10 فیلم ترسناک فراموش شده در سال‌های 2000 که باید تماشا کنید

فیلم‌های ترسناک بسیاری وجود دارند که از دیدنشان لذت می‌برید. برخی از ترندهای فیلم‌های ترسناک سال‌های 2000 کنار رفته و برخی در این ژانر باقی مانده‌اند. طرفداران ژانر ترسناک شاهد ظهور کارگردان‌های مطرحی مانند “کارین کوساما” (Karyn Kusama)، “جیمز ون” (James Wan) و “تی وست” (Ti West) بوده‌اند.
همچنین در سال‌های 2000 شاهد ساخت چندگانه‌های موفقی مانند “اره” (Saw) و “مقصد نهایی” (Final Destination) بوده‌ایم. در اینجا برخی از مهم‌ترین فیلم‌های ترسناک فراموش شده در سال‌های 2000 را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. اسلیتر – Slither – 2006

یک فیلم ترسناک کمدی علمی-تخیلی به کارگردانی “جیمز گان” (James Gunn)، درباره یک موجود عجیب بیگانه که در ویلزی، کالیفرنیای جنوبی فرود آمده و در آنجا به بدن گرانت حمله کرده، جسمش را تسخیر کرده و بر مغزش غلبه می‌کند. حالا گرانت به یک هیولا تبدیل شده است.
او همچنین زنی به نام برندا را آلوده می‌کند تا لاروهای بیگانه‌اش را پرورش دهد. وقتی همسرش استارلا به رفتارهای گرانت شک می‌کند، گرانت به او حمله ور می‌شود. پلیس استارلا را نجات داده و گرانت فرار می‌کند، بنابراین ممکن است به کل شهر آسیب برساند.

همچنین بخوانید: ترسناک‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما با محوریت شیوع ویروس که باید تماشا کنید


9. پشت ماسک: طلوع لسلی ورنون – Behind The Mask: The Rise Of Leslie Vernon – 2006

یک کمدی سیاه اسلشر که معنای واقعی سینمای وحشت را نشان می‌دهد. فیلم به صورت یک مستند بوده و قاتلین فیلم‌های اسلشر را به صورت واقعی نشان می‌دهد. گزارشگری به نام تیلور جنتری و فیمبردارش لسلی را دنبال می‌کند که می‌خواهد از شخصیت‌های منفی فیلم‌های اسلشر لیست تهیه کند.
لسلی متوجه می‌شود پسری از یک افسانه شهری است که خانواده‌اش را سلاخی کرده و پیش از اینکه توسط مردم شهر کشته شود، زنده مانده است. او قصد خود را روشن می‌کند اما از انگیزه واقعی‌اش حرف نمی‌زند. لسلی تصمیم می‌گیرد به زادگاهش برود که در عمق جنگل است.


8. ترسناک/ خانه دارا – Macabre / Rumah Dara – 2009

یک فیلم اسلشر از اندونزی که در خارج از کشور خود هم محبوب شد و شایستگی آن را نیز داشت. آجی و استرید زوجی هستند که به همراه سه فرزندشان به فرودگاه می‌روند و در راه به دختری عجیب به نام مایا برمی خورند که ادعا می‌کند مورد سرقت قرار گرفته است. این زوج او را به خانه‌اش در عمق جنگل می‌برند.
مایا آنها را به مادرش دارا، زنی کم حرف، معرفی می‌کند. دارا اصرار دارد که به خاطر لطفشان از آنها پذیرایی کند. با این حال این خانواده توسط دارا و فرزند عجیبش که مسافران را طعمه قرار می‌دهد اسیر شده‌اند و شبشان به کابوس بدل می‌شود.


7. 1408 – 2007

در این نسخه اقتباسی از داستان کوتاه “استیون کینگ”، عناصر روایی او با هتلی تسخیر شده ادغام می‌شوند. مایک انسلین نویسنده داستان‌های ترسناک براساس تجربه خود در مکان‌های تسخیرشده است که دعوت نامه عجیبی مبنی بر اقامت در اتاق 1408 هتل دلفین را دریافت می‌کند.
مدیر هتل می‌خواهد او را از اقامت در این اتاق منصرف کند چون هیچکس نمی‌تواند بیش از یک ساعت در آن دوام بیاورد. مایک که به خرافات اعتقاد ندارد حرفش را قبول نکرده و به آن اتاق می‌رود. اما از لحظه ورودش همه چیز عجیب است. رادیوی ساعتی آهنگ We’ve Only Just Begun را پخش کرده و صفحه آن از 60 دقیقه شروع به شمارش می‌کند.


6. سیاره وحشت – Planet Terror – 2007

یک کمدی ترسناک به نویسندگی، کارگردانی، تدوین و فیلمبرداری “رابرت رودریگز” (Robert Rodriguez) که به همراه “ضدمرگ” (Death Proof) از “کوئنتین تارانتینو” (Quentin Tarantino) بخشی از “گرایندهاوس” (Grindhouse) بود. پس از خروج گاز عجیبی در یک منطقه نظامی متروک در تگزاس، افرادی که آن را استشمام کرده‌اند به زامبی‌های آدم خوار بدل می‌شوند.
این موجودات کل شهر را تسخیر کرده و ممکن است جهان را ویران کنند بنابراین چری رقصنده، دوست پسر سابقش ری، یک پزشک، کلانتر و بقیه شب را در کنار هم سپری می‌کنند.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم دیدنی و کمتر شناخته شده از ژانر وحشت که باید تماشا کنید


5. هارد کندی – Hard Candy – 2005

از لحظه شروع فیلم متوجه عجیب بودن اوضاع می‌شویم. چون هیلی 14 ساله (آلن پیج “Ellen Page”) عکاسی 32 ساله به نام جف (پاتریک ویلسون “Patrick Wilson”) را دیده، سوار ماشینش شده و به خانه او می‌رود. آن‌ها در فضای مجازی باهم آشنا شده و جف از دخترهای نوجوان خوشش می‌آید.
اما بعد اوضاع عجیب می‌شود. جف نوشیدنی‌ای را که هیلی آماده کرده می‌خورد، بیهوش می‌شود و درحالی بیدار می‌شود که دست و پایش بسته شده و به جرائم وحشتناک متهم شده است. آیا هیلی می‌خواهد انتقام بگیرد؟ ریتم فیلم کند اما ترسناک است و شاهد این هستیم که هر شخصیت تا کجا پیش می‌رود.


4. بدن جنیفر – Jennifer’s Body – 2009

فیلمی به کارگردانی “کارین کوساما” (Karyn Kusama) و با حضور “مگان فاکس” (Megan Fox) در نقش جنیفر و “آماندا سیفرید” (Amanda Seyfried) در نقش آنیتا، که در زمان اکران چندان مورداستقبال قرار نگرفت و بعدها هم در سایه آثار بعدی کوساما قرار گرفت.
با این حال منتقدین از آن استقبال کرده و طرفداران این ژانر هم به تدریج از آن استقبال کردند (به خصوص بعد از جنبش من هم). این فیلم با روایت آنیتا داستان ربوده شدن جنیفر را نشان می‌دهد.


3. گوتیکا – Gothika – 2003

“حتی اگر حقیقت را بگویی کسی به تو گوش نمی‌کند. میدانی چرا؟ چون دیوانه‌ای. و هرچقدر که بیشتر برای اثبات حرفت تلاش کنی دیوانه‌تر به نظر می‌رسی.” این جملاتی بود که بیمار روانی دکتر میراندا گری، که خود را پشت میله‌ها یافته، به او می‌گوید.
میراندا روانپزشکی است که در بخش زنان بیمارستان روانی کار می‌کند. پس از دیدن موجودی عجیب در بیمارستان بیمار شده و به او گفته می‌شود همسرش به قتل رسیده و او مظنون است.


2. قطار گوشت نیمه‌شب – The Midnight Meat Train – 2008

فیلمی براساس داستان کوتاهی به همین نام نوشته “کلایو بارکر”. لئون عکاسی است که می‌خواهد از نماهای شهری خاص عکس بگیرد. وقتی سوزان به عنوان صاحب یک گالری به او می‌گوید او ریسک نمی‌کند، ناامید می‌شود. بنابراین شب به مترو می‌رود و از یک تجاوز جنسی قریب الوقوع عکس می‌گیرد.
روز بعد قربانی که نزدیک بود مورد تجاوز قرار بگیرد گم شده و لئون در این باره تحقیق می‌کند. جستجویش او را در مقابل کسی قرار می‌دهد که به نظر در 3 سال اخیر قتل‌های مترو را برعهده داشته است. لئون عکس‌ها را به پلیس نشان می‌دهد اما کارآگاه هدلی به او اطمینان ندارد. اما به تدریج اوضاع پیچیده می‌شود.

همچنین بخوانید: 18 فیلم بحث برانگیز کل تاریخ سینما : از خشونت و وحشت تا سیاست


1. خانه ۱۰۰۰ جسد – House Of 1000 Corpses – 2003

فیلمی به نویسندگی و کارگردانی “راب زامبی” (Rob Zombie) و یکی از بهترین فیلم‌های ترسناک. یک روز قبل از هالووین سال 1977، چهار دوست (بیل، جری، مری و دنیز) به یک سفر جاده‌ای می‌روند تا درباره جذابیت‌های آمریکا یک کتاب راهنما بنویسند.
آن‌ها به زودی به موزه هیولاها و دیوانه‌ها رسیده و عاشق افسانه پزشکی که قاتل سریالی بود، می‌شوند. بعد یک هیچ هایکر را مبینند و وقتی با خانواده او آشنا می‌شوند، شکنجه و قتل‌ها آغاز خواهد شد. آیا آن‌ها می‌توانند از خانه 1000 جسد زنده بیرون بروند؟


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (4)

بستن فرم

  1. محمدرضا

    مهر 27, 1399

    1408 رو فراموش کردن فیلم خوبی بود که پیشنهاد میکنم ببینیدش سپاس از ترجمه

    پاسخ

  2. Siyavash

    مهر 27, 1399

    تو مورد 10 نوشتید سریال

    پاسخ