این دختر که به دنبال زندگی جدیدی است، می درخشد. گرچه این فیلم از لحاظ هنری چندان خاص نیست اما مضامین و زن محور بودن آن فیلم را جذاب می کند. شاید همه از این نوع فیلم ها خوششان نیاید اما قطعا دیدنی خواهد بود.


7. اشباه گویا – 2006 – Goya’s Ghosts

ژانر: درام، تاریخی

کارگردان: میلوش فورمن (Miloš Forman)

بازیگران: خاویر باردم، ناتالی پورتمن، کارلوس باردم، رندی کواید

تریلر فیلم

سال های پایانی قرن هجدهم، اسپانیا. فرانسیسکو گویا زیر سایه حمایت پادشاه کارل چهارم سرگرم قوام دادن به سبک کاری خویش و خلق بهترین تابلوها است. اینس دختر جوان و زیبای تاجری ثروتمند که به نوعی الهه الهام وی شمرده می شود، گرفتار دادگاه تفتیش عقاید کلیسا می شود. پدر اینس برای نجات وی به گویا روی می آورد تا از رابطه خود برای تماس با پدر لورنزوی جوان و صاحب سمت در کلیسا استفاده کند.


8. همدردی با آقای انتقام – 2002 – Sympathy for Mr. Vengeance

ژانر: درام، مهیج، جنایی

کاگردان: پارک چان-ووک (Park Chan-wook)

بازیگران: سونگ کانگ-هو، شین ها-کیون، بائه دونا

تریلر فیلم

داستان فیلم از این قرار است: “رایو”، پسر جوان و کر و لالی است که بعد از بیماری خواهرش و برای تامین مخارج عمل پیوند کلیه او در یک کارخانه مشغول به کار می‌شود. او بعد از ناامید شدن از به‌دست‌ آوردن هزینه عمل خواهرش، تصمیم می‌گیرد برای اهدای کلیه به جراحی غیرقانونی رو بیاورد تا بتواند به هرطریقی که شده خواهرش را از مرگ نجات دهد. اما این اقدام او نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند، بلکه او را در دردسر بزرگتری هم قرار می‌دهد. فیلم “همدردی با آقای انتقام” نه فقط به واسطه‌ی صحنه‌های قتل و بی‌رحمی کارکترهایش، که به دلیل نحوه به نمایش گذاشتن این صحنه‌هاست که احتمالا به خشن‌ترین فیلمی که دیده‌اید تبدیل می‌شود.


9. طرفدار – 2016 – Fan

ژانر: درام، ماجراجویی

کارگردان: مانیش شرما (Maneesh Sharma)

بازیگران: شاهرخ‌خان،‌ والوشا دسوزا، سایانی گوپتا

تریلر فیلم

گارو چاندانا (با بازی شاهرخ خان) چهره‌اش به یک هنرپیشه مشهور به نام آریان کانا شباهت زیادی دارد او یک طرفدار متعصب این هنرپیشه است او از دهلی به بمبئی می‌رود تا با هنرپیشه محبوب خود دیدار کند او هرکاری می‌کند تا با او دیدار کند حتی در یک روز با یکی از رقبای کانا درگیر می‌شود و فیلمش را برای او می‌فرستد. کانا عصبانی می‌شود و به بهانه دیدار با او آدرس گارو را می‌گیرد و به مأموران پلیس پول می‌دهد تا او را بازداشت و شکنجه کنند. پس از چند روز آریان کانا در زندان به دیدن گارو می‌رود و باتحقیر گارو از او می‌خواهد به شهر خودش برگردد و به زندگی او کاری نداشته باشد. شاهرخ خان با بازی در این فیلم ثابت کرد علاوه بر اجرای نقش خود، در اجرای نقش یک طرفدار نیز می تواند به همان اندازه موفق باشد. او با اجرای دو شخصیت موازی احساسات بسیاری را به رخ کشید.


10. خانواده کرودها – 2013 – The Croods

ژانر: کمدی، خانوادگی

کارگردان: کرک دمیکو (Kirk DeMicco)

صداپیشگان: نیکلاس کیج، اما استون، رایان رینولدز، کاترین کینر

تریلر فیلم

داستان این انیمیشن خانوادگی، درباره یک دوره داستانی تاریخی در زمان پلیوسن‌هاست که با نام عصر غارنشینان شناخته می‌شود. اعضای این خانواده ناشناس ساکن غار هستند. پدر خانواده، “گراگ”، می‌خواهد به زندگی خود در غار ادامه دهد، در حالی که دخترش “ایپ” می‌خواهد دنیای بیرون را کشف کند. ایپ بدون توجه به دستورالعمل‌های پدرش در شب به بیرون غار می‌رود و با “گای”  یک انسان نوین و مدرن و حیوان خانگیش “کمربند تنبلی” (sloth Belt) آشنا می‌شود. به‌دنبال این ماجرا، او با گای، پسر هوشمند غارنشین دوست می‌شود. به‌خاطر گای، ایپ مجذوب آتش و مشتاق کسب اطلاعات بیشتر می‌شود. گای به ایپ می‌گوید که دنیا در حال نزدیک شدن به پایان خود می‌باشد و از ایپ می‌خواهد که به او ملحق شود.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. شما چه فیلمی را برای تماشا در آخر هفته پیشنهاد می‌کنید؟

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم