بهترین فیلم‌های 2021 – لیست کامل به همراه خلاصه داستان و تریلر

در این مقاله لیستی از زیباترین و بهترین فیلم‌های سال 2021 در ژانر های مختلف عاشقانه، اکشن، کمدی، ترسناک، خانوادگی، انیمیشن و … را برای شما کاربران عزیز مجله پروشات آماده کرده‌ایم. بسیاری از فیلم‌های این لیست برای اکران در سال 2020 برنامه ریزی شده بودند که با شیوع ویروس کرونا و اعمال محدودیت‌های مختلف در اکثر کشورهای جهان، اکران تعدادی از بهترین و موردانتظارترین فیلم های سال 2020 نیز به سال 2021 منتقل شد که در این مقاله لیست نهایی این فیلم ها را گردآوری کرده‌ایم.

لیست بهترین فیلم‌های 2021

در ادامه دیدنی‌ترین و بهترین فیلم‌های 2021 را به شما معرفی خواهیم کرد.

برای مشاهده موردانتظارترین و محبوب‌ترین فیلم‌های سال 2021 با پروشات همراه باشید.


تکه‌های یک زن – Pieces of a Woman

تکه‌های یک زن – Pieces of a Woman

تاریخ پخش از نتفلیکس: 7 ژانویه 2021 (18 دی 1399)

کارگردان: کورنل موندروتسو (Kornél Mundruczó)

تریلر فیلم Pieces of a Woman

این فیلم در ۴ سپتامبر 2020 در بخش اصلی هفتاد و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز به نمایش درآمد. در این فیلم ونسا کربی، شایا لباف و الن برستین بازی می‌کنند و اولین تجربه ساخت یک فیلم به زبان انگلیسی برای کورنل موندروتسو است. ارتا و شان، زوجی جوان هستند که در آستانه پدر و مادر شدن قرار دارند، اما سهل‌انگاری پرستار باعث می‌شود فرزندشان را هنگام زایمان از دست بدهند. مارتا با داغ از دست دادن فرزندش یک سفر احساسی را آغاز می‌کند. از طرف دیگر پرستار پس از این اتفاق به سهل‌انگاری در زایمان در خانه متهم می‌شود و زندگی‌اش از هم می‌پاشد.


خارج از سیم – Outside the Wire

خارج از سیم – Outside the Wire

تاریخ پخش از نتفلیکس: 15 ژانویه 2021 (26 دی 1399)

کارگردان: میکائیل هفستروم (Mikael Håfström)

تریلر فیلم Outside the Wire

یک فیلم علمی-تخیلی و اکشن جذاب با موضوع جنگ و حمله بیگانگان که قرار است در روزهای ابتدایی سال 2021 از شبکه نتفلیکس منتشر شود. داستان این فیلم درباره یک خلبان نظامی است که به یک منطقه‌ی جنگی فرستاده می‌شود و قرار است با یک افسر در جلوگیری از حمله‌ای ناشناختانه همکاری کند. باتوجه به تریلر منتشر شده از این فیلم، انتظار می‌رود که شاهد فیلمی مهیج و دیدنی باشیم.


چیزهای کوچک – The Little Things

چیزهای کوچک – The Little Things

تاریخ اکران: 29 ژانویه 2021 (10 بهمن 1399)

کارگردان: جان لی هنکاک (John Lee Hancock)

تریلر فیلم The Little Things

دو بازیگر برنده اسکار یعنی  “دنزل واشینگتن” (Denzel Washington) و “رامی مالک” (Rami Malek) در فیلم “چیزهای کوچک” به نقش‌آفرینی خواهند پرداخت. داستان این فیلم  راجع به کلانتر شهری در ایالت کالیفرنیا به نام “دِک” (با بازی دنزل واشینگتن) است. او مردی است که زیر فشار کاری شدیدی است و برای پیدا کرد قاتلی زنجیره ای با کاراگاهی از نیروی پلیس لس آنجلس به نام “باکستر” (با بازی رامی مالک) وارد همکاری می شود. توجه زیاد “دِک” به جزئیات، به حل پرونده کمک زیادی می کند اما به خاطر تمایلش به زیر پا گذاشتن قانون با “باکستر” به مشکل بر می خورد. او در این میان، در حال دست و پنجه نرم کردن با نتیجه اعمال نا خوشایند خود در گذشته نیز هست.


رایا و آخرین اژدها – Raya and the Last Dragon

رایا و آخرین اژدها – Raya and the Last Dragon

تاریخ اکران: 5 مارس 2021 (15 اسفند 1399)

کارگردان: “کارلوس لوپز استرادا” (Carlos López Estrada)، “دان هال” (Don Hall)

تریلر انیمیشن Raya and the Last Dragon

“رایا و آخرین اژدها”، به کارگردانی دان هال و کارلوس لوپز استرادا، که احتمالا یکی از دیدنی‌ترین و بهترین فیلم‌های 2021 در بخش انیمیشن خواهد بود، قرار است درباره فرهنگ، تمدن و دین کشورهای جنوب شرق آسیا مثل تایلند، کامبوج، مالزی و اندونزی باشد.

اتفاقات انیمیشن “رایا و آخرین اژدها” در سرزمینی به‌نام کوماندرا (Kumandra) جریان دارد؛ دنیایی شامل پنج قبیله که همگی در سرزمینی زندگی می‌کنند که توسط اژدهایی خلق شده است که مدت‌ها از نابودی او می‌گذرد. این سرزمین آخرین هدیه‌ی اژدهایان به به مردم ساکن در آن محسوب می‌شود و کوماندرا اکنون توسط یک نیروی شرور و تاریک مورد حمله گرفته است. این وسط هم رایا شخصی نیست جز یک جنگجوی تنها که در تلاش برای نجات خود و مردمانش است و تصمیم دارد هرطور که می‌شود آخرین اژدهای باقی‌مانده را پیدا کند. چون اعتقاد دارد این اژدها می‌تواند کوماندرا و ساکنین آن را نجات دهد. “کسی استیل” صداپیشگی شخصیت “رایا” و ” آوکافینا” صداپیشگی شخصیت سیسو را برعهده خواهند داشت.


آشوب مدام – Chaos Walking

آشوب مدام – Chaos Walking

تاریخ اکران: 22 ژانویه 2021 (3 بهمن 1399)

کارگردان: “داگ لیمان” (Doug Liman)

تریلر فیلم Chaos Walking

فیلم آشوب مدام در ابتدا قرار بود در سال 2019 اکران شود اما با مشکلاتی مواجه شد و اکران آن به سال 2020 موکول شد. در ادامه و به دلیل پاندمی بیماری کرونا، این اکران این فیلم مجددا تاخیر خورد و حالا قرار است در سال 2021 منتشر شود.

داستان این فیلم در آینده و در دنیایی نابودشده به نام دنیای جدید که در آن همه زنان کشته شده‌اند و همه مردان می‌توانند افکار یکدیگر را در قالب تصاویر و صداهایی به نام نویز بفهمند، اتفاق می‌افتد و درباره دو نوجوان است که پس از فهمیدن رازهایی تاریک درباره تاریخ دنیای جدید، تصمیم به فرار از دست شهردار شهرک پرنتیستاون و ارتش او می‌گیرند. دیزی ریدلی و تام هالند دو بازیگر نقش اصلی این فیلم می‌باشند.


تام و جری – Tom and Jerry

تام و جری – Tom and Jerry

تاریخ اکران: 5 مارس 2021 (15 اسفند 1399)

کارگردان: “تیم استوری” (Tim Story)

تریلر فیلم Tom and Jerry

در سال 2021 مروری بر خاطرات کودکی نیز خواهیم داشت. “تیم استوری” وظیفه کارگردانی لاو اکشن “تام و جری” را برعهده داشته‌است. فیلم‌هایی مثل “شفت” (Shaft)، “سواری با هم” (Ride Along)، “چهار شگفت انگیز” (Fantastic Four) و “چهار شگفت انگیز: قیام موج سوار نقره ای” (Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer) از جمله فیلم‌هایی هستند که به کارگردانی این کارگردان ۴۸ ساله آمریکایی ساخته شده‌اند.

