بهترین صحنه‌ها در هر فصل از سریال “بازی تاج و تخت” (Game Of Thrones)

“بازی تاج و تخت” یکی از بهترین سریال‌های چند سال اخیر بود که در سال‌های 2010 به فرهنگ عامه راه یافت. حتی افرادی که سریال را ندیده‌اند چیزهایی درباره آن می‌دانند. موضوع سیاسی، خشونت و دنیای سرگرم کننده داستان آن را محبوب کرده است.

گرچه سریال به خاطر صحنه‌های ترسناکش، مانند اعدام ند استارک، عروسی خون و اعمال رمزی بولتون شناخته می‌شود، اما صحنه‌های زیبا و تاثیرگذاری هم دارد که در اینجا به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


8. فصل اول: استارک ها در کنار هم

تماشاگران در ابتدای سریال می‌بینند که استارک ها در بهترین شرایط قرار دارند و شاید نتوانند حوادث بعدی را باور کنند. این خانواده وتسروسی از بودن کنار هم لذت می‌برند، ند و کت همدیگر را دوست دارند و فرزندانشان هم مثل همه خواهر و برادرها گاهی باهم مشکل دارند.

اگر یک صحنه بخواهد خوشبختی این خانواده را نشان دهد این صحنه است که در مقابل پادشاه رابرت و همراهانش کنار هم قرار می‌گیرند. گرچه تماشای آنها در کنار هم لذتبخش است اما این آغاز پایانی تلخ محسوب می‌شود.

همچنین بخوانید: بررسی پایان سریال بازی تاج و تخت (Game Of Thrones) و معنی آن


7. فصل دوم: اژدهای دنیریس

فصل دو برای برخی از شخصیت‌ها غم انگیز بود. وستروس به دوره جنگ پنج پادشاه وارد شده بود که راب استارک با رنلی براتیون، استانیس براتیون و بالون گریجوی ملحق شده بود تا علیه پادشاه وستروس، جافری براتیون شورش کنند.

گرچه این فصل تماماً خوشحال کننده نیست اما یک صحنه آن می‌تواند لذت بخش باشد. در کارث نزدیک است که دنیریس اژدهای خود را از دست بدهد. با این حال چند اژدهای او در کنار هم قرار گرفته و از دنیریس دفاع می‌کنند، بنابراین با قدرت‌های آنها آشنا می‌شویم.


6. فصل سوم: جان و ایگریت

فصل سوم یکی از خشن‌ترین صحنه‌های تاریخ “بازی تاج و تخت” را نشان می‌دهد، که رز بولتون، تایوین لنیستر و والدر فری برای قتل راب استارک توطئه می‌چینند که صحنه دردناک آن به عنوان عروسی خون شهرت دارد. این صحنه در سریال از کتاب ترسناک‌تر بود و همسر باردار راب استارک کشته می‌شود (که در کتاب در عروسی حضور نداشت).

با این حال در این فصل هم لحظات لذتبخش وجود داشت که مهم‌ترین آن رابطه میان جان اسنو و ایگریت است که حتی جان می‌خواست برای ماندن در کنار او نگهبانی دیوار را هم کنار بگذارد.


5. فصل چهارم: عروسی جافری

شاید در نگاه کلی نمی‌توان مرگ یک کودک را لذتبخش دانست با این حال در فصل چهارم شاه جافری برایتون شرور و خودخواه توسط اولنا تایرل و پیتر بیلیش مسموم شده و می‌میرد.

لذت بردن تماشاگران از مرگ این شخصیت نشان می‌دهد که “جک گلیسون” (Jack Gleeson) بازیگر ایرلندی چقدر خوب توانسته شرارت این شخصیت را که در کتاب توصیف شده، به تصویر بکشد.

همچنین بخوانید: 15 شخصیت سریال بازی تاج‌وتخت که نزدیک بود بازیگران دیگری آن‌ها را ایفا کنند


4. فصل پنجم: فرار سانسا و تیان

درحالی که تماشاگران از مرگ جافری خوشحال شدند در فصل بعدی شخصیت شرور دیگری به نام رمزی اسنو جایگزین او شد. این حرامزاده اهل دردفورت دو فصل را به شکنجه جسمی و روانی تیان گریجوی پرداخت و او را به مرد مفلوکی به نام ریک تبدیل کرد.

در این فصل سانسا استارک توسط لیتل فینگر به ازدواج رمزی درآمد و توسط او شکنجه شد. با این حال در فصل پنجم سانسا و تیان از دست حرامزاده روس بولتون فرار کنند.


3. فصل ششم: شکست رمزی

در فصل پنجم شاهد قتل جان اسنو به دست نگهبانان دیوار هستیم، اما در فصل ششم جان اسنو به دست ملیساندر زنده می‌شود. این موضوع باعث می‌شود جان از دیوار بیرون آمده و پس از قرار گرفتن در کنار سانسا، نقشه شکست رمزی بولتون و بازپس گرفتن وینترفل را بگیرند.

“نبرد حرامزاده‌ها” یکی از بهترین اپیزودهای “بازی تاج و تخت” بود که بهترین جنگ را نشان داد. در پایان آن رمزی شکست خورد و استارک ها وینترفل را پس گرفتند.


2. فصل هفتم: اتحاد دوباره استارک‌ها

این سریال با استارک ها بد تا کرد، ند، کت، راب و ریکن کشته شدند. استارک های بازمانده شرایط سختی داشتند، سانسا مجبور شد با رمزی ازدواج کند، برن به دیوار رفت تا به کلاغ سه چشم تبدیل شود و آریا هم در براووس دگرگون شد.

با این حال در فصل هفتم شاهد اتحاد دوباره استارک ها بودیم که پس از هفت فصل توانستند دوباره در وینترفل در کنار هم قرار بگیرند.

همچنین بخوانید: 15 راز درباره پشت صحنه ساخت فیلم تلقین (Inception)


1. فصل هشتم: شوالیه گری برین

گرچه طرفداران سریال فصل هشتم را مایه نومیدی خود می‌دادند اما یکی از صحنه‌های آن واقعاً لذتبخش است. در قسمت دوی فصل هشت، جیمی لنیستر برین را به مقام شوالیه گری رساند که یکی از احساسی‌ترین صحنه‌های ممکن بود.

این موضوع باعث شد برین با کنار گذاشتن کلیشه‌های جنسیتی به یکی از بهترین شوالیه‌های وستروس تبدیل شده و جیمی لنیستر او را “سر” بنامند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم