معرفی مینی سریال “آلیو کیتریج” (Olive Kitteridge)؛ درامی شخصیت‌محور و قابل لمس

شبکه اچ بی او در ساخت سریال‌های درام و تامل‌برانگیز همیشه پیشرو بوده و طی سال‌های گذشته با تولید سریال‌هایی دیدنی و تماشایی آثار ارزشمندی را در اختیار مخاطبان قرار داده‌است. مینی سریال “آلیو کیتریج” یکی از بهترین تولیدات تلوزیونی این شبکه است که با بازی درخشان فرانسیس مک‌دورموند همراه بوده و به شیوه خاص خودش تنها در چهار قسمت، ما را با حقایقی تلخ و شیرین از دنیای بیرون همراه می‌کند. در ادامه با معرفی این مینی سریال دوست‌داشتنی همراه پروشات باشید.


  • نام سریال: “آلیو کیتریج” (Olive Kitteridge)
  • ژانر: درام
  • کارگردان: “لیسا چولودنکو” (Lisa Cholodenko)
  • بازیگران: “فرانسیس مک‌دورموند”، “ریچارد دنکینز”، “زویی کازان”، “جان گلگر”، “بیل مری”
  • سال تولید: 2014
  • تعداد قسمت‌ها: 4 قسمت
  • مدت زمان هر قسمت: 60 دقیقه
  • شبکه: HBO
  • امتیاز آی ام دی بی: 8.3/10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 95/100

تریلر مینی سریال Olive Kitteridge

برای خیلی‌ها یک اثر سینمایی زمانی ارزشمند تلقی می‌شود که دارای شخصیت‌های عمیق و واقعی بوده و زندگی را آنطور که هست، با تمام کاستی‌ها و زشتی‌هایش و نه آنطور که دوست داریم باشد به بیننده‌اش نشان دهد؛ چنین اثری بدون‌شک احساس همدردی، نزدیکی و ارتباط بسیار زیادی را با مخاطب برقرار کرده و اجازه می‌دهد با قسمت‌های تاریک و ناخوشایند یک کارکتر و زندگی‌اش هم در کنار قسمت‌های خوب و دلگرم‌کننده آن آشنا شویم و در این میان، به جنبه‌هایی از شخصیت و سرگذشت خودمان نیز پی ببریم.

در مینی سریال “آلیو کیتریج” با داستان زنی همراه می‌شویم که شاید شخصیت و رفتارهای او برای خیلی‌ها جالب نباشد؛ زنی که نه خوش‌اخلاق است و نه حتی برایش اهمیت دارد که حرف‌ها و رفتارهایش چه احساسی در دیگران به وجود می‌آورد. آلیو زن جا افتاده‌ای است که همراه همسر و پسرش در شهر کوچکی زندگی می‌کنند. آلیو معلم راهنمایی و همسرش داروخانه‌دار است. همسر آلیو، هنری، درست نقطه مقابل او از لحاظ شخصیتی و رفتاری است؛ او مردی مهربان، دلسوز و خوش برخورد است که سعی می‌کند به هر طریقی که شده به دیگران کمک کند و کمتر زمانی به فکر آسیب رساندن به نزدیکانش از روی خودخواهی است.

آلیو اما زنی به شدت سخت‌گیر، خودخواه، لجباز و رک است که به نظر می‌رسد با تمام این خصوصیت‌هایش عجین شده و به شخصیتی غیرقابل انعطاف تبدیل شده‌است. اما این خصوصیت‌ها به طرزی جالب و دیدنی در داستان این مینی سریال جا داده شده و در بسیاری از قسمت‌ها بار طنز داستان را به دوش کشیده و فضای کلی داستان را از حالت جدی درمی‌آورد.

مینی سریال “آلیو کیتریج” ار دهه نود میلادی آغاز می‌شود و در زمان حال به پایان می‌رسد؛ در این مدت زندگی خانوادگی آلیو فراز و نشیب‌های زیادی را دنبال می‌کند که در مرکز آن شخصیت آلیو قرار دارد؛ شخصیتی که بدون کوچکترین تحول و تغییری بر خواسته‌ها و عقایدش پافشاری کرده و از قدرتش به عنوان یک مادر و همسر، صرفا در جهت رسیدن به خواسته‌های خودش استفاده می‌کند.

“آلیو کیتریج” یک درام شخصیت‌محور است که با بهره‌گیری از اجرای بازیگرانش موفق به نمایشی از زندگی قابل لمس و حقیقی شده و از نمایش قسمت‌های شرم‌آور و زننده آن نیز هیچ ابایی نداشته‌است. قسمت‌هایی که شاید توقع نداشته باشیم هنگام تماشای یک اثر تلوزیونی هم با آنها روبرو شویم؛ اما می دانیم که خوب یا بد، درست یا غلط، همگی ما با چنین مشکلات و مسائلی در زندگی دست و پنجه نرم می‌کنیم و به دنبال راه فراری از آنها هستیم.

تصاویری از مینی‌سریال “آلیو کیتریج”:


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم