10 بازیگر که در نقش ابرقهرمان و سوپرویلن ظاهر شدند

اجرای خوب می‌تواند باعث موفقیت یا شکست یک فیلم شود. چون می‌تواند تماشاگران را جذب کرده یا منزجر کند. این موضوع درباره فیلم‌های ابرقهرمانی بیشتر صدق می‌کند. بازیگران در نقش‌های ابرقهرمانی می‌توانند طرفداران را جذب یا دور کنند، درست مانند “رابرت پتینسون” (Robert Pattinson) در آخرین نسخه فیلم “بتمن” (Batman).

برخی از بازیگران این شانس را داشتند تا در نقش شخصیت‌های مختلف کمیک، چه ابرقهرمان چه ویلن حضور یابند و با واکنش مختلف مردم و منتقدین روبرو شوند. این موضوع دامنه اجرای شخصیت در یک فیلم را نشان می‌دهد که یک جا سفید و یک جا سیاه است، هرچند ممکن است خاکستری هم باشد. در اینجا ده بازیگر که در نقش ابرقهرمان و ویلن حضور یافتند را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. تام هاردی در نقش ونوم و بین

گرچه فیلم “ونوم” (Venom) در سال 2018 چندان دلچسب نبود اما تماشاگران درباره اجرای دیدنی “تام هاردی” (Tom Hardy) اتفاق نظر داشتند. هاردی در سیکوئل “ونوم: بگذارید کارنیج بیاید” (Venom: Let There Be Carnage) که به خاطر شیوع کرونا به ژوئن 2021 موکول شد نیز حضور خواهد داشت.

هاردی با فیلم‌های ابرقهرمانی بیگانه نبود چون شش سال قبل از آن در سری سوم سه گانه بتمن نولان نقش دشمن بتمن، بین را ایفا کرد و اجرای رضایتبخش دیگری در نقش ویلن ارائه داد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های تام هاردی، ستاره‌ توانای سینمای هالیوود


9. جاش برولین در نقش کیبل و تانوس

جاش برولین” (Josh Brolin) پیش از “ددپول 2” (Deadpool 2) در سال 2010 در فیلمی به همین نام نقش جونا هکس و در سال 2018 در فیلم “مردان سیاهپوش 3” (Men in Black 3) در سال 2012 در نقش مأمور کی، نقش‌های قهرمانی کامیک را ایفا کرده بود.

پس از اینکه حضور او در نقش کیبل اعلام شد، طرفداران از تماشای او در این نقش هیجان زده بودند چون پیش از آن در نقش تانوس هم درخشیده بود. سیکوئل “ددپول” به این فیلم ارجاعاتی داشته و ددپول به شوخی چند بار کیبل را تانوس صدا می‌کند.


8. ویل اسمیت در نقش هنکاک و ددشات

ویل اسمیت” (Will Smith) یکی از بزرگ‌ترین و جذاب‌ترین نام‌های هالیوودی است که در سال 2008 نقش هنکاک را بازی کرد و به خاطر اجرای این ابرقهرمان جاودانه و قوی، اما دارای نقطه ضعف تحسین شد.

او در “جوخه خودکشی” (The Suicide Squad) نقش ددشات را ایفا کرد و گرچه فیلم موفق نبود اما اسمیت به خاطر اجرا در نقش فلوید لاتون درخشید. اسمیت به خاطر مشغله‌هایش نمی‌تواند در سیکوئل های این فیلم حضور یابد اما طرفداران منتظر دیدن دوباره او هستند.


7. کرت راسل در نقش فرمانده و ایگو سیاره زنده

گرچه فرمانده براساس یک شخصیت زنده خلق نشد، اما یک ابرقهرمان با شخصیتی خاص و منحصر به فرد است. “کرت راسل” (Kurt Russell) در سال 2005 در کمدی ” اسکای‌های” (Sky High) با اقتباس از سوپرمن این نقش را ایفا کرد.

“کرت راسل” نقش ایگو سیاره زنده را در “نگهبانان کهکشانی 2” (Guardians of the Galaxy Vol. 2) بازی کرد. ایگو پدر لرد استار بوده و می‌خواست با قدرت‌های خود حیات جهان را نابود کرده و خودش تنها موجود زنده کل جهان باشد.


6. ادریس البا در نقش هیمدال و بلاداسپورت

زمانی که “ادریس البا” (Idris Elba) در “جوخه خودکشی” حضور یافت، قرار بود نقش ددشات را بازی کند چون استودیو می‌خواست “ویل اسمیت” را بازگرداند. با این حال این اتفاق نیفتاد و منتظر شدند تا اسمیت یک روز به این نقش بازگردد. با این حال البا نقش بلاداسپورت، سربازی مسلح، را ایفا کرد.

ادریس البا در دنیای مارول نقش آسگاردین هیمدال را هم ایفا کرد که خودش از آن متنفر بود و فقط به خاطر قراردادش در آن حضور یافت. این شخصیت در “انتقام جویان: جنگ بی نهایت” (Avengers: Infinity War) کشته شد و به نقش خودش بازنمی گردد.

همچنین بخوانید: رتبه بندی رسمی شرورترین ویلن‌های دنیای دیزنی


5. شان اشمور در نقش مرد یخی و لامپ لایتر

“شان اشمور” (Shawn Ashmore) به خاطر بازی در نقش بابی دریک یا مرد یخی در مردان ایکس به شهرت رسید و در سیکوئل “مردان ایکس: روزهای گذشته آینده” (X-Men: Days of the Future Past) آخرین بار نقش مرد یخی جهش یافته را ایفا کرد و حالا که امتیاز این فیلم به مارول رسیده دیگر در این نقش حضور نخواهد داشت.

اشمور در ” پسرها” (The Boys) از آمازون پرایم به عنوان ابرقهرمانی که به ویلن تبدیل شده نقش مقابل مرد یخی یعنی لامپ لایتر را ایفا کرد. اشمو این نقش را “انگشت وسطی چندگانه ابرقهرمانی” توصیف کرد. “پسرها” بدون کلیشه‌های محبوب ابرقهرمانی حرفی برای گفتن ندارد.


4. رایان رینولدز در نقش ددپول و جاگرنات

رایان رینولدز” (Ryan Reynolds) علاوه بر ددپول دو نقش ابرقهرمانی دیگر یعنی شاه هانیبال در ” تیغه: سه‌گانگی” (Blade: Trinity) و گرین لانترن در فیلمی به همین نام در سال 2011 را ایفا کرد. گرچه رینولدز در دو فیلم نقش ددپول را ایفا کرد اما به خاطر حضور در نقش ددپول شرور در “خاستگاه مردان ایکس” (X-Men Origins) و “گرین لانترن” (Green Lantern) خودش را مسخره می‌کند.

گرچه جاگرنات در “ددپول 2” شخصیت دیگری محسوب می‌شود اما رینولدز صداپیشگی و موشن کپچر این سوپرویلن را برعهده داشت. حتی بازیگران هم نمی‌دانستند رینولدز نقش جاگرنات را برعهده دارد و کمیویجالبی پیش آمد.


3. کارل اربن در نقش جاج درد و اسکورج جلاد

سال‌ها پیش از اینکه “کارل اربن” (Karl Urban) در فیلم “پسرها” نقش بیلی باچر را بازی کند و ابرقهرمان‌ها را گاردهای رنگارنگ بنامند، در فیلم “درد” سال 2012 نقش جاج درد را ایفا کرد و مجرمین را شکنجه داد. او به خاطر نقش درد تحسین شد و واکنش‌های مثبت دریافت کرد.

او همچنین در ” ثور: رگنراک” (Thor: Ragnarok) ساخته “تایکا وایتیتی” (Taika Waititi) نقش آسگاردین، اسکورج جلاد را ایفا کرد. گرچه جلاد یک سوپرویلن است، اما به تدریج تغییر کرده و به تدریج به قهرمانی بدل می‌شود که برای نجات آسگاردین ها جان خود را به خطر می‌اندازد.


2. مایکل بی.جردن در نقش مشعل انسانی و اریک کیلمونگر

زمانی که “مایکل بی.جردن” (Michael B Jordan) را بازیگر نقش جانی استورم یا مشعل انسانی نسخه 2015 “چهار شگفت انگیز” (Fantastic Four) معرفی کردند، بسیاری از طرفداران از این انتخاب ناراضی بودند چون این شخصیت کامیک آفریقایی-آمریکایی نبود. با این حال جردن در این نقش درخشید.

سال‌ها بعد جردن انتقامش را گرفت و در “پلنگ سیاه” (Black Panther) نقش اریک کیلمونگر را ایفا کرد و در نقش این سوپرویلن درخشید. با وجود محبوبیت این شخصیت این بازیگر به این نقش بازنخواهد گشت.

همچنین بخوانید: 7 فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم پولاد ناب (Real Steel) که باید تماشا کنید


1. مایکل کیتون در نقش بتمن و کرکس

“مایکل کیتون” (Michael Keaton) به خاطر بازی در نقش بتمن در فیلم سال 1989 ساخته “تیم برتون” (Tim Burton) به شهرت جهانی رسید چون نه تنها شخصیتی الهام بخش خلق کرد بلکه آغازگر فیلم‌های ابرقهرمانی مدرن دیگر بود که از این فیلم الهام گرفتند.

او چند دهه بعد در فیلم “مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه” (Spider-Man: Homecoming) نقش مقابل مرد عنکبوتی یعنی کرکس را ایفا کرد. در تریلر “موربیوس” (Morbius) دیدیم که دوباره به این نقش بازگشت. هرچند نمی‌دانیم نقش او چقدر پررنگ خواهد بود.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. Arian

    آبان 3, 1399

    چقدر مطلب جالب و خفنی بود دمتون گرم

    پاسخ