بررسی مرگ ویلن‌های مهم در سریال “بازی تاج و تخت” (Game Of Thrones)

سریال “بازی تاج و تخت” (Game Of Thrones) در سال 2019 به پایان رسید اما طرفداران هنوز هم عاشق این سریال هستند. این موضوع قابل درک است چون سریال به مدت هشت سال پخش شد و به مدت یک دهه بسیار مهم بود. بسیاری از مردم به جد آن را دنبال کرده و عاشق شخصیت‌های ویلن یا قهرمان آن بودند.

به تصویر کشیدن یک ویلن خوب سخت است، اما ویلن‌های این لیست بهترین هستند. از آنجاییکه آن‌ها بخش مهمی از سریال بودند پس سرنوشت و نوع مرگشان بسیار مهم است. در اینجا مرگ ویلن‌های مهم سریال را عنوان می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


22. تایوین لنیستر – قتل توسط تیریون

یک ویلن سرد و حسابگر، لرد کسترلی راک، سپر لنیسپرت و محافظ غرب، که “چارلز دنس” (Charles Dance) به زیبایی این شخصیت را به تصویر کشید. او به خاطر رابطه با زن موردعلاقه تیریون، به دست پسرش کشته شد.

همچنین بخوانید: رتبه بندی رسمی شرورترین ویلن‌های دنیای دیزنی


21. جافری براتیون – زهر

خشونت و تندخویی جافری او را به یکی از بدترین ویلن‌های سریال تبدیل کرد. هجدهمین شاهی که بر تخت نشست و “جک گلیسون” (Jack Gleeson) نقش او را ایفا کرد. جدا از نفرت همه از او، به خاطر شخصیت روانی‌اش محبوب شد. با این حال کسی از مرگ او بر اثر زهر ناراحت نشد.


20. سرسی لنیستر – زنده به گور

بیستمین حاکم هقت اقلیم که “لنا هیدی” (Lena Headey) نقش این ملکه را ایفا کرد. انگیزه شرارت‌هایش او را به یک ویلن متمایز تبدیل می‌کند. بله او عاشق قدرت و سلطه گری است اما عشق به خانواده هم در رفتارهای او نقش مهمی دارد. سرنوشت او این بود که با ورود دنیریس زنده به گور شود.


19. والدر فری – فریب خوردن توسط آریا

کرد کراسینگ و ارباب خاندان فری با بازی “دیوید بردلی” (David Bradley) که یک ویلن نفرت انگیز اما نه چندان جدی بود. او هرجا که به سودش باشد خیانت می‌کند. آریا استارک او را به دام انداخت و وقتی نتوانست فرار کند گردنش را زد.


18. های اسپارو – آتش

نقش این رهبر مذهبی را “جاناتان پرایس” ایفا کرد. یک ویلن جدی و تهدیدکننده که نه باورش به خشونت یا قدرت، بلکه باورش به عقاید راستین خود، دلیل شرارت‌هایش بود. به همین دلیل تماشاگران مجذوب او بوده و با اینکه از نفرت داشته اما او را دنبال می‌کنند. او توسط سرسی به آتش کشیده شد.

همچنین بخوانید: نگاهی تخصصی به سبک کارگردانی دنی ویلنوو و بررسی آثار او


17. رندیل تارلی – آتش

رندیل تارلی با بازی “جیمز فوکنر” (James Faulkner) با وجود حضور در چند اپیزود تأثیر مهمی بر سریال داشت. لرد هورن هیل و رئیس خاندان تارلی، که پیش از حضورش می‌شد تأثیر او را دیدن و اعمالش در داستان نقش مهمی داشتند. آتش اژدها او را سوزاند.


16. مرین ترانت – توسط آریا

“ایان بیتی” (Ian Beattie) در اجرای این نقش درخشید و باعث شد مردم از او متنفر شوند. او شوالیه شجاع یا مرد وفاداری نبود. یک ویلن کلاسیک بی اخلاق و بی مسئول. به همین دلیل آریا توانست به او نزدیک شود و انتقامش را بگیرد.


15. کیبرن – کشته شده توسط گرگور کلگین

“آنتون لسر” (Anton Lesser) نقش ارباب سابق را ایفا می‌کند که به خاطر اعمالش عنوان خود را از دست داده است. تلاش او برای ارتقای موقعیتش دلیل اصلی شرارت‌هایش است. گرگور کلگین در فصل آخر مغز او را له کرد.


14. جانوس اسلینت – اعدام

جانوس اسلینت با بازی “دومینیک کارتر” (Dominic Carter) رئیس گارد سرزمین پادشاهی بود. او برای کارهای شرم آورش انگیزه خاصی ندارد و هرچه که حاکم دستور دهد انجام می‌دهد. کسی از مرگ او ناراحت نشد. او به جان اسنو توهین کرد و به همین دلیل اعدام شد.

همچنین بخوانید: لیست ده ویلن در mcu که به نوعی حق با آن‌ها بود


13. گرگور کلگین – سقوط

گرگور گلکین یا کوه یکی از ترسناک‌ترین ویلن‌های سریال بود. بازیگران بسیاری برای این نقش تست دادند و سرانجام به “هافثور یولیوش پی‌یرشون” (Hafþór Júlíus Björnsson) رسید. این شخصیت به خاطر خشونتش به عقوبتی سخت دچار می‌شود. او و سندر حی مبارزه از رد کیپ سقوط کردند.


