ترسناک‌ترین صحنه‌های چندگانه “رزیدنت ایول” (The Resident Evil)

بازی‌های ویدیویی “رزیدنت ایول” (Resident Evil) آغازگر ژانر “وحشت و بقا” بود و تجربه جدیدی را در اختیار مخاطب قرار دارد. ترس، تنش، هیجان، موجوداتی که به بازیکن‌ها حمله می‌کردند. این چندگانه هنوز هم ادامه دارد و سری هشتم آن در دست ساخت است.

در هالیوود هم چندگانه “رزیدنت ایول” با الهام از بازی‌ها ساخته شده، اما فیلمسازان آن داستان منبع را تغییر داده و شخصیتی به نام آلیس خلق کردند که در بازی وجود نداشت. این فیلم اکشن هم بوده و با عناصر ترس دیدنی هستند. در اینجا می‌خواهیم ترسناک‌ترین صحنه‌های فیلم‌های “رزیدنت ایول” را معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


9. حمله زامبی‌ها در صحرا (رزیدنت ایول: انقراض – Resident Evil: Extinction)

در سومین فیلم این چندگانه دکتر آیزاک در وسط صحرای نوادا ویروس جدید زامبی را روی آلیس و همراهانش امتحان می‌کند. این گروه می‌توانند توسط آمبرلا کنترل شوند، چون آمبرلا می‌کند هدف‌ها را شناسایی کرده و دستور حمله بدهد.

این صحنه به خاطر معرفی زامبی‌هایی مانند “28 روز بعد” (28 Days Later) یا بازسازی 2004 آن به نام “طلوع مردگان (Dawn of the Dead) جذاب است. این زامبی‌ها آنقدر سریع هستند که بازماندگان برای نجات خود زمان زیادی ندارند.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های ترسناک درباره زامبی ها


8. آلیس و کلیر در مقابل جلاد (زرزیدنت ایول: زندگی پس از مرگ – Resident Evil: Afterlife)

در این فیلم شاهد عضو مبتلا شده‌ای از شخصیت‌های منفی هستیم که بقیه را می‌ترساند. این شخصیت نه تنها غول پیکر بوده بلکه به شدت ترسناک است. او گیت را ویران کرده و وارد می‌شود. بنابراین یک نبرد حماسی آغاز خواهد شد.

جلاد بعداً وارد صحنه شده و با شقه کردن کسی پیش از حمله به آلیس و کلیر خود را معرفی می‌کند. پس از حمله به آلیس، حالا آلیس باید جبران کند. صحنه‌ای ترسناک که آلیس باید انتقام بگیرد.


7. لیزر گرید (رزیدنت ایول)

رازهای پنهان در مرکز تحقیقاتی سری آمبرلا می‌تواند تماشاگر را بترساند، اما صحنه لیزر گرید بدترین صحنه است. این گرید یک عناصر امنیتی و برنامه ریزی شده است که برای ملکه سرخ ساخته شد تا از دسترسی تیم به ویروس تی پیشگیری شود.

رهبر تیم، جیمز شد، با حمله‌های لیزری مواجه شد و با آن مبارزه کرد. اما پیش از اینکه تیم او بتوانند آن را شکست دهند، ملکه سرخ یک الگوی لیزری ایجاد کرد، جیمز را به مکعب‌ها تبدیل کرد و توانست با او مقابله کند.


6. هتل تلقین (رزیدنت ایول: انقراض)

کارلوس و آل.جی با بررسی یک هتل متروک به دردسر افتاده و با چند شخصیت منفی روبرو می‌شوند. این خانه متروک تمام عناصر کلیشه مثل تاریکی، غژغژ درها و صحنه‌های ترسناک را داراست.

وقتی ال.جی یک زامبی را کشته و حواسش پرت می‌شود همه چیز بهم می‌ریزد. با حمله بعدی زامبی، ال.جی او را در آینه دیده و شلیک می‌کند. این حرکت اشتباه به قیمت جانش تمام می‌شود.

همچنین بخوانید: غم‌انگیز‌ترین صحنه‌ها در هر فصل از سریال بازی تاج و تخت (Game Of Thrones)


5. برخاستن مرده‌ها از گور (رزیدنت ایول: آخرالزمان – Resident Evil: Apocalypse)

دومین فیلم این چندگانه که ویروس تی به تابوت مردگان یک گورستان راه پیدا می‌کند. بنابراین این مرده‌ها به صورت زامبی از گور بلند می‌شوند.

این صحنه بلند شدن مرده‌ها از گور ما را به یک ویدیوی تریلر “مایکل جکسون” می‌اندازد و بسیار ترسناک است. در این صحنه پر از جلوه‌های ویژه، آلیس و دوستانش باید با مرده‌ها مبارزه کنند.


4. آسانسور مرگ (رزیدنت ایول)

اولین مبارزه با زامبی در فیلم اول رخ داد که آلیس و تیم امبرلا در هایو به آنها برمی خورند. تعداد زامبی‌ها زیاد است و گروه هم در این زمینه تجربه خاصی ندارند.

در این آشوب تیم تصمیم می‌گیرند دری را رمزگشایی کند که می‌تواند امنیت را برقرار سازد. متاسفانه در آن سوی در دانشمندان پیشین آمبرلا هستند که می‌توانند جی.دی را به دردسر بیندازد.


3. ازدحام سگ‌ها (رزیدنت ایول: قسمت پایانی – Resident Evil: The Final Chapter)

ویروس تی که سگ‌ها را در “رزیدنت ایول” مبتلا کرده بود در مقایسه با ازدحام سگ‌ها در این سری هیچ است. در این فیلم وسکر گروه بزرگی از سگ‌ها را به دنبال آلیس و دوستانش روانه می‌کند و این صحنه یکی از ترسناک‌تری صحنه‌های سریال است.

حمله بی رحمانه ای که وقتی آلیس و دوستانش به درون آب می‌پرند بازهم سگ‌ها دورشان حلقه کرده‌اند و عده‌ای را می‌کشند.

همچنین بخوانید: 10 حقیقت جذاب و خواندنی درباره پشت صحنه جنگیر (The Exorcist)


2. حمله خانوادگی دروغین (رزیدنت ایول: قصاص – Resident Evil: Retribution)

در این سری سرنوشت سختی در انتظار آلیس و کارلوس است، و آنها از شرایط آگاه نیستند. پس از اینکه کارلوس، یا تاد، توسط یک زامبی کشته می‌شود، آلیس و دختر کوچکشان بکی، از جاده‌های راکون سیتی به پناهگاه می‌روند.

مرده‌ها همه جا هستند و سگ‌ها آلیس را می‌کشند. اما همه این‌ها دروغین و صحنه‌های شبیه سازی شده است تا آمبرلا تأثیر ویروس تی را نشان دهد.


1. زامبی غرق شده (رزیدنت ایول)

در فیلم اول صحنه‌های ترسناک زیادی وجود داشت اما هیچ کدام به اندازه صحنه اجساد در اتاق پراز آب، ترسناک نبودند. این صحنه برای اولین بار شیوع ویروس و تأثیر آن بر افراد توی پناهگاه را نشان می‌دهد.

تیم پیش از رفتن تجسس کرده و دوربین به آرامی بر روی زنی غرق شده زوم می‌کند. در یک صحنه ترسناک چشم‌های زن باز شده و دست‌هایش را روی شیشه می‌گذارد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم