10 فیلم ترسناک جذاب و دیدنی شبیه فیلم “جادوگر” (The Witch) که باید تماشا کنید

فیلم The Witch: A New England Folktale که همان “جادوگر” نام دارد یکی از بهترین فیلم‌های ترسناک این دهه ساخته “رابرت اگرز” (Robert Eggers) است که در سال 2015 ساخته شد.

یک فیلم ترسناک با ریتم کند که رفته رفته تماشاگر را در خود غرق می‌کند. مسلماً طرفداران فیلم از آن زمان در جستجوی فیلم‌های مشابه هستند. گرچه فیلم آخر اگرز به نام “فانوس دریایی” (The Lighthouse) هم شایسته تماشا کردن است، اما در اینجا ده فیلم مشابه “جادوگر” را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. یک نغمه تاریک – A Dark Song – 2016

داستانی درباره مادری به نام سوفیا که پس از مرگ پسرش از یک واسطه کمک می‌گیرد. آن‌ها در وسط جنگل کلبه‌ای اجاره می‌کنند تا با پسر از دست رفته ارتباط برقرار کنند اما همه چیز عجیب می‌شود.

یک فیلم بلند مستقل از ایرلند ساخته “لیام گوین” (Liam Gavin) که به خاطر فضای ترسناک و موضوع آشنای فیلم تحسین شد و در فستیوال فنتستیک سال 2016 هم با استقبال مواجه شد.

همچنین بخوانید: ترسناک‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما با محوریت شیوع ویروس که باید تماشا کنید


9. مرد حصیری – The Wicker Man – 1973

نیل هوی با بازی “ادوارد وودوارد” (Edward Woodward) یک پلیس است که به جزایر سامیرایل با ساکنین کفار می‌رود تا دختری گمشده را پیدا کند اما با حوادث عجیب روبرو می‌شود.

این فیلم به خاطر فضای ترسناک و پایان تاریکش شناخته شده و داستانی شوم و فراموش نشدنی را در اختیارتان می‌گذارد. یکی از تاثیرگذارترین فیلم‌های ژانر وحشت عامیانه که بر “جادوگر” ساخته اگرز تأثیر گذاشت.


8. کالبدشکافی جین دو – The Autopsy Of Jane Doe – 2016

فیلمی به کارگردانی “آندره اوددال” (Andre Ovredal) کارگردان فیلم‌های “شکارچی ترول” (Trollhunter) و “داستان‌های ترسناک برای گفتن در تاریکی” (Scary Stories to Tell in the Dark)، که فیلمی دست کم گرفته شده است. “امیل هیرش” (Brian Cox) و “برایان کاکس” (Emile Hirsch) از بازیگران فیلم بوده و داستان جذابی را به تصویر می‌کشند.

ظاهراً جسد نمرده و ماجراهایی در ادامه رخ می‌دهد. داستانی ترسناک با فضایی ترسناک که به امتیاز بالای 86% روتن تومیتوز دست یافت.


7. شب می‌آید – It Comes At Night – 2017

بدون شک این فیلم در بازار فروش مورد بدشانسی قرار گرفت و با وجود تریلر ترسناک و فضای آخرالزمانی، آنچنان که باید موردتوجه قرار نگرفت.

بیشتر صحنه‌های ترسناک تریلر به خاطر صحنه‌های خواب فیلم هستند و تماشاگر حس می‌کند فریب خورده است. با این حال فیلم واقعاً ترسناک و هراس آور بوده و تخیل بیننده را به بازی می‌گیرد.


6. وراثتی – Hereditary – 2018

فیلمی ترسناک ساخته “آری آستر” (Ari Aster) که فیلم دیگر او “میدسامر” (Midsommar) هم ترسناک بوده و عناصر محلی دارد. داستان درباره زنی به نام آنی گراهام و خانواده اوست که پس از مرگ عجیب مادرش به افسردگی دچار می‌شود. این فیلم یکی از بهترین فیلم‌های ترسناک اخیر است که به جزئیات پرداخته و با فضا و شخصیت‌های خود داستانی ترسناک را در اختیار بیننده قرار می‌دهد.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم جذاب و دیدنی درباره معمای قتل در سال 2019


5. شیون – The Wailing – 2016

با وجود موفقیت تاریخی “انگل” (Parasite) توجه به سینمای کره جنوبی بیشتر شده و چرا یکی از فیلم‌های ترسناک این سینما را معرفی نکنیم؟

داستان در روستایی رخ می‌دهد که شاهد قتل‌های بسیار بوده و پلیس هم برای یافتن سر نخ جستجو می‌کند…یک فیلم 156 دقیقه‌ای پرتنش که یکی از جذاب‌ترین و هولناک‌ترین فیلم‌های ترسناک چند سال اخیر است.


4. بچه رزماری – Rosemary’s Baby – 1968

یکی از بهترین فیلم‌های ترسناک تاریخ درباره مادری که می‌ترسد فرزند متولد نشده‌اش موجودی عجیب باشد و به جنون مبتلا شده است.

یک فیلم ترسناک متفاوت با ریتمی آرام و عناصر هراسناک و ویژه که در پایان شما را میخکوب می‌کند. حتی افرادی که فیلم را ندیده‌اند با پایان ترسناک آن آشنا هستند و این میراث فیلم را نشان می‌دهد.


3. سوسپیریا – Suspiria – 2018

فیلم کلاسیک “سوسپیریا” ساخته “داریو آرجنتو” (Dario Argento) در سال 1977 یک فیلم دیدنی است اما نسخه بازسازی شده آن در سال 2018 توانست یک فیلم منحصر به فرد باشد.

سوزی بانیون رقصنده‌ای است که به آکادمی رقص معروف برلین می‌رود غافل از اینکه به دنیای تاریکی قدم می‌گذارد. یک فیلم تاریک و تکان دهنده که با نسخه کلاسیک جالوی خود توانست نظر منتقدین را جلب کند و به یکی از  بهترین فیلم‌های ترسناک سال‌های اخیر بدل شود.


2. خانه شیطان – The House Of The Devil – 2009

فیلمی با تأثیر از آثار هیچکاک، “بچه رزماری” و فیلم‌های شیطانی دهه هشتاد، ساخته “تی وست” (Ti West) که یادآور آثار ترسناک دهه 70 و 80 میلادی است. فیلم داستانی ساده اما ترسناک دارد: دختری دانشجو که باید از یک زوج مسن نگهداری کند.

فضای تاریک و آشنای فیلم در کنار عناصر ترسناک و سرگرم کننده، این فیلم را به اثری تماشایی بدل کرده است.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های تاریخ سینما با موضوع انتقام که باید تماشا کنید


1. فوریه – The Blackcoat’s Daughter – 2015

یکی از دست کم گرفته شده ترین فیلم‌های دهه ساخته “آزگود پرکین” (Osgood Perkin) که شاهکاری از ژانر ترسناک است. داستان در یک مدرسه شبانه روزی جریان دارد که کاترین و رز با نیامدن خانواده‌هایشان در آنجا گیر می افتد. وقتی متوجه فعالیت‌های شیطانی در مدرسه می‌شوند همه چیز عجیب‌تر خواهد شد.

حس ترس و وحشت در هر نمای فیلم وجود داشته و اوج داستان هم به معنای واقعی کلمه ترسناک و پرتنش است.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم