معرفی فیلم “آه لوسی” (Oh Lucy)؛ عشق تنها راه نجات از روزمرگی نیست

“آه لوسی” یک درام ژاپنی دوست‌داشتنی و آرام است که با ایجاد فضایی ملموس و واقعی، به روایت بخشی از زندگی افراد غمگینی می‌پردازد که به دنبال پیدا کردن معنایی برای زندگی هرکدام به چیزی چنگ انداخته‌اند. این فیلم یکی از دست‌کم گرفته‌شده‌ترین فیلم‌های ژانر درام است که برای اولین بار در جشنواره فیلم کن به اکران درآمد و در جشنواره فیلم‌های مستق نیز نامزد دو جایزه شد. در ادامه این مقاله به معرفی فیلم “آه لوسی” پرداخته‌ایم؛ با پروشات همراه باشید.


  • نام فیلم: “آه لوسی” (Oh Lucy)
  • ژانر: درام، کمدی
  • کارگردان: “آتسوکو هیرایاناگی” (Atsuko Hirayanagi)
  • بازیگران: “شینوبو تراجیما”، “جاش هارتنت”، “کوتسونا شیئوری”، “کوجی یاکوشو”
  • سال تولید: 2017
  • زبان: ژاپنی
  • امتیاز آی ام دی بی: 6.8/10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 98/100

تریلر فیلم

هرچقدر که یک فیلم درام به زندگی واقعی ما در دنیای بیرون نزدیک‌تر باشد، مسلما دیدنش هم برای ما دلگرم‌کننده‌تر خواهد بود و به ما به‌عنوان مخاطبش این امکان را می‌دهد تا به قلمرو فکر و ذهن شخصیت‌های داستان وارد شویم، با آنها احساس همدردی کنیم و پا به پای آنها در تصمیمات احمقانه و شکست‌های عاطفی‌شان همراه شویم. اگر از تماشای این‌گونه فیلم‌ها لذت می‌برید پس حتما فیلم “آه لوسی” را تماشا کنید. در این فیلم کارگردان سعی کرده بدون شاخ و برگ اضافی دادن به داستان، روایتی ساده و طنزآمیز را به تصویر بکشد که در واقع از غمی عمیق حرف می‌زند و احساسات شما را درگیر خودش می‌کند.

شخصیت اول داستان در این فیلم زنی به‌نام ستسوکو است که کارمند معمولی یک اداره می‌باشد و ظاهرا از هیچ بخش زندگی‌اش راضی نیست و روزهایش مثل یک فیلم سیاه و سفید بوده و خالی از عشق، شادی و سرگرمی سپری می‌شوند. ستسوکو که زنی پریشان حال و آرام است، هیچ دوستی ندارد و خواهرزاده جوانش تنها کسی است که با او رابطه دوستانه و نزدیکی برقرار می‌کند. زندگی ستسوکوی افسرده زمانی که به پیشنهاد خواهرزاده‌اس و به جای او به یک آموزشگاه زبان انگلیسی می‌رود، دچار تغییر بزرگی شده و او را در پستی و بلندی راهی دشوار قرار می‌دهد.

نکته جالبی که درباره فیلم “آه لوسی” وجود دارد، این است که این فیلم هیچ تلاشی در جهت دراماتیک کردن داستانش ندارد و این امر اتفاقا باعث شده تا داستانش در پس کمدی جاری در روایت فیلم، غمگین‌تر و قابل تأمل‌تر جلوه کند. “آه لوسی” نه از موسیقی متن عمیقی استفاده می‌کند و نه حتی شخصیت‌های داستانش را به شکل قهرمان و ضدقهرمان نشان می‌دهد؛ این فیلم به‌شکلی حرفه‌ای و متناسب با فضای کلی که در روایتش ایجاد کرده، داستان شخصیت‌هایش را به ما نشان می‌دهد؛ داستانی که از زاویه دیگری به عشق نگاه کرده و ما را با ضعف‌های احساسی‌مان بیشتر آشنا می‌کند.

در پایان نیز فیلم “آه لوسی” مخاطبش را ناامید نکرده و فقط با دو سکانس نشان می‌دهد که چقد ما انسان‌ها در برابر احساساتمان بی‌دفاع و تنها هستیم و چقدر برای مراقبت از خودمان به یکدیگر محتاجیم. این فیلم شاید در ابتدا خنده‌دار و در اواسط کمی حالت ماجراجویی به خود بگیرد، اما در نهایت می تواند اشک شما را با یک دیالوگ دربیاورد.

تصاویری از فیلم “آه لوسی”:


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. Jr

    مهر 21, 1399

    اوه لوسی

    پاسخ