آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 93)

آخر هفته فرصت مناسبی برای دیدن فیلم‌های مختلف است؛ در این شماره از لیست آخر هفته سعی کرده‌ایم که فیلم‌های منتخبی از تمام ژانرها را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


1. روز استقلال – ۱۹۹۶ – Independence Day

ژانر: ماجراجویی، علمی-تخیلی

کارگردان: رولند امریش (Roland Emmerich)

بازیگران: ویل اسمیت، بیل پولمن، مری  مکدانل، جاد هیرش

تریلر فیلم

در یکی از صبح های ماه جولای سیستم ارتباطی کل زمین توسط یک ناهنجاری جوی از کار می افتد. بعد از روزها مشخص میشود که این اختلال کار یک سفینه ی فضایی غول پیکر است که توسط گونه ای از موجودات فضایی رهبری میشود که به قصد نابود کردن زمین به زمین حمله کرده اند. در صدر گروه نجات دهنده ی زمین گروهی آمریکایی هستند و “ویل اسمیت” نقش یک خلبان را در بین این گروه بازی میکند.


2. به‌سوی طبیعت وحشی – 2007 – Into the Wild

ژانر: درام، زندگی‌نامه‌ای

کارگردان: شان پن (Sean Penn)

بازیگران: امیل هرش، مارسیا گی هاردن، کریستن استوارت، ویلیام هرت

تریلر فیلم

این فیلم با کارگردانی استادانه شان پن، داستان واقعی کریستوفر مک کندلس را روایت می کند که پس از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه اموری، تصمیم می گیرد به دنبال حرفه ای موفق و سودآور نرود و ثروت خانواده اش را نیز قبول نمی کند. او هر چه که دارد را به خیریه اهدا می کند و بعد به طبیعت می رود و تمام تلاشش را می کند تا زنده بماند. با اینکه منظره بسیار فوق العاده است، اما پیام فیلم و پایان آن بسیار هشیار کننده است. استدلال کلی آن مبارزه بین جامعه و طبیعت را به خوبی نشان می دهد و همگان را به فکر درباره مادیی گرایی و فلسفه وا می دارد. این فیلم نامزد اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و بهترین تدوین شد.


3. جاسوس – Spy – ۲۰۱۵

ژانر: اکشن، کمدی

کارگردان: پال فیگ (Paul Feig)

بازیگران: ملیسا مک‌کارتی، جیسون استاتهام، رز بیرن، جود لا

تریلر فیلم

“جاسوس” یک فیلم کمدی-اکشن فوق‌العاده بامزه و سرگرم کننده است. مک کارتی نقش یک کارمند پشت میزی سی آی ای را بر عهده دارد که پس از اینکه به نظر می‌رسد همکار خوشتیپ و کاربلد او “بردلی فاین” کشته شده، مک کارتی به عنوان جاسوس به حوزه عملیاتی وارد می‌شود. فیگ از این فیلم نهایت استفاده را برده و روایتی هیجان انگیز و سرگرم کننده از آن می‌سازد.


4. شیطان تمام‌وقت – 2020 – The Devil All the Time

ژانر: هیجان‌انگیز، ترسناک

کارگردان: آنتونیو کمپوس (Antonio Campos)

بازیگران: تام هالند، رابرت پتینسون، میا واشیکوفسکا، یل اسکارشگورد

تریلر فیلم

اتفاقات فیلم “همیشه شیطان” در محلی به نام ناکم استیف در ایالت اوهایو، که یک جنگل دور افتاده و فراموش شده است و طوفانی از ایمان، خشونت و رستگاری در آن به راه خواهد افتاد، جریان دارد. ویلارد راسل که از نجات زندگی همسر در حال مرگش ناامید شده، شروع به مناجات، فداکاری و قربانی کردن می‌کند. پسر او که آروین نام دارد و شخصیت اصلی داستان نیز خواهد بود، از یک پسر بچه مدرسه‌ای که همواره قلدرهای آن در حال زور گفتن به او هستند، در حال تبدیل شدن به مردی است که می‌داند درست در چه زمانی باید دست به کار شود.


5. هنرمند فاجعه – The Disaster Artist – ۲۰۱۷

ژانر: درام، کمدی

کارگردان: جیمز فرانکو (James Franco)

بازیگران: جیمز فرانکو، دیو فرانکو، ست روگن، الیسون بری

تریلر فیلم

این فیلم به جریان ساخت بدترین فیلم ممکن می‌پردازد. فرانکو نقش تامی ویسیو را ایفا می‌کند، بازیگر تازه کاری که برای بازیگری به لس آنجلس می‌آید اما به خاطر رفتار و لهجه عجیبش به او نقش نمی‌دهند. تا اینکه تصمیم می‌گیرد به همراه دوستش گرگ سسترو فیلم خودش را بسازد.


6. چشمان بزرگ – Big Eyes – ۲۰۱۴

ژانر: درام، جنایی، عاشقانه

کارگردان: تیم برتون (Tim Burton)

بازیگران: ایمی آدامز، کریستف والتس، دنی هوستون، جیسون شوارتزمن

تریلر فیلم

این فیلم درباره زندگی هنرمند تنها و طرد شده “مارگارت کین” و همسر شارلاتان او “والتر” است. “ایمی آدامز” نقش این هنرمند (مارگارات) را به زیبایی بازی کرد، و چه خوب چه بد با قلب خود پیش رفت، ظرافت احساسی او با رشد روانشناختی اش تشدید می‌شد و زمانی که متوجه شد کارش از او دزدیده شده، به اوج خود رسید. حس واقعی بودن مارگارت و سبک “تیم برتون” با هم ترکیب شده، و با برقی از سورئالیست در هم تنیده شد.


7. جانوران بدون کشور – 2015 – Beasts of No Nation

ژانر: درام، جنگی

کارگردان: کری فوکوناگا (Cary Fukunaga)

بازیگران: ادریس البا، آبراهام اتا، آما آببریز

تریلر فیلم

این فیلم بر اساس رمانی با همین نام نوشته “اوزیلا اویلا” ساخته شده و درباره پسری جوان در کشوری جنگ زده در آفریقا است. نه تنها جنگ او را از خانه و خانواده‌اش جدا کرده، بلکه او به خانه جنگ یالاری بی‌رحم فرستاده شده که پسران جوان را به عنوان جنگجویان گوریلی خود تربیت می‌کند. “آگو” شخصیت اصلی فیلم، یک سری اتفاقات را پشت‌سر می‌گذارد که شجاعت ذهنی او را به چالش می‌کشد، در حالی که او باید هم از نظر فیزیکی، هم جنسی و هم از سو استفاده‌ها جان سالم به در ببرد. ممکن است در پایان زنده بماند، اما رهایی و بی‌گناهیش چیزی است که او هرگز نمی‌تواند دوباره آن را به دست آورد.


8. شیون – 2016 – The Wailing

ژانر: ترسناک، رازآلود، معمایی

کارگردان: نا هانگ-جین (Na Hong-jin)

بازیگران: کواک دو-وان، هوانگ جونگ-مین، چون وو-هی، لی جانگ-ایان

تریلر فیلم

داستان فیلم “شیون” در یکی از روستاهای کره‌جنوبی اتفاق می‌افتد؛ کارآگاهی به‌نام جانگ-گو درگیر پرونده قتل‌های زنجیره‌ای روستایش شده که همگی آنها به فجیع‌ترین شکل ممکن صورت گرفته و چیزی غیرعادی میان آنها جریان دارد. چیزی که به ما نشان می‌دهد داستان فراتر از یک قتل معولی است و موضوعاتی از قبیل جن‌گیری و ارتباط با شیاطین در داستان این فیلم دخیل‌اند.


9. بنگ بنگ – 2014 – Bang Bang

ژانر: ماجراجویی، اکشن، عاشقانه

کارگردان: سیذهارت آناند (Siddharth Anand)

بازیگران: کاترینا کایف، هرتیک روشن، جیمی شرگیل

تریلر فیلم

یک دختر جوان سعی دارد با پیدا کردن یک پسر خوب زندگی خود را از یکنواختی نجات دهد و در محل قرار پسر دیگری می‌آید و او را هیجان‌زده می‌کند که در این حین باهم درگیر ماجراجویی ناخواسته و خطرناکی می‌شوند که آنها را در مسیر متفاوتی قرار می‌دهد. این فیلم علاوه بر صحنه‌های اکشن و تعقیب و گریز، از مضامین عاشقانه هم بهره برده و داستانی دنبال‌کننده و جذاب دارد.


10. ایوان منحصر به فرد – 2020 – The One and Only Ivan

ژانر: کمدی، ماجراجویی

کارگردان: تئا شاروک (Thea Sharrock)

بازیگران و صداپیشگان: برایان کرانستون، آنجلینا جولی، سم راکویل، دنی دویتو

تریلر فیلم

“یکی و آن هم ایوان” درباره یک گوریل مهربان به نام ایوان است که با حیوانات دیگر سیرک در یک قفس زندگی می‌کند، اما از دوران کودکی و اینکه چگونه به اینجا رسیده هیچ خاطره‌ای ندارد. او به فرمان رئیسش مک باید مثل یک هیولا رفتار کند، اما نمی‌فهمد چرا باید بقیه را بترساند. ایوان قلبا نقاش است و این کار را دوست دارد. با رسیدن یک بچه فیلم حیوانات سیرک نقشه فرار می‌کشند و ایوان رهبری آنها را برعهده دارد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. شما چه فیلمی را برای تماشا در آخر هفته پیشنهاد می‌کنید؟

                               

دیدگاه‌ها (4)

بستن فرم

  1. پرهام

    مهر 25, 1399

    سلام خواستم ثبت نام کنم ایمیلمو زدم ولی می گفت همچین ایمیلی وجود نداره میشه راهنماییم کنید ؟

    پاسخ

    • زهرا اکیما در پاسخ به پرهام

      مهر 26, 1399

      سلام پرهام جان،
      با عرض پوزش بخش ثبت نام سایت فعلا غیرفعال هست و به محض راه‌اندازی دوباره در سایت اطلاع‌رسانی میکنیم تا بتونید ثبت نام کنید.

      پاسخ

  2. vahid

    مهر 23, 1399

    سلام
    فیلم های جالبی معرفی نکردید .
    برای یک سایت با محوریت هنر هفتم معرفی فیلم ها باید با دقت و حساسیت بیشتری انجام بشه .

    پاسخ

  3. ناهید

    مهر 23, 1399

    عالی♥♥♥

    پاسخ