7 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال “تسخیرشدگی عمارت بلای” (The Haunting of Bly Manor) که باید تماشا کنید

سریال “تسخیرشدگی خانه هیل” (‘The Haunting of Hill House) از زمان اکران در سال 2018 مخاطبین را مجذوب کرده است. طرفداران پس از دو سال انتظار شاهد فصل دوم سریال بودند که ماجرای خانواده کرین را ادامه داد. حالا “مایک فلنگن” (Mike Flanagan) با داستان دیگری به نام “تسخیرشدگی عمارت بلای” بازگشت که از رمان ترسناک “سخت‌تر شدن اوضاع” محصول سال 1898 نوشته “هنری جیمز” اقتباس شده است، و داستان درباره دنی (ویکتوریا پدرتی “Victoria Pedretti”) است که پس از قبول شغلی به عنوان معلمی برای دو بچه یتیم به عمارتی قدیمی می‌آید.

آنچه که اغلب داستانی ساده و شیرین از دو کودک است، به تدریج به ماجرایی ترسناک در یک عمارت خوفناک بدل می‌شود. اگر از آثار فلنگن لذت می‌برید و دوست دارید سریالی مشابه را تماشا کنید در اینجا به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


7. داستان عامه پسند – Penny Dreadful – 2014-2016

اگر می‌خواهیم یک سریال خونین تماشا کنید این سریال مناسب شماست. یک درام گوتیک درباره ونسا ایوز، که با کمک مالکولم مری درباره یک سری قتل‌ها تحقیق می‌کند اما به زودی متوجه می‌شود که نقشه تاریک‌تری در جریان است. این داستان هم شبیه چندگانه “تسخیر” (The Haunting) با استفاده از ارواح زخم‌های عاطفی شخصیت‌ها را نشان می‌دهد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین سریال‌های ترسناک تاریخ سینما که باید تماشا کنید


6. بیتس متل – Bates Motel – 2013-2017

پریکوئل فیلم ترسناک “روانی” (Psycho) ساخته “آلفرد هیچکاک” (Alfred Hitchcock) در سال 1960، یک درام ترسناک روان شناسانه درباره بیماری روانی نورمن که به تدریج شدیدتر شده، در کنار رابطه‌اش با مادرش نورما (ورا فارمیگا “Vera Farmiga”) که برای محافظت از پسرش هرکاری می‌کند. این داستان با تکیه بر روابط مادر و فرزندی، لحظات ترسناکی را به تصویر می‌کشد.


5. هملوک گراو – Hemlock Grove – 2013-2015

داستان در شهر کوچک پنسیلوانیا رخ داده که پولدار پولدارتر شده و فقیر فقیرتر، اما رازی وجود دارد که همه را بهم پیوند می‌دهد. با ایجاد یک قتل ماجرا پیچیده‌تر شده و همه چیز بهم گره می‌خورد. به زودی متوجه می‌شویم هیچ چیز آنطور که به نظر می‌رسید، نبود. این درام ترسناک با حضور اسکارسگارد، روایتی دارد که رفته رفته پخته‌تر می‌شود. فیلم از ابتدا تا انتها دیدنی و جذاب است.


4. بازگشته – The Returned – 2015

نسخه آمریکایی از یک سریال فرانسوی، درباره زنده شدن ساکنین مرده یک روستا که بازماندگان این افراد شوکه شده و سؤالات زیادی برایشان پیش می‌آید: چه نیرویی آنها را زنده کرده؟ آیا آنها زنده هستند یا بین مرز مرگ و زندگی گیر افتاده‌اند؟ آیا اگر اتفاقی نیفتد می‌توانند زندگی‌شان را ادامه دهند؟ یا زامبی هستند؟ چرا فقط آنها انتخاب شده‌اند؟

همچنین بخوانید: معرفی 25 فیلم با پیچیده‌ترین پایان‌بندی‌ها در تاریخ سینما که باید تماشا کنید


3. شیطان در خانه – The Enfield Haunting – 2015

این درام سه بخشی براساس داستان واقعی در سال 1977 در لندن ساخته شده است. محققی به نام گگای لیون پلی فر درباره شکنجه یک خانواده توسط یک نیروی ماورایی تحقیق می‌کند. پس از مدتی به نتایج عجیب دست می‌یابد. این سریال هم مانند “تسخیر عمارت بلای” به خانه‌ای تسخیر شده پرداخته و شما را میخکوب می‌کند.


2. ماریان – Marianne – 2019

یک سریال ترسناک فرانسوی درباره جادوگرها، تسخیرشدگی، خون، موجودات ترسناک و عجیب، که نقدی بر “جمعه سیزدهم” (Friday the 13th) بوده و به “تسخیرشدگی عمارت بلای” هم شباهت دارد. داستان درباره یک نویسنده ژانر ترسناک است که با بازگشت به زادگاهش متوجه می‌شود که موجودی شرور که در کتابهایش خلق کرده حالا به دنیای واقعی بازگشته است. بدون شک این سریال تا مدت‌ها به یادتان می‌ماند.


1. سوپرنچرال – Supernatural – 2005-2020

آیا عشق می‌تواند روابط خانوادگی و عناصر ماورایی را پیچیده‌تر کند؟ “سوپرنچرال” به این سؤال جواب داده و حتی “تسخیرشدگی عمارت بلای” عجیب و غریب‌تر است. داستان درباره برادران وینچستر است که راه پدر را دنبال کرده و باید با هیولاها و موجودات عجیب روی زمین مبارزه کند. در اینجا هم مانند سریال‌های “تسخیرشدگی” روابط خانوادگی مهم است. این سریال با حضور “جنسن اکلس” (Jensen Ackles) و “جرد پادالکی” (Jared Padalecki) پس از 15 فصل ماندگار شده است.

همچنین بخوانید: معرفی 12 سریال جذاب و دیدنی شبیه سوپرنچرال (Supernatural)


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم