لیست بهترین فیلم‌های “جیمی فاکس” براساس امتیاز IMDb

“جیمی فاکس” (Jamie Foxx) یکی از بهترین بازیگران است که پیش از ورود به عرصه سینما و تلویزیون یک استند-آپ کمدین بود. به زودی شخصیت طنز را کنار گذاشت و با حضور در آثار درام برنده جایزه شد. البته باید به حرفه خوانندگی او هم اشاره کنیم.

فاکس به خاطر استعداد خود در نقش‌های مختلف می‌درخشد و در کارنامه خود آثار درخشانی دارد. در اینجا بهترین فیلم‌های “جیمی فاکس” براساس امتیاز IMDb را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. هر یکشنبه کذایی – Any Given Sunday (امتیاز 6.9 – 1999)

“الیور استون” (Oliver Stone) کارگردانی است که در فیلم‌هایش به مسائل مهمی از جمله جنگ ویتنام، ترور کندی و علاقه رسانه‌ها به قاتلین سریالی می‌پردازد. بنابراین اشاره به فوتبال آمریکایی در این فیلم می‌تواند عجیب باشد.

این فیلم از دید افرادی که در این ورزش و زمین هستند ساخته شده است. فاکس هم در نقش یک بازیکن جوان و بااستعداد حضور دارد. یک فیلم دیدنی با حضور “آل پاچینو” (Al Pacino)، “کامرون دیاز” (Cameron Diaz) و “دنیس کواید” (Dennis Quaid).

همچنین بخوانید: رده‌بندی بهترین فیلم‌های آل پاچینو بر اساس امتیاز راتن تومیتوز


9. ریو – Rio (امتیاز 6.9 – 2011)

یک فیلم انیمیشن دیدنی و خانوادگی درباره پرنده‌ای که پرنده دیگری که شیفته ماجراجویی بوده را دیده و با او به ریو دژانریو می‌رود. فاکس در نقش این قناری عاشق آواز خواندن ظاهر می‌شود.

فیلم ماجراجویی احمقانه و جالبی که کودکان و بزرگسالان از آن لذت می‌برند را نشان می‌دهند. فاکس به صداپیشگان دیگری مانند “جسی آیزنبرگ” (Jesse Eisenberg) و “آن هاتاوی” (Anne Hathaway) ملحق می‌شود. موسیقی و صحنه‌های فیلم هم تماشایی هستند.


8. رئیس‌های وحشتناک – Horrible Bosses (امتیاز 6.9 – 2011)

با تماشای اجراهای درخشان و جدی فاکس شاید بازگشت او به نقش کمدی باورپذیر نباشد اما او در فیلم کمدی “رئیس‌های وحشتناک”، درباره سه نفر که به خاطر شرایط کاری سخت می‌خواهند رئیس‌هایشان را به قتل برسانند، درخشید.

فاکس نقش خلافکاری به نام مادرفاکر جونز را ایفا کرد که در نقشه قتل به این افراد کمک می‌کند. یک فیلم تاریک و طنز با اجرای دیدنی “کالین فارل” (Colin Farrell) و “جنسفر آنیسون” (Jennifer Aniston).


7. پادشاهی – The Kingdom (امتیاز 7 – 2007)

فاکس معمولاً یک قهرمان اکشن محسوب می‌شود اما همیشه در بهترین نقش‌ها حضور ندارد اما در “پادشاهی” ثابت کرد که شاهد فیلمی قوی و دیدنی هستیم.

فاکس نقش رهبر گروه کوچکی از سربازهای آمریکایی را برعهده دارد که مأموریت بررسی بمب گذاری در مقر آمریکایی خاورمیانه را برعهده دارد. اجراهای دیدنی و کارگردانی “پیتر برگ” (Peter Berg) این فیلم را تماشایی کرده و به موضوعات جدی می‌پردازد که شایسته این ژانر است.


6. کله گنده – Jarhead (امتیاز 7 – 2005)

حضور فاکس به عنوان شخصیت اصلی و البته شخصیت فرعی فیلم‌ها حرفه او را جذاب می‌کند. او در اوج محبوبیت در این فیلم از “سم مندس” (Sam Mendes) درباره جنگ خلیج فارس نقش کوتاه را بازی کرد. “جیک جیلنهال” (Jake Gyllenhaal) نقش اصلی سرباز نیروی دریایی در ارتش را بازی کرد و فاکس هم فرمانده او بود.