“اریک گروینگ” (Eric Gravning) و “کیتی سیلبرمن” (Katie Silberman) نیز فیلمنامه فیلم “تام و جری” را نگارش کرده‌اند. “کلویی گریس مورتس” (Chloë Grace Moretz)، “کن جیونگ” (Ken Jeong) و “راب دلنی” (Rob Delaney) از جمله بازیگرانی‌اند که در این فیلم/لایو اکشن به ایفای نقش می‌پردازند.


مرد شاهان – The King’s Man

مرد شاهان – The King’s Man

تاریخ اکران: 12 مارس 2021 (22 اسفند 1399)

کارگردان: “متیو وان” (Matthew Vaughn)

تریلر فیلم The King’s Man

“مرد شاهان” فیلمی اکشن و ماجراجویی با بازی رالف فاینز، هریس دیکیسون، لیام نیسون و چارلز دنس است که کمپانی فاکس قرن بیستم منتشر کننده آن خواهد بود. داستان این فیلم درباره مردی است که سعی می کند وارد مسابقه ای با زمان شود تا بتواند از ظلم ها و جنایت های بزرگ تاریخ جلوگیری کرده و افراد زیادی را از نابودی نجات دهد. دو قسمت قبلی مجموعه kingsman یعنی secret service و golden circle بسیار دیدنی بودند و انتظار می‌رود که قسمت سوم این مجموعه نیز بتواند یکی از بهترین فیلم‌های 2021 در ژانر فانتزی و اکشن باشد.


چری – Cherry

چری – Cherry

تاریخ پخش از شبکه اپل تی وی: 12 مارس 2021 (22 اسفند 1399)

کارگردان: برادران روسو

فیلم جدید “چری” اولین اثر برادران روسو بعد از فیلم “انتقام‌جویان: پایان بازی” (Avengers: Endgame) خواهد بود که خارج از دنیای ابرقهرمانی است و بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده‌است. داستان این فیلم، که به نظر می‌رسد یکی از بهترین فیلم‌های 2021 در ژانر درام/جنایی باشد، بر اساس کتابی به همین نام، نوشته “نیکو والکر” (Nico Walker)، می‌باشد که داستان واقعی زندگی خود نویسنده را بازگو می‌کند. “نیکو والکر” پزشک ارتش بوده و پس از بازگشت از عراق شدیدا به اختلال اضطرابی پس از حادثه دچار می‌شود و در اثر همین اضطراب درگیر اعتیاد به مواد مخدر شده و به سرقت از بانک‌ها رو می‌آورد. “والکر” در سال 2011 دستگیر شد و به زندان افتاد و قرار است در سال 2020 از زندان آزاد شود.


آمرزیدگان فراوان شهر نیوآرک – The Many Saints of Newark

آمرزیدگان فراوان شهر نیوآرک – The Many Saints of Newark

تاریخ اکران: 12 مارس 2021 (22 اسفند 1399)

کارگردان: “آلن تیلور” (Alan Taylor)

فیلمی به عنوان پیش درآمد سریال “خانواده سوپرانو” (The Sopranos) با نقش‌آفرینی جان برنثال، ویرا فارمیگا و ری لیوتا که انتظار می‌رود به زودی شاهد انتشار تریلر رسمی آن خواهیم بود. “آلن تیلور” (Alan Taylor) وظیفه‌ی کارگردانی آن را بر عهده دارد. “ثور: دنیای تاریک” (Thor: The Dark World) و “نابودگر: جنسیس” (Terminator Genisys) از جمله فیلم هایی هستند که “آلن تیلور” آنها را کارگردانی کرده است. سریال “خانواده سوپرانو” از سال 1999 تا 2007 و در شش فصل با ژانر دارم و مافیایی از شبکه ی HBO پخش شده و “دیوید چیس” (David Chase) کارگردانی این مجموعه ی تلویزیونی را بر عهده داشته است.


گودزیلا در برابر کونگ – Godzilla vs. Kong

گودزیلا در برابر کونگ – Godzilla vs. Kong

تاریخ اکران: 26 مارس 2021 (6 فروردین 1400)

کارگردان: “آدام وینگارد” (Adam Wingard)

تریلر فیلم

پس از اکران فیلم های گودزیلا در سال 2014، “کونگ: جزیره جمجمه” در سال 2017 و در نهایت “گودزیلا: سلطان هیولاها” (Godzilla: King of the Monsters) که در سال 2019 اکران شد، این فیلم نسخه چهارم از دنیای گودزیلا خواهد بود. “آدام وینگارد” (Adam Wingard) کارگردانی این اثر را برعهده داشته و “جولیان دنیسون” در کنار “ژانگ زی ئی” و “ون مارتن”، نقش‌آفرینی می‌کند. با وجود عدم موفقیت پیش‌بینی شده برای قسمت‌های قبل، به نظر می‌رسد با “گودزیلا در برابر کونگ” یکی از بهترین فیلم‌های 2021 در ژانر فانتزی و اکشن را شاهد خواهیم بود.

همانطور که انتظار هم می‌رفت، “کایل چندلر” و “میلی بابی براون” نیز به شخصیت‌های خود از فیلم “گودزیلا: سلطان هیولاها” بازگشته‌اند. آدام وینگارد، کارگردان فیلم، می‌خواهد واکنش احساسی مخاطب را برانگیخته و همانطور که خودش می‌گوید: “اشک بیننده را درآورد.” همچنین می‌گوید که کینگ کونگ و گودزیلا تنها هیولاهای فیلم نیستند و باید شاهد هیولاهای دیگری هم باشیم. داستان آن در زمان حال رخ داده و بسیاری از شخصیت‌های “گودزیلا: سلطان هیولاها” در آن حضور دارد. کینگ کونگ این فیلم کمی مسن‌تر و البته خشن‌تر است.


پیتر خرگوش دو: فراری – Peter Rabbit 2: The Runaway

پیتر خرگوش دو: فراری – Peter Rabbit 2: The Runaway

تاریخ اکران: 2 آپریل 2021 (13 فروردین 1400)

کارگردان: “ویل گلوک” (Will Gluck)

تریلر فیلم Peter Rabbit 2: The Runaway

فیلم‌های لایواکشن در سال‌های اخیر با محبوبیت روزافزونی مواجه شده‌اند. در سال 2021 نیز فیلم‌های زیادی در ژانر لایواکشن و فانتزی اکران خواهند شد که “پیتر خرگوش 2” یکی از دیدنی‌ترین آنها خواهد بود. در اولین تریلر منتشر شده از این انیمیشن، شاهد تصاویر رسمی این فیلم هستیم. در فیلم “پیتر خرگوش 2: فراری” خرگوش‌های سرکش و دوست داشتنی به‌همراه بی و توماس بازگشته‌اند و حال آن‌ها یک خانواده را تشکیل داده‌اند، اما علیرغم بهترین تلاش‌ها، به‌نظر نمی‌رسد که پیتر با تغییرات چندان کنار آمده باشد. پیتر با بیرون آمدن از باغ می‌خواهد به دنیایی پا بگذارد که از کارهای خرابکارانه و بد او استقبال شود، اما خانواده‌اش همه چیز را به خطر می‌اندازند تا او را پیدا کنند و پیتر باید بفهمد که می‌خواهد چه نوع حیوانی باشد.


مورتال کامبت – Mortal Kombat

مورتال کامبت – Mortal Kombat

تاریخ اکران: 16 آپریل 2021 (27 فروردین 1400)

کارگردان: سایمون مک‌کوید (Simon McQuoid)

لوییس تن در فیلم مورتال کمبت نقش شخصیتی جدید در مجموعه به اسم کول یانگ را بازی می‌کند. ولی کاراکترهای معروفی چون سونیا بلید، لیو کانگ، ساب-زیرو، اسکورپیون، جکس، کونگ لائو و شنگ سانگ نیز در قصه‌ی فیلم نقش دارند. فیلم Mortal Kombat که جیمز وان را به‌عنوان یکی از تهیه‌کنندگان خود می‌شناسد، مطابق گزارش‌ها پروسه‌ی فیلم‌برداری بسیار خوبی را سپری کرد و تیم نویسندگی و کارگردانی تازه‌کار اثر از پس مدیریت عالی پروسه‌ی ساخت برآمد. همچنین گفته می‌شود که سازندگان تا جای ممکن از استفاده‌ی بی‌رویه از جلوه‌های ویژه‌ی کامپیوتری پرهیز کردند و این‌گونه هزینه‌ی ساخت را تا جای ممکن کاهش دادند. از آنجاییکه اکثر ما با بازی زیبای Mortal Kombat خاطره داریم، این فیلم می‌تواند یکی از دیدنی‌ترین و بهترین فیلم‌های 2021 در ژانر اکشن باشد.


خاطره‌پردازی – Reminiscence

خاطره‌پردازی – Reminiscence

تاریخ اکران: 16 آپریل 2021 (27 فروردین 1400)

کارگردان: “لیزا جوی” (Lisa Joy)

داستان فیلم جدید “خاطره” درباره ی کاراگاهی به نام “نیک بینستر” (با بازی هیو جکمن) است که به شغل عجیبی مشغول است و خاطرات خوب مشتریان خود را بازآفرینی می کند. زندگی این کاراگاه، بعد از ملاقات با یک مشتری زن (با بازی ربکا فرگوسن) به کلی تغییر می کند. با توجه به داستان جالب و بازیگران، این فیلم می‌تواند جزو بهترین فیلم‌های 2021 در ژانر علمی تخیلی و درام باشد.


یک مکان ساکت: بخش دوم – A Quiet Place: Part II

یک مکان ساکت: بخش دوم – A Quiet Place: Part II

تاریخ اکران: 23 آپریل 2021 (۳ اردیبهشت ۱۴۰۰)

کارگردان:  “جان کرازینسکی” (John Krasinski)

قسمت اول فیلم ترسناک “یک مکان ساکت” در بهار سال 2018 اکران شد و مورد توجه مخاطبان زیادی قرار گرفت و عملکرد موفقی را پشت سر گذاشت. جان کرازینسکی، نویسنده و کارگردان این فیلم، از متفاوت بودن داستان این فیلم در دنباله آن گفته و در اولین تریلر آن شاهد اتفاقات پس از حوادث قسمت اول این فیلم بودیم؛ جایی که خانواده ابوت سفری ترسناک را به دنیای بیرون و جایی که موجودات خطرناک و هیولا مانند زندگی می کردند را آغاز کردند. همچنین علاوه بر بازگشت  “امیلی بلانت” (Emily Blunt) در قسمت دوم فیلم “یک مکان ساکت”، حضور “کیلین مورفی” (Cillian Murphy) نیز در این فیلم تایید شد که در تریلر هم شاهد حضور او و نقشی که بر عهده داشت بودیم. با توجه به محبوبیت قسمت اول، انتظار می‌رود که “یک مکان ساکت 2” جزو بهترین فیلم‌های 2021 در ژانر ترسناک باشد.


بلک ویدو – Black Widow

بلک ویدو – Black Widow

تاریخ اکران: 7 می 2021 (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰)

کارگردان: “کیت شورتلند” (Cate Shortland)

تریلر فیلم Black Widow

اگرچه فاز سوم دنیای مارول در سال 2019 به پایان رسید، اما این کمپانی برای رشد بیشتر شخصیت‌های فعلی و ورود شخصیت‌های جدید دست به کار شده تا مانند گذشته بتواند عنوان بهترین دنیای سینمایی ژانر ابرقهرمانی را از آن خود کند. “بلک ویدو” یا “ناتالیا رومانوا” نام یک شخصیت کمیکی از سری کمیک های شرکت مارول کامیکس است که “اسکارلت جوهانسون”  (Scarlett Johansson) نقش این شخصیت را در فیلم های “مرد آهنی 2” (Iron Man 2)، “انتقام جویان” (The Avengers)، “کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان” (Captain America: The Winter Soldier) و “انتقام جویان: جنگ ابدیت” (Avengers: Infinity War) و همچنین “انتقامجویان: آخر بازی” ایفا کرده است.

مراحل تولید و فیلمبرداری این فیلم از تابستان 2019 آغاز شده که در اولین تیزر تریلر منتشر شده از فیلم، شاهد تلاش‌های شخصیت ناتاشا رومانوف برای روبرو شدن با گذشته‌اش هستیم. “دیوید هاربر” (David Harbour)، “ریچل وایس” (Rachel Weisz) و “فلورنس پاگ” (Florence Pugh) از دیگر بازیگران فیلم “بلک ویدو” هستند.


مرد آزاد – Free Guy

مرد آزاد – Free Guy

تاریخ اکران: 21 می 2021 (31 اردیبهشت 1400)

کارگردان: “شاون لوی” (Shawn Levy)

تریلر فیلم Free Guy

“رایان رینولدز” (Ryan Reynolds) در این فیلم نقش یک کارمند بانک را بازی می‌کند که متوجه می‌شود در واقع در حال زندگی در یک بازی کامپیوتری است و بعد از اتفاقاتی سعی دارد تا از نابودی دنیایی که در آن زندگی می‌کند جلوگیری کند. “تایکا وایتیتی” هم نقش سازنده این بازی را در فیلم “مرد آزاد” بازی خواهد کرد. “چنینگ تیتوم”، “جو کری” و “جودی کمر” هم از دیگر بازیگران این فیلم هستند.


مارپیچ – Spiral

مارپیچ – Spiral

تاریخ اکران: 21 می 2021 (31 اردیبهشت 1400)

کارگردان: کارگردان: “دارن لین بوسمن” (Darren Lynn Bousman)

تریلر فیلم Spiral

وظیفه ی کارگردانی قسمت جدید فیلم ترسناک “اره” بر عهده ی “دارن لین بوسمن” (Darren Lynn Bousman)، کارگردان قسمت های دوم، سوم و چهارم این مجموعه فیلم، خواهد بود. “پت گلدفینگر” و “جاش استولبرگ” نیز وظیفه ی نوشتن فیلمنامه ی فیلم جدید “اره” را بر عهده خواهند داشت. علاوه بر این، “ماریسول نیکولز” (Marisol Nichols) با سابقه ی بازی در سریال “ریوردیل” (Riverdale)، و “مکس مینگلا” (Max Minghella) با سابقه ی بازی در سریال “سرگذشت ندیمه” (The Handmaid’s Tale)، “کریس راک” (Chris Rock) و  “ساموئل ال. جکسون” (Samuel L. Jackson) نیز از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به نقش آفرینی خواهند پرداخت.

تا کنون اطلاعات دقیقی از جزئیات داستان قسمت جدید فیلم ترسناک “اره” منتشر نشده است و به نظر میرسد که این فیلم با نام The Organ Donor اکران خواهد شد. به گفته ی عوامل سازنده ی این فیلم، مراحل تولید و فیلمبرداری از تابستان 2019 آغاز شده است.


سریع و خشمگین ۹ – Fast & Furious ۹

سریع و خشمگین ۹ – Fast & Furious ۹

تاریخ اکران: 28 می 2021 (7 خرداد 1400)

کارگردان: “جاستین لین” (Justin Lin)

تریلر فیلم Fast and Furious ۹

مجموعه فیلم‌های سریع و خشن از همان قسمت اول برای ترشح آدرنالین ساخته شدند. امسال هم قطعا با فیلم “سریع و خشن 9” شاهد یکی از بهترین فیلم‌های 2021 در ژانر اکشن خواهیم بود. پیش از این در سال 2015 اعلام شد که سه قسمت دیگر از مجموعه فیلم های “سریع و خشمگین” ساخته خواهد شد. “جاستین لین” (Justin Lin) که تاکنون دو قسمت از سری فیلم های “سریع و خشمگین” را کارگردانی کرده است، وظیفه کارگردانی قسمت نهم این فیلم را برعهده داشته و وین دیزل، میشل رودریگز، شارلیز ترون و جان سینا نیز بار دیگر در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. همانطور که در تریلر هم شاهد بودیم، ماجرای این فیلم در ادامه اتفاقات قسمت قبلی آن خواهد بود و شخصیت‌ها را با چالش‌ها و ماجراجویی‌های جدیدتری روبرو کرده است.


کروئلا – Cruella

کروئلا – Cruella

تاریخ اکران: 28 می 2021 (7 خرداد 1400)

کارگردان: کریگ گیلسپی (Craig Gillespie)

تریلر فیلم Cruella

انیمیشن 101 سگ خالدار را به یاد دارید؟ امسال با پیشرفت تکنولوژی شاهد نسخه لاواکشن این انیمیشن زیبا در بین بهترین فیلم‌های 2021 خواهیم بود. فیلم “کروئلا” روایتگر یک زن شروریست که طراح مد است. اتفاقات این فیلم جنایی در لندن سال ۱۹۷۹ رقم خواهد خورد و فرهنگ پانک و همچنین موسیقی پانک-راک نیز، پس‌زمینه داستان خواهد بود. بدین ترتیب، سرنوشت کروئلا دویل نیز که در عرصه‌ی مد و طراحی لباس فعالیت می‌کند، به طور ویژه‌ای با این فرهنگ گره خواهد خورد.

شخصیت کروئلا دویل برای نخستین بار توسط نویسنده‌ی بریتانیایی، دودی اسمیت در قالب رمان صد و یک سگ خالدار خلق شد و در ادامه با نمایش انیمیشن One Hundred and One Dalmatians به‌عنوان یکی از بهترین شخصیت‌های شرور دیزنی لقب گرفت.


نامیرا – Infinite

نامیرا – Infinite

تاریخ اکران: 28 می 2021 (7 خرداد 1400)

کارگردان: “آنتوان فوکوآ” (Antoine Fuqua)

داستان فیلم داستان مردی به نام “ایوان مایکلز” است که خاطرات زندگی های گذشته خود را به یاد می آورد. او با گروهی به نام “کاگنومیا” آشنا می شود که همه ی اعضایش مانند او زندگی های گذشته شان را به یاد می آورند و آدم های مهم و تاثیرگذار تاریخ بوده اند. داستان فیلم داستان تلاش های “ایوان” برای ورود به این گروه و رسیدن به مقامی در میان افرادش است. این فیلم فانتزی و علمی تخیلی نیز می‌تواند با کارگردانی فوکوآ و بازی “دیلن اوبرایان”، “مارک والبرگ” و “چیویتل اجیوفور” در میان بهترین فیلم‌های 2021 قرار بگیرد.


سامری – Samaritan

سامری – Samaritan

تاریخ اکران: 4 ژوئن 2021 (14 خرداد 1400)

کارگردان: جولیوس ایوری (Julius Avery)

داستان غیراقتباسی فیلم سامری در مورد پسر جوانی است که به‌دنبال ابرقهرمانی اسطوره‌ای می‌گردد که بیست سال پیش در حادثه‌ای تراژیک، ناپدید شد و این پسر می‌خواهد بداند که آیا این شخصیت زنده است یا خیر. نگارش فیلمنامه فیلم سامری را برگی اف. شات، نویسنده فیلمنامه فیلم “اتاق فرار” (Escape Room) بر عهده دارد” سیلوستر استالونه هم علاوه بر نقش آفرینی در این فیلم به همراه شرکت بالبوا پروداکشنز با همکاری باردن افترگوود، تهیه‌کنندگی این پروژه را انجام خواهند داد. استالونه در سن 74 سالگی هنوز هم دست از کارهای بزرگ برنداشته و امسال هم با این فیلم علمی تخیلی و ابرقهرمانی می‌خواهد در میان بهترین فیلم‌های 2021 جایی داشته باشد.


احضار: شیطان من را وادار به انجام آن کار کرد – The Conjuring: The Devil Made Me Do It

احضار: شیطان من را وادار به انجام آن کار کرد – The Conjuring: The Devil Made Me Do It

تاریخ اکران: 4 ژوئن 2021 (14 خرداد 1400)

کارگردان: “مایکل چاوز” (Michael Chaves)

اگر از طرفداران ژانر ترسناک باشید حتما مجموعه فیلم های “احضار” را تماشا کرده اید. بعد از اکران فیلم “آنابل به خانه می آید” در تابستان سال 2019، شاهد انتشار قسمت سوم فیلم “احضار” در سال 2021 خواهیم بود که تاکنون تصویری از آن منتشر نشده و جزئیات داستان آن نیز فاش نشده است. “ویرا فارمیگا” (Vera Farmiga) و “پاتریک ویلسون” (Patrick Wilson) همانند دو قسمت قبلی در این فیلم حضور خواهند داشت. مراحل تولید و فیلمبرداری این فیلم هم از ابتدای تابستان 2019 آغاز شده است. این فیلم یکی از مورد انتظارترین فیلم های 2021 است که طرفداران بسیار زیادی دارد.


لوکا – Luca

لوکا – Luca

تاریخ اکران: 18 ژوئن 2021 (۲۸ خرداد ۱۴۰۰)

کارگردان:  انریکو کاساروسا (Enrico Casarosa)

“لوکا” یک انیمیشن در سبک داستان بلوغ است که داستان یک پسر جوان در ایتالیا را دنبال می‌کند که با بهترین دوست جدید خود در ریویرا ایتالیا آشنا می‌شود. اما یک راز تاریک در مورد هویت واقعی این شخص وجود دارد که این دوستی را تهدید می‌کند. او ظاهرا یک هیولای دریایی از دنیای دیگر است که دقیقا در زیر سطح آب قرار دارد. هنوز حضور هیچ صداپیشه‌ای در انیمیشن لوکا تایید و اعلام نشده است.


ونوم: بگذارید کشتار شروع شود – Venom: Let There Be Carnage

ونوم: بگذارید کشتار شروع شود – Venom: Let There Be Carnage

تاریخ اکران: 25 ژوئن 2021 (۴ تیر ۱۴۰۰)

کارگردان: “اندی سرکیس” (Andy Serkis)

بعد از موفقیتی که قسمت اول فیلم “ونوم” در سال 2018 به دست آورد و همان طور که انتظار هم می رفت ساخت قسمت دوم این فیلم خیلی زود تایید شد و تا کنون بازگشت تام هاردی (Tom Hardy) در قسمت جدید این فیلم تایید شده است.

کارگردانی “ونوم 2” سومین تجربه ی کارگردانی “سرکیس” بعد از ساخت فیلم های “نفس” (Breathe) و “موگلی: افسانه ی جنگل” (Mowgli: Legend of the Jungle) خواهد بود. گفته می شود “تام هاردی” در نگارش فیلمنامه ی قسمت جدید و دنباله ی فیلم “ونوم” همکاری خواهد کرد. باید دید که قسمت جدید این فیلم مانند قسمت اول آن مورد توجه هوادارن قرار خواهد گرفت یا خیر.


مینیون‌ها: ظهور گرو – Minions: The Rise of Gru

مینیون‌ها: ظهور گرو – Minions: The Rise of Gru

تاریخ اکران: 2 جولای 2021 (11 تیر 1400)

کارگردان: “کایل بالدا” (Kyle Balda)

تریلر انیمیشن Minions: The Rise of Gru

داستان این انیمیشن در دهه ۷۰ میلادی جریان دارد، جایی که گرو که طرفدار گروه بزرگ اشخاص شرور یعنی Vicious ۶ است و در تلاش است تا به این گروه بپیوندد و با همکاری چند مینیون از جمله کوین، استوارت، باب و اتو، گرو اولین سلاح خود را برای انجام اولین ماموریتش می‌سازد. زمانی که رهبر Vicious ۶ مبارز افسانه‌ای گروه یعنی Wild Knuckles را برکنار می‌کند، حال این گروه به دنبال استخدام عضو جدید است و گرو در تلاش است تا وارد این گروه شود،‌ اما در مقابل به دشمنان او تبدیل می‌شوند. گرو در این ماجراجویی متوجه می‌شود که حتی افراد شرور نیز کمی به کمک دوستانشان نیاز دارند.

انیمیشن “مینیون‌ها: ظهور گرو” به عنوان اسپین آف مجموعه‌ی “من نفرت انگیز” (Despicable Me) در نظر گرفته شده و  کایل بالدا (Kyle Balda) وظیفه کارگردانی آن را برعهده داشته است. “استیو کارل” (Steve Carell) نیز وظیفه صداپیشگی شخصیت “گرو” را در این انیمیشن انجام داده است.


تاپ گان: ماوریک – Top Gun: Maverick

تاپ گان: ماوریک – Top Gun: Maverick

تاریخ اکران: 2 جولای 2021 (11 تیر 1400)

کارگردان: “جوزف کوشینسکی” (Joseph Kosinski)

تریلر فیلم Top Gun: Maverick

“تاپ گان: ماوریک” یک اکشن نظامی است که به عنوان دنباله‌ی فیلم “تاپ گان” (Top Gun)، محصول سال ۱۹۸۶، در نظر گرفته شده است و “جوزف کوشینسکی” (Joseph Kosinski) وظیفه کارگردانی آن را برعهده داشته است. علاوه بر “تام کروز”، “وال کیلمر”، “مایلز تلر”، “جنیفر کانلی” و “اد هریس” از دیگر بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند.

اتفاقات فیلم “تاپ گان: ماوریک” در دنیای فناوری هواپیماهای بدون سرنشین و جنگنده‌های نسل پنجم جریان دارد که پایان دوره نبردهای هوا‌به‌هوا در حال به پایان رسیدن است. پس از گذشت بیش از سی سال خدمت به‌عنوان یکی از بهترین خلبان‌های نیروی دریایی آمریکا، حال پیت میچل (ماوریک) جایی است که به آن تعلق دارد و حال او قرار است گروه جدیدی از خلبانان را آموزش دهد و باعث پیشرفت آن‌ها تا سطح وی شود. زمانی که او ماموریت خود برای آموزش اختصاصی فارغ التحصیلان تاپ گان را آغاز می‌کند، با خلبانی مواجه می‌شود که تاکنون مثل آن را هرگز ندیده بود. او بردلی بردشاو، پسر نیک بردشاو و پسر دوست قدیمی ماوریک است که سال‌ها پیش فوت کرده بود.


شانگ-چی و افسانه ده حلقه – Shang-Chi and The Legend of the Ten Rings

شانگ-چی و افسانه ده حلقه – Shang-Chi and The Legend of the Ten Rings

تاریخ اکران: 9 جولای 2021  (۱۸ تیر ۱۴۰۰)

کارگردان: “دستین دنیل کرتون” (Destin Daniel Cretton)

فیلم “شانگ-چی و افسانه ده حلقه” از اولین فیلم‌های کمپانی مارول بود که تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا مراحل تولیدش متوقف شد و در ادامه نیز اکران آن به تعویق افتاد. با این حال، اواخر سال 2020 اعلام شد که مراحل فیلمبرداری این فیلم به اتمام رسیده و این فیلم وارد مراحل پس از تولید شده‌است. تاکنون هیچ تصویر رسمی و تریلری از فیلم “شانگ-چی و افسانه ده حلقه” منتشر نشده‌است. سیمو لیو در نقش شانگ چی، تونی لیانگ در نقش ماندرین و آوکافینا ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند.


اولد – Old

اولد – Old

تاریخ اکران: 23 جولای 2021 (1 مرداد 1400)

کارگردان: “ام. نایت شیامالان” (M. Night Shyamalan)

“اولد” قرار است نام فیلم جدید ام نایت شیامالان باشد؛ اطلاعاتی از داستان و اتفاقات این فیلم در دسترس نیست، اما گفته می‌شود که فیلم “اولد” اقتباسی از یک رمان تصویری فرانسوی به‌نام Sandcastle اثر پیر اسکار لوی و فردریک پیترز خواهد بود. این رمان داستان گروهی متشکل از ۱۳ نفر را دنبال می‌کند که قادر به ترک یک ساحل مرموز و دور افتاده نیستند و رازی تاریک که شامل زمان نیز می‌شود، در این مکان پنهان شده است که درواقع پوستر فیلم نیز به این موضوع اشاره دارد. این رمان گرافیکی به یک داستان ترسناک در مورد اجتناب ناپذیر بودن مرگ و چیزی مشابه سریال The Twilight Zone یا سریال Lost توصیف شده است. الیزا اسکنلن، توماسین مک کنزی، آرون پیر، الکس ولف ازجمله بازیگران انی فیلم هستند.


گشت و گذار در جنگل – Jungle Cruise

گشت و گذار در جنگل – Jungle Cruise

تاریخ اکران: 30 جولای 2021 (8 مرداد 1400)

کارگردان: “ژاومه کویت-سرا” (Jaume Collet-Serra)

تریلر فیلم Jungle Cruise

“گشت گذار در جنگل” یکی دیگر از لایو اکشن های کمپانی والت دیزنی است که ابتدا قرار بود در سال 2019 اکران شود اما اکران آن با تاخیر مواجه شد و قرار است در تابستان 2021 شاهد اکران آن باشیم. دواین جانسون و امیلی بلانت از بازیگران اصلی این فیلم هستند.

این فیلم براساس یک پارک تفریحی دیزنی ساخته شده و برای ساخت این فیلم از فیلم‌ها و مجموعه‌ هایی مثل “دزدان دریایی کارائیب” و “عمارت متروکه” (The Haunted Mansion) الهام گرفته شده است. در سال‌های اخیر، وجود “دواین جانسون” در یک فیلم به تنهایی ضامن موفقیت فیلم در گیشه بوده و این فیلم نیز با داستان جذاب و بازیگران شناخته شده می‌تواند یکی از بهترین فیلم‌های 2021 باشد.


جوخه انتحار  – The Suicide Squad

جوخه انتحار  – The Suicide Squad

تاریخ اکران: 6 آگوست 2021 (15 مرداد 1400)

کارگردان: “جیمز گان” (James Gunn)

فیلم جدید “جوخه انتحار” دنباله‌ای مستقل بر فیلم “جوخه انتحار” محصول سال 2016 است که قرار است در آن شاهد بازشگت برخی شخصیت‌ها باشیم. این فیلم در ابتدا قرار بود با عنوان “جوخه انتحار 2” عرضه شود که بعدا بنا به دنباله‌ی رسمی نبودن آن به “جوخه انتحار” تغییر نام داد. مارگو رابی، وایولا دیویس، ادریس البا و جان سینا از جمله بازیگران این فیلم هستند. شخصیت‌های جوکر (با بازی جرد لتو) و ددشات (با بازی ویل اسمیت) نیز در این فیلم حضور نخواهند داشت.


هتل ترانسیلوانیا 4 – Hotel Transylvania 4

هتل ترانسیلوانیا 4 – Hotel Transylvania 4

تاریخ اکران: 6 آگوست 2021 (15 مرداد 1400)

کارگردان: “جنیفر کلوسکا” (Jennifer Kluska) و “درک دریمون” (Derek Drymon)

چهارمین قسمت انیمیشن “هتل ترانسیلوانیا” (Hotel Transylvania) که ساخت آن از مدت‌ها پیش تایید شده بود، این بار قرار نیست به کارگردانی “گندی تارتاکوفسکی” (Genndy Tartakovsky) ساخته شود و کمپانی دو کارگردان جدید را برای این پروژه معرفی کرده‌است.

“جنیفر کلوسکا” (Jennifer Kluska) و “درک دریمون” (Derek Drymon) دو کارگردان جوانی هستند که وظیفه کارگردانی دنباله انیمیشن پرطرفدار “هتل ترانسیلوانیا” را برعهده خواهند داشت. با این حال، “گندی تارتاکوفسکی”، کارگردان سه قسمت قبلی این مجموعه، این پرو‌ژه را ترک نخواهد کرد و این بار عهده‌دار نگارش فیلمنامه این انیمیشن خواهد بود.

طبق گفته کمپانی سونی پیکچرز، “سلنا گومز” (Selena Gomez) نیز علاوه‌بر صداپیشگی شخصیت میویس، به‌عنوان تهیه‌کننده با این پروژه جدید همکاری خواهد کرد. “آدام سندلر” (Adam Sandler) و “اندی سمبرگ” (Andy Samberg) هم همچون سه قسمت قبلی، در قسمت جدید انیمیشن “هتل ترانسیلوانیا” حضور خواهند داشت.


آب عمیق – Deep Water

آب عمیق – Deep Water

تاریخ اکران: 13 آگوست 2021 (22 مرداد 1400)

کارگردان: “آدریان لین” (Adrian Lyne)

رمان هیجانی و روانشناسانه «آب ژرف»، نوشتهٔ پاتریشا های‌اسمیت، در سال ۱۹۵۷ و توسط انتشارات هارپر منتشر شد؛ فیلم “آب عمیق” اقتباسی سینمایی از این رمان خواهد بود. داستان فیلم در مورد زوج جذابِ جوانی با نام‌های ویک و میلندا ون آلن است که هر چیزی در رابطهٔ آنان مجاز است و تنها نمی‌خواهند ازدواج ناموفق خود را با طلاق به‌پایان برسانند. همین تصمیم آنان مشکلات زیادی را پدید می‌آورد. ملیندا روابط عاشقانهٔ زیادی دارد و ویک نیز از ماجرا باخبر است و موضوع را بین خود حل کرده‌اند، اما مرگ مشکوک یکی از معشوقه‌های ملیندا، ویک را کنجکاو به پیگیری ماجرا می‌کند. از طرفی ازدواج ناموفق و ادامه دادن این زندگی مشترک به‌شکلی ناقص، شرایط این دو نفر را هر روز بد و بدتر کرده است.


محافظ همسر هیتمن – The Hitman’s Wife’s Bodyguard

محافظ همسر هیتمن – The Hitman’s Wife’s Bodyguard

تاریخ اکران: 20 آگوست 2021 (29 مرداد 1400)

کارگردان: “پاتریک هیوز” (Patrick Hughes)

در این فیلم اکشن کمدی قرار است شاهد بازگشت رایان رینولدز برای بازی در نقش مایکل برایس، ساموئل ال جکسون برای بازی در نقش داریوس کینکید و سلما هایک در نقش سونیا کینکید برای نقش آفرینی دوباره در نقش‌های خود باشیم. این فیلم داستان مایکل برایس را دنبال می‌کند که او توسط داریوس و سونیا کینکید برای انجام یک مأموریت در امتداد ساحل آمالفی انتخاب شده است.


مرگ بر روی نیل – Death on the Nile

مرگ بر روی نیل – Death on the Nile

تاریخ اکران: 17 سپتامبر 2021 (۲۶ شهریور ۱۴۰۰)

کارگردان: کنت برانا (Kenneth Branagh)

تریلر فیلم Death on the Nile

این فیلم براساس رمان “مرگ بر روی نیل”، نوشته “آگاتا کریستی” در سال ۱۹۳۷ ساخته شده‌است. “کنت برانا” در این فیلم نقش کارآگاه هرکول پوآرو را بر عهده دارد، که در ادامه ایفای نقش او در فیلم “قتل در قطار سریع‌السیر شرق” (Murder on the Orient Express) به حساب می‌آید. گل گدوت، آرمی همر، رز لزلی، آنت بنینگ و راسل برند از دیگر بازیگران این فیلم هستند.


بچه رئیس: کسب و کار خانوادگی – The Boss Baby: Family Business

بچه رئیس: کسب و کار خانوادگی – The Boss Baby: Family Business

تاریخ اکران: 17 سپتامبر 2021 (۲۶ شهریور ۱۴۰۰)

کارگردان: “تام مک گراث” (Tom McGrath)

تریلر انیمیشن The Boss Baby: Family Business

این انیمیشن دنباله‌ی بچه رئیس محصول سال 2017 است؛ همانطور که در تنها تریلر منتشر شده از این انیمیشن هم می‌بینیم، تیم حالا ازدواج کرده و پدر نیز شده و تد نیز مدیرعامل یک شرکت شده است. تیم و همسرش کارول به‌همراه دختر ۷ ساله‌اش تابیتا و دختر کوچکش، تینا در حومه شهر زندگی می‌کنند تابیتا نفر اول کلاس خود در Acorn Center است و او عمو تد خود را می‌پرستد و می‌خواهد مثل او باشد، اما پدرش نگران این است که او در حال ازبین‌بردن کودکی خود است و او می‌خواهد دخترش کودکی عادی داشته باشد.

در ادامه مشخص می‌شود که تینا یک مامور مخفی از سازمان BabyCorp است و حالا او با دوباره بچه کردن تد و تیم قرار است در یک مأموریت مخفی برای کشف اسرار تاریک مدرسه تابیتا و بنیانگذار مرموز آن یعنی دکتر آرمسترانگ حضور پیدا و آن‌ها را رهبری کند.


تله ماسه – Dune

تله ماسه – Dune

تاریخ اکران: 1 اکتبر 2021 (9 مهر 1400)

کارگردان: دنی ویلنوو (Denis Villeneuve)

تریلر فیلم Dune

داستان فیلم “تپه” بر اساس رمان های علمی- تخیلی و حماسی نوشته ی “فرانک هربرت” نوشته شده است. کتاب “تپه” در سال ۱۹۶۵ میلادی نوشته شده است و داستان مبارزات خانواده های اشرافی در آینده برای تسلط بر سفر های فضایی و دانش فضانوردی را روایت می کند. خاندان “اتریدز” درحال مبارزه برای دست یابی به قدرت هستند و با خیانت امپراطور و دیگر خاندان های پر قدرت رو به رو می شوند. “پاول”، فرزند جوان خاندان اتریدز (با بازی تیموتی شالامی)، مجبور می شود همراه با مادر خود، بانو “جسیکا” (با بازی ربکا فرگوسن)، به سرزمینی بیابانی و دور افتاده سفر کند. در آنجا آنها با خاندان بومی “فریمن” ملاقات می کنند و “پاول” بر اساس یک پیشگویی، رهبر مذهبی آنها می شود. “خاویر بادرم” نقش “استیلگارد”، رهبر بومیان را بازی خواهد کرد.

“جاش برولین” نیز قرار است نقش مرد مبارزی به نام “گاردنی هلک” را بازی کند که در لباس نوازنده ای دوره گرد پنهان شده است. او در بیدار شدن نیرو های مافوق طبیعی خاندان “اتریدز” و اتفاق افتادن انقلاب نقش کلیدی دارد. “جیسون موموآ” هم نقش “دوکان آیداهو” را در این فیلم بازی خواهد کرد. “دوکان” جنگجویی خشن است که در خدمت خاندان “آتریدز” است و از آن ها محافظت می کند.


زمانی برای مردن نیست – No Time to Die

زمانی برای مردن نیست – No Time to Die

تاریخ اکران: 8 اکتبر 2021 (۱۶ مهر ۱۴۰۰)

کارگردان: “کری فوکوناگا” (Cary Joji Fukunaga)

تریلر فیلم No Time to Die

جدیدترین قسمت از مجموعه فیلم‌های جیمز باند، “زمانی برای مردن نیست”، با مدت زمان ۱۶۳دقیقه (۲ ساعت و ۴۳ دقیقه) راهی پرده سینما خواهد شد. این درحالی است که قسمت قبلی این فیلم یعنی “اسپکتر” (Spectre) در سال 2015 با مدت زمان ۱۴۸ دقیقه (۲ ساعت و ۲۸ دقیقه) اکران شده بود.

قسمت جدید ۰۰۷ داستان جیمز باندی را دنبال می‌کند که در حال خدمت نیست و در حال لذت بردن از زندگی شخصی خود در جامائیکا است که در ادامه فلیکس لیتر، دوست قدیمی او، از جیمز باند درخواست کمک می‌کند. او به باند ماموریتی می‌دهد که باید یک دانشمند دزدیده شده را نجات دهد که یک گروه تبهکار به‌دنبال ساخت یک سلاح بسیار خطرناک با فناوری بسیار پیشرفته است که نقش شرور و منفی اصلی این فیلم بر عهده “رامی مالک” خواهد بود.

آخرین فیلمی که از مجموعه فیلم های “جیمز باند” اکران شد، فیلم “اسپکتر” (Spectre) بود که در سال 2015 با بودجه ای ۳۰۰ میلیون دلاری و به کارگردانی “سم مندس” (Sam Mendes) ساخته شد و در مجموع به فروشی ۸۸۰ میلیون دلاری دست پیدا کرد.

“کری فوکوناگا” (Cary Joji Fukunaga) وظیفه ی کارگردانی فیلم جدید “باند ۲۵” را بر عهده خواهد داشت و “دنیل کریگ” بار دیگر نقش جیمز باند را در این فیلم بازی می‌کند.


هالووین می‌کشد – Halloween Kills

هالووین می‌کشد – Halloween Kills

تاریخ اکران: 15 اکتبر 2021 (23 مهر 1400)

کارگردان: “دیوید گوردن گرین” (David Gordon Green)

تریلر فیلم Halloween Kills

در قسمت جدید فیلم هالووین شاهد بازگشت آنتونی مایکل هال برای بازی در نقش تامی دویل هستیم که در قسمت اصلی آن به‌عنوان بچه حضور داشت و در فیلم The Curse of Michael Myers که قسمت ششم خط داستانی اورجینال فیلم هالووین بود، پل راد نقش نسخه بزرگسالی این شخصیت را بر عهده داشت. بااین‌حال، نسخه 2018 فیلم Halloween ادامه مستقیم قسمت اصلی است که در سال ۱۹۷۸ منتشر شد و داستان مابقی قسمت‌ها را نادیده گرفته است


آخرین دوئل – The Last Duel

آخرین دوئل – The Last Duel

تاریخ اکران: 15 اکتبر 2021 (23 مهر 1400)

کارگردان: “ریدلی اسکات” (Ridley Scott)

اتفاقات فیلم آخرین دوئل در فرانسه قرن چهاردهم میلادی جریان خواهد داشت و یک داستان انتقامی را دنبال می‌کند و تمرکز آن روی دو شوالیه است. این فیلم داستان شوالیه‌ای را دنبال می‌کند که از جنگ برگشته و متوجه بی‌حرمتی شوالیه دیگر به همسرش می‌شود. با درخواست شوالیه اول از پادشاه فرانسه، مبارزه‌ای برای اجرای عدالت ترتیب داده می‌شود که اگر شوالیه اول پیروز شود، شوالیه دوم به کام مرگ فرستاده و مجازات خواهد شد، اما اگر شوالیه دوم پیروز شود، ادعای زن برای بی‌حرمتی رد خواهد شد و در ادامه او در معرض خطر سوزاندن قرار می‌گیرد.


شب گذشته در سوهو – Last Night in Soho

شب گذشته در سوهو – Last Night in Soho

تاریخ اکران: 22 اکتبر 2021 (۳۰ مهر ۱۴۰۰)

کارگردان: “ادگار رایت” (Edgar Wright)

“آنیا تیلور- جوی” (Anya Taylor-Joy)، “مت اسمیت” (Matt Smith)، “توماسین مکنزی” (Thomasin McKenzie) و “دایانا ریگ” (Diana Rigg) از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم جدید “شب گذشته در سوهو” به ایفای نقش می‌پردازند. از جزئیات داستان فیلم هنوز اطلاعاتی مشخص نشده و فقط می‌دانیم که این فیلم با ژانر ترسناک ساخته شده‌است.


اترنالز – The Eternals

اترنالز – The Eternals

تاریخ اکران: 5 نوامبر 2021 (۱۴ آبان ۱۴۰۰)

کارگردان: “کلوئی ژائو” (Chloé Zhao)

بعد از فیلم “بلک ویدو”، “اترنالز” یا “جاودانگان” از مهم ترین فیلم های کمپانی مارول است که در پاییز 2021 اکران خواهد شد. مطمئنا با حضور ستارگانی مثل  “آنجلینا جولی”  (Angelina Jolie)،  کیت هرینگتون (Kit Harington) و “ریچارد مدن” (Richard Madden) در این فیلم ابرقهرمانی، جذابیت آن برای طرفداران دو چندان شده و انتظار طولانی مدت برای تماشای این فیلم را سخت تر می کند!

داستان این فیلم درباره ی معرفی گروهی به همین نام است؛ اتفاقات این فیلم میلیون ها سال قبل در جریان است، زمانی که عده ای در حال آزمایش ژنتیکی روی انسان‌ها هستند تا از آن‌ ها افرادی با قدرت‌ های فرابشری خلق کنند.


الویس – Elvis

الویس – Elvis

تاریخ اکران: 5 نوامبر 2021 (۱۴ آبان ۱۴۰۰)

کارگردان: باز لورمن (Baz Luhrmann)

این فیلم داستان زندگی و موسیقی الویس و رابطه پیچیده‌اش با مدیر برنامه‌هایش، تام پارکر، است. پارکر زمانی پرسلی را کشف کرد که او ناشناخته بود و سریعا مشهور شد. پارکر مسئول بسیاری از برنامه‌های پرسلی از جمله قراداد ضبط او با RCA و موفقیت در بازیگری او بود. تام هنکس نقش پارکر را در این فیلم ایفا خواهد کرد و آستین بالتر هم نقش اصلی الویس را برعهده دارد.


شکارچیان روح: افترلایف – Ghostbusters: Afterlife

شکارچیان روح: افترلایف – Ghostbusters: Afterlife

تاریخ اکران: 11 نوامبر 2021 (20 آبان 1400)

کارگردان: “جیسون رایتمن” (Jason Reitman)

تریلر فیلم Ghostbusters: Afterlife

همانطور که در تنها تریلر منتشر شده از این فیلم هم دیدیم، داستان قسمت جدید سری فیلم‌های “شکارچیان روح” درباره مادر مجردی است که با دو فرزندش به خانه‌ای دورافتاده نقل مکان می‌کنند و در آنجا با اتفاقات عجیب و غریبی که به ارواح مربوط می‌شوند روبرو شده و وارد یک ماجراجویی خطرناک می‌شوند.

اولین قسمت از فیلم “شکارچیان روح” در سال ۱۹۸۴ میلادی (۱۳۶۳ شمسی) و به کارگردانی “ایوان رایتمن” (Ivan Reitman)، پدر “جیسون رایتمن”، تولید و اکران شد.

بعد از گذشت ۳۲ سال از پخش فیلم “شکارچیان روح”، “پال فیگ” (Paul Feig)، کارگردان ۵۶ ساله ی آمریکایی، در تابستان سال ۲۰۱۶ تصمیم گرفت قسمت جدیدی از این فیلم را به عنوان دنباله قسمت قبلی تولید کند. اکنون بعد از گذشت چهار سال، در تابستان ۲۰۲۱ شاهد قسمت سوم این فیلم خواهیم بود که امید می‌رود بتواند جزو بهترین فیلم‌های 2021 باشد.  “کری کُن” (Carrie Coon)، “فین ولفهارد” (Finn Wolfhard)، “مکنا گریس” (Mckenna Grace) و “پال راد” (Paul Rudd) از جمله بازیگرانی اند که در این فیلم به ایفای نقش خواهند پرداخت.


شاه ریچارد – King Richard

شاه ریچارد – King Richard

تاریخ اکران: 19 نوامبر 2021 (28 آبان 1400)

کارگردان: “رینالدو مارکوس گرین” (Reinaldo Marcus Green)

“شاه ریچارد” عنوان فیلم درام و زندگی نامه ای است که  “ویل اسمیت” (Will Smith) قرار است نقش اول آن را بازی کند.

این فیلم سرگذشت مردی به نام “ریچارد ویلیامز” است که همراه با دو دخترش، “ونوس” و “سرنا”، زندگی می کند. او بعد از مشاهده ی استعدادی که فرزندانش در بازی تنیس دارند، تصمیم می گیرد خودش این ورزش را به آنها آموزش دهد و با تمرین های روزانه و دقیق، آنها را به دو ورزشکار حرفه ای تبدیل می کند. “ونوس” و “سرنا” در نوجوانی موفق به کسب مدال در مسابقات تنیس می شوند و این موفقیت تا جایی ادامه پیدا می کند که این دو خواهر در سطح جهانی و در مسابقات معتبر، مثل المپیک، نیز شرکت کرده و صاحب مقام می شوند. “ویل اسمیت” نقش پدر “ونوس” و “سرنا”، “ریچارد ویلیامز”، را در این فیلم بازی خواهد کرد. گفته می شود که ممکن است این دو تنیسور نیز برای بازی در فیلم “پادشاه ریچارد” معرفی شوند.


داستان وست ساید – West Side Story

داستان وست ساید – West Side Story

تاریخ اکران: 10 دسامبر 2021 (۱۹ آذر ۱۴۰۰)

کارگردان: “استیون اسپیلبرگ” (Steven Spielberg)

فیلم داستان وست ساید براساس یکی از نمایش‌های موزیکال لئونارد برنستاین که در سال ۱۹۶۱ منتشر شد، ساخته شده‌است که بعد از پاندمی بیماری کرونا اکرانش به سال 2021 موکول شد. پیش از این یک اقتباس سینمایی از این نمایش موزیکال در سال ۱۹۶۱ تولید و منتشر شده بود و حال استیون اسپیلبرگ، کارگردان برنده جایزه اسکار، وظیفه کارگردانی بازسازی این فیلم موزیکال را بر عهده داشته که مشخص نیست چقدر نسبت به منبع اقتباس اصلی تفاوت خواهد داشت.  انسل الگورت، ریچل زیگلر و ریتا مورنو از بازیگران اصلی این فیلم هستند.


مرد عنکبوتی 3 – Spider-Man ۳

مرد عنکبوتی 3 – Spider-Man ۳

تاریخ اکران: 17 دسامبر 2021 (26 آذر 1400)

کارگردان: “جان واتس” (Jon Watts)

بعد از درگیری‌های فراوان درباره جدایی مردعنکبوتی از دنیای سینمایی مارول؛ مراحل فیلمبرداری قسمت سوم این فیلم از ماه جولای 2020 (تیر یا مرداد 1399) به‌طور رسمی آغاز شد. این درحالی است که هنوز هیچ اطلاعاتی از جزئیات داستان قسمت جدید این فیلم و همچنین عنوان رسمی آن در دسترس نیست و باید منتظر اخبار تکمیلی بیشتری از این پروژه در دست ساخت باشیم. تام هالند، بندیکت کامبربچ، اما استون، اندرو گارفیلد، زاندیا و توبی مگوایر نیز در این فیلم به ایفای نقش خواهند پرداخت. با توجه به اخبار منتشر شده درباره بازگشت بازیگران اصلی قسمت‌های قبلی اسپادرمن (توبی مگوار و اندرو گارفیلد) و هیجان طرفداران اسپایدرمن، احتمالا یکی از بهترین فیلم‌های 2021 در ژانر کمیک و ابرقهرمانی را شاهد خواهیم بود.


شرلوک هلمز 3 – Sherlock Holmes 3

شرلوک هلمز 3 – Sherlock Holmes 3

تاریخ اکران: 22 دسامبر 2021 (1 دی 1400)

کارگردان: “دکستر فلچر” (Dexter Fletcher)

بعد از فراز و نشیب‌های بسیاری که قسمت جدید مجموعه شرلوک هلمز در طول سال‌های گذشته پشت‌سر گذاشت سرانجام در سال 2019 و با اعلام کارگردان جدید این فیلم ساخت آن نیز به واقعیت نزدیک‌تر شد. آخرین اثر ساخته شده توسط “دکستر”، فیلم موفق “راکت من” (Rocketman) بود که سال پیش اکران شد و عملکرد موفقی را پشت‌سر گذاشت و برنده یک اسکار هم شد. هنوز اطلاعاتی از عنوان رسمی این فیلم و جزئیات داستان آن منتشر نشده، اما حضور دو بازیگر نقش اصلی این مجموعه فیلم، یعنی “رابرت داونی جونیور” (Robert Downey, Jr.) و “جود لا” (Jude Law) در قسمت جدید فیلم “شرلوک هلمز” قطعی شده است. این فیلم نیز پتانسیل لازم برای قرار گرفتن در جمع بهترین فیلم‌های 2021 در ژانر معمایی و جنایی را دارد.


ماتریکس 4 – The Matrix 4

ماتریکس 4 – The Matrix 4

تاریخ اکران: 22 دسامبر 2021 (1 دی 1400)

کارگردان: “لانا واچوفسکی” (Lana Wachowski)

بعد از شایعه‌های فراوان، در بهار 2020 کمپانی برادران وارنر ساخت قسمت چهارم فیلم ماتریکس را رسما تایید کرد. قرار شد که این فیلم در طول سال 2020 ساخته شود؛ اما درست بعد از آغاز فیلمبرداری این فیلم، بحران پاندمی بیماری کرونا آغاز شد که باعث توقف ساخت این پروژه شد و اکران آن را نیز به تعویق انداخت. با این حال، گفته می‌شود که امکان تعویق اکران این فیلم تا اوایل سال 2022 نیز وجود دارد و باید منتظر اخبار بیشتری از این پروژه جدید باشیم.

“کیانو ریوز” (Keanu Reeves) در نقش “نئو” و “کری-ان ماس” (Carrie-Anne Moss) در نقش “ترینیتی” در قسمت جدید ماتریکس حضور خواهند داشت. “نیل پاتریک هریس”،  “یحیی عبدالمتین دوم” و  “پریانکا چوپرا” هم برای بازی در این فیلم معرفی شده‌اند.

سه‌گانه ماتریکس همواره در جمع بهترین فیلم‌های تاریخ سینما از دید مخاطبین قرار داشته‌اند؛ حالا که قسمت چهارم این مجموعه نیز در راه است، احتمالا با یکی از بهترین فیلم‌های 2021 در ژانر اکشن و علمی تخیلی طرف خواهیم بود.


اخطار سرخ – Red Notice

اخطار سرخ – Red Notice

تاریخ پخش از شبکه نتفلیکس: نامشخص

کارگردان: “راسون مارشال” (Rawson Marshall)

فیلمی اکشن و کمدی با حضور ستارگانی مثل “دواین جانسون” (Dwayne Johnson)، “گل گدوت” (Gal Gadot) و “رایان رینولدز” (Ryan Reynolds) قطعا تماشایی و جزو بهترین فیلم‌های 2021 خواهد بود. فیلم “اعلان قرمز” پیش از این قرار بود توسط دو کمپانی یونیورسال و لجندری پیکچرز ساخته شود اما شبکه ی نتفلیکس به تازگی حق ساخت و انتشار این فیلم را خریداری کرده است. تاکنون هیچ تصویری از این فیلم منتشر نشده است و باید در آینده منتظر انتشار جزئیات داستان و اولین تصاویر آن باشیم.


فیلم باب‌اسفنجی: اسفنج فراری – The SpongeBob Movie: Sponge on the Run

فیلم باب‌اسفنجی: اسفنج فراری – The SpongeBob Movie: Sponge on the Run

تاریخ پخش از شبکه نتفلیکس: نامشخص

کارگردان: “تیم هیل” (Tim Hill)

تریلر انیمیشن The SpongeBob Movie: Sponge on the Run

یک فیلم کمدی انیمیشن بر اساس مجموعه تلویزیونی انیمیشنی باب‌اسفنجی شلوار مکعبی است. این فیلم سومین فیلم از مجموعه فیلم‌های باب‌اسفنجی است. زمان این فیلم پیش از وقایع سریال و دو فیلم قبلی است و نشان می‌دهد که چگونه باب اسفنجی جوان با دوستانش ملاقات کرد. در اولین تریلر منتشر شده از این انیمیشن شاهد حضور ستاره‌ی دوست‌داشتنی هالیوود یعنی کیانو ریوز بودیم که باعث خوشحالی بسیاری از طرفداران شد. باب اسفنجی نه تنها در میان کودکان و نوجوانان، بلکه در میان بزرگسالان نیز کاراکتر محبوبی به شمار می‌رود و با وجود بازی کیانو ریوز، این فیلم می‌تواند در میان بهترین فیلم‌های 2021 در ژانر انیمیشن قرار بگیرد.


در این مقاله سعی کردیم مجموعه کاملی از عناوین مورد انتظار و بهترین فیلم‌های 2021 را معرفی کنیم. اگر نام فیلم موردانتظار شما در لیست وجود ندارد می‌توانید در بخش نظرات اعلام کنید تا به لیست اضافه شود.

همچنین می‌توانید لیست بهترین فیلم‌های 2020 و 2019 و 2018 را در مجله پروشات مطالعه کنید.

امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید!

                               

دیدگاه‌ها (4)

بستن فرم

  1. محمدرضا

    اسفند 26, 1399

    این فیلم کینگزمن مگه طبق لیست قرار نبود 22 اسفند بیاد پس کوش؟؟

    پاسخ

    • زهرا اکیما در پاسخ به محمدرضا

      اسفند 26, 1399

      سلام محمدرضا جان،
      نه مثل اینکه اکرانش تا ماه آگوست عقب افتاده. لیست هم به‌زودی اصلاح میشه. ممنون.

      پاسخ

  2. محمدرضا

    بهمن 15, 1399

    عالی خدا خیرتون بده منتظر این مقاله بودم.من از مقاله های 2019 و 2020 خیلی استفاده میکردم الانم دمتون گرم.

    پاسخ

  3. هممم

    بهمن 15, 1399

    ممنون
    ولی اسفنج فراری خیلی وقته که اومده فکرکنم حتی دوبله هم شده
    ولی قراره یه فیلم جدید ازش بیاد که درباره کودکی بابه فکر کنم اونو باید مینوشتین

    پاسخ