نقد و بررسی شخصیت “هانک” در سریال “بریکینگ بد” (Breaking Bad)

سریال جنایی “بریکینگ بد” ساخته “وینس گیلیگان” (Vince Gilligan) به خاطر داستان، اکشن و مخصوصاً شخصیت‌هایش دیدنی است. درحالی که ضدقهرمان‌هایی مانند والتر و جسی داستان را از آن خود کرده‌اند، مأمور هانک شریدر یکی از شخصیت‌های کلیدی است. این شخصیت به عنوان باجناق والت، تأثیر مهمی در داستان دارد.

با وجود متن و اجرای شخصیت، نمی‌توان جذابیت و طنز این شخصیت را نادیده گرفت. با پیشرفت داستان عمق این شخصیت هم بیشتر شده و تماشاگران بیشتر با او ارتباط برقرار می‌کنند. این مرد به واسطه شغلش می‌تواند حرفه والت و زندگی او را به خطر بیندازد. به همین دلیل است که برخی از کارهایش می‌تواند آدم را عصبانی کند. در اینجا لحظاتی که برایش متأسف شده یا از او متنفر می‌شویم را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.

این مقاله حاوی اسپویل داستان سریال است.


10. برایش متأسف می‌شویم: تنهایی او در ال پاسو

شاید مسئله مهمی نباشد، مخصوصاً با وجود ارتقای شغلی‌اش، اما تبدیل شدنش از شخصیتی مهم به یک شخصیت تنها در ال پاسو غم انگیز است. از اعضای کارتل گرفته تا ماموران کسی او را جدی نمی‌گیرد و حتی به خاطر ناتوانی در اسپانیایی صحبت کردن هم مسخره می‌شود.

درحالی که هانک می‌خواهد کارش را انجام دهد، بقیه ماموران پشت سرش ایستاده و مشغول پچ پچ کردن هستند. در این میان پیامی از جانب کارتل هم دریافت کرده و کاملاً به لرزه می افتد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های آرون پل (بازیگر نقش جسی در برکینگ بد)


9. از او متنفر می‌شویم: دعوایش در بار

در اوایل فصل 3، اوضاع برای چند شخصیت پیچیده می‌شود. علاوه بر اینکه اسکایلر از والت می‌گذرد، هانک هم با فشار کاری مواجه شده است. پس از حادثه در آل پاسو، شریدن تحت فشار است تا به آنجا بازگردد یا هایزنبرگ را دنبال کند. با وجود چنین فشاری مسلم است که هانک شرایط سختی داشته باشد.

با این حال با رفتار خشنش نسبت به شریک و همسرش جنبه خشن خود را نشان می‌دهد. بعد از آن هم در یک بار دعوا می‌کند.


8. برایش متأسف می‌شویم: حملات عصبی او

هانک با وجود اینکه آدم سرسختی است اما بازهم انسان است و به مشکلاتی هم برمی خورد. همه اینها زیر سر والت است که به خاطر کارهایش هانک را به دردسر انداخته.

حتی پیش از اینکه متوجه شود هایزنبرگ همان والت است، در درگیری‌هایی شرکت کرد که یک بار نزدیک بود کشته شود. این اتفاق‌ها باعث شد حملات عصبی را تجربه کند. اجرای زیبا و فیلمبرداری این صحنه‌ها را دیدنی کرد.


7. از او متنفر می‌شویم: کتک زدن بی رحمانه جسی

در صحنه دیگری که شخصیت خشنش را نشان می‌دهد، زمانی است که به غلط تصور کرده همسرش ماری تصادف کرده و دیگر نتوانسته کاروان را بگردد. البته این عصبانیتش تا حدی قابل درک است. با این حال تماشای کتک خوردن پینکمن سخت است چون او هم شریک کارهای والت است و در خانه خودش اینطور کتک خورده است.


6. برایش متأسف می‌شویم: توسط پسرعموها تیر خورده و نزدیک است بمیرد

پسرعموهای توکو پس از مرگ فامیلشان فقط به فکر انتقام هستند. پس از اینکه متوجه می‌شوند هانک مقصر بوده فقط به فکر کشتنش هستند. تلاش گاس برای راهنمایی آنها به سمت هانک و دور کردنشان از والت، نزدیک است به مرگ هانک منجر شود.

تمرین‌ها و مهارت‌های هانک به او کمک می‌کند تا جانش را نجات داده و فرار کند. با این حال صحنه خشنی است که هانک تیر خورده و در شرایط خطرناکی به سر می‌برد.

همچنین بخوانید: 10 سریال درام برنده جایزه ‌امی براساس امتیاز IMDb


5. از او متنفر می‌شویم: جستجو و شکار مایک ارمانتات

هانک با وجود ناتوانی‌اش به تلاش‌هایش ادامه می‌دهد و به همین دلیل والت و همراهانش باید دائم مراقب خود باشند. بنابراین “برکینگ بد” پر از جاسوسی و تعقیب و گریز ماموران پلیس و کارتل است.

وقتی مایک دیگر با امپراتوری مواد مخدر والت کاری ندارد تماشای تعقیب و گریزهای او مشکل است. با این حال می‌بینیم که هانک نه تنها درآمدش را مسدود کرده بلکه حکم دستگیری او را گرفته است.


4. برایش متأسف می‌شویم: دریافت اخبار نادرست درباره تصادف همسرش

یک لحظه احساسی درباره مردی که درباره جراحت همسرش اخبار اشتباه شنیده است. با این حال تماشای اشک و آه هانک با دیدن سلامت همسرش این صحنه را دیدنی می‌کند.

در این صحنه هانک به سراغ ماری رفته و با تماشای سلامت او اشک شوق می‌ریزد. گرچه این صحنه احساسی مثبت است اما باید بدانیم باجناقش مسئول این اتفاق است.


3. از او متنفر می‌شویم: تلاش برای متقاعد کردن اسکایلر درباره کارهای والت

گرچه دستگیری مایک اوضاع را پیچیده می‌کند اما پیچیده‌تر از آن زمانی که هانک به هویت والت به عنوان هایزنبرگ نزدیک شده و درباره او با اسکایلر حرف میزند.

آنچه که به عنوان یک صحبت برای محافظت از خانواده آغاز شده به زودی به نقشه‌ای برای دستگیری والت تبدیل می‌شود. مسلماً او به عنوان مأمور دایره مواد مخدر باید چنین کاری کند. به علاوه این صحنه بسیار سخت و تکان دهنده هم هست چون اسکایلر درحالی که از ترس می‌لرزد در مقابل هانک قرار گرفته و تحت فشار است.

همچنین بخوانید: معرفی بهترین فیلم‌های اورجینال شبکه نتفلیکس در سال 2019


2. برایش متأسف می‌شویم: پایان کار او به دست دارودسته جک رقم می‌خورد

حتی اگر از دید ضدقهرمان سریال، والت، هانک را شخصیت بد بدانیم، بازهم تماشای گیر افتادن او به دست جک و دارودسته مجرم او سخت است. چنین سناریویی واقعاً سخت است.

با وجود رابطه نزدیک میان والت و هانک و واکنش والت در برابر تیراندازی او، این صحنه بسیار سخت و نفسگیر می‌شود. صحنه‌ای جذاب و تماشایی.


1. از او متنفر می‌شویم: دستگیری والت

پس از تماشای تمام سختی‌هایی که والت برای محافظت از خانواده‌اش متحمل شده، سخت است که ببینیم هانک می‌خواهد او را دستگیر کند.

البته هانک حق داشت هایزنبرگ بی رحم و جانی را دستگیر کند و این موضوع می‌تواند به تلاش‌های هانک پایان ببخشد. خیلی‌ها دوست داشتند موفقیت هانک را ببینند چون او طی چند فصل مسغول تعقیب و گریز و جستجو بود.

با این حال خیلی‌ها دوست نداشتند ببینند که او توسط رفیق و باجناقش پشت میله‌ها برود. البته سریال تا چند قسمت دیگر هم ادامه دارد اما این کار هانک او را نفرت انگیز می‌کند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم