عجیب‌ترین فیلم‌های اکشن سال‌های 2010 که نباید از دست بدهید

در سال‌های 2010 فیلم‌های اکشن سرنوشت سازی تولید شدند که برخی نسبت به بقیه ماندگارترند. طرفداران داستان‌های عجیب و غریب شاید از تماشای فیلم‌های وام پسند لذت نبرند، اما برای آنها هم آثاری وجود دارد.

اگر می‌خواهید فیلم‌های اکشن عجیب و غریب را تماشا کنید در اینجا آنها را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. تیغه جاودانه – Blade Of The Immortal – 2017

“تاکاشی میکه” (Takashi Miike) در دهمین فیلمش در مقام کارگردان، سریال مانگایی به همین نام را برداشت و سبک خاص خود را با شخصیت‌های جادویی و صحنه‌های مبارزه آن ادغام کرد. داستان عجیبی با عناصر سامورایی، طنز، سیاسی، انتقام جویانه و ترسناک، درباره یک سامورایی که پس از دریافت خون مقدس یک لاما که توسط یک راهبه 800 ساله به او داده شد، عمر جاوادنه یافته است.

همچنین بخوانید: 26 فیلم برتر ژانر اکشن که نباید از دست بدهید


9. خشم تایتان‌ها – Wrath Of The Titans – 2012

در دنیایی که افسانه ابرقهرمان‌ها در آن می‌تازد، یافتن فیلمی شبیه “خشم تایتان ها” سخت است. این فیلم نوعی بازسازی محسوب می‌شود که شاید کسی به آن امید نداشت اما آنقدر خوب بود که منتظر سیکوئل آن باشیم و توانست دنیای تاریک اساطیر یونان، مشکلات خانوادگی، و مرگ خدایان المپین را به تصویر بکشد.

داستان حوادث یک دهه بعد از فیلم اول را نشان داده و با اینکه دو سال پس از آن ساخته شد، به جای اینکه مسیر ایجاد یک سه گانه را محقق کند، روایت پایان بخش دارد. طراحی شخصیت‌ها هولناک بوده و صحنه‌های مبارزه هم خشن هستند. یک اثر عجیب و غریب از داستان‌های کامیک.


8. سفر به غرب: چیرگی بر ارواح خبیث – Journey To The West: Conquering The Demons – 2013

فیلمی براساس رمان چینی قرن شانزدهمی به همین نام، به کارگردانی “استیون چو” (Stephen Chow) که توانست شخصیت‌های طنز را در فرهنگی بیگانه به تصویر بکشد. با این حال طنز فیلم آنقدر هوشمندانه است که هرکسی از هرجای جهان می‌تواند با آن ارتباط برقرار کند.

داستان خاستگاه شخصیت اصلی رمان را نشان می‌دهد، یک شکارچی ساده و شرور که می‌خواهد نیروانا را یافته و هیولاهای باستانی را شکار کند، درنتیجه یک اثر دیدنی پدید می‌آید.


7. چپی – Chappie – 2015

داستان عجیبی درباره یک ربات تازه متوسط شد که در بدن یک ربات پلیسی مسن قرار داده می‌شود. عناصر علمی تخیلی سایبرپانک و پادآرمان شهری، جرائم خیابانی و مفاهیم فلسفی آفریقای جنوبی، این فیلم خونین را جذاب و دیدنی می‌کند و اجرای “شارلتو کوپلی” (Sharlto Copley) در نقش اصلی هم تماشایی است.


6. رنجر تنها – The Lone Ranger – 2013

فیلمی به کارگردانی “گور وربینسکی” (Gore Verbinski) و نقش آفرینی “جانی دپ” (Johnny Depp) با همکاری دیزنی که پس از موفقیت فیلم‌های “دزدان دریایی کارائیب” این کمپانی کور شده و حاضر شد برای ساخت یک وسترن کمدی-اکشن براساس یک برنامه رادیویی هشتاد ساله، 250 میلیون دلار هزینه کند.

