مقایسه شخصیت‌های “والتر وایت” و “گاس فرینگ” در سریال “بریکینگ بد” (Breaking Bad)

در سریال “برکینگ بد” دو شخصیت به خاطر هوش سرشار و حسابگر بودنشان زبانزد هستند. این دو شخصیت والتر وایت و گاس فرینگ می‌باشند. دو ویلن و دشمن ابدی که در دنیای مواد مخدر می‌توانند بی رحم باشند.

شاید به نظر خیلی‌ها گاس نسخه بهتر و سردتر والتر باشد اما شکست او این موضوع را زیرسوال می‌برد. به همین دلیل در اینجا می‌خواهیم این دو شخصیت را باهم مقایسه کنیم و ببینیم کدام یک باهوش‌تر است؟ با پروشات همراه باشید.

این مقاله حاوی اسپویل داستان سریال است.


10. گاس فرینگ: او یک میلیاردر خودساخته است

بدون شک گاس در “برکینگ بد” و “بهتره با ساول تماس بگیری” (Better Call Saul) یک میلیاردر است. با وجود تمام دارایی‌هایش، از جمله رستوران‌های زنجیره‌ای و دارایی‌هایش دیگرش می‌توان او را یک تیلیاردر نامید.

او در تمام این سال‌ها بدون هیچ مشکلی این همه دارایی به دست آورده است و با کارتل همکاری داشته است. والتر در عرض یک سال 80 تا 100 میلیارد دلار به دست آورده که گاس همین رقم را در عرض چندسال همکاری با گیل بتیکر به دست آورد.

همچنین بخوانید: جزئیاتی از شخصیت ساول گودمن در سریال برکینگ بد (Breaking Bad)


9. والتر وایت: او یک دانشمند واقعی است

درحالی که گاس از والتر تاجر بهتری است، اما والتر در حوزه خودش و به عنوان یک شیمی دان نابغه است. در حقیقت هوش او می‌توانست جایزه نوبل را برایش به ارمغان بیاورد.

اگر با قدرتش پیش می‌رفت و نمی‌گذاشت غرور مانعش شود، می‌توانست تکنولوژی ماده سیاه را به دست بگیرد و حتی درآمدش از گاس هم بیشتر می‌شد. والتر با هوشش می‌توانست دستاوردهای زیادی داشته باشد. حتی افرادی که او را نمی‌شناسند هم پس از مشاهده کارهایش او را نابغه می‌دادند.


8. گاس فرینگ: او یک شبکه بزرگ مواد مخدر ساخت

شاید والتر خالص‌ترین متاآمفتامین جهان را ساخت اما فقط به همین کار نائل شد. چون در مقایسه با زنجیره مواد مخدر ناچیز است. در مقایسه کارنامه گاس درخشان‌تر است چون توانست چند تجارت و صنعت را دنبال کند. یعنی یک آزمایشگاه بزرگ تولید متاآمفتامین، یک خشک شویی، یک مزرعه، یک فروشگاه زنجیره‌ای و شرکت تولید اتومبیل برقی در آلمان، جت شخصی و غیره.

او اگر می‌خواست می‌توانست ارتش شخصی داشته باشد. همه اینها در راستای خدمت به تجارت مواد مخدر هستند. البته تمام این مشاغل کارآفرینی محسوب شده و باعث اشتغال افراد مختلف شده‌اند. بدون شک تأثیر او در جهان بیشتر از والتر است.


7. والتر وایت: شوخ طبعی او

گرچه گاس نابغه است، اما والتر تاکتیک و استراتژی را باهم داراست. والتر می‌داند چگونه بازی کند و برای مشکلات مختلف راه حل پیدا کند.

حتی وقتی با لباس زیر دستگیر می‌شود بازهم راه حل دارد. بهترین مثال آن زمانی است که هانک او و جسی را در آر وی می‌گیرد. هوش والت همان موقع به دادشان می‌رسد. متاسفانه نمی‌توان گاس را در چنین موقعیتی تصور کرد چون هرگز به این مشکلات دچار نمی‌شود چون…


6. گاس فرینگ: او محتاط‌ترین فرد زنده است

هیچ شخصیت دیگری در “برکینگ بد” از گاس حسابگرتر و محتاط‌تر نیست. در حقیقت، بهترین معادل او چارلز چاک مک گیل در “بهتره با ساول تماس بگیری” است. گاس آنقدر در رابطه با دشمنان خود محتاط است که حتی کارتل هم نمی‌تواند دستش به او برسد.

حتی زمانی که با والت همکاری می‌کند هم چون می‌داند والت چقدر جاه طلب و بلندپرواز است، بازهم مراقب و محتاط است. از آنجاییکه معتمدترین کارمندان او نیز زیرنظرش هستند، مسلماً هرشب با شک و تردید می‌خوابد.

همچنین بخوانید: معرفی 15 سریال جذاب و دیدنی شبیه برکینگ بد (Breaking Bad)


5. والتر وایت: او در بداهه گفتن ماهر است

والتر نه تنها می‌تواند خود را از شرایط خطرناک و مرگبار نجات دهد، بلکه همه جا نبوغش به دادش می‌رسد. او در بدترین شرایط هم می‌تواند کار درست را انجام دهد. یک بار او و جسی و در بیابان گیر افتادند و والتر از هیچ باتری تولید کرد.

یک بار هم با ماشین و البته قوانین فیزیکی جان جسی را نجات داد. چه کسی فولمینات جیوه‌ای را که توکو سالامانکا را به زانو درآورد فراموش می‌کند؟


4. گاس فرینگ: او هرگز عصبانی نمی‌شود

یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌ها میان دو ارباب مواد مخدر در “برکینگ بد” این است که گاس از والتر بالغ‌تر بوده و احساساتش را بهتر کنترل می‌کند. او هرگز کنترلش را از دست نمی‌دهد، حتی وقت مردن. حتی گردن زدن کارمندش هم یک حرکت حساب شده بود و هیچ واکنشی از سمت او دیده نشد.

گاس آنقدر منطقی و حسابگر است که والتر در مقابل او مثل یک نوجوان بی پروا به نظر می‌رسد. البته باید بگوییم که رفتارهای خشونت آمیز و تند والتر به خاطر عدم موفقیت و واکنش‌های منفی از جانب جسی و حتی به خاطر مرگ مایک ارمانتات است.


3. والتر وایت: او به نوچه نیاز ندارد

از انجاییکه والتر از گاس ماهرتر است کارهای مهم را خودش انجام می‌دهد. او از مقابله با توکو سرباز زده و حتی در این زمینه رقابت می‌کند.

همانطور که پیداست والتر از گاس مستقل‌تر است. او فقط با هوش و سلاحش توانست دارودسته جک وکر را کنترل کند. درحالی که گاس اصلاً دست‌های خود را کثیف نمی‌کند و همه کارها را به بقیه می‌سپارد.


2. گاس فرینگ: او کارتل خوارس را پاک کرد

گاس علاوه بر خلق امپراتوری مواد مخدر و تجارت خود، بزرگ‌ترین کارتل مواد مخدر مکزیک یعنی کارتل خوارس را از بین برد. این هدف واقعی اوست و در حقیقت در مقایسه با امپراتوری او مانند نوک یک یخچال بزرگ است.

حتی والتر هم نمی‌توانست به تنهایی چنین کاری کند. بزرگ‌ترین دارودسته ای که والتر با آن مواجه شد گروه نئو-نازی وکر بود که به قیمت جانش تمام شد. آن‌ها هم در مقایسه با کارتل خواس بچه هستند.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های آرون پل (بازیگر نقش جسی در بریکینگ بد)


1. والتر وایت: او گاس را کشت

با این حال هنوز فراموش نمی‌کنیم که والتر گاس فرینگ را کشت. فقط والت می‌توانست چنین کاری کند. این هکتور سالامانکا بود که ماشه را کشید اما نقشه را والتر طرح کرد.

والتر بزرگ‌ترین طعمه بزرگ را انتخاب کرد تا از سر راه خود پاک کند. این موضوع نشان دهنده هوش خطرناک والتر است که حتی گاس هم نمی‌توانست آن را تصور کند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. Gas

    مرداد 28, 1401

    . گاس قبل از والتر وایت تولید کننده اختصاصی شیشه توسط گیل نداشت و فقط محصولاتش رو برای آزمایش پیش گیل میبرد محصولش رو از طریق کارتل تامین میکرد . در ضمن گاس بدون عوارض نقشه هاشو پیش میبرد ولی والتر همیشه یک ردپایی از خودش میذاشت

    پاسخ

  2. ..

    دی 7, 1400

    عالی عالی مخصوصا آخریش

    پاسخ