این فیلم شبیه فیلم‌های جنگی دیگر نیست بلکه یک فیلم روانشناسانه درباره سرباز است تا نمایش خشونت جنگ. یک فیلم دیدنی با اجراهای دیدنی.

همچنین بخوانید: رده بندی بهترین فیلم های جیک جیلنهال


5. شهروند مطیع قانون – Law Abiding Citizen (امتیاز 7.4 – 2009)

گاهی اوقات تماشاگران و منتقدین توافق نظر ندارند و “شهروند مطیع قانون” ههم چنین فیلمی است. یک تریلر با حضور فاکس در نقش ماموری که هدف مردی خطرناک (جرارد باتلر “Gerard Butler”) شده چون می‌خواهد از عدالت انتقام بگیرد.

منتقدین از داستان خوششان نیامد اما این داستان انتقام برای تماشاگران جذاب بود. فکس و باتلر در این داستان موش و گربه بازی همیشه مقابل هم بودند.


4. وثیقه – Collateral (امتیاز 7.5 – 2004)

فاکس بازیگران کاریزماتیک و قدرتمند است که در “وثیقه” بازهم نقشی فرعی برعهده گرفت. نقش یک راننده تاکسی که شب‌ها در نیویورک کار کرده و مسافری (تام کروز “Tom Cruise”) او را مجبور می‌کند تا دور شهر بگردانتش تا او چند نفر را به قتل برساند.

یک تریلر دیدنی به کارگردانی “مایکل مان” (Michael Mann) که کروز در نقش ویلن دیدنی بوده و فاکس هم نقش قهرمان را به خوبی ایفا می‌کند.


3. بیبی راننده – Baby Driver (امتیاز 7.6 – 2017)

این بار هم فاکس در فیلمی از یک کارگردان بزرگ نقش فرعی را برعهده گرفت. در این فیلم از “ادگار رایت” (Edgar Wright) درباره راننده‌ای به نام بیبی که خلافکاران را جابجا می‌کند، فاکس نقش مجرمی را ایفا کرده که با بیبی همکار است.

رایت در این فیلم و ژانر امضای خود را ثبت کرده و اثری ماندگار خلق شده است که صحنه‌های تعقیب و گریزش دیدنی هستند. اجراها درخشان و موسیقی متن شنیدنی است.


2. ری – Ray (امتیاز 7.7 – 2004)

گرچه فاکس پیش از این فیلم هم استعدادش را ثابت کرد اما این فیلم نشان داد او یک بازیگر واقعی است. یک فیلم زندگی نامه‌ای درباره موزیسین افسانه‌ای، ری چارلز با اجرای فاکس. که او زندگی چارلز به عنوان مردی نابینا، نقش او در صنعت موسیقی و اعتیادش را نشان می‌دهد.

فاکس با اجرای سحرآمیز خود این نقش را از آن خود کرده، و می‌خواند، پیانو می‌نوازد و این مرد جذاب را نشان می‌دهد. فاکس برای این نقش شایسته اسکار شد.

همچنین بخوانید: رتبه‌بندی برترین فیلم‌های جیمی فاکس (Jamie Foxx) بر اساس امتیاز راتن تومیتوز


1. جنگوی زنجیرگسسته – Django Unchained (امتیاز 8.4 – 2012)

کمتر بازیگرانی شانس حصور در فیلم‌های تارنتینو را دارند و فاکس توانست بخشی از این گروه باشد. او در این اثر وسترن نقش جنگو را برعهده داشت که به همراه یک شکارچی همسرش را از شر یک برده دار رها می‌کند.

همانطور که از فیلم‌های تارانتینو انتظار می‌رود، عناصر خشن، دیالوگ‌های شنیدنی و عناصر درخشان، این فیلم را دیدنی می‌کند. فاکس در نقش اصلی درخشیده، “کریستوفر والتز” (Christoph Waltz) نش شکارچی را برعهده دارد و “لئوناردو دیکاپریو” (Leonardo DiCaprio) هم ویلن فیلم است.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم