نحوه آماده کردن یک شام رمانتیک

نحوه آماده کردن یک شام رمانتیک

اگر می‌خواهید برای عشقتان یک شام رمانتیک آماده کنید، باید کمی به خود زحمت دهید. باید نوع غذا را آماده کنید، غذا را حاضر کنید و فضای رمانتیکی ایجاد کنید.

بخش اول: انتخاب غذا

نحوه آماده کردن یک شام رمانتیک: توجه به حساسیت های غذایی
  1. به حساسیت‌های همسر خود توجه کنید. پیش از انتخاب نوع غذا باید حساسیت‌های غذایی همسر خود را در نظر بگیرید. مطمئناً نمی‌خواهید غذایی آماده کنید که یادآور حساسیت همسرتان باشد. یک لیست از حساسیت‌های غذایی همسر خود آماده کنید و غذاهایی که مواد حساسیت‌زا را شامل می‌شوند خط بزنید.
  • همچنین باید به رژیم غذایی او توجه کنید. پختن استیک برای یک فرد گیاهخوار مناسب نیست. می‌توانید غذاهایی را انتخاب کنید که همسرتان به آن‌ها علاقه دارد.

نحوه آماده کردن یک شام رمانتیک: پختن غذاهایی که بلدید
  1. غذاهایی را انتخاب کنید که بتوانید خوب بپزید. در هنگام انتخاب غذا، غذایی را انتخاب کنید که قبلاً پخته‌اید. انتخاب یک غذای جدید می‌تواند به فاجعه تبدیل شود. انتخاب یک غذای ساده به شما استرس کمتری وارد می‌کند. اما هیچ اشکالی ندارد که یک‌شب یک غذای خاص انتخاب کنید.
  • غذایی را انتخاب کنید که هم در گذشته پخته‌اید و هم شیک به نظر می‌رسد. یا غذاهایی را انتخاب کنید که قبلاً نپخته‌اید اما از پس آن برمی‌آیید.
  • همچنین می‌توانید در اینترنت غذاهای جدید را جستجو کنید.

    نحوه آماده کردن یک شام رمانتیک: مشخص نمودن تعداد وعده ها
  1. تعداد وعده‌ها را مشخص کنید. اگر می‌خواهید چندین وعده را سرو کنید، وعده‌هایی را انتخاب کنید که یکدیگر را تکمیل کنند. پس از انتخاب غذای اصلی، دسر و پیش‌غذا را مشخص کنید. مواد غذایی استفاده‌شده در غذای اصلی را در نظر گرفته و سپس پیش‌غذا و دسر را انتخاب کنید.
  • شاید هم تصمیم بگیرید بر یک نوع مواد غذایی تمرکز کنید. برای مثال اگر بخواهید برای غذای اصلی فتوچینی آلفردو با مرغ و سبزیجات بپزید، پیش‌غذا و دسر ایتالیایی انتخاب کنید. می‌توانید برای پیش‌غذا خربزه خردشده سرو کنید و در آخر شب هم به همراه دسر میوه‌های تازه بخورید.

    نحوه آماده کردن یک شام رمانتیک: درست کردن منو
  1. یک منو درست کنید (اختیاری). پس از انتخاب غذاها می‌توانید یک منوی زیبا درست کنید. می‌توانید هر وعده غذایی را نوشته و در کنار آن مواد غذایی استفاده‌شده را یادداشت کنید و روی میز بگذارید، درست مانند رستوران‌ها.

    نحوه آماده کردن یک شام رمانتیک: امتحان کردن غذاها
  2. پیش از شب موردنظر چندین غذا را امتحان کنید. اگر چندین گزینه را در نظر دارید و تابه‌حال آن‌ها را نپخته‌اید، می‌توانید چند روز پیش از زمان موردنظر آن‌ها را آماده نموده و امتحان کنید. با این کار متوجه خواهید شد که آیا غذا خوب از آب درمی‌آید یا خیر.
  • همچنین امتحان نمودن غذا از قبل باعث می‌شود بدانید که آیا باید گوشت را زیاد بپزید یا نه، چقدر تفت دهید و یا چه مواردی را رعایت کنید.

    نحوه آماده کردن یک شام رمانتیک: عدم استفاده از غذاهای پرادویه
  1. از انتخاب غذاهای پر ادویه خودداری کنید. انتخاب غذاهای پر ادویه برای یک شام رمانتیک گزینه چندان خوبی نیستند. برای مثال از غذاهایی که حاوی سیر هستند خودداری کنید.

    نحوه آماده کردن یک شام رمانتیک: عدم استفاده از غذاهای نفخ آور
  2. از غذاهایی که نفخ ایجاد می‌کنند خودداری کنید. همانند غذاهای پر ادویه باید از انتخاب غذاهای نفخ آور هم خودداری کنید. البته واکنش افراد به مواد غذایی مختلف متفاوت است، اما به‌طورکلی مواد غذایی نفخ آور عبارت‌اند از:
  • لوبیا و عدس
  • سبزیجاتی مانند بروکلی، نخودفرنگی، مارچوبه و کلم
  • میوه‌هایی مانند هلو، زردآلو، سیب و گلابی
  • شیر و لبنیات

نحوه آماده کردن یک شام رمانتیک: انتخاب نوشیدنی
  1. نوشیدنی موردنظر را انتخاب کنید. می‌توانید برای نوشیدنی برحسب علاقه خود و همسرتان از نوشیدنی‌های الکلی و غیرالکلی استفاده کنید.

بخش دوم: پختن غذا

نحوه آماده کردن یک شام رمانتیک: آماده کردن مواد لازم
  1. مواد لازم را انتخاب کنید. پس از انتخاب غذا، مواد لازم آن را تهیه کنید. برای مثال اگر گوشت لازم دارید، گوشت تازه‌ای خریداری کنید. در صورت امکان، یک یا دو روز قبل‌تر به خرید بروید.
  • به یاد داشته باشید که مواد غذایی تازه می‌تواند مزه غذا را تغییر دهد، بنابراین همیشه تازه‌ترین مواد را تهیه کنید.

نحوه آماده کردن یک شام رمانتیک: مدت زمان پخت غذا
  1. مدت‌زمان پخت هر غذا را در نظر بگیرید. مطمئناً هدف شما این است که در آن شب همه‌چیز را آماده کنید. طوری برنامه‌ریزی کنید که 5 دقیقه پیش از سرو کردن غذا همه‌چیز روی میز باشد. برای مثال اگر برنج برای پختن به یک ساعت نیاز دارد اما مرغ به 15 دقیقه، باید آن‌ها را در زمان‌های مختلفی آماده کنید. بهتراست برنامه‌ریزی کنید:
  • مدت‌زمان پخت هر غذا را یادداشت نموده و ابتدا مواد غذایی که به زمان طولانی‌تری نیاز دارد را بپزید و سپس به سراغ مواد غذایی که سریع‌تر آماده می‌شوند بروید.
  • اگر می‌خواهید چیزی را آب‌پز کنید، در نظر داشته باشید که پیش از آب پز کردن باید آب به جوش بیاید، که برای این کار هم 10 دقیقه لازم دارید. گرم نمودن چیزی در فر هم همین‌طور است، زیرا ابتدا باید فر را گرم کنید.

    نحوه آماده کردن یک شام رمانتیک: گرم نگه داشتن غذا
  1. تمام غذاها را گرم نگه دارید. اگر یکی از غذاها آماده شده و سپس می‌خواهید غذای بعدی را آماده کنید، باید آن را درجایی بگذارید که گرم باقی بماند. همچنین می‌توانید غذا را برای مدتی در فر بگذارید تا گرم شود، البته اگر زیاد در فر بماند خشک می‌شود. همچنین می‌توانید غذا را با شعله کم روی گاز بگذارید.
  • بهتر است برای گرم کردن غذا از ماکروویو استفاده نکنید.

نحوه آماده کردن یک شام رمانتیک: استفاده کمتر از نمک
  1. از نمک کمتر استفاده کنید. افراد مختلف از مقادیر مختلف نمک و ادویه استفاده می‌کنند. بهتر است کمتر از نمک استفاده کنید، زیرا اگر کم باشد می‌توان کمی به غذا نمک زد. می‌توانید نمکدان را روی میز بگذارید تا در صورت کم‌نمک بودن غذا، همسرتان از آن استفاده کند.

    نحوه آماده کردن یک شام رمانتیک: آماده کردن غذا
  2. غذا را در بشقاب بکشید و یا در دیس بریزید. اگر غذا داغ است آن را در دیس بریزید تا زمان سرو کردن کمی خنک شود. اما اگر پیش‌غذا یا حتی غذای اصلی باید سرد باشد، می‌توانید آن را در بشقاب کشیده و تزئین کنید.
  • همچنین برای زیبایی بیشتر میز غذا می‌توان در کنار بشقاب غذا یک عدد گل قرار داد.

نحوه آماده کردن یک شام رمانتیک: همه جا را تمیز کنید
  1. پیش از رسیدن همسرتان تا حد امکان همه‌چیز را تمیز کنید. پس از آماده کردن و گرم نگه‌داشتن غذا، تا حد امکان ظرف‌ها را شسته و آشپزخانه را تمیز کنید.
  • اگر وقت ندارید ظرف‌ها را در ظرف‌شویی گذاشته و روی آن آب گرم بریزید تا بعداً به‌راحتی بتوانید آن را تمیز کنید.

بخش سوم: آماده نمودن فضا

نحوه آماده کردن یک شام رمانتیک: چیدن میز
  1. میز را بچینید. شاید پیش از آماده کردن غذا این کار را انجام دهید. یک رومیزی زیبا انداخته و سپس ظروف را بچینید. سعی کنید از ظروفی استفاده کنید که به هم بیایند.
  • برای مثال اگر استیک پخته‌اید، حتماً چاقو هم بگذارید تا بریدن آن راحت باشد.

نحوه آماده کردن یک شام رمانتیک: روشن کردن شمع
  1. چند شمع روشن کنید. شمع می‌تواند یک فضای رمانتیک ایجاد کند. نور اتاق را کم کرده و چندین شمع روشن در قسمت‌های مختلف خانه قرار دهید.
  • از شمع‌های بودار استفاده نکنید زیرا شدت بوی آن‌ها ممکن است بر غذا تأثیر بگذارد. از شمع‌های معمولی کم بو یا بی‌بو استفاده کنید.

نحوه آماده کردن یک شام رمانتیک: استفاده از گل
  1. از چند شاخه گل یا گلبرگ رز استفاده کنید. برای ایجاد یک فضای خاص‌تر، چند شاخه گل رز در گلدان قرار دهید و روی میز بگذارید. بهتر است گل و گلدان کوچکی قرار دهید تا مانع دیدن همسرتان نشود.
  • همچنین می‌توانید گلبرگ‌های رز را بر روی میز یا اطراف بشقاب همرستان بریزید.

نحوه آماده کردن یک شام رمانتیک: پخش کردن موسیقی
  1. موسیقی بگذارید. آهنگی را که هر دوی‌تان دوست دارید پخش نموده و صدایان را کم کنید تا مانع حرف زدنتان نشود. از موسیقی که به ترانه وابسته است استفاده نکنید، بهتر است از آهنگ‌های جاز، کلاسیک یا گیتار اسپانیایی استفاده کنید.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم