نحوه درخواست گرین کارت از طریق کارفرمای خارجی

در ایالات‌متحده کارفرما می‌تواند برای دریافت گرین کارت به شما کمک کند. کارفرما باید از شما حمایت کرده و پس از دریافت گرین کارت شما را استخدام کند. برای این کار، کارفرمای شما باید ثابت کند که هیچ شهروند آمریکایی نمی‌تواند جای شما را بگیرد و واجد شرایط نیست. سپس باید توانایی پرداخت حقوق شما را اثبات کند. اگرچه این فرایند به این سادگی هم نیست، اما در اینجا مراحل مختلف آن را به شما توضیح می‌دهیم.

بخش اول: دریافت گواهی کار توسط کارفرما

برای شروع فرایند دریافت گرین کارت، وزارت کار باید اطمینان حاصل کند که شهروندان آمریکایی دارای شغل هستند و سپس به مهاجران ویزا بدهد. پس‌ازاینکه کارفرما به وزارت کار ثابت کرد که هیچ شهروند آمریکایی برای شغل موردنظر موجود نیز و یا واجد شرایط نیست، می‌توان مراحل را ادامه داد.

نحوه درخواست گرین کارت از طریق کارفرمای خارجی: شرایط کلی گواهی کار
  1. شرایط کلی گواهی کار را بدانید. گواهی کار باید توسط کارفرما و از وزارت کار دریافت شود و تحت نظارت PERM باشد. دلیل دریافت گواهی کار این است که کارفرما ثابت کند برای شغل موردنظر هیچ شهروند آمریکایی مدنظر نیست. اما اگر یک شهروند آمریکایی واجد شرایط باشد، کارفرما نمی‌تواند از شما حمایت کند.
  • برای بررسی بازار کار، کارفرما باید تبلیغ نموده و آگهی استخدام پخش کند تا ببیند هیچ داوطلبی هست یا نه. پس‌ازاین کار و گذشت زمان لازم و تأییدشده DOL، کارفرما می‌تواند درخواست کند.
  • تمام هزینه این تبلیغات توسط کارفرما پرداخت می‌شود نه کارمند.

    نحوه درخواست گرین کارت از طریق کارفرمای خارجی: شرایط استخدام
  1. کارفرمای شما شرایط استخدام را تعیین کند. این بخش مهم‌ترین بخش است زیرا بازار کار را بررسی می‌کند. باید شرایطی مانند میزان تحصیلات و تجربه ذکر شود.

    نحوه درخواست گرین کارت از طریق کارفرمای خارجی: واجدشرایط بودن

      3. اطمینان حاصل کنید که شرایط درج‌شده را دارا هستید. برای بررسی درست بازار کار و اطمینان از         اینکه شما انتخاب خواهید شد، باید اطمینان حاصل کنید که تمام شرایط درج‌شده را دارا هستید.

نحوه درخواست گرین کارت از طریق کارفرمای خارجی: نامه درخواست حقوق موردنظر

     4. نامه درخواست حقوق موردنظر را به DOL بفرستید. حقوق موردنظر، حداقل دستمزدی است که              کارفرما باید پس از دریافت گرین کارت کارمند به او پرداخت کند. میزان دستمزد با توجه به شرایط کار،       وظایف و محل کار، مشخص می‌شود. برای مشخص نمودن حقوق موردنظر در درخواست می‌توانید فرم       9141 را مطالعه نموده یا صفحه مربوط به دستمزد در وزارت کار کشور موردنظر را بررسی کنید.

نحوه درخواست گرین کارت از طریق کارفرمای خارجی: حساب کاربری کارفرما در DOL

5. رای کارفرمای خود در DOL یک حساب کاربری بسازید. برای اینکه کارفرمای شما به‌صورت آنلاین برای    دریافت گواهی کار درخواست دهد، باید یک حساب کاربری ایجاد کند. برای داشتن حساب کاربری، کارفرما      باید یک رمز عبور و نام کاربری ایجاد نموده، اطلاعات شرکتش را وارد کرده و اطلاعات تماس نیز قید کند.      اگر وکیل مهاجرت این درخواست را پر کند، کارفرما باید یک حساب کاربری دیگر برای وکیل بسازد.

  • ایجاد حساب کاربری می‌تواند در زمان انتظار برای مشخص شد میزان دستمزد و پیش از پخش کردن تبلیغات، انجام گیرد. برای این کار زمان بیشتری در نظر بگیرید زیرا ممکن است DOL مشخصات کارفرما را با اطلاعاتش در سازمان فدرال تطبیق دهد.

    نحوه درخواست گرین کارت از طریق کارفرمای خارجی: تبلیغات اجباری
  1. تبلیغات اجباری را پخش کنید. یک کارفرما برای هر پرونده باید سه نوع تبلیغات اجباری را اجرا کند:
  • ارسال اطلاعیه داخلی – کارفرما باید در محل کار یک آگهی استخدام چاپ کند و شرایط کار، نوع کار و اطلاعات دیگر را نشان دهد. این آگهی باید حداقل در طی ده روز کاری استفاده شود.
  • دو تبلیغ در روزنامه یکشنبه‌ها – کارفرما باید در دو نسخه یک روزنامه روزهای یکشنبه که در نزدیکی محل کار است، آگهی استخدام ارائه دهد. در این آگهی استخدام، اطلاعاتی درباره فرصت شغلی، شرایط لازم، و اطلاعات دیگر، قید شود. البته اطلاعاتی مانند توضیح کامل شغل یا حقوق لازم نیست. اگر حقوق هم ذکر می‌شود، باید حقوقی بیش از حداقل حقوق درخواست شده باشد.
  • آگهی استخدام در سازمان کاریابی – در این آگهی باید اطلاعاتی مانند توضیح کار، شرایط، و اطلاعات دیگر ذکر شود. همچنین ممکن است اطلاعات موردنیاز سازمان کاریابی هم ذکر شود. این آگهی باید 30 روز اجرا شود.

    نحوه درخواست گرین کارت از طریق کارفرمای خارجی: تبلیغات موردنیاز دیگر
  1. در صورت نیاز تبلیغات دیگری هم اجرا کنید. اگر این شغل یک شغل تخصصی است و به مدرک حداقل لیسانس نیاز دارد، کارفرما باید سه تبلیغات دیگر را نیز اجرا کند.

    نحوه درخواست گرین کارت از طریق کارفرمای خارجی: محدودیت دوره ای تبلیغات
  2. تمام این تبلیغات را در 180 روز به اتمام رسانده و 30 روز صبر کنید. تمام این تبلیغات موردنظر را در 180 روز به اتمام رسانده و سپس 30 روز صبر کنید. زیرا گواهی کار 30 روز پس از آخرین تبلیغ آماده می‌شود. به این معنا که شما باید 180 روز پس از اولین تبلیغ و 30 روز پس از آخرین تبلیغ، گواهی کار را دنبال کنید.

    نحوه درخواست گرین کارت از طریق کارفرمای خارجی: واجدشرایط نبودن شهروندان آمریکاییی
  3. مطمئن شوید که هیچ شهروند آمریکایی واجد شرایط برای آن شغل وجود ندارد. کارفرما باید از میان تمامی رزومه‌های دریافتی، به دنبال فردی باشد که تمام شرایط قیدشده را دارا است. اگر یک داوطلب مدرک تحصیلی یا تجربه لازم را نداشته باشد، باید کنار گذاشته شود. اگر یک داوطلب واجد شرایط به نظر می‌رسد باید با او تماس گرفت و دید که آیا موردی وجود دارد که او را واجد شرایط نشان ندهد. تمام این دلایل باید ثبت شود. پس از اتمام فرم ETA 9089 را کامل کرده و از طریق حساب کاربری کارفرما در DOL درخواست را ارسال کنید.

    نحوه درخواست گرین کارت از طریق کارفرمای خارجی: پاسخ دادن با سوالات
  4. اطمینان حاصل کنید که کارفرمای شما به سؤالات ارسال‌شده توسط DOL پاسخ می‌دهد. پس از ارسال ETA 9089، DOL برای کارفرما چهارسوال می‌فرستد تا مطمئن شود که کارفرما برای گرفتن گواهی کار از کارمند حمایت می‌کند. اگر تا یک هفته پاسخ این سؤالات را دریافت نکنند، درخواست گواهی کار را رد می‌کنند.

بخش دوم: فرم I-140

فرم I-140، فرم ” پرونده مهاجرین برای کارگران بیگانه” خوانده می‌شود. این فرمی است که کارفرما باید پر کند تا کارگر بیگانه به یک شهروند مقیم تبدیل شود. این فرم حدود 600 دلار هزینه دارد.

نحوه درخواست گرین کارت از طریق کارفرمای خارجی: فرم l – 140
  1. شرایط کلی فرم I-140 را بدانید. پس از تأیید گواهی کار، کارفرما باید فرم I-140 را به سازمان مهاجرت و اقامت ارسال کند. این درخواست ثابت می‌کند که DOL گواهی کار را تأیید کرده است، کارمند موردنظر به کارفرما کمک می‌کند و کارفرما از پس پرداخت حقوق وی برمی‌آید.

    نحوه درخواست گرین کارت از طریق کارفرمای خارجی: امضای فرم الحاقی
  2. فرم الحاق شده ETA 9089 را امضا کنید. کارفرما باید فرم الحاق شده ETA 9089 که توسط DOL تأییدشده را امضا کرده و در درخواست I-140 ارسال کند.

    نحوه درخواست گرین کارت از طریق کارفرمای خارجی: اثبات توانایی مالی کارفرما
  3. توانایی مالی کارفرما برای پرداخت حقوق موردنظر را اثبات کنید. کارفرما می‌تواند از طریق یکی از راه‌های زیر توانایی مالی خویش را اثبات کند:
  • گزارشات سالانه
  • مالیات فدرال
  • صورت‌حساب‌های مالی
  • توجه: یک کارفرما با بیش از 100 کارمند ممکن است بخواهد از طریق نوشتن یک نامه توانایی مالی خود را توضیح دهد اما باید یکی از مدارک بالا را داشته باشد. همچنین برای برآورد توانایی مالی به موارد زیر توجه می‌شود:
  1. درآمد خالص – درصورتی‌که درآمد خالص از دستمزد درخواستی بیشتر باشد
  2. دارایی‌های فعلی خالص – اگر دارایی خالص کارفرما از دستمزد درخواستی بیشتر است
  3. استخدام افراد خارجی دیگر – اگر در حال حاضر کارفرما کارمندان خارجی دیگری دارد و به آن‌ها نیز این میزان را پرداخت می‌کند

نحوه درخواست گرین کارت از طریق کارفرمای خارجی: نامه درخواست کار
  1. کارفرما یک نامه درخواست کار و استخدام بنویسد. این نامه با سربرگ رسمی شرکت نوشته‌شده و کسی که مسئول استخدام است آن را امضا کند. کارفرما باید اظهار کند که پس از دریافت گرین کارت، شما را استخدام نموده و نوع کار، میزان درآمد و وظایف کاری را قید کند.

نحوه درخواست گرین کارت از طریق کارفرمای خارجی: پرداخت هزینه فرم
  1. فرم I-140 را پر کرده و به USCIS بفرستید. باید بتوانید فرم I-140 را به‌صورت آنلاین ارسال کنید. به همراه آن مدارک لازم دیگر و هزینه 580 دلار را نیز ارسال کنید.

بخش سوم: مشخص شدن وضعیتتان

پس از تأیید فرم I-140، شما می‌توانید از طریق پیگیری وضعیت یا از طریق کنسولگری آمریکا، برای دریافت گرین کارت اقدام کنید. می‌توانید از طریق پیگیری وزارت امور خارجه این موضوع را دنبال کنید.

نحوه درخواست گرین کارت از طریق کارفرمای خارجی: پیگیری گرین کارت
  1. با بررسی بولتن ویزای DOL گرین کارت خود را پیگیری کنید. مشخص نمودن وضعیت گرین کارت از طریق این راه‌ها ممکن است: 1) تاریخ پر کردن گواهی کار (که تاریخ اولیه نامیده می‌شود)؛ 2) رده اولویت شغل؛ و 3) ملیت شما. اگر تاریخ اولیه سپری‌شده باشد و یا اینکه مدتی پس از تاریخ قیدشده در بولتن ویزا باشد، در آن صورت می‌توانید برای دریافت گرین کارت اقدام کنید.
  • مشاغلی که به کارشناسی یا کارشناسی ارشد و 5 سال سابقه کار نیاز داشته باشند، شما را در رده EB-2 قرار می‌دهند.
  • مشاغل دیگر با شرایط پایین‌تر شما را در رده EB-3 قرار می‌دهد.

نحوه درخواست گرین کارت از طریق کارفرمای خارجی: پیگیری گرین کارت در ایالات متحده
  1. اگر در ایالات‌متحده باشید و ازنظر قانونی حضور شما بلامانع باشد، می‌توانید از طریق ارسال فرم I-485 به USCIS وضعیت خود را پیگیری کنید. می‌توانید برای اطمینان مدارک زیر را نیز ارسال کنید:
  • برای اجازه کار و مدارک بازنشستگی زودهنگام اقدام کنید. داشتن فرم I-485 به کارگران بیگانه اجازه می‌دهد تا فرم‌های I-765 و I-131 را نیز ارسال کنند.
  • معاینات پزشکی را در نزد پزشکان تأییدشده USCIS انجام دهید.
  • هزینه دولتی که حدود 1070 دلار است را پرداخت کنید
  • یک کپی از پاسپورت، ویزا، کارت I-94 و مدارک مهم دیگر را ارسال کنید، مانند یک کپی از گواهی تولد.
  • همچنین ممکن است برای همسر و فرزندان زیر 21 سال خود نیز گرین کارت درخواست کنید. برای این کار، مدارک و فرم هرکدام از آن‌ها را نیز ارسال کنید. همچنین یک کپی از سند ازدواج خود را نیز ارسال کنید.

نحوه درخواست گرین کارت از طریق کارفرمای خارجی: پیگیری گرین کارت در کشور خودتان
  1. اگر در ایالات‌متحده حضور ندارید، به کنسولگری آمریکا رفته و ویزای مهاجرت دریافت کنید. با این ویزا می‌توانید به آمریکا مهاجرت نموده و چند هفته بعد گرین کارت خود را دریافت کنید.
  • مدارک اصلی خود را به سازمان ملی ویزا ارسال کنید. سپس لیست مدارک لازم و راهنمای ارسال برای شما فرستاده می‌شود.
  • فرم DS-260 را به‌صورت آنلاین پر کنید.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم