10 فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم “نعناع تند” (Peppermint) که باید تماشا کنید

“جنیفر گارنر” (Jennifer Garner) در تریلر دیدنی “نعناع تند” در سال 2018، نقش یک قاتل بی رحم و انتقامجو را ایفا کرد که می‌خواهد دارودسته مافیایی که خانواده‌اش را از بین بردند، به قتل برساند.

طرفداران این فیلم که منتظر تماشای تریلرهای انتقام جویانه دیگری هستند می‌توانند این 10 فیلم پیشنهادی ما را تماشا کنند. با پروشات همراه باشید.


10. مأمور سرکش – A Vigilante – 2018

فیلمی به نویسندگی و کارگردانی “سارا داگار-نیکسون” (Sarah Daggar-Nickson) با حضور “اولیویا وایلد” (Olivia Wilde) در نقش زنی که پس از فرار از گذشته خود به قربانی‌ها کمک می‌کند تا باز آزار و اذیت کنار بیایند. وایلد در نقش اصلی باورپذیر بوده و این فیلم عناصر تنش زا و عاطفی را یکجا دارد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های تاریخ سینما با موضوع انتقام که باید تماشا کنید


9. ربوده شده – Taken – 2008

لیام نیسون” (Liam Neeson) با حضور در این فیلم حرفه‌اش را دوباره احیا کرد و در این فیلم به کارگردانی “پی یر مورل” (Pierre Morrel) کارگردان “نعناع تند” درخشید.

او در این فیلم نقش مأمور سابق سیا را بازی می‌کند که دخترش در پاریس ربوده شده و او در این فیلم و دو سیکوئل آن با دارودسته های گانگستری مبارزه می‌کند.


8. پانیشر – The Punisher – 2004

در این فیلم ابرقهرمانی از کامیک مارول، “توماس جین” (Thomas Jane) نقش انتقام جو و “جان تراولتا” (John Travolta) هم نقش ویلن را ایفا می‌کند. گرچه سیکوئل فیلم ساخته نشده، اما فیلم کوتاه The Punisher: Dirty Laundry به نویسندگی “چاد سنت جان” (Chad St. John) که نویسنده “نعناع تند” هم بود، را سیکوئل غیررسمی آن می‌دانند.


7. ایکوالایزر – The Equalizer – 2014

در این نسخه مدرن از یک سریال دهه هشتادی با حضور “دنزل واشینگتن” (Denzel Washington) یک مأمور دولتی کارچاق کن که در آستانه بازنشستگی است یک مأموریت خشونت آمیز دریافت می‌کند. واشینگتن در نقش قهرمان جذاب فیلم داستانی دیدنی پدید می‌آورد که مشابه “نعناع تند” است.


6. آرزوی مرگ – Death Wish – 2018

در این نسخه بازسازی شده از فیلم محصول سال 1974 با حضور “مایکل وینر” (Michael Winner) و “چارلز برانسن” (Charles Bronson)، درباره مسائل اجتماعی و جنگ قدرت، “بروس ویلیس” (Bruce Willis) حضور دارد. این فیلم به کارگردانی “الی راث” (Eli Roth) و به نویسندگی “جو کارناهان” (Joe Carnahan) هم جذابیت فیلم اصلی را دارد و هم عناصر اکشن سیکوئل های آن را.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های سال 2020 + تریلر و خلاصه داستان


5. مجازات مرگ – Death Sentence – 2007

“جیمز ون” (James Wan) کارگردان با ساخت این تریلر انتقام جویانه به ژانر اکشن وارد شد و “کوین بیکن” (Kevin Bacon) هم نقش پدری را ایفا کرد که می‌خواهد انتقام مرگ پسرش را بگیرد.

این فیلم در گیشه یا نزد منتقدین موفق نبود، اما به خاطر سابقه کارگردان در فیلم‌های ترسناک یا صحنه‌های اکشن، محبوب شده و به یک چندگانه میلیارد دلاری تبدیل شد.


4. رمبو: آخرین خون – Rambo: Last Blood – 2019

زمانی که یکی از آشنایان قهرمان اکشن با اجرای “سیلوستر استالونه” (Sylvester Stallone) توسط یک دارودسته مکزیکی ربوده می‌شود، جان رمبو به جنوب مرز می‌رود تا برای دستیابی به عدالت مبارزه کند.

استالونه در دهه هفتم زندگی خود هنوز می‌تواند با جوانان مبارزه کند و بنابراین توجه طرفداران خود را جلب می‌کند.


3. کلمبیانا – Colombiana – 2011

دختری جوان از کلمبیا برای گرفتن انتقام قتل والدینش به شیکاگو می‌رود تا راه و رسم مزدور بودن را یاد گرفته و 15 سال بعد ماموریتی را آغاز می‌کند تا امپراتوری مجرمین این جنایت را نابود کند.

“زو سالدانا” (Zoe Saldana) در نقش مبارز انتقام جوی این فیلم درخشیده و با وجود نویسنده‌های “ربوده شده”، یعنی “لوک بسون” (Luc Besson) و “مارک رابرت کامن” (Mark Robert Kamen) و کارگردانی “الیویر مگاتن” (Olivier Megaton) شاهد فیلمی دیدنی هستیم که می‌تواند طرفداران “نعناع تند” را راضی کند.


2. شجاع – The Brave One – 2007

در این فیلم الهام الهام بخش برای “آرزوی مرگ”، “جودی فاستر” (Jodie Foster) برنده اسکار نقش زنی را ایفا می‌کند که در نیویورک به او حمله شده و حالا می‌خواهد انتقام بگیرد. در این فیلم فاستر با “ترنس هاوارد” (Terrence Howard) همبازی شده است و نقشی متفاوت در یک فیلم اکشن را برعهده دارد.

همچنین بخوانید: معرفی بهترین فیلم‌های تاریخ سینما با مفهوم اگزیستانسیالیسم که نباید از دست بدهید


1. سقوط مرد مرده – Dead Man Down – 2013

در این فیلم “کولین فارل” (Colin Farrell) می‌خواهد از مافیای جنایی “ترنس هاوارد” انتقام بگیرد و در این میان همسایه‌اش با بازی “نومی راپاس” (Noomi Rapace) از او می‌خواهد برایش انتقام بگیرد.

شخصیت راپاس عنصر عاطفی را به فیلم اضافه کرده و عناصر دیگری مانند استفاده از سلاح و دستگاه و انفجار هم در این فیلم ضدقهرمانی دیده می‌شود.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. هارلی کویین

    بهمن 2, 1399

    نعناع تند عالیه پاقعا.پیشنخاد میکنم حتما فیلم کلاهبرداران و زن شرور رو ببینید

    پاسخ

  2. آرمان

    مهر 27, 1399

    سلام لطفا در مورد فیلم های ایرانی هم مطلب بنویسید
    ایران هم فیلم های زیبا کم ندارد

    پاسخ