گرچه فیلمنامه به جایی رسید که دیگر گرگینه ای در آن وجود نداشت اما هنوز عناصر عجیب خود را داشت. داستانی غم انگیز درباره خشونت به مردم بومی آمریکای شمالی، با حضور دپ در نقش یک بومی آمریکای شمالی، که با عناصر سورئال طنز و جلوه‌های ویژه ساخته شد. که البته میلیاردها دلار هزینه داشت.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های اکشن سال 2019


5. برف شکن – Snowpiercer – 2013

اولین فیلم انگلیسی زبان “بونگ جون-هو” (Bong Joon-ho) که برنده اسکار شد و یک تریلر اکشن علمی-تخیلی محسوب می‌شود و یکی از بهترین داستان‌های معاصر درباره نابرابری اجتماعی را به تصویر می‌کشد.

داستان درباره آخرین بازماندگان زمین است که در یک قطار در حال حرکت پیش می‌روند و فقرا که در پایین‌ترین درجه قطار قرار دارند کنترل آن را به دست گرفته‌اند. می‌تواند گفت فیلم ترکیبی از “جان سخت” (Die Hard) و “انگل” (Parasite) است.


4. مندی – Mandy – 2018

گرچه “نیکلاس کیج” (Nicolas Cage) به خاطر سبک خاص بازیگری خود شهرت دارد، اما در کارنامه خود آثار درخشان معدودی دارد و “مندی” یکی از آنهاست. یک فیلم انتقام جویانه درباره ماجراجویی شخصیت کیج که پس از حمله از جانب یک فرقه داستان تاریک خود را دنبال می‌کند. عناصر طنز در کنار عناصر کمدی و ترسناک یک داستان اکشن عجیب ایجاد می‌کند.


3. کونگ فیوری – Kung Fury – 2015

گرچه این فیلم فقط 30 دقیقه است اما یک اثر حماسی اکشن از یک استودیوی مهم است که در یوتیوب هم موجود بوده و می‌توانید از تماشای آن لذت ببرید.

وقتی هیتلر با سفر در زمان به سال 1985 می‌رود، پلیس میامی باید با ترکیب هنرهای رزمی، “دیوید هسلهاف” (David Hasselhoff) و اساطیر اسکاندیناوی او را متوقف کند. اگر طرفدار این فیلم بودید می‌توانید سیکوئل آن را تماشا کنید که “آرنولد شوارتزنگر” (Arnold Schwarzenegger) نقش رئیس جمهور آمریکا را بازی می‌کند.


2. چه کسی کاپیتان الکس را کشت؟ – Who Killed Captain Alex – 2010

یک اثر مدرن دیگر که در یوتیوب موجود است و در اوگاندا توسط “ناباوانا آیزاک جافری گادفری” نوشته، تدوین و کارگردانی شده و بودجه آن هم حدود 200 دلار بود. این فیلم را معمولاً اولین فیلم اکشن آن کشور می‌دانند.

این فیلم با وجود بودجه پایین با مفهوم ویدیو جوکر به یک پدیده جهانی تبدیل شد. ویدیو جوکر شبیه راوی است اما به جای بیان جزئیات داستان برای مخاطب، بیشتر شبیه کاربر یوتیوب عمل می‌کند و فیلم را به شوخی می‌گیرد.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های جیسون استاتهام، ستاره بی چون و چرای سینمای اکشن


1. قبیله توکیو – Tokyo Tribe – 2014

یک اکشن موزیکال هیپ هاپ براساس سریال مانگای سانتا اینو که یک اقتباس محسوب می‌شود. ماجراجویی کلاسیک میان خدایان و گانگسترها در شبی در توکیو که صحنه‌های هیجان انگیز و سرگرم کننده دارد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. محمدرضا

    مهر 23, 1399

    درمورد شماره 9 خوندم انقدر خوب بود که منتظر سیکوئلش هستیم سریع رفتم نقداشو دیدم متای 37 ای ام دی بی 5.7 و راتن27 حداقل اونا دروغ مینویسن شما تصحیح کنید سپاس از ترجمه

    پاسخ

    • عباس در پاسخ به محمدرضا

      مهر 25, 1399

      سلام محمدرضا جان،
      شماره 9 یا همون فیلم Wrath Of The Titans برای طرفدارای ژانر اکشن و فانتزی واقعا فیلم خوش ساخت و سرگرم کننده ای هستش و من خودم هم دوسش دارم

      پاسخ