10 فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم “همیلتون” (Hamilton) که باید تماشا کنید

موزیکال زیبای برادوی به نام “همیلتون” ساخته “لین-منوئل میرندا” (Lin-Manuel Miranda) به پدیده فرهنگ عامه تبدیل شده است. فیلمی درباره اولین وزیر خزانه داری که به خاطر آواز و عناصر هیپ هاپ شهرت یافت. درحالی که بیشتر چهره‌های نمایش سفیدپوست هستند، فیلم برای نمایش دادن آنها از بازیگران رنگین پوست استفاده می‌کند. همانطور که میرندا درباره انتخاب بازیگران گفت: آمریکای آن زمان باید توسط آمریکای امروز روایت می‌شود.”

“همیلتون” یک اثر سه ساعته از دیزنی است که با تحسین جهانی روبرو شد. در اینجا ده فیلم شبیه به آن را معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. بینوایان – Les Miserables – 2012

یک اثر ملودرام و دیدنی از سال 2012 با اقتباس از برادوی، با حضور “آن هاتاوی” (Anne Hathaway)، “راسل کرو” (Russell Crowe) و “هیو جکمن” (Hugh Jackman)، که جکمن نقش ژان والژان را ایفا می‌کند. یک زندانی که با سرپرستی گرفتن دختری یتیم زندگی جدیدی را آغاز کرده اما بازهم به مشکل برمی خورد.

شاید فیلم طولانی باشد اما مضامین انقلابی و حماسی آن فیلم را دیدنی می‌کند.

همچنین بخوانید: معرفی بدترین و بهترین فیلم‌های موزیکال تاریخ سینما


9. جنگوی زنجیرگسسته – Django Unchained – 2012

داستان خشن انتقام یک برده در قرن نوزدهم نمی‌تواند موزیکال باشد اما کارگردان و نویسنده فیلم، “کوئنتین تارانتینو” (Quentin Tarantino) با تأثیر از موسیقی هیپ هاپ و موسیقی فیلم‌های وسترن “انیو موریکونه” (Ennio Morricone)، در موسیقی متن آن نوآوری به خرج دادو جنگو چه اسب سواری کند یا در دوئل حضور یابد، هر حرکت و انتخابش تماشایی و دیدنی است.

در این اثر کلاسیک که روایتگر فیلم‌های وسترن و تاریخی ژانرهای دیگر است، موسیقی نقش مهمی دارد.


8. اویتا – Evita – 1996

فیلمی براساس موزیکالی به همین نام درباره زندگی اوا پرون، همسر رئیس جمهور آرژانتین، خوآن پرون، که ستاره پاپ، “مدونا” (Madonna) نقش او را ایفا کرد و حضورش روی صحنه، حرفه سیاسی او و سپس مرگش در 33 سالگی را نشان داد. “آنتونیو باندراس” (Antonio Banderas) هم نقش چه، روایتگری که زندگی اوا را روایت می‌کند، را بازی کرد.

یکی از بهترین اجراهای مدونا با موسیقی متن شنیدنی You Must Love Me، که جایزه اسکار و گلدن گلوب را دریافت کرد.


7. دختران رؤیایی – Dreamgirls – 2006

فیلمی درباره درخشش موسیقی آر اند بی در سال‌های 1950 و 1960، با حضور ستارگانی نظیر “بیانسه” (Beyoncé)، “جنیفر هادسن” (Jennifer Hudson) و “ادی مورفی” (Eddie Murphy)، درباره یک گروه موسیقی دخترانه با الهام از گروه‌های نظیر سوپریم ها، که بر موسیقی پرسروصدا و البته نژادپرستانه آن دوران غلبه کردند.

بازیگران انرژی خاصی را به فیلم آورده و هنرمندان آمریکایی-آفریقایی را نشان می‌دهند که بر ژانرهایی مانند آر اند بی و جاز تأثیر گذاشتند.


6. ماری آنتوانت – Marie Antoinette – 2006

این فیلم از “سوفیا کاپولا” (Sofia Coppola) مانند فیلم “همیلتون” که موسیقی‌ای که در آن زمان وجود نداشت را نشان داد، روش مشابهی را پیش می‌گیرد. گرچه فیلم از زندگی پادشاهی فرانسه در قرن 17 در دوران انقلاب فرانسه را نشان می‌دهد، اما عناصر مدرن به آن افزوده و موسیقی متن آن هم از سال‌های 1980 الهام گرفته است.

“کریستن دانست” (Kirsten Dunst) به زیبایی هرچه تمام‌تر نقش اصلی را ایفا کرده و تنهایی یک زن در دنیای مرد سالار را نشان می‌دهد.

همچنین بخوانید: 7 فیلم موزیکال جذاب و دیدنی شبیه فیلم همیلتون (Hamilton) که باید تماشا کنید


5. سیاه پادشاه است – Black Is King – 2020

“بیانسه” با این بازروایت “شیرشاه” (The Lion King) که از اثر اقتباسی “جان فاورو” (Jon Favreau) بیشتر موردتوجه تماشاگران و منتقدین قرار گرفت، اوج هنر خود را نشان داد. داستانی درباره تبعید یک شاهزاده آفریقایی، درست مانند داستان اصلی “شیرشاه”.

یک فیلم موزیکال پر از جلوه‌های بصری و موسیقی متن غنی که گنجی شخصی و سیاسی برای “بیانسه” و پروژه مهمی برای دیزنی است، مخصوصاً با وجود نقش‌های اخیر به این شرکت در نمایش تفاوت‌ها.


4. جادوگر – The Wiz – 1978

یک موزیکال مدرن با اقتباس از “جادوگر شهر از” (The Wizard Of Oz) با بازیگران آفریقایی-آمریکایی که با نقدهای مختلف مواجه شد. حتی عوامل فیلم هم ستاره بودند. فیلمی به کارگردانی “سیدنی لومت” (Sidney Lumet)، موسیقی متن “کوئینسی جونز” (Quincy Jones) و با حضور “دایانا رأس” (Diana Ross) در نقش دوروتی، “مایکل جکسون” (Michael Jackson) در نقش مترسک و “ریچارد پرایر” (Richard Pryor) در نقش جادوگر.

دوروتی به عنوان معلم هارلم نشان داده می‌شود که تصادفاً به سرزمین جادویی از می‌رود، جاییکه نسخه مدینه فاضله نیویورک است. این فیلم به خاطر موسیقی جونز، طراحی لباس و طراحی تولید تحسین شد.


3. اجاره – Rent – 2005

یک موزیکال برادوی درباره یک گروه بوهمی که با یورش ایدز با جنسیت، هویت جنسی و آزار دست و پنجه نرم می‌کنند. گرچه این فیلم از “کریس کلمبوس” (Chris Columbus) اصلاً به نسخه نمایشی نزدیک است، اما تماشای آن لذتبخش است.

“آنتونی رپ” (Anthony Rapp)، “رزاریو داوسون” (Rosario Dawson) و “جسی آل مارتین” (Jesse L. Martin) به همراه بازیگر و خواننده‌ای به نام “ایندیانا منزل” (Idina Menzel) همه به نقش‌های خود در برادوی بازمی گردند.


2. جزیره گواوا – Guava Island – 2019

یک فیلم 55 دقیقه‌ای که همین مدت کوتاه برای حضور تاثیرگذار “دونالد گلاور” (Donald Glover) کافی است. یک داستان موزیکال در جزیره گواوا، درباره موزیسین محلی به نام دنی مارون که با مبارزه با رژیم مستبد و برپایی فستیوال موسیقی می‌خواهد مردم سرکوب شده را آزاد کند.

این فیلم روایتی جدید است تا یک فیلم تکراری و با وجود عناصر کلیشه استعداد و اجرای خوب گلاور را نشان می‌دهد.

همچنین بخوانید: معرفی 25 فیلم برتر موزیکال و رقص در تاریخ سینما


1. سوپراستار مسیح زنده در کنسرت – Jesus Christ Superstar Live In Concert – 2018

اجرای زنده کنسرت از ستاره راک “جان لجند” (John Legend) در نقش مسیح که در عید پاک سال 2018 از کانالان بی سی پخش شد. این فیلم زنده داستان آخرین روزهای زندگی مسیح از دید یهودا را که به او خیانت کرد، نشان می‌دهد.

انرژی خیره کننده و موسیقی از جانب “سارا باریلز” (Sara Bareilles) و “آلیس کوپر” (Alice Cooper) این فیلم را دیدنی می‌کند. این فیلم جدا از امتیاز بالا نامزد جوایز امی هم شد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم