10 فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم “مزایای گوشه‌گیر بودن” (The Perks Of Being A Wallflower) که باید تماشا کنید

فیلم “مزایای گوشه گیر بودن” (The Perks Of Being A Wallflower) محصول سال 2012 براساس رمانی به همین نام ساخته شده و یکی از محبوب‌ترین فیلم‌هاست. این فیلم با حضور “اما واتسون” (Emma Watson)، “لوگان لرمن” (Logan Lerman) و “ازرا میلر” (Ezra Miller) به مسائلی مانند هم جنسگرایی، هوموفوبیا، تنهایی، مشکلات روانی، سکسیسم و موضوعات مختلفی که نوجوان‌ها با آن درگیر هستند، می‌پردازد.

اگر این فیلم را تماشا کرده یا کتابش را خوانده‌اید و دوست دارید فیلم‌هایی با مضامین مشابه را تماشا کنید. در اینجا به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. بوک اسمارت – Booksmart – 2019

یکی از مهمترین فیلم‌های دهه اخیر درباره دو دوست که با وجود تحصیل در دبیرستان تصمیم می‌گیرند یک روز متفاوت داشته باشند. این فیلم به موضوعاتی نظیر همجنسگرایی و انتظارات اجتماعی از زنان می‌پردازد، و داستانی زیبا و احساسی را نشان می‌دهد.

همچنین بخوانید: معرفی فیلم مزایای گوشه‌گیر بودن (The Perks of Being a Wallflower)


9. لیدی برد – Lady Bird – 2017

یکی از خاص‌ترین و به یادماندنی‌ترین فیلم‌های دهه گذشته، درباره شخصیت لیدی برد که در مسیر رسیدن به بزرگسالی با مادرش به مشکل برخورده و درس‌های مهمی یاد می‌گیرد. این فیلم به موضوعات مهمی مانند حقیقت پرداخته و همه اینها را در رابطه لیدی برد با مادرش نشان می‌دهد. طرفداران فیلم‌های نوجوانان باید آن را تماشا کنند.

همچنین بخوانید: معرفی ۱۲ فیلم جذاب و دیدنی شبیه “لیدی برد” (Lady Bird)


8. درس آموزی – An Education – 2009

فیلمی با حضور “کری مولیگان” (Carey Mulligan)، “پیتر سارسگارد” (Peter Sarsgaard) و “رزمند پایک” (Rosamund Pike) با فیلمنامه ای از “نیک هورنبی” رمان نویس درباره یک دخترمدرسه‌ای باهوش به نام جنی که با مردی بزرگسال (سارسگارد) رابطه دارد. جنی با اینکه آماده نیست اما برای ورود به دنیای بزرگسالان عجله دارد. یک داستان خاص با اجراهای دیدنی.

همچنین بخوانید: معرفی ۱۰ فیلم سرنوشت‌ساز که وقتی غمگین هستید باید تماشا کنید


7. بیلی الیوت – Billy Elliot – 2000

داستان پسری از نورث ایست انگلستان که عاشق باله است. داستان در سال‌های 1980 رخ می‌دهد که او باید برخلاف انتظارات جامعه، خانواده و دوستان، به کلاس باله برود. “جیمی بل” (Jamie Bell) در نقش بیلی الیوت، “جولی والترز” (Julie Walters) در نقش معلم باله و “گری لوئیس” (Gary Lewis) در نقش پدر بیلی ظاهر می‌شوند، یک فیلم دیدنی با مضامینی درباره طبقات اجتماعی، انتظارات جامعه و جنسیت.

همچنین بخوانید: ۲۵ فیلم زیبای تاریخ که تماشای آن ها حس خوبی به شما می دهد


6. نور کورکننده – Blinded By The Light – 2019

فیلمی زیبا درباره نسل اول مهاجرین که چالش‌های پیش روی آنها و گیر افتادنشان میان فرهنگ کشور فعلی و کشور والدینشان را نشان می‌دهد. “ویوک کالرا” (Vikeik Kalra)، “کالویندر گیر” (Kulvinder Ghir) و “هایلی اتول” (Hayley Atwell) از بازیگران آن هستند و فیلم نشان می‌دهد که کالرا جاود موسیقی اسپرینگستین را کشف کرده و به کشفی نائل می‌شود که بر رابطه او با والدینش تأثیر می‌گذارد.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم جذاب و دیدنی شبیه بخت پریشان (The Fault In Our Stars)


5. جونو – Juno – 2007

فیلمی متفاوت درباره بارداری نوجوانان که به شکلی هوشمندانه و طنز بیان شده و یکی از بهترین موسیقی متن‌های سینمایی در چند دهه گذشته را نشان می‌دهد.

فیلمی به کرگردانی “جیسون بیتمن” (Jason Reitman) و با حضور “آلن پیج” (Ellen Page)، “مایکل سرا” (Michael Cera)، “جیسون بیتمن” و “جنیفر گارنر” (Jennifer Garner) که با تحسین منتقدین مواجه شد و همه طرفداران از آن لذت می‌برند.

همچنین بخوانید: معرفی ۱۷ فیلم جذاب و دیدنی درباره نوجوانان در این دهه (۲۰۱۹ تا ۲۰۱۰)


4. غرور – Pride – 2014

گرچه فیلم کلیشه نیست اما شخصیت‌های آن مانند دیگر شخصیت‌های فیلم‌های جدید به بحران هویتی خود می‌پردازند. فیلمی براساس داستان واقعی گروه از دگرباش‌ها که در شورش معدن چیان شهری کوچک در ولز در سال‌های 1980، از این شورش حمایت می‌کنند. فیلم اتحاد میان این گروه و تلاششان برای از بین بردن ترس و وحشت در این شهر را نشان می‌دهد.

همچنین بخوانید: ۱۰ فیلم کمدی-رمانتیک جذاب و دیدنی که باید تماشا کنید و لذت ببرید


3. فیلم راکی هارور – Rocky Horror Picture Show – 1975

یکی از بهترین فیلم‌های تاریخ که “تیم کوری” (Tim Curry) در نقش فرانک یکی از بهترین اجراهای موزیکال تاریخ را ارائه می‌دهد. خوانندگان یا تماشاگران “مزایای گوشه گیر بودن” می‌دانند که این فیلم عنصر مهمی در آن محسوب می‌شود، بنابراین باید تماشا شود.

همچنین بخوانید: ۱۰ فیلم جذاب و دیدنی درباره زندگی خوانندگان و گروه‌های موسیقی که باید تماشا کنید


2. ۱۰ چیز تو که من ازشون بدم میاد – 10 Things I Hate About You – 1999

فیلمی از سال‌های 1990 که آغازگر حرفه بازیگر “هیث لجر” (Heath Ledger)، “جولیا استایلز” (Julia Styles) و “جوزف گوردون لویت” (Joseph Gordon Levitt) بود. یک فیلم مدرن که بازسازی نمایش “رام کردن زن سرکش” از ویلیام شکسپیر محسوب می‌شود. مضامینی مانند انتظارات جامعه از زنان، در سایه طنز فیلم خود را نشان دادند.

همچنین بخوانید: نگاهی به برترین آثار رابرت زمکیس: از فارست گامپ تا بازگشت به آینده


1. با عشق، سایمون – Love, Simon – 2018

یکی از مهم‌ترین فیلم‌های چند دهه اخیر که در ظاهر داستان عاشقانه دبیرستانی است اما در پرتو این مضمون به مسائلی چون رابطه دگرباش‌ها می‌پردازد. این فیلم همجنسگرایی در فضای مدرسه را نشان داده و کشمکش‌های مربوط به پذیرش جنسیت خود در محیط دبیرستان را نشان می‌دهد.

همچنین بخوانید: ۱۴ فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم “با عشق، سایمون” (Love, Simon) که باید تماشا کنید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. امیر

    اردیبهشت 11, 1402

    بهتر بود عنوان مطلب رو مینوشتین چند فیلم با محتوای مربوط به همجنسگرایی!

    پاسخ