12. ارون گریجوی – خونریزی و مرگ

“پیلو اسبک” (Pilou Asbæk) نقش شاه جزایر آهنین را ایفا کرد. او خشن یا خشمگین نبود اما به خاطر شخصیت سرد و حسابگرش دشمنان را می‌ترساند. پس از دوئل با جیمی لنیستر رها شد تا بمیرد.


11. پیتر بیلیش – اعدام توسط آریا

“آیدان گی لن” (Aidan Gillen) نقش پیتر بیلیش یا لیتل فینگر، لرد ویل را بازی کرد. او شخصیتی منفعت طلب است که برای رسیدن به خواسته‌اش هرکاری می‌کند. با این حال آریا و سانسا زندگی او را گرفتند.


10. ملیساندر – مرگ اختیاری

ملیساندر یا رهبر سرخ لرد روشنایی، یک ویلن معمولی نبود. گرچه او با اعمال شرورانه‌اش مسئول مرگ عده بیشماری بود اما حس می‌کرد کار درست را انجام می‌دهد. عقیده مذهبی‌اش انگیزه اعمالش بود و باعث شد گردنبند سحرآمیز را درآورده و به خاطر کهولت سن بمیرد.

همچنین بخوانید: لیست قدرتمندترین ویلن‌هایی که در مقابل اسکارلت ویچ شکست خورده‌اند


9. نایت کینگ – کشته شده توسط آریا

نایت کینگ رهبر وایت واکرها شخصیت ترسناکی بود. با این حال مرگ او توسط آریا استارک رقم خورد.


8. رمزی بولتون – سگ‌های شکاری

لرد رمزی بولتون با بازی ” ایوان ریان” (Iwan Rheon) در اصل رمزی اسنو نام داشت تا اینکه فهمید پسر روس بولتون است. او شیطان واقعی بود و از اعمالش پشیمان نمی‌شد. به همین دلیل بعد از نبرد حرامزاده‌ها توسط سگ‌های خودش خورده شد.


7. روس بولتون – کشته شده توسط رمزی

لرد دردفورت با بازی “مایکل مک‌الاتون” (Michael McElhatton) توسط پسر خودش رمزی کشته شد. یک ویلن باهوش که تمام ترفندهای سیاسی‌اش به خاطر هوش بالایش بود.


6. کراستر – کشته شده توسط کارل تنر

نفرت انگیزترین ویلن این لیست، که توسط کارل تنر کشته شد. او نه تنها ظالم بود بلکه هیچ احساسی نداشت و حتی به بدترین شکل ممکن بچه‌هایش خود را آزار می‌داد. او در فصل سوم کشته شد اما بسیاری از کارهای بدش بعداً فاش شد.

همچنین بخوانید: معرفی بهترین فیلم‌های ژانر وحشت و ریپ ‌آف‌های (Rip-Off) آنها


5. وایف – کشته شده توسط آریا

“فی مارسی” (Faye Marsay) بازیگر نقش وایف عضو مردان بی چهره بود. شخصیتی سرد و خشن که آریا را اذیت می‌کرد. او از شکنجه آریا لذت می‌برد. سرانجام آریا در یک مبارزه او را کشت.


4. لاک – کشته شده توسط هودور/برن

روس بولتون لاک (نوآ تیلور “Noah Taylor “) را بهترین شکارچی خود دانسته و لاک هم با تمام وجود اعمالش را انجام می‌دهد. او فقط به بولتون ها وفادار است، در مقابل بقیه هیچ حسی نداشته و به راحتی هرکسی را به قتل می‌رساند. او در مبارزه با برن توسط هودور کشته شد.


3. کارل تنر – کشته شده توسط جان اسنو

تنر عضو نایت واچ و قاتلی ماهر بود. یک روانی که بدون حس گناه بقیه را به بدترین شکل ممکن شکنجه می‌داد. تماشاگران از او متنفر بوده و وقتی جان اسنو او را کشت همه خوشحال شدند. “بورن گورمن” (Burn Gorman) نقش او را ایفا کرد.


2. ویسریس تارگریان – سوختن توسط دراگو

ویسریس شخصیتی مغرور و شرور بود که بی دلیل به شرارت دست می‌زد. “هری لوید” (Harry Lloyd) در اجرای این نقش درخشید. به همین دلیل تجب ندارد که دراگو از دست او عصبانی شده و او را بکشد.

همچنین بخوانید: رتبه‌بندی مهم‌ترین مرگ‌ها در مجموعه فیلم‌های هری پاتر


1. آلیسر تورن – اعدام شده توسط جان اسنو

آلیسر یکی از اعضای نایت واچ بود که “اوون تیال” (Owen Teale) نقش او را ایفا کرد. این ویلن اعتقاد داشت کاری که انجام می‌دهد صحیح است. او خشن یا سادیستی نبود، اما بی احساس بوده و برای رسیدن به هدف‌هایش هرکاری می‌کرد. او از جان اسنو متنفر بوده و به او خیانت کرد، به همین دلیل اسنو او را اعدام کرد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم