معرفی بهترین فیلم‌های موزیکال برای بازسازی در سینمای امروز

ژانر موزیکال طرفداران بسیاری دارد. در این ژانر بازیگران می‌توانند به رقص و آواز بپردازند و دیالوگ کمتری داشته باشند. با وجود درام‌های موزیکال موفق که هرازگاهی ساخته می‌شوند و چهره‌هایی که در آن حضور دارند، ژانر موزیکال هرگز فراموش نمی‌شود.

برخی از بهترین فیلم‌های تاریخ سینما به این ژانر تعلق دارند و شاید بتوان فیلم‌های بیشتری از این ژانر داشت. فیلم‌هایی مانند “بی نوایان” (Les Miserables)، “مری پاپینز” (Mary Poppins)، “شیرشاه” (Lion King) و “علاءالدین” (Aladdin) از این قبیل هستند. در اینجا بهترین فیلم‌های موزیکال که امروز می‌توانند بازسازی شوند را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. شیکاگو – Chicago – 2002

یک موزیکال پرزرق و برق محصول سال 2002 با حضور “کاترین زتاجونز” (Catherine Zeta-Jones) و “رنی زلوگر” (Renée Zellweger) که تا امروز دیدنی است. این فیلم اقتباسی از موزیکال برادوی به همین نام است، که چندین جایزه اسکار دریافت کرد، از جمله جایزه بهترین بازیگر زن نقش مکمل برای زتاجونز.

بازسازی این فیلم می‌تواند دیدنی باشد، به خصوص اگر “آن هاتاوی” (Anne Hathaway) و “هیو جکمن” (Hugh Jackman) که به خاطر اجرای موزیکال خود شهرت دارند، در آن حضور پیدا کنند. ستاره “ولورین” (Wolverine) می‌تواند در این فیلم بدرخشد.

همچنین بخوانید: معرفی بدترین و بهترین فیلم‌های موزیکال تاریخ سینما


9. اویتا – Evita – 1996

فیلمی از “اندرو وبر” (Llyod Webber) با حضور “مدونا” (Maddona) و با اقتباس از داستان واقعی “اوا پرون” همسر رئیس جمهور آرژانتین خوان پرون. موسیقی متن این فیلم با عنوان Don’t Cry For Me Argentina هنوز شنیدنی است.

بازسازی این فیلم با ستارگان امروز می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما صنعت سینمای آمریکا ستارگان بسیاری دارد که می‌توانند جا پای “مدونا” بگذارند.


8. گریس – Grease – 1978

یک موزیکال دبیرستانی براساس موزیکال برادوی در سال 1971 که بین جوانان محبوب شد. “جان تراولتا” (John Travolta) و “الیویا نیوتون-جان” (Olivia Newton-John) در این موزیکال حضور یافتند.

بازسازی فیلم در دنیای امروز می‌تواند سخت باشد چون خدا می‌داند عشق نوجوانان امروز چگونه است. ظاهراً سریالی از آن از شبکه اچ بی او مکس در حال ساخت است، اما از فیلم آن خبری نیست.


7. داستان وست ساید – West Side Story – 1961

موزیکال دیگری با الهام از “رومئو و ژولیت” شکسپیر که موسیقی آن توسط آهنگساز افسانه‌ای “لئونارد برنستاین” (Leonard Bernstein)، رهبر ارکستر نیویورک ساخته شد.

شاید برای طرفداران این فیلم جالب است بدانند که این موزیکال از اوایل سال‌های 1960 قرار است توسط “استیون اسپیلبرگ” (Steven Spielberg) بازسازی شود.


6. هفت عروس برای هفت برادر – Seven Brides For Seven Brothers – 1954

موزیکال سرگرم کننده‌ای از سال 1954 که در سال‌های 1980 نمایش برادوی آن اقتباس شد. اما در تمام این سال‌ها فیلم بازسازی نشد. با این حال بازسازی آن می‌تواند جالب باشد، هرچند که معصومیت آن سال‌ها باعث جذابیت این فیلم شد. با این حال داستان هفت برادر که در جستجوی هفت عروس هستند می‌تواند جالب باشد.

همچنین بخوانید: معرفی 25 فیلم برتر موزیکال و رقص در تاریخ سینما


5. شبح اپرا – Phantom Of The Opera – 2004

موزیکال زیبای دیگری از “اندرو وبر” درباره شبح ماسک پوشی در خانه اپرای پاریس. این موزیکال در سال 2004 توسط “جرارد باتلر” (Gerard Butler) به فیلم تبدیل شد. با این حال هرگز چندان تماشاگر را تحت تأثیر قرار نداد و شاید لازم باشد بازسازی شود. یک موزیکال تاریک که بازسازی آن می‌تواند جذاب باشد.


4. بانوی زیبای من – My Fair Lady – 1964

موزیکال زیبایی از سال 1964 با حضور “آدری هپورن” (Audrey Hepburn) با اقتباس از موزیکالی به همین نام که آن نمایش هم از نمایشنامه Pygmalion نوشته “جرج برنارد شاو” اقتباس شد. یکی از بهترین فیلم‌های موزیکال تاریخ که جمله “یک اتاق تنها چیزی است که می‌خواهم” یکی از بهترین صحنه‌های تاریخ سینما را می‌سازد. درام موزیکال دیگری که باید بازسازی شود.


3. ویولن زن روی بام – Fiddler On The Roof – 1971

یک درام موزیکال حماسی درباره زندگی یک خانواده یهودی روستایی در اوایل قرن بیستم روسیه که براساس نمایشی به همین نام ساخته شد. نمای ویولن زنی که در غروب آفتاب روی بام می‌نوازد یکی از بهترین صحنه‌های تاریخ فیلم‌های موزیکال است.

گفته می‌شود این فیلم ساخته سال 1971 به زودی بازسازی می‌شود. صدای گوش نواز توپول در آهنگ If I Were A Rich Man یکی از بهترین موزیکال‌های تاریخ را ساخت.


2. آواز در باران – Singin’ In The Rain – 1952

چه کسی رقص و آواز “جین کلی” (Gene Kelly) در این کمدی درام موزیکال سال 1952 را فراموش می‌کند؟ برخی از بهترین آهنگ‌های این فیلم عبارتند از: “Good Morning”, “Make ‘Em Laugh”, “Moses Supposes” و البته “I’m Singin’ In The Rain”.

رقص تپ که توسط “جین کلی” و “فرد آستر” (Fred Astaire) ابدی شد هرگز فراموش نمی‌شود. شاید وقتش رسیده که هالیوود سبک داستان فیلم را به کمک بازیگران، خوانندگان و رقصنده‌های مستعد، بازسازی کند.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های موزیکال که باید دوباره تماشا کنید و لذت ببرید


1. اشک‌ها و لبخندها – Sound Of Music – 1965

و در پایان داستان کلاسیک خانواده تراپ و ماریا که در فیلم “اشک‌ها و لبخندها” روایت شد به بازسازی نیاز دارد. این فیلم “جولی اندروز” (Julie Andrews) را یکشبه در هالیوود مطرح کرد و در نسل‌های بعدی هم به یک فیلم مطرح بدل شد.

این فیلم با موسیقی زیبای خود لذتبخش بود و به بهترین موزیکال تاریخ سینما بدل شد. با این حال با وجود درخشش فیلم اصلی کمتر کسی جرات می‌کند آن را بازسازی کند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم